🔴 بزرگان حوزه علمیه قم ورود کنند این تعطیلی تکراری جلسات شورای شهر قم با غیبت دستهجمعی اعضا زیبنده قم انقلابی نیست
▫️در حالی که ساخت شهری شهر مقدس قم، مرکزیت اسلام و تشیع با سرعت زیاد رو به مدرنیزاسیون میرود و هر روز چهره شهر غربیتر از گذشته میشود و خروجیهای فرهنگی متناسب با آن نمایانتر میشود، متاسفانه بانیان شهرسازی قم مشغول دعواهای سیاسیاند و هر کدام با غیبت هماهنگ اعضایشان و تعطیلی جلسات، مسائل روزمره شهری مردم قم را هم با تاخیر پیگیری میکنند.
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴بانکها تسهیلات ازدواج را به کارکنان خودشان دادند
‼️رئیس کمیسیون اصل ۹۰:
🔸 آقایان میآیند یک یا دو درصد به تسهیلات قرضالحسنه اضافه میکنند و میگویند این تسهیلات قرضالحسنه نیست.
✍ حرام لقمه ها میلیارد ها تومان به کارمندان خود وام میدهند بعدا میگویند منابع برای وام ازدواج نداریم ... این وام های حرام و نجس کارمندان بانک ها تبدیل به سرطان خواهد شد
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتی بعضی ظاهرالصّلاح ها هم...😔
🔸 «حیا» رأس مکارم اخلاق است و برای از بین بردن آن، «پنجره های شیطانی» وجود دارد مثل:
🔺 «اختلاط زن و مرد»
🔺 «پوشش زن و مرد»
🔺 «چیزهایی که تحت عنوان حقوق زن بیان می شود»
🔺 حجاب اجباری و ...
✅ نظر روشن و قاطع رهبری در مورد «حجاب اجباری» و وظیفه حکومت نسبت به بی حجابی را اینجا ببینید.
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺آرزومند ورشکستگی بانکها
▫️ آیت الله حائری شیرازی خطاب به سپاه پاسداران
🔹آرزو دارم همه بانکها ورشکست شوند! آرزو دارم بانکهای سپاه هم ورشکسته شوند! چون خود خداوند فرموده: یمحق الله الربا.
یعنی: #من_ربا_را_نابود_میکنم!
چرا در حوزه مبارزه با ربا بیکار نشستهاید؟! #سپاه_میتواند.
#محی_الدین_حائری_شیرازی
🔺روز بانکداری بدون ربا
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸راهکار عملی تخلص از ربا و تأسیس پول اسلامی🔸
📌 همه می دانند تا مدتی قبل، محضرها قبول نمی کردند که طلا، صداق و مهریه واقع شود و عقدی که بر روی مقداری طلا بعنوان صداق منعقد شده، باطل است. وقتی چرایی قضیه رو سوال می کردند محضرها می گفتند: اقایان [مراجع] می گویند: طلا در بازار هر روزی قیمتی دارد. پس وضع و قیمتش مشخص نیست؛ طلا را قیمت کنید و پول رایج معادل آن را صداق قرار دهید. حال وقتی می گوییم روی اسکناس نوشته شود: «در مقابل این اسکناس مقدار مشخصی از طلا، کالا پرداخت می شود، مثلا سه گرم و ثلث گرم طلا در مقابل آن کالا پرداخت می شود»، دراینجا چند نکته فهمیده می شود:
1. اینکه پشتوانه اسکناس کالا است و طلا نیست. چون نگفتیم در مقابل اسکناس، طلا پرداخت می کنیم.
2. علت اینکه باید مقدار کالایی معادل اسکناس مشخص باشد، برای آن است که کالا مجهول نباشد و گرنه معامله با اسکناسی که مشخص نیست چقدر کالا در تعهد اوست، باطل است؛ چون غرری است.
3. تمام پولهای رایج جهانی، پشتوانه تولید ناخالص ملی دارد و مقدار آنچه در مقابل اسکناس از این پشتوانه قرار می گیرد مجهول است. تعجب اینجاست پولی که ارزشش مجهول است، واحد اندازه گیری ارزشها شده است؛ مثل آنکه عربستان متولی حقوق بشر باشد!
📌 پول اسلام «مال» است؛ اما پول رایج جهانی مال نیست بلکه «اعتبار» است. قرض بی بهره در پولی که مال است میسر است. پولی که اعتبار است امکان قرض بدون بهره در آن نیست؛ چون وقتی از اعتبار کم می شود از مالیّت کم شده است و به قرض دهنده ظلم شده است. ولی وقتی پول، مال باشد اگرچه آن مال در بازار گران تر یا ارزان تر شده باشد، از مالیّت کم نشده است. اگر مالی را ده ساله و صد ساله و بیشتر قرض دهید نیز از مالیت کم نمی شود. صد سال قبل یک تن برنج قرض کرده اید و امسال پس می دهید؛ نه به شما ظلم شده است و نه به طرف مقابل. قرآن می گوید: «لکم رئوس اموالکم لا تظلمون و لا تظلمون». چون این برنج، مال است، در طی این صد سال فرق نکرده است.
📌 ما نمی گوییم [الزاماً] پشتوانه ی پول، طلا باشد؛ ما می گوییم پشتوانه ی پول، کالا باشد، اما مقدار پشتوانه کالا با طلا وزن شود. وقتی مقدار کالای پشتوانه را روی پول ننوشته اید، پول مال نمی شود بلکه اعتبار است. ولی وقتی روی پول، مقدار پشتوانه کالا را می نویسید، پول، کالا می شود. شما در مقابل اسکناس، کالا تعهد کرده اید، اما مقدار کالا را با طلا مشخص می کنید. طلا پشتوانه ی پول اسلامی نیست. طلا، سنگ وزنه است نه پشتوانه. لذا لازم نیست به اندازه اسکناس، طلا در خزانه انبار کنیم. لازم نیست اگر کسی اسکناس آورد طلا دریافت کند. به او می گویید ما تعهد کرده ایم به این اندازه طلا به شما کالا بدهیم.
📌 اگر شما بخواهید دینار اسلام را احیاء کنید، روی پول این جمله را می نویسید: «ما در مقابل این اسکناس، به مراجعه کننده، به اندازه ارزش سه گرم و سه دهم گرم طلا، کالا می دهیم». در این صورت اسکناس شما دینار است. هزار دینار به کسی قرض می دهید و او ده سال دیگر هزار دینار می دهد. این می شود قرض الحسنه. اما حجم اسکناسِ مُجاز، به اندازه تولید ناخالص ملی شما است. دارایی کشور را بر ارزش اسکناس تقسیم می کنیم تا حجم اسکناس مجاز مشخص شود.
📌 چه بانک ها تعطیل شود و این پول رایج، از گردش خارج شده باشد، چه نشده باشد، شما می توانید کارتان را شروع کنید. اعلام کنید مقدار کالای مورد تعهد در اسکناس، به قیمت طلای رایج جهانی اندازه گیری می شود. اینکه تاکید می کنم طلای رایج جهانی، برای آن است که پول، قدرت بین المللی پیدا کند و پولِ بین الملل اسلام باشد. بانک مرکزی متولی پول ملی است، شما می توانید متولی پول بین المللی باشید. منتهی پول بین المللی شما، به تدریج پول ملی بانک مرکزی را بدون هیچ زحمتی خارج از گردش می کند. شما طرح جنگتان را به دانشگاه های جنگ عالم و حتی وابسته های نظامی عالم عرضه نکردید. اگر کرده بودید به شما می خندیدند و شما را دست می انداختند. آنها وقتی «خروجی» را دیدند سر تعظیم فرود می آورند. در مسئله پول هم همین اتفاق می افتد، منتظر نظر موافق آنها نباشید.
والسلام
#محی_الدین_حائری_شیرازی
1396/06/06
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸راهکار عملی تخلص از ربا و تأسیس پول اسلامی🔸
📌 همه می دانند تا مدتی قبل، محضرها قبول نمی کردند که طلا، صداق و مهریه واقع شود و عقدی که بر روی مقداری طلا بعنوان صداق منعقد شده، باطل است. وقتی چرایی قضیه رو سوال می کردند محضرها می گفتند: اقایان [مراجع] می گویند: طلا در بازار هر روزی قیمتی دارد. پس وضع و قیمتش مشخص نیست؛ طلا را قیمت کنید و پول رایج معادل آن را صداق قرار دهید.
حال وقتی می گوییم روی اسکناس نوشته شود: «در مقابل این اسکناس مقدار مشخصی از طلا، کالا پرداخت می شود، مثلا سه گرم و ثلث گرم طلا در مقابل آن کالا پرداخت می شود»، دراینجا چند نکته فهمیده می شود:
1. اینکه پشتوانه اسکناس کالا است و طلا نیست. چون نگفتیم در مقابل اسکناس، طلا پرداخت می کنیم.
2. علت اینکه باید مقدار کالایی معادل اسکناس مشخص باشد، برای آن است که کالا مجهول نباشد و گرنه معامله با اسکناسی که مشخص نیست چقدر کالا در تعهد اوست، باطل است؛ چون غرری است.
3. تمام پولهای رایج جهانی، پشتوانه تولید ناخالص ملی دارد و مقدار آنچه در مقابل اسکناس از این پشتوانه قرار می گیرد مجهول است. تعجب اینجاست پولی که ارزشش مجهول است، واحد اندازه گیری ارزشها شده است؛ مثل آنکه عربستان متولی حقوق بشر باشد!
📌 پول اسلام «مال» است؛ اما پول رایج جهانی مال نیست بلکه «اعتبار» است. قرض بی بهره در پولی که مال است میسر است. پولی که اعتبار است امکان قرض بدون بهره در آن نیست؛ چون وقتی از اعتبار کم می شود از مالیّت کم شده است و به قرض دهنده ظلم شده است. ولی وقتی پول، مال باشد اگرچه آن مال در بازار گران تر یا ارزان تر شده باشد، از مالیّت کم نشده است. اگر مالی را ده ساله و صد ساله و بیشتر قرض دهید نیز از مالیت کم نمی شود. صد سال قبل یک تن برنج قرض کرده اید و امسال پس می دهید؛ نه به شما ظلم شده است و نه به طرف مقابل. قرآن می گوید: «لکم رئوس اموالکم لا تظلمون و لا تظلمون». چون این برنج، مال است، در طی این صد سال فرق نکرده است.
📌 ما نمی گوییم [الزاماً] پشتوانه ی پول، طلا باشد؛ ما می گوییم پشتوانه ی پول، کالا باشد، اما مقدار پشتوانه کالا با طلا وزن شود. وقتی مقدار کالای پشتوانه را روی پول ننوشته اید، پول مال نمی شود بلکه اعتبار است. ولی وقتی روی پول، مقدار پشتوانه کالا را می نویسید، پول، کالا می شود. شما در مقابل اسکناس، کالا تعهد کرده اید، اما مقدار کالا را با طلا مشخص می کنید. طلا پشتوانه ی پول اسلامی نیست. طلا، سنگ وزنه است نه پشتوانه. لذا لازم نیست به اندازه اسکناس، طلا در خزانه انبار کنیم. لازم نیست اگر کسی اسکناس آورد طلا دریافت کند. به او می گویید ما تعهد کرده ایم به این اندازه طلا به شما کالا بدهیم.
📌 اگر شما بخواهید دینار اسلام را احیاء کنید، روی پول این جمله را می نویسید: «ما در مقابل این اسکناس، به مراجعه کننده، به اندازه ارزش سه گرم و سه دهم گرم طلا، کالا می دهیم». در این صورت اسکناس شما دینار است. هزار دینار به کسی قرض می دهید و او ده سال دیگر هزار دینار می دهد. این می شود قرض الحسنه. اما حجم اسکناسِ مُجاز، به اندازه تولید ناخالص ملی شما است. دارایی کشور را بر ارزش اسکناس تقسیم می کنیم تا حجم اسکناس مجاز مشخص شود.
📌 چه بانک ها تعطیل شود و این پول رایج، از گردش خارج شده باشد، چه نشده باشد، شما می توانید کارتان را شروع کنید. اعلام کنید مقدار کالای مورد تعهد در اسکناس، به قیمت طلای رایج جهانی اندازه گیری می شود. اینکه تاکید می کنم طلای رایج جهانی، برای آن است که پول، قدرت بین المللی پیدا کند و پولِ بین الملل اسلام باشد. بانک مرکزی متولی پول ملی است، شما می توانید متولی پول بین المللی باشید. منتهی پول بین المللی شما، به تدریج پول ملی بانک مرکزی را بدون هیچ زحمتی خارج از گردش می کند. شما طرح جنگتان را به دانشگاه های جنگ عالم و حتی وابسته های نظامی عالم عرضه نکردید. اگر کرده بودید به شما می خندیدند و شما را دست می انداختند. آنها وقتی «خروجی» را دیدند سر تعظیم فرود می آورند. در مسئله پول هم همین اتفاق می افتد، منتظر نظر موافق آنها نباشید.
والسلام
#محی_الدین_حائری_شیرازی
1396/06/06
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆عقیقه در خلقت جایگزین نداره
▫️بیمه سلامتی
پیامبر اکرم(ص) می فرمایند:
کُلَّ غلامٍ رَهینةٌ بِعَقیقَتِهِ
هر انسانی با عقیقه بیمه می شود.
(کنز المعال)
▫️امام صادق ع:
عقیقه واجبتر از قربانی است.
《وَالْعَقیِقَةُ اَوْجَبُ مِنَ الاَضْحِیَّةِ》
▫️عقیقه چنان دارای اهمیّت است که برخی از فقها آنرا واجب دانستهاند.
▫️عقیقه در سیره معصومان
مرحوم کلینی در کافی حدود ۵۰ روایت درباره عقیقه آورده است.
▫️در روایات، فلسفه عقیقه حفظ فرزند از بلاها دانسته شده است.
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
video.mp4
8.71M
☀️ بیانات حضرت آیت الله کربلایی سید احمد نجفی در مورد حضرت رقیه (سلام الله علیها)
👌 پیشنهاد دانلود و نشر
#اربعین_حسینی #زیارت_اربعین
#شهادت_حضرت_رقیه
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تشبیه عالی حاج آقا قنبریان
در دنیای امروز ، پیشرانِ تمدن نجس ملحدین و مشرکین دنیا ( در جنگ فرهنگ ها و در جنگ تمدن ها )
چیزی جز برهنگی نیست
و امروز « بی حجابی » هم
قطعاً محاربه با اللّٰه است
چون اولین قدم ِتسلط فرهنگ دشمن کافر بر زندگی مسلمین است
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 عالی و دقیق👌
استاد رحیم پور ازغدی:
در جنگ تحمیلی فقط ۳ درصد از مردم در جنگ حضور داشتند.
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
در جهاد تبیین هم همین است
🔴 حدیث لزوم عفت چشم
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله:
إيّاكُم وفُضولَ النَّظَرِ؛ فإنَّهُ يَبذُرُ الهوى، ويُوَلِّدُ الغَفلَةَ
از نگاه هاى زيادى بپرهيزيد؛ چرا كه تخمِ هوس مى پراكنَد و غفلت مى زايد
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
enc_17237371992350275882785.mp3
4.71M
شنیدن این صوت، باعث تأسف شد...
به سبک واویلا لیلی! 🤦♂
🔸 مقام معظم رهبری:
«من شنیدهام در مواردی از آهنگهای نامناسب[=سبک های نامناسب] استفاده میشود. مثلاً فلان خواننده طاغوتی یا غیرطاغوتی شعر عشقیِ چرندی را با آهنگی خوانده؛ حالا ما بیاییم در مجلس امام حسین و برای عشاق امام حسین، آیات والای معرفت را در این آهنگ بریزیم و بنا کنیم آن را خواندن؛ این خیلی بد است» (۸۴/۵/۵)
_________
🔸 راه حل این است که خود آقایان پیر غلام های سید الشهداء(ع) و مادحین سینه سوخته اهل بیت(ع)، احساس خطر کنند و به صورت جدی، به مسأله ورود کنند.
🔸 همان طور که به درستی برای طلبه ها، بحث مجوز تلبس وجود دارد، در عرصه مداحی هم نیاز جدی به سازمان دهی و انضباط واقعی (و نه در حرف) وجود دارد.
🔸 هیچ عاقلی! با دستان خود یکی از سنگرهای اصلیاش یعنی هیئت و مداحی را آن هم در زمان یک جنگ نابرابر فرهنگی از بین نمی برد.
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
♻️ گره از کار دیگران باز کنید.
🔹 علامه طباطبایی (ره)
گره از کار دیگران باز کنید تا خداوند
متعال گره از کار شما بـاز کند؛ و اگر
گره به کار دیگران بیاندازید، در کار و
زندگی شما هم گره خواهد افتاد
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
🔰
پدر مهسا امینی تشکر کرد
به نظرتون توی دل پدر روحالله عجمیان چی میگذره؟
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
🔻 مردانی که به خوردن نوشابههای گازدار عادت دارند
👈🏻علاوه بر مشکلات نعوظ،
👈🏻حدود 30% اسپرم کمتری دارند!
🔰https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر موقع به خود مغرور شدید ، این یک دقیقه را به یادتون بیارید 🤯
ما کجای این جهانیم ؟؟😕
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
🔰 رذیـلـه مـداهـنـه #خطر_اسلام_تبشیری
➖بنابر احادیث، نتیجه مداهنه و سستی در دین، خسارت و هلاکت است.
•••عِبادَاللّهِ...لاتُرخِّصُوا لاِءنْفُسِکُم فَتُداهِنُوا... فتُهْلِکُوا...
▪️روایاتی در مذمت و پیامدهای مداهنه در امور دینی👇👇👇
(البته مداهنه و تسامح و تساهل، غیر از رفق و مدارا و تعاطف است)
•••امام على عليهالسلام :
شَرُّ إخوانِكَ مَن داهَنَكَ في نفسِكَ و ساتَرَكَ عَيبَكَ.
شرترین برادرانت آن است كه درباره نفس تو با تو مداهنه کند و عيب تو را نگويد.
•••امام على عليهالسلام :
إنَّما سُمِّيَ العدوُّ عدوًّا لأنّه يَعدُو علَيكَ، فَمَن داهَنَكَ في معايِبِكَ فهو العدوُّ العادِي علَيكَ
دشمن را از آن جهت دشمن ناميدهاند كه به تو ستم مىكند ؛ پس هر كس كه در عيبهاى تو با تو مداهنه كند( و آن را به تو نگوید)، دشمن شدیدی علیه توست.
•••امام على عليهالسلام :
مَن داهَنَ نفسَهُ هَجَمَت بهِ على المعاصِي المُحَرَّمَةِ .
هر كه با نفس خود مداهنه كند، این مداهنه او را به ارتكاب گناهان حرام بكشاند.
•••امام على عليه السلام :
و لَعَمْرِي ما عَلَيَّ مِن قِتالِ مَن خالَفَ الحَقَّ ، و خابَطَ الغَيَّ ، مِن إدهانٍ و لا إيهانٍ .
به جانم قسم كه در جنگيدن با آن كه در برابر حق بايستد و در گمراهى فرو رود، ذرهای مداهنه نخواهم کرد.
•••امام على عليهالسلام:
لا تَكُن مِمَّن ... فهو عَلَى الناسِ طاعِنٌ و لنفسِهِ مُداهِنٌ . حکمت ۱۵۰
چونان كسى مباش كه ··· مردم را سرزنش و عيبجويى مىكند، اما با نفس خود، مداهنه مىنمايد.
•••امام على عليهالسلام :
لا تُداهِنُوا في الحقِّ إذا وَرَدَ علَيكُم و عَرَفتُمُوهُ فَتَخسَرُوا خُسراناً مُبِيناً
هرگاه با حق رو به رو شديد و دانستيد كه حق است درباره آن، مداهنه نكنيد كه خسارت آشکاری خواهيد ديد.
▪️برخی عنواندارها از قاطعیت و شدت عمل حضرت على علیهالسلام درباره بیتالمال مسلمین به پیامبر شکوه کردند، حضرت فرمود:
اِرْفَعُوا اَلْسِنتَکم عَنْ عَلّىٍ فَاِنّهُ خَشِنٌ فِى ذَاتِ اللّه عزّوجلّ غَیرُمُدَاهِنٍ فِى دِینِهِ.
از بدگویى و سعایت نسبت به على دست بردارید که او در عمل به دستور خدا، بىپروا و شدید است و نسبت به دین خدا مداهنه نمیکند.
•••یا در مقامی دیگر حضرت علی علیهالسلام میفرمایند:
واللّه لاأدهَنتُ فى دینى.
سوگند به خدا، هرگز در دینم مداهنه نکردهام.
تاریخ خلفا، ص 537 به نقل از نهجالصباغه.
امام علی علیهالسلام:
عِبادَاللّهِ... و لاتُرخِّصُوا لاِءنْفُسِکُم فَتُداهِنُوا وتَذْهَبُ بکم الرُخَصُ مَذَاهِبَ الظُّلمَة فتُهْلِکُوا وَ لاَتُدَاهِنُوا فِى الحَقِّ اِذَا وَرَدَ عَلَیْکُمْ وَ عَرَّفْتُمُوهُ فَتَخْسِرُوا خُسْرَانَا مُبِینا.
به خودتان اجازه مداهنه ندهید که موجب هلاک میشود، به ویژه وقتی حق برایتان روشن است و همچنین وقتی حق را شناختید در آن مورد، مداهنه نکنید که به خسارت آشکاری دچار میشوید.
#مداهنه
#اسلام_تبشیری
#اسلام_رحمانی
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️حقایقی درباره ایران که مجری بیبیسی را انگشت به دهان گذاشت!
🔹«علم صالح» استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی در استودیوی بیبیسی: ایران از لحاظ نظامی یک قدرت منطقهای محسوب میشود و استقلال سیاسی دارد؛ اینها باعث میشود از لحاظ ژئوپولتیک اهمیت بسزایی پیدا کند.
🔹ایران در حال تبدیل شدن به یک قدرت پایدار است؛ یعنی استقلال سیاسی و نظامی دارد موضوعی که لازمه اولیه قدرتهای جهانی است تا در آینده جهشی پیدا کنند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🚨https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
آزاده آل ایوب(خاله نرگس)
خدا به جایگاهت نور ببخشه و خنکا
۳سالی بود که برق داشتیم و خنکا
برق خانه ما در گرما و سرما نرفت
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
🌀 رقیقترین مصداق نفاق سکولارهای نهانروش ایرانی هماین است که برای زدن مکتبیهای متشرع شیعه از عنوان #خوارج استفاده میکنند...
● حجتالاسلام فاطمیصدر
ـــ ـ ـ ـــ ـhttps://eitaa.com/yamahdiadrekni72
مواظب باشید در دام مارپیچ سکوت نیفتید
🌀 باز عدهای شروع کردند برای بهرهبرداریهای خاص، کلماتی را مثل «تندرو» تکرار میکنند. عزیزان مواظب باشید در دام مارپیچ سکوت نیفتید.
- وقتی میخواهند انقلابیون و دغدغهمندان را بکوبند و در مسیری که حرکت میکنند آنها را سست کنند، انگ تندروی به معنای افراطیگری و بیفکری و بیبرنامه بودن و امثال اینها میزنند که قطعاً مذموم است.
- من در اینجا همه این افراد را متوجه این بیان حضرت آقا میکنم که خلاصه آن بیانات این است: «انقلابیون را میگویند تندرو و غیرانقلابی را میگویند میانهرو؛ یعنی کسی که تسلیم شود. درحالیکه راه میانه یعنی راه مستقیم؛ و در مقابل میانهرو میشود راه کج. در مقابل میانهرو میشود منحرف؛ نه تندرو؛ یعنی کسی که میانهرو نیست منحرف است؛ اما کسی که در جاده حرکت میکند بله ممکن است آرام حرکت کند ممکن است با سرعت حرکت کند. کسی که دارد در جاده حرکت میکند با سرعت حرکت کند که بد نیست».
- انقلابیون و کسانی که دنبال حاکمیت ارزشها و آرمانهای الهی و انقلابی و اسلامی هستند در مسیر و جاده مستقیم دارند حرکت میکنند. اینکه با سرعت حرکت میکنند دستور قرآن است. قرآن میفرماید در کارهای خیر سرعت بگیرید و تلاش بیشتر کنید و حرکت خودتان را زیاد کنید.
- مدتی است باز بعضیها برای کنار گذاشتن یا تحقیر کردن، مسیری را دارند هموار میکنند که باید مواظب بود افراد در این چاله نیفتند و سست نشوند و محکم و مستحکم بر مواضع خودشان باشند؛ و با صراحت مواضع خودشان را بگویند.
●حجتالاسلام والمسلمین حسینی همدانی
- امامجمعه محترم کرج
ـــ ـ ـ ـــ ـ
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
🌀 میگویند برای رفع ناترازیها، باید گران کنیم؛ تا مصرف کاهش پیدا کند و ناترازی رفع شود؛ برای پوشش هم از عدالت میگویند که طبقه دارا و سرمایهدار چرا باید بیشتر مصرف کند؟!
- اما سوال جدی این است: وقتی #بنزین ، گاز و #برق و ... گران میشوند اولاً چه کسانی نمیتوانند مصرف کنند؟! معلوم است که طبقات ضعیف در پی گرانسازی نمیتوانند مصرف کنند!
- یعنی با #گران_سازی طبقات پایین را از دایره مصرف حذف میکنند تا مصرف پایین بیاید و ناترازی حل شود! براستی مگر با گرانسازی، مصرف طبقات سرمایهدار پایین میآید؟!
- در ثانی، گرانسازی بنزین، روی چندهزار قلم دیگر هم موثر است و موج تورمی دیگری را به وضعیت تورم فعلی اضافه میکند که باز فشار بیشتر و اصلی روی گُرده مستضعفین و طبقات ضعیف و متوسط خواهد بود!
- با هر تورم، ارزش داراییهای طبقات بالا بیشتر و فاصله طبقاتی بیشتر میشود.
●داود مدرسییان
ـــ ـ ـ ـــ ـ
۞
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72