در ایام ذکر و یاد حضرت صدیقه طاهره سلاماللهعلیها با خیریه الزهرا (س) در تهیه اقلام ضروری چند جهیزیه، بستههای معیشتی، کمک هزینه درمان و... سهیم باشید.
لینک:
https://me.sizpay.ir/Nikukarialzahra
یا شماره کارت:
5041721047738084
بهنام وحید یامین پور
#خیریه_الزهرا سلام الله علیها 🥀
🔸️امام صادق علیه السلام: صدقه در شب و روز جمعه هزار برابر است.
هدایت شده از حامی انقلابی🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▶️ #مثبت_افق
✅ حجت الاسلام پناهیان در برنامه #جهان_آرا #شبکه_افق: مسئولی که با ادبیات منقلی صحبت میکند میخواهد دیگران را آتش بزند تا رأی بیاورد.
🆔 @jahanaraofoghtv
🆔 @Ofoghtv_ir
هدایت شده از پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#لذت_نقد_هنری
💠مدرسه هنر و علوم انسانی درنگ برگزار می کند:
🔳 "دوره آموزشی مجازی مهارتهای فهم و گفتگو درباره آثار هنری" - فصل اول
↩ ۲۵ بهمن الی 1 اسفندماه
هر روز از ساعت ۱۶ الی ۲۰
ثبت نام در wWw.rcica.ir
سایت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
💠 با تدریس اساتید هنر و علوم انسانی:
دکتر #عبدالکریم_خیامی
(لایه های نقد هنری)
دکتر #وحیداله_موسوی
(سبک شناسی هنرهای تجسمی)
دکتر #سید_عماد_حسینی
(نگاهی به تاریخ های سینما)
دکتر #وحید_یامین_پور
(هستس شناسی عرفانی هنر)
دکتر #مجید_سلیمانی_ساسانی
(روایت شناسی)
دکتر #میثم_مهدیار
(اصول جامعه شناسی هنر)
دکتر #سید_حسین_شهرستانی
(چارچوب های زیبایی شناسی هنری)
دکتر #حسین_سرفراز
(نشانه شناسی هنری)
💰هزینه ثبت نام ۸۰ هزارتومان
◀️ #پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
🔸️باشگاه هنر و اندیشه
🔹️با همکاری #دانشگاه_سوره
#مدرسه_درنگ
هدایت شده از کتاب خوب📚
کتاب «سربازنامه» مثنوی بلندی است که در رثای حاج قاسم سلیمانی سروده شده و شاعر با پیوند دادن داستان آرش کمانگیر به قصهی سلحشوری های سردار سلیمانی روایتی شیرین در قالب شعر پدید آورده است.
افشین علا شاعر این مثنوی بلند میگوید: در همان روزهای او پس از شهادت حاج قاسم هم در فقدانشان شعر سرودم اما دیدم وظیفه اصحاب قلم است که روایتی منظوم و حماسی در وصف این عظمت خلق کنم و برای اینکه از همت خودشان مدد بگیرم به کرمان رفتم و حاصل این مثنوی بلندی است که با تمثیل آرش کمانگیر آغاز میشود که نماد گستردگی مرزهای ایران زمین است. این منظومه فصلهای متعددی دارد از داستان آرش تا ماجرای دفاع مقدس و شهدای مدافعان حرم و عهدی که با امام و امت بستند و محبت شأن به آدمها و … که خوشبختانه مورد لطف رهبری معظم قرار گرفت و خانواده سردار نیز کار را دوست داشتند.
متن این کتاب در همان ماه های پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی به دست مقام معظم رهبری رسید و ایشان از این مثنوی تمجید کردند.
شما میتوانید این کتاب را با 10 درصد تخفیف از طریق این لینک تهیه نمایید. ⬇️
🌐 http://ketab365.ir/product/199989
📚کتاب خوب
@ketabe_khoub
💠با آزار جنسی کودکانمان مقابله کنیم
🔸دکتر محمد سرشار، رئیس شبکه کودک
در همه دنیا، ارایه هرزهنگاری (پورنوگرافی) به کودکان ممنوع است و اگر کسی کودکان را به تماشای پورنوگرافی تشویق کند، با واکنش منفی مردم و دولت مواجه میشود.
هنرمندان حرفهای در آثار دارای مخاطب کودک و نوجوان از بازیگران هرزهنگاری (پورناستارها) استفاده نمیکنند و یک باور جمعی برای مقابله با #آزار_جنسی کودکان وجود دارد.
اما متاسفانه «ساسان حیدری یافته» (مشهور به ساسی) در آخرین نماهنگ خود از یک پورناستار استفاده کرده و برای دیدهشدن بیشتر، آتش به خرمن تربیت کودکان و نوجوانان ایرانی زده.
آن هم در شرایطی که شیوع کرونا باعث شده کودکان برای یادگیری از راه دور، به اینترنت دسترسی وسیعی پیدا کنند و هنوز بسیاری از خانوادهها، آموزش لازم را برای استفاده صحیح کودکان از اینترنت ندیدهاند.
و البته از یاد نبردهایم که او در یک نماهنگ دیگر خود، شبکهای را در برخی مدارس کشور ایجاد کرده بود تا دانشآموزان آهنگهایش را همخوانی کنند.
من به عنوان پدر سه فرزند به شدت نگرانم. نه فقط من که پدرها، مادرها و کارشناسان بسیاری نگران هستند.
مهم نیست ما چه باوری داریم.
مهم نیست ما ملحد یا مومن، مسلمان یا مسیحی، انقلابی یا برانداز، چپ یا راست، یا هر دوگانه دیگری باشیم.
حتی مهم نیست ما ساکن ایران یا خارج باشیم.
مهم این است که ایران آینده را فرزندان ما خواهند ساخت و ما باید امروز برای حفاظت از آینده، دست در دست هم با آزار جنسی کودکان و تشویق آنها به تماشای پورنوگرافی مقابله کنیم.
۱. از خانواده، دوستان و دوستداران آقای ساسان حیدری میخواهم او را نصیحت کنند تا از این مسیر نادرست برگردد.
۲. از ایرانیهای ساکن خارج کشور درخواست میکنم مستقیما یا از طریق انجمنهای حمایت از حقوق کودکان، با این رویه ساسی مانکن مقابله کنند و براساس بند الف ماده۳۴ کنوانسیون حقوق کودک یا دیگر قوانین کشورهای خودشان، از او شکایت کنند.
۳. از والدین و مربیان تقاضا میکنم به همدیگر خطرات این اقدام و تبعات تماشای هرزهنگاری توسط کودکان را گوشزد کنند.
۴. از فعالان فضای مجازی میخواهم با صفحاتی که محتواهای اینچنینی را منتشر میکنند، مقابله و ضمن گزارش این صفحات، نارضایتی خودشان را اعلام کنند.
۵. از دادستانی، وزارت ارتباطات و پلیس فتا درخواست میکنم براساس بند۶ماده۱۰ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، با کسانی که به این محتوای مبتذل، دسترسی کودکان را ایجاد میکنند یا آن را به آنها ارایه میدهند؛ برخورد کنند.
×
ما برای آینده ایران و فرزندانمان باید جلوی این خطای بزرگ بایستیم.
⭕پرفروشهای سال ۹۹
به گزارش فرهیختگان
http://farhikhtegandaily.com/newspaper/3269/12/
هدایت شده از الهادی
* #یس #شعبان #حفظ #آیت_الله_کشمیری
🔻در روايت دارد كه شب نيمه شعبان هر كسی سه سوره يس بخواند خدای متعال تا سال آينده او را در حفظ و حراست و نگهداری خودش بيمه میكند.
گويا برای سه حاجت مهم هم میتوان خواند؛ چه خود انسان و چه خانواده انسان هر كدام میتوانند بخوانند.
🔸اين عمل شب نيمه شعبان است.
براي گشايش كار، امنيت خود انسان و برای جهات كاری و جهات روحی، همچنین برای خانواده انسان، مفید است.
🔹مرحوم آیت الله کشمیری قدس سره خيلی به خواندن سه سوره يس در شب نيمه شعبان سفارش میكردند.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔺کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، ایتا و واتساپ:
👉🏻 al-hady.ir
امام صادق علیه السلام :
هرکه در ماه شعبان صدقه دهد حقتعالی آن را رشد و نمو دهد همانگونه که یکی از شما بچّه شترش را رشد میدهد تا آنکه در قیامت، درحالیکه به اندازه کوه احد شده باشد به صاحبش بازگردد.
در تهیه بسته های ارزاق ویژه ماه مبارک رمضان برای خانواده های بی بضاعت سهیم باشید.
هر سهم ۲۵ هزار تومان. لینک مشارکت👇
http://madad.ir/hhipec
🔸️تاملی درباره سریال گاندو
#وحید_یامین_پور
۱.علاقه به داستانهای معمایی و پلیسی ماجرای چند لایه و متناقضی است. راستگراها، سوسیالیستها را متهم میکنند علاقهی مفرط به این باور که همیشه «چیزی پشت پرده» وجود دارد، شگرد چپها برای مقابله با ایدهی لیبرالیسم است. لودویگ فونمیزس علاقهی مردم در قرن نوزدهم به داستان های جنایی و پلیسی را نوعی ذهنیت ضد سرمایهدارانه میداند. از طرفی منتقدین، ترویج داستانهای پلیسی را مقدمهای برای توسعهی اقتدار نظارتی دولت و در یک کلام مشروع شدن نظارت برای حفظ آزادی میدانند. به تعبیر چپگراهای جدید، دولت نئولیبرال که همواره شعار دولت کوچک سر داده است، بهنام آزادی و برای تضمین آن، بیش از همه نظارت بر اعمال و رفتار مردم را حق خود میداند. آنها تاچر، بانوی آهنین، را متهم می کردند که برای توسعه¬ی امکانات و اقتدار پلیس، ایدهی «پیکار با جرم» را از طریق ترساندن مداوم مردم از جرایم خشن دنبال میکند.
۲.شاید بتوان گفت ذهنیت مخاطب ایرانی از ذهنیت چپگرایانه، دور نیست. تجربه قرنها استبداد، این تصور را قوام بخشیده که همواره کسانی هستند که در پس پرده با هم نشسته¬اند و امور را اداره میکنند و عوام الناس بازیچه همیشگی زد و بندهاست. این ذهنیت در مبارزه با شاه معدوم و براندازی رژیم پهلوی به ویژه در شکل دادن به ذهنیت مبارزه با استعمار فریبکارانهی انگلیسی بسیار موثر بوده است.
۳. پیگیری این ایده در تلویزیون و سینما در سالهای پس از انقلاب تا زمانی که «آن چیز پس پرده» مربوط به دسیسههای «دشمن اجنبی» است، همان معنای سابق را افاده خواهد کرد و ذهنیت مخاطب ایرانی را در نفیگرایی انقلابیاش مستحکمتر خواهد کرد، اما #گاندو ماجرا را تغییر داده و ذیل مفهوم #نفوذ برای نخستین بار ابهام در «حکمرانی فریبکارانه» را به داخل کشانده است. حالا بررسیهای مخاطب شناختی باید نشان دهد که این انتقال خطیر در کدگزاری-های رسانهای چه درکی در مخاطب ایرانی برجا میگذارد. آیا او آنرا در راستای ارادهی نظام برای حفظ خلوص خود کدگشایی خواهد کرد یا برعکس، آنرا نشانهای دالّ بر ابتلای نظام به همان بیماری پیشاانقلابی و اعتراف نظام به آن؟ هم-نشین کردن «دشمن اجنبی» با مسوولان نظام در بالاترین سطوح حکمرانی، هرچند میتواند منافع جناحی و سیاسی کوتاه مدتی برای یک جریان سیاسی داشته باشد، اما باید بررسی کرد که آیا مآلاً ایدهی سنتی زدوبند درپسپرده را تقویت نخواهد کرد؟
🆔️ @yaminpour
تاملی درباره گاندو/ شماره(2)
🔸️چرا اصولگرایان گاندو را دوست دارند؟
#وحید_یامین_پور
۱.در حال حاضر جدی ترین رقیب ایده نئولیبرال در اداره کشور، ایده «دولت مقتدر» است. نئولیبرالها اداره کشور را منوط به الحاق به اقتصاد جهانی و گره زدن مقدرات کشور به دیپلماسی سیاسی و اقتصادی در ارتباط با کشورهای شمال می دانند. از نظر آنها امنیت هم از مسیر درهم آمیختگی سرمایه های خارجی با منابع و امکانهای داخلی به دست میآید. در مقابل، دولت مقتدر اداره کشور را بر اساس بدبینی به بیرون مرزها و اتکای تام و تمام بر داخل برنامهریزی میکند. برای دولت مقتدر، توسعه و رونق تولید در سایه اقتدار حاکمیتی در درون مرزها بوجود می آید.
۲. «تهدید امنیتی» که از بدخواهی قدرتهای بزرگ و «دیگران» ناشی می شود، برای کسانی که به دولت مقتدر میاندیشند(اصولگرایان)، مفهوم یاریگر مهمی است تا ضرورت و اهمیت خود را در برابر ایده رقیبشان یعنی دولت نئولیبرال اثبات کنند. در حالیکه نئولیبرالها تهدید امنیتی را «توهم توطئه» میدانند و آنچه را رقیبشان دشمن یا «قدرتهای بدخواه» یا «جهانخوار» می نامند، به شریک تجاری یا طرف قرارداد فرومیکاهند.(تعبیرهای آقای روحانی و وزیر امورخارجه اش را درباره آمریکایی ها به یاد بیاورید)
#گاندو با ایجاد سمپاتی میان مخاطب با نیروهای امنیتی در مبارزه با «دیگران» نقش مهمی را در آماده سازی اذهان برای فهم ایده دولت مقتدر ایفا میکند. گاندو از اینکه آشکارا مسوولان دولت فعلی را همراستا با «دیگران» معرفی کند، ابایی ندارد. بنابراین مخاطب به نظام حق می دهد به هرکسی که از آنسوی مرزها می آید بدبین باشد و برای حفظ خود به جای توسعه ارتباط با خارج(ایده نئولیبرالها)، درونگراتر شود.
۳. گاندو حتی پا را پیشتر می گذارد و با نشان دادن دائمی کل شهر زیر لنز دوربین ناظران امنیتی، به مخاطب ایرانی میگوید باید به من حق بدهید که «سراسربین» باشم. این دستاوردی بزرگ برای اصولگرایانی است که در کنار دنبال کردن ایده دولت مقتدر، هنوز پاسخی برای مساله میزان نظارت بر شهروندان ندارند. آنها همیشه با این چالش مواجه بوده اند که رقیب نئولیبرال با طرح پوپولیستی مطالبات آزادی خواهانه و شعار مبارزه با محدودیتها(مثلا دیوار کشی در پیاده روها یا فیلترنگ در فضای مجازی) بخشی از آراء طبقه متوسط را مال خود کرده است. همراهی مخاطب با گاندو در واقع مجوز دادن به او برای محدودکردن بخشی از آزادی اجتماعی است در قبال بدست آوردن امنیت. گاندو به اصولگرایان کمک خواهد کرد که بتوانند توضیح دهد مردم باید با بخشی از سختگیری سیاسی و اجتماعی و نظارت بر خود توسط حاکمیت همراهی کنند و آنرا لازم بدانند.
اما نقطه درست برای ایستادن در میان دوگانه امنیت و آزادی چیست؟ در میان تبلیغات پوپولیستی اصلاحطلبانه برای آزادی و فرار محافظه کارانه از پاسخ به آن، کجا باید ایستاد؟ پاسخ به این سوال سالهاست در غرقاب سیاسیکاری انتخاباتی به محاق رفته است.
شاید در یادداشت بعدی دربارهاش سخن بگوییم.
🆔️ @yaminpour