✅️
دو رویداد مهم عرصه نوآوری:
🔸️"همافزا" اولین رویداد همافزایی مدیریت ایران، به عنوان زیرساخت آشنایی و ارتباط و همکاری مدیران کشور با مجموعههای مردمی و #جوانان نخبه طی ۳ روز از ۲ الی ۴ مرداد در مصلای امام خمینی تهران برگزار میشود.
جمعی از سازمانهای مردمنهاد جوانان نیز در یک پاویون اختصاصی فعالیتها و دستاوردهای خود را ارائه خواهند داد.
قریب به ۱۰۰۰ تشکل و مجموعه در این رویداد حضور خواهند داشت.
@hamafzairan.ir
🔸️ رویداد "نوپیا" گردهمایی فعالین حوزه #نوآوری اجتماعی سراسر کشور ۳۰ تیرماه در پردیس چارسو برگزار خواهد شد.
علاقمندان هنوز هم میتوانند جهت شرکت در رویداد اقدام کنند: Noupia.ir
#سازمان_مردم_نهاد_جوانان
#سال_تولید_دانش_بنیان_اشتغال_آفرین
#نخبگان
✅ @yaminpour
دلتنگنجف
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولاية على بن أبى طالب والأمة عليهم السلام
عرض تبریک💐
✅ @yaminpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: کشف حجاب علنی برای حکومت اسلامی تکلیف ایجاد میکند/ حکومت موظف است دربرابر حرام بایستد
🔹پولهای زیادی خرج میکنند و از صدها رسانه استفاده میکنند تا روی هویت زن مسلمان اثرگذاری کنند، اما نتیجهاش فریبخوردن چند دختر میشود.
🔹چیزی که بنده را حساس میکند این است که گاهی خواص بحث حجاب اجباری را مطرح میکنند. عدهای نادانسته خطی را دنبال میکنند که دشمن با آنهمه تلاش نتوانست.
✅@yaminpour
وحید یامین پور
🎥 رهبر انقلاب: کشف حجاب علنی برای حکومت اسلامی تکلیف ایجاد میکند/ حکومت موظف است دربرابر حرام بایست
چرا نظام برای حجاب اینقدر هزینه میدهد؟
✅@yaminpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 نوپیا: اولین رویداد ملی نوآوری اجتماعی
🔸️
۱. آینده مال چه کسی است؟ مال کسی که بتواند آنرا تخیل کند. تخیل با خیال بافی چه فرقی دارد؟ تنها کسی میتواند #آینده را واقعا تخیل کند ، که گذشتهاش را فهم کرده باشد. آینده، آینه سنتهای الهی در تاریخ است.
۲. غرب و انسان اومانیست در رویای غلبه بر تاریخ و سنتهای الهی به کمک تکنولوژی است. #تکنولوژی البته قدرت ایجاد میکند ولی این قدرت تهی از خیال آینده است. غرب سالهاست نسبت به آینده دچار کوری خیال شده و دیگر آیندهای ندارد. از کجا می شود فهمید؟ از هنر
۳. #هنر و #ادبیات آینه قوه خیال است. تمدنها در مرحله نهایی و در لحظه فروپاشی مبتلا به گسست و فروپاشی اجتماعی میشوند. هنر و #رسانه #غرب امروز این فروپاشی را نشان میدهد.
۴. #غرب ، با رسانه ها در حال یکپارچه سازی و استانداردسازی تخیل کور خود در سراسر جهان است. بنابراین هر غرب زده ای مانع ساختن آینده ماست.
۵. #نوآوری ، به معنای خارج شدن از حباب تخیل غربی است. هر تخیلی ذیل تخیل غرب، نتیجه ای جز قدرتمندتر شدن هژمونی غربی نخواهد داشت.
اگر بتوانیم #هویت ایرانی و اسلامی را تقویت کنیم، آينده را ساختهایم؛ دقیقا چیزی که غرب آنرا روزاروز از دست میدهد.
توان #انتقاد و ایدهآل خواهی دقیقا نشانهای از توان جامعه در رشد و #پیشرفت است.
#جوانان
#دانش_بنیان #تمدن
✅@yaminpour
وحید یامین پور
🎥 رهبر انقلاب: کشف حجاب علنی برای حکومت اسلامی تکلیف ایجاد میکند/ حکومت موظف است دربرابر حرام بایست
درباره این بیانات👆
در اینجا با کسی که مخالف #گشت_ارشاد باشد به عنوان یک اقدام که گاهی با اشتباهاتش ما را رنجیده خاطر میکند، بحثی ندارم. حق آنهاست که منتقد یا مخالف باشند کمااینکه من هم انتقاداتی دارم.
اما به آن کسانیکه میگویند ما مومن و انقلابیهستیم اما مخالف الزامی بودن #حجاب هستیم، توصیه میکنم به اختلاف تحلیل شان با #رهبر_انقلاب فکر کنند.
نمیخواهم بگویم حق ندارند متفاوت از رهبری فکر کنند، اما دست کم به این چند جمله خوب بیندیشند. تاکید بر حجاب، فقط تاکید بر یک واجب شرعی نیست، که واجبات بزرگتر از حجاب بسیارند. همانطور که گناهان بزرگتر از بیحجابی هم بسیارند. اما مساله را اینطور ببینید، تمرکز دشمن بر این مساله و اینهمه هزینه کردن بر ترویج بیبندوباری در پوشش، نشان میدهد این موضوع فراتر از یک واجب، گذرگاه عبور لشکر ایران ستیزان برای اشغال فرهنگی و تمدنی ماست.
✅️
🎥 رهبر انقلاب: چیزی که بنده را حساس میکند این است که گاهی خواص بحث حجاب اجباری را مطرح میکنند. عدهای نادانسته خطی را دنبال میکنند که دشمن با آنهمه تلاش نتوانست.
https://www.instagram.com/tv/CgUxwzHIzxt/?igshid=MDJmNzVkMjY=
⚠️
اما در مورد ویدئویی که از یک جلسه غیررسمی پس از چند سال منتشر شده:
همچنان معتقدم پروژه چهارشنبههای سفید، بخشی از پروژه براندازی بود و به روی چوب زدن روسری ختم نمیشد.علینژاد و همکارانش در ایران ماموریتهای جدیتری برای هویت زدایی از جوانان ایرانی داشتند و دارند. مخاطب آن تعبیر نه زنان ایرانی و نه حتی مخالفان حجاب در ایران، که فرقهی علینژاد بودند، همانها که ماموریت داشتند برهنگی را به عنوان اولین شکاف در دیوار دفاعی ایران ایجاد کنند و آماده بودند برای لکه دار کردن شرافت زن ایرانی هر کاری بکنند.
✅ @yaminpour
⚠️
اینکه جریانی کینهتوزانه یک جمله را از چندسال پیش دست بگیرد و آنچه را درباره مزدوران علینژاد در پروژه چهارشنبههای سفید گفته شده، رذیلانه به کل زنان ایران تعمیم دهد، قابل فهم است.
اما ...
✅ @yaminpour
🔸️دکتر یامین پور در مراسم افتتاحیه رویداد ملی هم افزا:
پیشرفته ترین فعالیتها و مجموعههای مردم نهاد در دنیا متعلق به ایران است
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این که در پیشرفت های بزرگ چند دهه اخیر کشور، مردم میدان دار بوده اند، اظهار داشت: مجموعه های مردمی در تمامی میدان های مهم حضور داشتند و می توان گفت پیشرفته ترین فعالیت های مردمی در دنیا را ایران دارد که نمونه بارز آن بسیج است.
لینک کوتاه:
https://news.msy.gov.ir/news/2339962.htm
✅@yaminpour
- یک روز خسته میشویم یونس!
+ از مبارزه؟
- از این که تیرهایمان همه به خطا میرود.
+ خستگی، تن دادن است، پذیرفتن است، کوتاه آمدن است... آدم میتواند نجنگد و کوتاه هم نیاید؛ اما آن که جنگیدن را برمیگزیند و دستآخر آن را رها میکند، کوتاه آمده است. سربازی که از جنگ میگریزد، از آن که پایش را در جنگ نمیگذارد، نفرتانگیزتر است.
#ارتداد 🔥
🔸️آغاز طرح "حال خوب زندگی در سایه مهر حسینی" مشاوره رایگان خانواده و کودکونوجوان در ایستگاههای پر رفت و آمد مترو تهران
#جوانان
✅@yaminpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتگویی با یک خسارتدیده از #سیل !
✅ @yaminpour
هدایت شده از وحید یامین پور
🕯
سر رفته و تن مانده و امّید به نیزه
قرص قمر افتاده و خورشید به نیزه
امواج فرات از نفس افتادو فروخفت
تا خون خدا یکسره پاشید به نیزه
دل تشنهی دیدار، ولی یار نیامد
ای اهل حرم میر و علمدار نیامد
یک نخل شکست از کمر افتاد و خزان شد
خم شد کمر کوه، چنین دید و چنان شد
خونابهی امید که از مشک فرو ریخت
هر حنجرهی تشنه چنین مرثیه خوان شد:
در غربت غم، ماه شب تار نیامد
ای اهل حرم میر و علمدار نیامد
🕯
#کربلا
#تاسوعا
#عاشورا
https://www.instagram.com/p/CSuDrlaAQOe/?utm_medium=share_sheet
🔸️تحلیل راهبردی در تبیین ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین در بیان
حضرت آیتالله سیّدعلی خامنهای:
[۱]. نه میتوانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه میتوانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیهالسّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را میطلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچکدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند.
[۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجامدادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچکس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد.
[۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد میشوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمیرود، امّا گاهی هم مردم، فاسد میشوند، هم حکومتها، هم علمای دین، بهطوریکه حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض میکنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا بهتعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمینکنندۀ زندهشدنِ اسلام» است، بعد از آنکه مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبینرفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، بهجایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟!
[۴]. افزونبراینکه باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدایمتعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمیبخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهمبودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمیکند، بلکه این انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاینرو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی.
[۵]. در زمانِ امام حسین - علیهالسّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» بهوجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمیکرد، چنانکه اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون بهعنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمیخواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد میکند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر میگذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسانها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالیکه اگر در زمانِ معاویه، امام حسین میخواست قیام کند، پیامِ او دفن میشد؛ زیرا سیاستها بهگونهای بود که مردم نمیتوانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاینرو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد.
[۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربهمعروف و نهیازمنکر» است.
[۷]. آن حضرت در مناسبتهای مختلف، به همین معنا اشاره کرده است:
وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ
دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتیکه اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد.
وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ
و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم، قیام نكردم، بهیقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و میخواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم علىبنابىطالب رفتار مینمایم.
وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ
و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مىخوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند.
(در خطبههای نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴).
✅@yaminpour
کینهای که پس از ۱۳ سال هنوز زبانه میکشد.
قل موتوا بغيظكم.🔥
✅@yaminpour