eitaa logo
وحید یامین پور
44.7هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
406 ویدیو
27 فایل
کانال رسمی وحید یامین پور 🔺️نویسنده 🔺️مدرس دانشگاه شبکه های اجتماعی: https://zil.ink/yaminpour
مشاهده در ایتا
دانلود
- یک روز خسته می‌شویم یونس! + از مبارزه؟ - از این که تیرهای‌مان همه به خطا می‌رود. + خستگی، تن دادن است، پذیرفتن است، کوتاه آمدن است... آدم می‌تواند نجنگد و کوتاه هم نیاید؛ اما آن که جنگیدن را برمی‌گزیند و دست‌آخر آن را رها می‌کند، کوتاه آمده است. سربازی که از جنگ می‌گریزد، از آن که پایش را در جنگ نمی‌گذارد، نفرت‌انگیزتر است. 🔥
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸️آغاز طرح "حال خوب زندگی در سایه مهر حسینی" مشاوره رایگان خانواده و کودک‌ونوجوان در ایستگاه‌های پر رفت و آمد مترو تهران @yaminpour
مرا عهدی است با جانان که تا جان در بدن دارم/ هواداران کویش را چو جان خویشتن دارم. ششم محرم/ حسینیه آیت‌الله حق‌شناس (ره)
هدایت شده از وحید یامین پور
🕯 سر رفته و تن مانده و امّید به نیزه قرص قمر افتاده و خورشید به نیزه امواج فرات از نفس افتاد‌و فروخفت تا خون خدا یکسره پاشید به نیزه دل تشنه‌ی دیدار، ولی یار نیامد ای اهل حرم میر و علمدار نیامد یک نخل شکست از کمر افتاد و خزان شد خم شد کمر کوه، چنین دید و چنان شد خونابه‌ی امید که از مشک فرو ریخت هر حنجره‌ی تشنه چنین مرثیه خوان شد: در غربت غم، ماه شب تار نیامد ای اهل حرم میر و علمدار نیامد 🕯 https://www.instagram.com/p/CSuDrlaAQOe/?utm_medium=share_sheet
🔸️تحلیل راهبردی در تبیین ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین در بیان حضرت آیت‌الله سیّدعلی خامنه‌ای: [۱]. نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. [۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. [۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! [۴]. افزون‌بر‌این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه این انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. [۵]. در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. [۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. [۷]. آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴). ✅@yaminpour
کینه‌ای که پس از ۱۳ سال هنوز زبانه می‌کشد. قل موتوا بغيظكم.🔥 ✅@yaminpour
🔸️مَثل دشمنان ما مَثل عقربی است که در محاصره آتش خود را نیش می‌زند. @yaminpour
۲۲-مرداد ، روز تشکلها و مشارکت‌های اجتماعی ✅@yaminpour
📢 از ضروریات اخلاق اسلامی این است كه انسان روی مسئله ولایت حساس باشد و بداند باری كه الآن روی دوش اسلام است چیست؟ معنا ندارد که من خودم بخواهم با برنامه‌های فردی مهذب بشوم، ولی به مسئله ولایت و بارهایی که روی دوش ولیّ حق قرار دارد، حساس نباشم. همچنان‌که معنا ندارد وقتی امام حسین(ع) را محاصره می‌کنند، دور خانۀ كعبه بچرخی و بخواهی مهذب بشوی!! 📢 از ضروریات اخلاق و تهذیب این است كه انسان در بحران و فشار بتواند یک باری را از دوش ولیّ جامعه بردارد و یارِ ولی فقیه باشد. "یار" باشد نه "بار". دواءِ درد ِ ولیّ حق باشد، نه داءِ ولیّ حق. 💠 آیت‌الله میرباقری: «بدون این كه ما یك حكومت حقی كه دنبال توسعه قدرت اسلام در عالم باشد داشته باشیم و زیر آن پرچم قرار بگیریم رشد اجتماعی، تهذیب اجتماعی و پیدایش ملكات فاضله در جامعه ممكن نیست. بنابراین ما باید سرمایه‌گذاری اساسی برای حفظ و اصلاح چنین حكومتی در حد وسع و توان خودمان بكنیم و نكته مهم این است كه شانه از زیر بار خالی كردن، كار را حل نمی‌كند. بحمدلله یك حكومت حقی در ایران برپا شده است. حالا تا یك مشكلی پیش می‌آید، این درست نیست که هرکداممان یك گوشه گلیم را که گرفته‌ایم رها كنیم. مرد راه کسی است كه در بحران، پای ولایت حق می‌ایستد و الا آنجایی كه نان به نرخ روز خوردن است، طرفداری مشكل نیست! آن‌موقعی كه همه به روی حضرت امیر(ع) شمشیر كشیدند، ارزش مالك اشتر معلوم می‌شود. آن روزی كه به خانه حضرت(ع) می‌ریزند و ریسمان به گردنش می‌اندازند، قدر سلمان و ابوذر معلوم می‌شود. مهم این است كه انسان در بحران و فشار بتواند یك باری را از دوش ولی جامعه بردارد و یار ولی فقیه باشد. یار باشد نه بار. در دوران امیرمؤمنین(ع) یك جنگ بسیار جزئی پیش آمده بود، به مردم گفتند جنگ است. گفتند اگر شما می‌آیید ما هم می‌رویم. حضرت فرمود آیا من مركز حكومت را رها كنم و برای چنین مسئله كوچكی همراه لشكر بیایم؟ من می‌خواهم با شما مشكل خودم را حل كنم، ولی شما به‌جای اینكه دوای من باشید، درد من هستید. این قضیه مثل كسی است كه خار در پایش رفته و می‌خواهد آن را با خار در بیاورد؛ خب این خار، به‌جای اینكه آن خار قبلی را در بیاورد، پای آدم را دوباره خارآلود می‌كند! مهم این است كه انسان بتواند یار ولی حق باشد، نه بار ولی حق. دواء درد ولی حق باشد، نه داء ولی حق. و این آن چیزی است كه جزو ضروریات اخلاق اسلامی است كه انسان روی مسئله ولایت حساس باشد و بداند باری كه الآن روی دوش اسلام است چیست؟ معنا ندارد که من خودم مهذب بشوم، ولی روی مسئله ولایت و بارهایی که روی دوش ولیّ حق قرار دارد، حساس نباشم. همچنان‌که معنا ندارد وقتی امام حسین(ع) را محاصره می‌کنند، دور خانه كعبه بچرخی و بخواهی مهذب بشوی!! تسبیح دست بگیری و ورد بگویی و بخواهی آدم بشوی! این چه آدم‌شدنی است؟! حضرت از مکه که آمدند در خطبه‌شان فرمودند: «مَنْ کانَ فِینَا بَاذِلًا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَائِنَا نَفْسَهُ فَلْیرْحَل مَعَنا». اگر می‌خواهی به سوی خدا بروی، با من بیا! رفته‌ای دور خانه می‌چرخی؟! این کار آدم را به لقاء نمی‌رساند. معنا ندارد وقتی امام حسین علیه‌السلام دارد به جنگ می‌رود، ما روی آن حساسیت نداشته باشیم و ندانیم که چه باری بر دوش اسلام و ولیّ مسلمین است، و خودمان بخواهیم با برنامه‌های فردی خودمان را تهذیب كنیم!» (سال ۱۳۷۴- در ضمنِ جلسات تبیین مبانی حکومت دینی) ☑️ @mirbaqeri_ir
🔸️تحلیل رهبر انقلاب از فتوای ارتداد سلمان رشدی: شاید شماها ندانید، ولی من دیده بودم؛ چون مجلات را برای من میآورند. یکی، دو ماه بود که این کتاب در مطبوعات دنیای غرب - مخصوصاً مجلات امریکایی - آن چنان تبلیغ میشد که هر کسی نگاه میکرد، میفهمید این یک توطئه است. لزومی ندارد که یک کتاب را - هرچند هم که خوب باشد - این‌قدر بزرگ کنند، در مجلات بنویسند، راجع به آن رپرتاژ بدهند، از فروشش بگویند، از ناشرش بگویند، از مطالبش بگویند، خلاصه کنند و عکس و فیلم بگیرند، این‌جا و آن‌جا پخش کنند و همه به مسلمانان بخندند! هر کسی میفهمید که این کار، عادی نیست. با جنجال، این کتاب را وسط انداختند، شاید بتوانند با آن، روحیه‌ی مسلمانان را تضعیف کنند و بشکنند. عکس‌العمل و ضربه‌ی متقابل امام، آن‌قدر قوی بود که بکلی ورق را دگرگون کرد. حکم اعدام سلمان رشدی که با اقبال و تصدیق و شوق وافر ملتهای اسلامی در همه جا مواجه شد، کار را دگرگون کرد. حالا روحیه‌ی آنها بود که تضعیف میشد... 🔸️بیانات و تحلیل رهبر معظم انقلاب درباره فتوای ارتداد سلمان رشدی را از اینجا بخوانید: https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=4028@yaminpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه عمر برندارم سر از این خمار مستی که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی @yaminpour
می‌دونید که من سالی یکبار در چنین روزی این خاطره رو منتشر می‌کنم: سال ۶۹ یک همکلاسی داشتم که دو تا از عموهایش شهید شده بودند و پدرش از عملیات کربلای چهار مفقودالاثر شده بود و من به این فکر می‌کردم که فرزند شهید بودن سخت‌تر است یا اینکه کاملا از سرنوشت پدر بی‌خبر باشی... یک روز هم چند دختربچه از دبستان شاهد آمدند و برای پدران شهیدشان شعر و دکلمه خواندند. بین آن‌ها خواهر این همکلاسی‌ما هم برای پدرش چیزی خواند. روز‌های آزادی اسرا تمام شهر در تحیّر و هیجان بود. هر روز صبح با مادرم می‌نشستیم و اسامی اعلام شده را با دقت از رادیو می‌شنیدیم... مادرم منتظر اعلام اسم برادرش بود که از سال ۶۱ اسیر شده بود. لابلای اسامی ناگهان اسم پدر مفقودالاثر همکلاسی‌ام را شنیدم... پدرش را با تنی نحیف آوردند بعد از چند سال بی خبری... حتماً آن دختربچه هم خیلی بهم ریخته بود. او هنگام اسارت پدرش دو سال بیشتر نداشت... ۱۲ سال بعد، آن دختر بچه را در دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی پیدا کردم... الان بیست سال از ازدواج‌مان می‌گذرد. 🔸️ پینوشت: دایی هم چند روز بعد، پس از ۸ سال اسارت آزاد شدند. 🔸️۲۶مرداد را گرامی می‌داریم. ✅@yaminpour
✔️گزارش کار: 🔸️‏شورای عالی جوانان امروز به ریاست محترم رئیس جمهور برگزار شد. برخی مصوبات: ۱. بنا بر اعتراضات بسیار متقاضیان وام ازدواج نسبت به طولانی بودن و نامعلوم بودن مدت زمان انتظار برای ارجاع به شعب بانکی، بانک مرکزی مکلف شد حداکثر ظرف ۱۵ روز، متقاضیان را به شعب مربوطه ارجاع دهد. آیین نامه ای مصوب شد که به موجب آن برای برگزاری ارزان‌تر جشن ازدواج جوانان، همه دستگاههای دولتی و نهادهای عمومی موظف اند حداقل ۲۰ درصد از مراکز آموزشی و فرهنگی خود شامل تالارها و سالنها و باشگاه‌های خود را برای برگزاری جشن ازدواج رایگان در اختیار جوانان قرار دهند. ۳. کمیته های سامان ازدواج باید در سراسر کشور به ریاست فرمانداران و دبیری امور جوانان تاسیس و ضمن تجمیع ظرفیتهای مردمی، بر اجرای آیین‌نامه فوق نظارت کند.‏ ۴. معاونت امور جوانان به جهت نقش آفرینی موثرتر در دیپلماسی عمومی نسبت به راه اندازی مجمع جوانان سازمان اکو (و سایر ظرفیت‌های مشابه) با همکاری وزارت امور خارجه اقدامات لازم را به عمل آورد. ✅ @yaminpour
🔻بنا بر اعلام وزارت اقتصاد، وام ازدواج تمامی متقاضیانی که مدارک خود را کامل کرده‌اند، تا هفته آینده پرداخت خواهد شد. معاون امور بانکی وزارت اقتصاد: 🔹زوج‌هایی که در بانک‌های دولتی زیرمجموعه وزارت اقتصاد ثبت‌نام کرده و درخواست وام ازدواج داده‌اند و پرونده‌های آنها تا روز ۲۹ مردادماه تکمیل شده است در هفته دولت تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد. @yaminpour
طرح "حال خوب زندگی در سایه مهر حسینی" مشاوره رایگان خانواده و کودک‌ونوجوان در ایستگاه‌های پر رفت و آمد مترو تهران چند هفته است آغاز شده و تا اربعین ادامه دارد. تا کنون به حدود ۱۰هزار مراجعه کننده خدمات مشاوره ارائه شده. @yaminpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر ۵ دقیقه هم حوصله شنیدن ندارید! غرق شدن در شبکه های اجتماعی فارغ از اینکه چه محتوایی مصرف می‌کنید، چیزهایی را در وجود شما تغییر می‌دهد. حتی اگر تمام محتوای صرفی شما مثبت باشد، باز هم شما بخشی از قابلیتهای خود را از دست خواهید داد. دکتر وحید یامین‌پور: به ازای هر یک واحد فعالیت در شبکه های مجازی، باید ۳ واحد با کتاب مانوس باشید. عموما معارف آگاهی بخش عمیق از مدیوم کتاب به دست می آید. @yaminpour
انا لله و انا الیه راجعون شربتی از لب لعلش نچشیدیم و برفت...
با حضور دکتر یامین پور معاون امور جوانان صورت گرفت/ آغاز رسمی اجلاس جهانی جوانان کشورهای اسلامی 🔸اجلاس جهانی جوانان کشورهای اسلامی با حضور دکتر وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و حسین کشیری نماینده ایران در هیئت رئیسه مجمع جوانان کشورهای اسلامی به عنوان نمایندگان کشورمان، در کازان روسیه به صورت رسمی آغاز شد. Kazan global youth summit- 2022 ✅@yaminpour