eitaa logo
یاران ابراهیم
154 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
900 ویدیو
12 فایل
پویش مردمی یزد "شهید ابراهیم هادی" لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/joinchat/821886993C550554dc20 در تلگرام https://t.me/joinchat/AAAAAFW1DKO9yh9tSu07Qg در واتساپ https://chat.whatsapp.com/HDqV1SiVL6WHbg1XeBermX
مشاهده در ایتا
دانلود
ازمیلہ هاے این قفس نگاهم میرسدبہ تو تویے ڪہ رهاشده اے ازهمہ گناه جداشده اے ازاین تن خاڪے پرواز را یادم بده اے پرستوے عاشق 🌷
📔 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 🔔 ناقوس ها به صدا در می آیند. (۲۳) 📚 انتشارات عهدمانا ای معاویه! وقت آن رسیده که از حقایق آشکار پند گیری ، تو با روش های باطل ، همان راه پدرانت را می پیمایی ، خود را در دروغ و فریب افکنده ای و به آنچه برتر از شأن توست نسبت می دهی و به چیزی دست درازی میکنی که از تو باز داشته اند و هرگز به تو نخواهد رسید. عصر بود ، معاویه را زمانی دیدم که کمی مست بود . تا مرا دید ، قهقهه ای زد. کنیزکی وحشت زده را نشانم داد و گفت : « بیا روباه پیر ! آهو برایت دارم. » بعد دوباره خندید . گفتم : « وقتی خود طعمهٔ شیری ، به فکر آهوان نباش .» معاویه کمی به خود آمد گفت : « از کدام شیر حرف می زنی؟» گفتم : « از شیری حرف میزنم که در جنگ بدر ، بسیاری از بستگانت را درید و حالا منتظر است تا تو تصمیم بگیری ؛ یا با او بیعت کنی یا به زودی دریده شوی. » بعد نامه ها را از جیب قبایم بیرون آوردم ، آنها را مقابل معاویه بر زمین انداختم و ادامه دادم : « همهٔ این نامه ها را خواندم. در عجبم چرا از بیم حملهٔ علی بیخواب نیستی و قادری شراب بنوشی و خوش باشی ! » معاویه دستش را جلو آورد ، ریش مرا به دست گرفت و گفت : « ای پدرسوخته ! مرا ترساندی ، گمان کردم علی پشت دروازه های شام است... » حرفش را بریدم و گفتم : « درست پنداشتی ؛ علی پشت دروازه های شام است . هروقت اراده کند ، وارد خواهد شد. » دوباره نشانه های ترس بر چهره اش آشکار شد... ↩️ ادامه دارد...
🔴 نکوهش ِ رضایت به باطل 💠 آن كس كه از كار مردمی خشنود باشد، مانند كسی است كه همراه آنان بوده و هر كس كه به باطلی روی آورد، دو گناه بر عهده او باشد، گناه كردار باطل و گناه خشنودی به كار باطل. 📒 ، حکمت ۱۵۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ شماره (۵۸) 🎙حجت‌الاسلام دانشمند 💢قهر خدا رو برای خودتون نخرید!! 🔸کوتاه و شنیدنی👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📆 ۷ روز تا اربعین😭😭 ✨ازمون گرفتن اون سحرا رو.... شلوغی های نجف ، کربلا رو ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1147906997.mp3
1.55M
🌹سلسله جلسات ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 9⃣ ⭕️ ویژگی های بهترین بندگان 🎙حجت الاسلام
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮ ✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح ( 9 ) 🔹 ویژگی های بهترین بندگان 🔰 بحث سومی که در مورد ذکر معاد در نهج البلاغه است؛ مانع یاد معاد است. 🔻مولا علی (علیه السلام) در نهج البلاغه آرزوهای بیهوده و دور و دراز را مانع از یاد معاد می دانند؛ لذا در خطبه ۸۶ می فرمایند : « إعْلَمُوا أَنَّ الْأَمَلَ يُسْهِي الْعَقْلَ وَ يُنْسِي الذِّكْرَ » " بدانید که أمل (با همزه یعنی آرزوها) عقل را به سهو و اشتباه می کشاند و ذکر همه خوبی ها را از بین می برد." 🔻 و در خطبه ۱۱۳ می فرمایند : « قَدْ غَابَ عَنْكُمْ ذِكْرُ الْآجَالِ وَ حَضَرَتْكُمْ كَوَاذِبُ الْآمَال» " ذکر اجل ها ، یادِ مرگ ها از ذهن شما غایب شده و به جایش آرزوهایِ دروغین جانشین شده. " « فَصَارَتِ الدُّنْيَا أَمْلَكَ بِكُمْ مِنَ الْآخِرَةِ وَ الْعَاجِلَةُ أَذْهَبَ بِكُمْ مِنَ الْآجِلَةِ » ؛ " لذا دنیا تسلّطش بر شما بیشتر از آخرت بر شما است و لذت گذران دنیا شما را بهتر از لذت ماندگار آخرت با خود برده است. 🔰 مبحث بعدی اسوه هایی هستند که به عنوان الگو هایِ یادکنندهٔ معاد در نهج البلاغه معرفی شدند که اصحاب پیغمبر هستند. 🔻 مولا علی (علیه السلام) در خطبه ۹۷ درباره اصحاب الرسول می فرماید : « يَقِفُونَ عَلَى مِثْلِ الْجَمْرِ مِنْ ذِكْرِ مَعَادِهِمْ » " از شدت یادِ مرگ و معاد و قیامت، مثل کسی بودند که روی سنگِ آتشین ایستاده است." 🔰 و بحث آخر هم دربارهٔ اثر فراموشیِ معاد است. 🔻 مولا در نامه ۳۱ می نویسند : " فساد آخرت و زاد و توشهٔ آخرت یکی از مصادیق فساد است. " « مِنَ الفَسادِ إضاعَةُ الزادِ و مَفسَدَةُ المَعادِ » 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع ╰❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╯
✵─ஜई🍃🌸🍃ईஜ─✵ بعضی شب‌ها که نیمه‌های شب بیدار می‌شدم می‌دیدم، محمـدرضــا با نـور موبایلش قرآن سفید ڪوچکش را در دست گرفته و در حال قــرائت قــرآن است. او با قـرآن خیلی مأنوس بود و ماهیانه ۳بار ختم قــرآن می‌ڪرد. با اینکه ۲۰ بهـار از عمرش گذشته بود در وصیت نامه اش سفارش کرده بود ڪە برایش تنهـا ۵ روز روزه و ۲۰ نماز صبــح قضــا ڪنـم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سهم روز بیست و پنجم -از حکمت ۲۲۳ تا حکمت ۲۳۲.mp3
2.87M
🔈ختم گویای در ۱۹۲ روز. 🌺 طرح باعلی تامهدی (علیهما السلام) 🔷سهم : از حکمت ۲۲۳ تا حکمت ۲۳۲ ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄
🌹سهم از حکمت ۲۲۳ تا ۲۳۲ ═════ ೋ🍃🌼🍃ೋ════ 📒 : آن كس كه لباس حيا بپوشد، كسی عيب او را نبيند. ═════ ೋ🍃🌼🍃ೋ════ 📒 : با سكوت بسيار وقار انسان بيشتر شود و باانصاف بودن دوستان را فراوان كند و با بخشش، قدر و منزلت انسان بالا رود و با فروتنی، نعمت كامل شود و با پرداخت هزينه ها، بزرگی و سروری ثابت گردد و روش عادلانه، مخالفان را درهم شكند و با شكيبایی برابر بی خرد، ياران انسان زياد گردند. ═════ ೋ🍃🌼🍃ೋ════ 📒 : شگفتا كه حسودان از سلامتی خود غافل مانده اند. ═════ ೋ🍃🌼🍃ೋ════ 📒 : طمعكار همواره زبون و خوار است. ═════ ೋ🍃🌼🍃ೋ════ 📒 : (از ايمان پرسيدند) فرمود: ايمان، بر شناخت با قلب، اقرار با زبان و عمل با اعضا و جوارح استوار است. ═════ ೋ🍃🌼🍃ೋ════ 📒 : كسی كه از دنيا اندوهناك می باشد، از قضاء الهی خشمناك است و آن كس كه از مصيبت واردشده شكوه كند از خدا شكايت كرده و كسی كه نزد توانگری رفته و به خاطر سرمايه اش برابر او فروتنی كند، دو سوم دين خود را از دست داده است و آن كس كه قرآن بخواند و وارد آتش جهنم شود پس او از كسانی است كه آيات الهی را بازيچه قرار داده است و آن كس كه قلب او با دنياپرستی پيوند خورد، همواره جانش گرفتار سه مشكل است، اندوهی رهانشدنی، حرصی جدانشدنی و آرزویی نايافتنی. ═════ ೋ🍃🌼🍃ೋ════ 📒 : آدمی را قناعت برای دولتمندی و خوش خلقی برای فراوانی نعمتها كافی است. و سؤال شد از كلام خداوند " فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةً " فرمودند: آن زندگی با قناعت است. ═════ ೋ🍃🌼🍃ೋ════ 📒 : با آن كس كه روزی به او روی آورده شراكت كنيد، كه او توانگری را سزاوارتر و روی آمدن روزگار خوش را شايسته تر است. ═════ ೋ🍃🌼🍃ೋ════ 📒 : (در تفسير آيه ۹۰ سوره نحل: خدا به عدل و احسان فرمان می دهد) فرمود: عدل، همان انصاف است و احسان، همان بخشش ═════ ೋ🍃🌼🍃ೋ════ 📒 : آن كس كه با دست كوتاه ببخشد، از دستی بلند پاداش گيرد. (معنی سخن اين است كه آنچه انسان از اموال خود در راه خير و نيكی انفاق می كند، هر چند كم باشد، خداوند پاداش او را بسيار می دهد و منظور از (دو دست) در اينجا دو نعمت است، كه امام (علیه السلام) بين نعمت پروردگار و نعمت از ناحيه انسان را با كوتاهی و بلندی فرق گذاشته است كه نعمت و بخشش از ناحيه بنده را كوتاه و از ناحيه خداوند را بلند قرار داده است، بدان جهت كه نعمت خدا هميشگی و چند برابر نعمت مخلوق است، چرا كه نعمت خداوند اصل و اساس تمام نعمتها است، بنابراين تمام نعمتها به نعمتهای خدا باز می گردد و از آن سرچشمه می گيرد) ═════ ೋ🍃🌼🍃ೋ════