1_1155633496.mp3
2.41M
🔈ختم گویای #نهج_البلاغه در ۱۹۲ روز.
🌺 طرح باعلی تامهدی (علیهما السلام)
🔷سهم روز #سی_و_یکم : از حکمت ۲۷۴ تا ۲۸۴
#ندای_نهج_البلاغه
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄
🌹سهم #روز_سی_و_یکم: از حکمت ۲۷۴ تا ۲۸۴ #نهج_البلاغه
┄┅═══✼🍃🌼🍃✼═══┅┄
📒 #حکمت274 : علم خود را نادانی و يقين خود را شك و ترديد مپنداريد، پس هرگاه دانستيد عمل كنيد، و چون به يقين رسيديد اقدام كنيد.
┄┅═══✼🍃🌼🍃✼═══┅┄
📒 #حکمت275 : طمع به هلاكت می كشاند و نجات نمی دهد و به آنچه ضمانت كرد، وفادار نيست و بسا نوشنده آبی كه پيش از سيراب شدن گلوگير شد و ارزش آنچه كه بر سر آن رقابت می كنند، هر چه بيشتر باشد، مصيبت از دست دادنش اندوهبارتر خواهد بود و آرزوها چشم بصيرت را كور می كند و آنچه روزی هر كسی است بی جستجو خواهد رسيد.
┄┅═══✼🍃🌼🍃✼═══┅┄
📒 #حکمت276 :خدايا به تو پناه می برم كه ظاهر من در برابر ديده ها نيكو و درونم در آنچه كه از تو پنهان می دارم زشت باشد و بخواهم با اعمال و رفتاری كه تو از آن آگاهی توجه مردم را به خود جلب نمايم و چهره ظاهرم را زيبا نشان داده با اعمال نادرستی كه درونم را زشت كرده به سوی تو آيم تا به بندگانت نزديك و از خشنودی تو دور گردم.
┄┅═══✼🍃🌼🍃✼═══┅┄
📒 #حکمت277 : نه، سوگند به خدایی كه به قدرت او در شب تاریک به سر برديم كه روز سپيدی را در پی داشت، چنين و چنان نبود.
┄┅═══✼🍃🌼🍃✼═══┅┄
📒 #حکمت278 : كار اندكی كه ادامه يابد، از كار بسياری كه از آن به ستوه آیی اميدواركننده تر است.
┄┅═══✼🍃🌼🍃✼═══┅┄
📒 #حکمت279 : هرگاه مستحبات به واجبات زيان رساند آن را ترك كنيد.
┄┅═══✼🍃🌼🍃✼═══┅┄
📒 #حکمت280 : كسی كه به ياد سفر طولانی آخرت باشد خود را آماده می سازد.
┄┅═══✼🍃🌼🍃✼═══┅┄
📒 #حکمت281 : انديشيدن همانند ديدن نيست، زيرا گاهی چشمها دروغ می نماياند، اما آن كس كه از عقل نصيحت خواهد به او خيانت نمی كند.
┄┅═══✼🍃🌼🍃✼═══┅┄
📒 #حکمت282 : ميان شما و پندپذيری، پرده ای از غرور و خودخواهی وجود دارد.
┄┅═══✼🍃🌼🍃✼═══┅┄
📒 #حکمت283 : جاهلان شما پرتلاش و آگاهان شما تن پرور و كوتاهی ورزند.
┄┅═══✼🍃🌼🍃✼═══┅┄
📒 #حکمت284 : دانش، راه عذرتراشی را بر بهانه جويان بسته است.
┄┅═══✼🍃🌼🍃✼═══┅┄
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
AUD-20210920-WA0063.mp3
2.78M
🔊 گزارش موضوعات مهم حکمت ۲۷۴ تا حکمت ۲۸۴
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
🌹 طرح «باعلی تا مهدی» علیهما السلام
#ندای_نهج_البلاغه
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
#روز_سی_و_یکم
┄┄┅┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┅┄┄
❣#سلام_امام_زمانم❣
🔸دل میبرد از گنبد خضرا شالش
آذین شده کربلا به استقبالش...
🔸از جادۀ اربعین میآید یک صبح
میآید و یک قافله دل دنبالش...
#اللهمعجللولیکالفرج
#اربعین
🏴آجرک الله یا صاحب الزمان...
▪️چه بارانی دو چشم آسمان است
چه طوفانی دل این کاروان است...
▪️کنار قبر سالار شهیدان
همه جمعند و زینب روضهخوان است...
✨باسلام خدمت شما همراهان مهدوی؛
🏴 اربعین حسینی را به محضر مولایمان حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه و شما دوستداران اهل بیت علیهم السلام تسلیت عرض می کنیم.
🔸 به مناسبت فرارسیدن #اربعین حسینی ختم صلواتی هدیه به محضر #امام_حسین علیه السلام و تمام شهدا و اُسرای مظلوم کربلا و به نیت سلامتی و تعجیل در فرج مولایمان حضرت صاحب الزمان عجل الله برگزار خواهیم کرد
از شما بزرگواران خواهشمندیم که مثل همیشه با نفس های گرمتان همراهی بفرمایید.
ان شاءالله به دعای خیر اهل بیت علیهم السلام حاجت روا باشید.
لطفا تعداد صلواتهای خودتان را در ربات زیر وارد کنید👇👇👇
https://EitaaBot.ir/counter/10ru
با تشکر از همراهی شما بزرگواران🌹🙏
#اللهمعجللولیکالفرج
•°🌱
جاماندن
نه اینکه معنی اش لایق نبودن باشد!
بلکه ، سیدالشهدا امتحان می کند
عشّاق را به فراق ..
امتحانی چون دوری یوسف از یعقوب...
🏴اربعین حسینی تسلیت باد🏴
#اللهم_ارزقنا_کربلا_به_حق_الحسین_ع
✵─ஜई🍃🌸🍃ईஜ─✵
🥀 #اعمال روز #اربعین 🥀
❶ «زیارت امام حسین علیه السلام و زیارت اربعین»
در این روز زیارت امام حسین (ع) مستحب است و این زیارت، همانا خواندن زیارت اربعین است که از امام عسکری (ع) روایت شده که فرمود: " علامت مؤمن پنج چیز است،
۱- پنجاه و یک رکعت نماز فریضه و نافله در شب و روز خواندن
۲- و زیارت اربعین کردن
۳- و انگشتر بر دست راست کردن
۴- و جَبین (پیشانی)را در سجده بر خاک گذاشتن
۵- و بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ را بلند گفتن است."
❷ «غسل اربعین و توبه»
❸ بعد از نماز صبح 100 مرتبه (لاحول ولا قوة الا بالله العلی العظیم)
❹ 70 مرتبه تسبیحات اربعه
❺ بعد از نماز ظهر سوره والعصر و سپس 70 مرتبه استغفار
❻ غروب اربعین 40 مرتبه لا اله الا الله
❼ بعد از نماز عشاء سوره یاسین هدیه به سیدالشهدا حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام
📚 وسائل الشیعه ج۱۰ ص۳۷۳
📔 لذت مطالعه (خلاصه کتاب)
🔔 ناقوس ها به صدا در می آیند. (۳۰)
📚 انتشارات عهدمانا
روش او همان روش محمّد است. علی پیرو مردمان فقیر و توده های زیرین جامعه است. به ثروتمندان و اغنیا روی خوش نشان نمی دهد و در سفرهٔ آنان طعام نمی خورد. علی روابطش را با مردم ، بر اساس اصول دینی اش تنظیم کرده و هرگز به فکر بقای قدرت و حکومت خود نیست. شنیدم که وقتی محمّد بن ابی بکر را به فرمانداری مصر برگزید ، در حکمی به او نوشت : « با مردم ، فروتن ، نرم خو و مهربان باش . گشاده رو و خندان باش تا بزرگان در ستمکاری تو طمع نکنند و ناتوان ها در عدالت تو مأيوس نگردند. » اما در واقع مردم به فکر منافع خویش اند ؛ رابطه شان با حکومت هم به همین اساس و پایه تنظیم شده است . کافی است حکومت، شکم هایشان را سیر کند تا مردم پیرو آن حکومت شوند. این که می گویند مردم مانند گلّه اند ، سخن درستی است ؛ حاکم قدرتمند کسی است که روش گله داری را بیاموزد! کارگزارانت را از دوستان و اقوامت قرار بده، البته این راهی است که شما بنی امیه آن را پیموده اید. عثمان از این نظر با رسول خدا و دو خليفهٔ پس از او متفاوت بوده و همهٔ بستگان خود را در رأس امور حکومتی قرار داد. تو البته استاد بی بدیل این روش هستی »
↩️ ادامه دارد...
#روز_سی_و_یکم
🔵 ضرورت عمل به روایات
💠 چون روایتی را شنيديد، آن را بفهمید و عمل كنيد، نه بشنويد و نقل كنيد، زيرا راويان علم فراوان و عمل كنندگان آن اندكند.
📒 #نهج_البلاغه ، حکمت ۹۸
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
#روز_سی_و_یکم
1_1156133146.mp3
1.55M
🌹سلسله جلسات #درسهای_نهج_البلاغه
✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
📒 #حکمت 47 2⃣
⭕️ معیار صداقت و شجاعت و عفّت
🎙حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
#روز_سی_و_یکم
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮
✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨
🌹شرح #حکمت47 ( 2 )
🔹 معیار صداقت و شجاعت و عفّت
🔰 اولین نکته بسیار مهم و جذابی که در حکمت ۴۷ به چشم می خورد؛ عبارت است از ارائه میزان ، معیار و شاخص برای اندازه پذیر کردن امور اخلاقی .
مستحضرید که امروز یکی از جدیدترین تئوری ها و دانش ها در شاخه روانشناسی غربی، کمّی سازی امور کیفی است ؛ یعنی به اندازه کشیدن مسائل اخلاقی و معنوی. در حالیکه این دانش به شهادت نهج البلاغه، اوّلین بار در هزار و چهارصد سال قبل و توسط امیرالمؤمنین (علیه السلام) ارائه شده است. امروز و در این جلسه، ما می خواهیم مصادیق اندازه گیری و روش اندازه پذیر کردن امور اخلاقی را ارائه کنیم .
🔸۱. اندازه جزا و پاداش هر انسانی به اندازه بلایی است که در آن صبر کرده ( خطبه ۱۹۲)
🔸۲. ارزش و اندازه هر انسانی به اندازه همّتی است که دارد. ( حکمت ۴۷ )
🔸۳. اندازه سختی مصیبتِ مصیبت زده به قدر ارزش آن چیزی است که در این مصیبت از دست می رود.
( حکمت ۲۷۵ )
🔸۴. اندازه تفاوت مردم در رفتارهایشان بر اساس قدر اختلاف طینت آنهاست. ( خطبه ۹۱ )
🔸۵. اندازه حسن ظنّ یک عبد به پروردگارش به مقدار خوفی است که از پروردگارش دارد.( نامه ۲۷)
🔸۶. میزان عطیه و عطای الهی، به قدر نیّت انسان است. ( نامه ۳۱)
🔸۷. اندازه صداقت هر انسان بستگی به اندازه مروّت و جوانمردی او دارد. ( حکمت ۴۷ )
🔸۸. اندازه و قدر شجاعت هر کسی به مقدار احساس ننگ و عاری است که از ترسیدن میکند. ( حکمت ۴۷)
🔸۹. اندازه عفّت هر انسانی به مقدار غیرت اوست. ( حکمت ۴۷)
🔸۱۰. اندازه معونه و کمک و یاری خدا ، به قدر معونه و کمک و هزینه هایی است که انسان در زندگی لازم دارد.
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
#روز_سی_و_یکم
╰❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبت های سیدمجید بنی فاطمه
همراه با نماهنگ فراق ویژه اربعین
🔉 نماهنگ《هوای حرم》
🎤 با نوای حاج سید مجید بنی فاطمه
#اربعین
#حاج_سید_مجید_بنی_فاطمه
#اوخواهدآمد
🌱شب می رود و پیکِ سحر می آید
برخیز و ببین،صبحِ ظفر می آید...
🌱آن یــارِ سفرکرده به میقاتِ حضور
ای خیلِ مُحبّان، زِ سفر می آید...
#العجلمولایغریبم
تعجیل در فرج مولایمان صلوات
#شبتونمهدوی🌙
❣#سلام_امام_زمانم❣
🔅 السَّلَامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمُؤَمَّلُ لِإِحْیَاءِ الدَّوْلَةِ الشَّرِیفَةِ...
🌱سلام بر تو و بر امید فرح بخش آمدنت،
آنگاه که حکومت خدا را نشانمان میدهی و خشکسال آرزوهای ما را با باران مهربانی ات سیراب میکنی؛
آنگونه که بعد از آن هیچ عطشی، هرگز بی تابمان نکند.
📚 صحیفه مهدیه،زیارت حضرت صاحب الامر در سرداب مقدس، ص610.
#اللهمعجللولیکالفرج
🌹 سهم #روز_سی_و_دوم :از حکمت ۲۸۵ تا ۲۹۵ #نهج_البلاغه
┄═❁🍃❈🌸🍃🌸❈🍃❁═┄
📒 #حکمت285 : آنان كه وقتشان پايان يافته خواستار مهلتند و آنان كه مهلت دارند، كوتاهی می ورزند.
┄═❁🍃❈🌸🍃🌸❈🍃❁═┄
📒 #حکمت286 : مردم چيزی را نمی گویند: « خوشا به حالش» ، جز آنكه روزگار، روز بدی را برای او تدارك ديده است.
┄═❁🍃❈🌸🍃🌸❈🍃❁═┄
📒 #حکمت287 : (از قدر پرسيدند ، امام علیه السلام فرمود:) راهی است تاريك، آن را مپيماييد و دريایی است ژرف، وارد آن نشويد و رازی است خدایی، خود را به زحمت نياندازيد.
┄═❁🍃❈🌸🍃🌸❈🍃❁═┄
📒 #حکمت288 : هرگاه خدا بخواهد بنده ای را خوار كند، دانش را از او دور سازد.
┄═❁🍃❈🌸🍃🌸❈🍃❁═┄
📒 #حکمت289 : در گذشته برادری دينی داشتم كه در چشم من بزرگ مقدار بود چنان دنيای حرام در چشم او بی ارزش می نمود و از شكم بارگی دور بود، پس آنچه را نمی يافت آرزو نمی كرد و آنچه را می يافت زياده روی نداشت، در بيشتر عمرش ساكت بود، اما گاهی كه لب به سخن می گشود بر ديگر سخنوران برتری داشت و تشنگی پرسش كنندگان را فرو می نشاند، به ظاهر ناتوان و مستضعف می نمود اما در برخورد جدی چونان شير بيشه می خروشيد، يا چون مار بيابانی به حركت درمی آمد، تا پيش قاضی نمی رفت دليلی مطرح نمی كرد و كسی را كه عذری داشت سرزنش نمی کرد، تا آنكه عذر او را می شنيد، از درد شكوه نمی كرد، مگر پس از تندرستی و بهبودی، آنچه عمل می كرد می گفت و بدانچه عمل نمی كرد چيزی نمی گفت، اگر در سخن گفتن بر او پيشی می گرفتند اما در سكوت مغلوب نمی گرديد. و بر شنيدن بيشتر از سخن گفتن حريص بود، اگر سر دو راهی دو كار قرار می گرفت، می انديشيد كه كدام يك با خواسته نفس نزديكتراست با آن مخالفت می كرد، پس بر شما باد روی آوردن به اينگونه از ارزشهای اخلاقی و با يكديگر در كسب آنها رقابت كنيد و اگر نتوانستيد، بدانيد كه به دست آوردن برخی از آن ارزشهای اخلاقی بهتر از رها كردن همه است.
┄═❁🍃❈🌸🍃🌸❈🍃❁═┄
📒 #حکمت290 : اگر خدا بر گناهان وعده عذاب هم نمی داد، لازم بود به خاطر سپاسگزاری از نعمتهایش نافرمانی نشود.
┄═❁🍃❈🌸🍃🌸❈🍃❁═┄
📒 #حکمت291 : (جهت تسليت گفتن به اشعث بن قيس در مرگ فرزندش) ای اشعث! اگر برای پسرت اندوهناكی به خاطر پيوند خويشاوندی سزاوار است، اما اگر شكيبا باشی هر مصيبت را نزد خدا پاداشی است. ای اشعث! اگر شكيبا باشی تقدير الهی بر تو جاری می شود و تو پاداش داده خواهی شد و اگر بی تابی كنی نيز تقدير الهی بر تو جاری و تو گناهكاری. ای اشعث! پسرت تو را شاد می ساخت و برای تو گرفتاری و آزمايش بود و مرگ او تو را اندوهگين كرد در حالیکه برای تو پاداش و رحمت است.
┄═❁🍃❈🌸🍃🌸❈🍃❁═┄
📒 #حکمت292 : (به هنگام دفن رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) فرمود: همانا شكيبایی نيكوست جز در غم از دست دادنت و بی تابی ناپسند است جز در اندوه مرگ تو، مصيبت تو بزرگ، امّا مصيبتهای پيش از تو و پس از تو ناچيزند.
┄═❁🍃❈🌸🍃🌸❈🍃❁═┄
📒 #حکمت293 : همنشين بی خرد مباش، كه كار زشت خود را زيبا جلوه داده، دوست دارد تو همانند او باشی.
┄═❁🍃❈🌸🍃🌸❈🍃❁═┄
📒 #حکمت294 : (از فاصله ميان مشرق و مغرب پرسيدند حضرت فرمود:) به اندازه يك روز رفتن خورشيد.
┄═❁🍃❈🌸🍃🌸❈🍃❁═┄
📒 #حکمت295 : دوستان تو سه گروهند و دشمنان تو نيز سه دسته اند، اما دوستانت؛ پس دوست تو و دوست دوست تو و دشمن دشمن تو است. و اما دشمنانت؛ پس دشمن تو و دشمن دوست تو و دوست دشمن تو است.
┄═❁🍃❈🌸🍃🌸❈🍃❁═┄
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
AUD-20210920-WA0060.mp3
4.58M
🔊 گزارش موضوعات مهم حکمت ۲۸۵ تا حکمت ۲۹۵
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
🌹 طرح «باعلی تا مهدی» علیهما السلام
#ندای_نهج_البلاغه
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
#روز_سی_و_دوم
┄┄┅┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┅┄┄
1_1156116533.mp3
3.68M
🔈ختم گویای #نهج_البلاغه در ۱۹۲ روز.
🌺 طرح باعلی تامهدی (علیهما السلام)
🔷سهم روز #سی_و_دوم : از حکمت ۲۸۵ تا ۲۹۵
#ندای_نهج_البلاغه
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄
*میخواهم بدانم در باطن به چه صورتی هستم. آیا این امر ممکن است؟*
پاسخ آیه الله #حسن_زاده_آملی:
بله.
هر انسانی میتواند باطن برزخی خویش را تشخیص دهد و بفهمد در باطن به چه صورتی میباشد.
اگر آدمى میخورد و میخوابد و شهوت به كار میبرد و به اطراف کاری ندارد "بهيمه" (چهار پایان آرام و غیر درنده) است
و اگر علاوه بر اين سه امر، ضرر و آسيب و آزار به خلق خدا دارد "سبع" (حیوانات شرور و درنده ) است.
و اگر میخورد و میخوابد و شهوت به كار میبرد و حيله و مكر و تزوير و خلاف و دروغ و از اين گونه امور با بندگان خدا دارد بطوریکه درباطن دشمن اما به ظاهر دوست است "شيطان" است.
و اگر صفات سبعى و شيطانى ندارد و خالصانه به عبادت پروردگار مشغول است و به مردم منفعت رسانده و خلق خدا از او آسوده اند، "ملَك" (فرشته)است
و اگر علاوه بر عبادات و مقامات ملَك،
*با ترک انواع معصیت،* بسوى معارف الهی و درك حقايق و سيروسلوک الى اللّه ، حرکت دارد "انسان" است.
🔹خلاصه اینکه بشرخاکی به پنج گونه تقسیم میشود :
بهيمه، سبع، شيطان، فرشته و انسان .
حال هر کسی با این علم میتواند بفهمد که در باطن به چه صورت است.
نیازی نیست انسان نزد کسی برود که چشم برزخی دارد و از وی بخواهد باطن او را بگوید ...!
رحمت وغفران الهي نثاراين انسان عارف وسالك الهي
#علامه_حسن_زاده_آملی
📔 لذت مطالعه (خلاصه کتاب)
🔔 ناقوس ها به صدا در می آیند. (۳۱)
📚 انتشارات عهدمانا
🔸معاویه گفت : « از على گفتی ؛ بگذار سخنانی از او بر زبان آورم تا بگویی وصف حال تو کدام یک از آنان است .
علی میگوید مردم چهار گروهند :
🔹گروهی اگر دست به فساد نمی زنند ، برای این است که روحشان ناتوان و شمشیرشان کند است و امکانات مالی در اختیار ندارند و گروه دیگر ، آن اند که شمشیر کشیده و شرّ و فسادشان را آشکار کرده اند، لشکرهای پیادهٔ خود را گرد آورده و آمادهٔ کشتار دیگران اند ، دین را برای به دست آوردن مال دنیا، تباه ساخته اند که رئیس و فرمانده گروهی شوند یا به منبری رفته و خطبه بخوانند ، چه بد تجارتی که دنیا را بهای جان خود بدانی و با آنچه در نزد خداست ، معاوضه نمایی.
🔹گروه دیگر با اعمال آخرت ، دنیا را می طلبند و با اعمال دنیا در پی کسب مقام های معنوی آخرت نیستند ، خود را کوچک و متواضع جلوه می دهند ، گامها را ریاکارانه و کوتاه برمی دارند ، دامن خود را جمع کرده خود را همانند مؤمنان واقعی می آرایند و پوشش الهی را در سایهٔ نفاق و دورویی و دنیاطلبی خود قرار می دهند .
🔹برخی دیگر با پستی و ذلّت و فقدان امکانات ، از به دست آوردن قدرت محروم مانده اند و خود را به زیور قناعت آراسته و لباس زاهدان را پوشیده اند. اینان هرگز از زاهدان راستین نبوده اند .
🔹در این میان گروه اندکی باقی مانده اند که یاد قیامت ، چشم هایشان را بر همه چیز فروبسته و ترس رستاخيز ، اشکهایشان را جاری ساخته است. برخی از آنها منزوی شده ، برخی دیگر ترسان و سرکوب شده و یا لب فروبسته و سکوت اختیار کرده اند، بعضی مخلصانه همچنان مردم را به سوی خدا دعوت میکنند و برخی دیگر گریان و دردناک اند و تقیّه و خویشتن داری ، آنان را از چشم مردم انداخته است و ناتوانی وجودشان را فراگرفته و گویا در دریای نمک فرو رفته اند. دهان هایشان بسته و قلبهایشان مجروح است. آن قدر نصیحت کرده اند که خسته شده اند و آن قدر سرکوب شده اند و کشته داده اند که انگشت شمار گشته اند. »
بعد معاويه نفس بلندی کشید و پرسید : « به من بگو عمروعاص ، تو از کدام یک از این گروههایی ؟ »
گفتم : « روشن است که من از کدام گروهم ؛ همان گروهی که زاهدنه و با تقوا و به قول علی ، آن قدر نصیحت کرده اند که خسته شده اند ... مگر نصیحت های مرا نمی شنوی ؟! خسته ام کردی از بس گفتم و ناشنیده گرفتی!»
↩️ ادامه دارد...
#روز_سی_و_دوم