eitaa logo
یاران خرازی۱۴
442 دنبال‌کننده
23.9هزار عکس
25هزار ویدیو
71 فایل
کانال سیاسی تحلیلی به روز
مشاهده در ایتا
دانلود
11.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کارشناس فاکس نیوز: 📍من می‌ترسم، به سراسر خاورمیانه نگاه کنید، ایرانیان می‌خواهند اسرائیل زیر فشار باقی بماند و آمریکا با گسترش حضور خود نحیف شود، این ایران بدون بمب اتم است با بمب چگونه خواهد بود؟ @yarankharazi14
🔻انقلابی‌هایی که استحاله شدند: تحجر ما، یا تجدد آنها؟! 🖊مهدی جمشیدی ۱. برخی می‌گویند نباید «برچسب» زد و مقصودشان این است که از جمله نباید تعبیر «لیبرال‌های مذهبی» را به کار برد. من تعبیر «لیبرال‌های مذهبی» را از استاد مطهری آموخته‌ام و می‌دانم که تحلیل جهان انسانی و اجتماعی، مبتنی بر «مفاهیم» است. ما با مفاهیم سخن می‌گوییم. این «مفاهیم» را نمی‌توان با تعبیرِ منفیِ «برچسب»، کنار زد. این مفاهیم - یا به بیان منتقدان، برچسب‌ها - اگر تطبیق بر مصداق دارند، خطا نیستند. نباید گفت مفهوم به کار نبرید، بلکه باید دلیل بر «انطباق مفهوم بر مصداق» طلبید. برخی به جای اینکه در مقام اثبات و ابطال «کیفیّت انطباق» باشند، بی‌درنگ تعبیر برچسب را به کار می‌برند تا «سنخ‌بندی» نشوند و در «بی‌مکانی» و «بی‌موقعیّتی»، حس آرامش داشته باشند. می‌خواهند تولید گفتار کنند اما در «جا»یی قرار نداشته باشند و فقط بتوانند به دیگری‌های ثابت‌شده و مستقر، حمله کنند. در این روش گفتگو، ما با حریفی مواجه خواهیم بود که سیّال و ژله‌ای است و در سایۀ ابهام و تاریکی نشسته است. ازاین‌رو، او می‌تواند به نقد ما بپردازد، ولی ما باید نظاره‌گر و منفعل باشیم؛ چون طرف مقابل، «تعیّن» و «استقرار»ی ندارد که بتوان آن را به چالش کشید. به‌هرحال، تردیدی در میان نیست که تبیین‌های علوم انسانی، خواه‌نا‌خواه، برآمده از مفهوم‌سازی‌ها هستند و اگر علوم انسانی با معرفت عامیانه، دو تفاوت داشته باشد، یکی از آنها، همین مفهوم‌سازی‌هاست. ۲. من با بخش‌های دگرگون‌شدۀ جریان انقلابی، گفتگو کردم و به نتیجه نرسیدم؛ چون مسأله، «سلیقه» نیست و به واقع، به «دو نظام فکریِ مختلف» تبدیل شده‌ایم. جریان انقلابی، دو لایه شده است و این یک واقعیّت است. هیچ‌یک از دو طرف، همدیگر را قبول ندارند و برنمی‌تابند. این شکاف فکری، یک حقیقت است و قابل تقلیل‌دادن به سلیقه نیست. وضعی که پدید آمده بدین صورت است که پاره‌ای از جریان انقلابی در طول دو دهۀ اخیر، به سوی فضای فکریِ اصلاح‌طلبی، گذار تدریجی داشته و هویّت جدیدی به دست آورده است. ازاین‌رو، ما اکنون در مواجهه با این بخش از جریان انقلابی، باید به همان اشکال‌ها و مناقشه‌هایی پاسخ بدهیم که جریان اصلاح‌طلبی از دهۀ هفتاد به این سو، مطرح کرده است. براین‌اساس، مشاهده می‌کنید که مناظره‌ها و مواجهه‌های این بخش استحاله‌شده از جریان انقلابی با جریان اصلاح‌طلبی، به تضارب و تقابل جدّی نمی‌انجامد و این دو در بسیاری از زمینه‌ها، توافق فکری دارند. روشن است که جریان اصلاح‌طلبی، همچنان بر بنیان‌های فکریِ آغازین خویش، وفادار است و تعدیل نشده، پس این بخش از نیروهای انقلابی هستند که به آنها نزدیک شده‌‌اند. ۳. بزرگ‌ترین مسأله‌ای که در دو سال اخیر، به گسست درونیِ فزاینده در جریان انقلابی انجامید، اغتشاش ۱۴۰۱ بود. درحالی‌که بخش اصیلِ جریان انقلابی، این اغتشاش را یک توطئۀ بیرونی و طراحی‌شده قلمداد کرد که معطوف به سبک زندگی است و می‌خواهد از این طریق، جامعه را در برابر حاکمیّت قرار بدهد، اما جریان اصلاح‌طلبی که از مدّت‌ها قبل، تحرّکات رسانه‌ای و تخریبی خویش را آغاز کرده بود، ادّعا کرد که از لحاظ عملی، مواجهۀ نظام در قالب گشت ارشاد، علّت این اغتشاش بود؛ و از لحاظ نظری نیز، دیگر باید تکثّر هویّتی و ارزشی را در جامعه پذیرفت و دین‌داری را اصل و الگو تصوّر نکرد. برای جریان انقلابیِ اصیل، روشن بود که گشت ارشاد، یک بهانه و دستاویز است و نه علّت و ریشه، و مسأله این است که نیروهای تجدّدی، در پی لیبرالیسمِ فرهنگی هستند و منطق «نه به حجاب اجباری»، منطق مخالفت با نحوۀ برخورد و راهکار حل مسأله نیست، بلکه منطقی است که می‌خواهد با ذهن‌شوییِ رسانه‌ای، دست تصرّف به سبک زندگی دراز کند. طبق آمار یکی از نهادهای فرهنگی، چهل درصد از کشف حجاب، پیش از واقعۀ ۱۴۰۱ بوده است. این یعنی یک «روند» در طول دهۀ نود در جریان بوده که ارتباطی هم با گشت ارشاد نداشته است. زمانی که گشت ارشاد بود، باز هم کشف حجاب بود و اینک هم هست. کشف حجاب، واکنش به گشت ارشاد نیست، بلکه یک «چالش تحمیلی» است؛ یعنی از بیرون، القا و تلقین می‌شود. در هر زمینه‌ای می‌توان با ارجاع به چند خطای موردی، واکنشی در حد کشف حجاب را مستند به آن کرد و گفت چون چنین کردیم، چنان شد. کسانی در درون جبهۀ انقلاب که کشف حجاب را حاصل گشت ارشاد می‌انگارند، تصوّری از واقعیّت‌های جنگ شناختی و روایتی و رسانه‌ای در دهۀ نود که مستقل از گشت ارشاد به جریان افتاد، ندارند و بی‌پروا، همان سخنِ جریان سکولار را تکرار می‌کند. @yarankharazi14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣در فرانسه اتفاق افتاد: ❌از این پس، بردن تلفن‌همراه به دبیرستان برای نوجوانان زیر پانزده‌ سال، ممنوع است. ✍️همه جای دنیا استفاده از تلفن همراه و اینترنت برای نوجوانان محدودیت هایی دارد(به عنوان مثال قانون کوپا در آمریکا و یا طرح فیلترینگ خانواده در انگلیس و...) اما در ایران کودک سه ساله به همان اینترنتی دسترسی دارد که یک مرد پنجاه ساله‌ی متاهل از آن استفاده میکند. @yarankharazi14
25.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎥 سانسور شده‌ترین سخنان رهبر انقلاب در رسانه‌ها 🔷اون چیزی که من رو حساس میکنه اینه که برخی خواص بحث حجاب اجباری رو مطرح می کنند. 🔸چرا این سخنرانی رهبر معظم انقلاب در صدا وسیما و فضای مجازی انتشار حداکثری نمیشود؟ @yarankharazi14
🔹کیهان: اساتید اخراجی قانونی اخراج شده‌اند؛ بازگرداندنشان یک اقدام غیر‌قانونی است/ این اقدامات باید کار کسانی باشد که در پوشش کارشناس، اطراف رئیس‌جمهور جا خوش کرده‌اند @yarankharazi14
🔰 انتصاب دکتر علی باقری به عنوان عضو جدید شورای راهبردی روابط خارجی 🔸 رهبر انقلاب اسلامی در حکمی آقای دکتر علی باقری را به عضویت در شورای راهبردی روابط خارجی منصوب کردند. شورای راهبردی روابط خارجی در سال ۱۳۸۵ و با حکم رهبر انقلاب شکل گرفت. 🔸هدف از تشکیل این شورا،کمک به تصمیم گیریهای کلان و جست و جو از افق های نو در روابط خارجی جمهوری اسلامی و بهره مندی از نظرات نخبگان در این عرصه، است. ریاست شورای راهبردی روابط خارجی برعهده آقای دکتر کمال خرازی است. @yarankharazi14
چندین سال است که ناخدای انقلاب دستور داده‌اند که ایران باید جزء ده کشور برتر دنیا در حوزه هوش مصنوعی قرار بگیرد. از مسئولین وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه انتظار می‌رود به جای پرداختن به امور حاشیه‌ای فضای سایبر، تلاش جدی برای تحقق حکمرانی کشور در فضای سایبری و ... داشته باشند! ✍🏻محسن انبیائی @yarankharazi14
دزدِ آرامش😳 به نظر شما آرامش مهمتره یا پول؟🤔 اگه کسی درست فکر کنه، می‌فهمه مردم برای آرامش هست که دنبال پول هستند. یعنی یه چیز مهم تو زندگی، آرامش هست. حالا یه مثال دیگه، شما فرض کنید دارید می‌بینید کسی داره پولی رو میدزده، خب دراینصورت احتمالش هست که بتونید جلوش رو بگیرید. اما اگر اون لحظه متوجه دزدی نباشید، پول رفته و باید به فکر جبران باشید. آرامش هم همینه. فرض کنید شما بدونید کسی داره آرامش شما رو میدزده، دراینصورت اگه بلد باشید، میتونید با روش‌هایی نذارید آرامش از دستتون بره و گرنه باید به فکر جبران بود. خب، حالا به نظر شما آیا حکومت، در مقابل دزدانِ آرامش، وظیفه ای نداره؟🤔 همونطور که گفتیم، مسلماً وظیفه داره، چون پول هم برای آرامشه. اما سوال آخر اینکه آیا داشتن حجاب تو جامعه، به آرامش جامعه کمک میکنه؟ یا تأثیری در آرامش نداره؟ اگر ما بفهمیم کم حجابی، آرامش ما رو کم میکنه، بهتر نیست؟ تا اینکه با از دست دادن آرامش، به فکر جبران باشیم. (اگر قابل جبران باشه🤭) م.ش @yarankharazi14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کتاب ترگل بیست دلیل عقلی و روان‌شناسی برای حجاب 🔺 پرتیراژترین کتاب سال‌‌های اخیر در حوزه‌ی عفاف و حجاب است؛ کتابی که هرچندماه تجدید چاپ شده و اکنون به چاپ هفتاد و سوم رسیده. این کتاب برخلاف خیلی از کتاب‌‌های دیگر، مبحث حجاب را از نگاه عقلی بررسی کرده است. 🔺کتابی ساده و دوست داشتنی، که بعد از خواندنش، همه‌ی نگاه خواننده به پوشش، حجاب، غرب و فرهنگ غربی تغییر خواهد کرد. ☎️ 09031007019 اعلام سفارش پستی و دریافت رایگان فایل کتاب (کلیک کنید)👇 https://eitaa.com/joinchat/623706320C1d9f760b11 @yarankharazi14
32.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نفوذ یعنی این! مستند رو نگاه کنید @yarankharazi14
23.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چطور برخی آخوندها جاسوس میشوند؟ یا بهتره بگیم چطور برخی جاسوس ها آخوند میشوند؟ در همین فضای مجازی هم ممکنه باشند. @yarankharazi14