eitaa logo
سربازان امام زمان
2.6هزار دنبال‌کننده
15.6هزار عکس
9.3هزار ویدیو
706 فایل
کپی ازاد لینک دعوت کانال تلگرام ما روبیکا ما صفحه ما در روبینو https://rubika.ir/yaranmontaazer http://rubika.ir/yaranmontazerr https://t.me/fuunny_patog https://eitaa.com/yaranmontaazer @sarbaz_emamee_zaman
مشاهده در ایتا
دانلود
5 تا صلوات برا فرج سلامتی اقا امام صاحب زمان بدین
4_5951995271121472571.mp3
1.82M
صوت قرائت 🌷 قرار صبحگاهی سربازان امام زمان🤍 فایل متن دعای عهد
yaranmontazer: ❖ ✅ قلب هایمان به ده دلیل مرده است : 🍃اول : خدا را شناختیم ولیکن حقش را ادا نکردیم. 🍃دوم : گمان بردیم که پیامبر خدا رو دوست داریم سپس سنتش را ترک نمودیم. 🍃سوم : قرأن را قرائت کردیم ولی بدان عمل نکردیم. 🍃چهارم : نعمت خدا را خوردیم ولی شکرش را بجا نیاوردیم. 🍃پنجم : گفتیم شیطان دشمن ماست ولی با او در امور توافق کردیم. 🍃ششم : گفتیم بهشت حق است ولی برای رسیدن به آن کوشش نکردیم. 🍃هفتم : گفتیم جهنم حق است ولی از آن نگریختیم. 🍃هشتم : دانستیم مرگ حق است اما برای آن آماده نشدیم. 🍃نهم : به عیب مردم مشغول گشتیم و عیب خویش را فراموش کردیم 🍃دهم : مردگانمان را دفن کردیم ولی عبرت نگرفتیم ! 🤔😰😱
🌺۞فَاقْرَءُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ۞🌺 «هر قدر می توانید از قرآن بخوانید» 🌺🍃برگزارمیکنیم ختم قرآن رابه نیت سلامتی وتعجیل درفرج مولاصاحب الزمان عج 🌺🍃وهدیه به حضرت ابوالفضل(ع) وحضرت زینب(س) 🌺🍃وبرآورده شدن حاجات وبرطرف شدن گرفتاریها 🌺🍃به نیابت ازجمیع شهدا 🌺🍃شفای مریضها 🌺🍃آمرزش همه اموات و... 🌺🍃هدیه به ۱۴معصوم،شهداواموات بی وارث،بدوارث واموات جمع حاضر ⭕️مهلت قرائت جزء انتخابی یک هفته میباشد ⭕️دوستان عزیز ازهمراهیتون سپاسگزارم🙏 حاجت روا باشید و عاقبت بخیر ان شاءالله اجرکم علی الله دوستان برای گرفتن جز به ایدی زیر مراجعه کنید @sarbaz_emamee_zaman 💌جز1 ✅ 💌جز2 ✅ 💌جز3 ✅ 💌جز4 ✅ 💌جز5 ✅ 💌جز6 ✅ 💌جز7 ✅ 💌جز8 ✅ 💌جز9 ✅ 💌جز10 ✅ 💌جز11 ✅ 💌جز12 ✅ 💌جز13 💌جز14 ✅ 💌جز15 💌جز16 💌جز17 💌جز18 ✅ 💌جز19 ✅ 💌جز20 💌جز21 💌جز22 💌جز23 ✅ 💌جز24 ✅ 💌جز25 ✅ 💌جز26 ✅ 💌جز27 ✅ 💌جز28 ✅ 💌جز29 ✅ 💌جز30 ✅
🕋بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕋 سلام خدمت دوستان مهدوی چله روزانه 100صلوات برای سلامتی و ظهور اقا امام صاحب زمان عج وحاجت روایی همه شما عزیزان . لطفا هرکدوم ازدوستان مایل شرکت در چله صلوات هست به ایدی زیر پیام بده تا براش کد بدیدم 🙏 @sarbaz_emamee_zaman تاریخ شروع چله 15آبان
اللهم‌عجل‌لولیک‌الفرج: << تمامِ راهِ نجات، در دعا برای است>> ❶دعا یعنی خواستن ، ❷دعا یعنی احساس نیاز کردن، ❸دعا یعنی دوست داشتن ، ❹دعا یعنی مهم بودن خواسته، ❺دعا یعنی باورِ به دست آوردن ، ❻دعا یعنی غافل نبودن،، ❼دعا بزرگترین سلاح در مسیر یاری حجت خدا ❽دعا اطاعت امر مولا... 🔹 در یک کلام دعا ...یعنی لبخند رضایت حضرت زهراء سلام الله علیها.... 🌕 اگر برای ظهور دعا نمی کنیم یعنی امام زمان روحی فداه رانمی خواهیم، دوستش نداریم ، احساس نیاز به بودنش نداریم . برایمان اهمیتی ندارد، از او غافلیم و باور به ظهورش نداریم... 🔵 راستی برای ظهور دعا میکنید یا نه ⁉️ ❖═▩ஜ••🍃🌸🍃••ஜ▩═❖      
اللهم‌عجل‌لولیک‌الفرج: ■ خلاصی‌ازگرفتاریها 🔹امام صادق (علیه السلام) میفرمایند: ♻️رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) به امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمودند: ❌یا علی! هر وقت در گرفتاری واقع شدی، این ذکر را بگو که خدای متعال با این ذکر، بلا را از تو برطرف میکند: 🔹بسم الله الرحمن الرحیم لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم اللهم ایاک نعبد و ایاک نستعین. 📚 بحارالانوار جلد 92 صفحه 194 ❖═▩ஜ••🍃🌸🍃••ஜ▩═❖      
<< آیا می خواهید اثرات گناهان از بین برود؟>> مولا علی علیه‌السلام نسخه ای به شیعیانشان می دهند که بسیار ساده است ایشان می فرمایند؛ ❌اگر می خواهی از بین برود را نگه دار و از فقر و مشکلاتت چیزی به دیگران نگو...🤫 🔹از آزمایشات الهی, دلخوری ها ... دل گرفتگی ها.,. ناراحتی ها....و بلاهایی که خدا برایت نازل کرده همه را کتمان کن... 🔹هرکس هرچه پرسید بگو الحمدلله ، همواره خدا را شکر کن. این و مصیبت( یعنی پنهان کردن بلا و مشکلات از مردم ) اثر گناهان را پاک می کند... 📚 کتاب اثر گناهان استاد انجوی نژاد ❖═▩ஜ••🍃🌸🍃••ஜ▩═❖      
۳۸ 🌸اماممان را اینگونه بشناسیم...🌸 ابونصر میگوید: بر صاحب الزمان وارد شدم و طبق فرمایش حضرت برایشان صندلِ احمر [ نوعی چوب خوش بو] بُردم. آن حضرت از من پرسید: آیا مرا می شناسی؟ گفتم: شما آقای من و فرزند آقای من هستید. فرمود: مقصودم این نبود! عرض کردم: خدا مرا فدای شما گرداند، مقصودتان چه بود؟ حضرت فرمود: من خاتم اوصیاء هستم که خداوند به وسیله ی من، بلا را از اهل و شیعیانم دور می سازد. یکی از القاب امام زمان خاتم الاوصیاء است؛ یعنی «پایان بخش اوصیای آخرین پیامبر»، لقبی که خود ایشان در سنین کودکی بر زبانش جاری شد. 📚منابع در درسنامه مهدویت، ج۱، ص۲۲۳
۳۹ 🌸کلام آخر، ترازوی کافر شناسی🌸 امام کاظم میفرمایند: کسی که درباره چهار چیز شک کند، به تمام آنچه خدا نازل کرده کافر شده است. یکی از آنها شناختن امام در هر عصر و زمان است که شخص امام و صفاتی را که داراست بشناسد. 📚 منبع : بحار الانوار؛ جلد۶۹؛ صفحه۱۳۵ : از آنچه تا کنون در حوزه وُجوب شناخت امام زمان بیان شد، به این نتیجه میرسیم که مساله شناخت، اولین و مهمترین مرحله کار در عرصه مهدویت است. چرا که شناخت، مقدمه و موتور محرّکِ عمل است. پس باید: امام زمان را بشناسیم(با مطالعه) و تا میتوانیم به مردم دنیا بشناسانیم. محال است انسان حق طلبی، امام مهدی و مسائل مربوط به غیبت و ظهور را کامل بشناسد و نسبت به ایشان و ظهورشان بی تفاوت باشد.
۱۸ 📝 "توبه واقعی" 🔹 یکی از اصلی ترین دلایل غیبت امام زمان، گناهانی است که از انسان ها سر می زند. برای رسیدن به آن حضرت باید از گناهان خود بازگردیم. توبه آدابی دارد و صرفِ توبه ی زبانی کافی نیست بلکه آن توبه باید در عمل هم مشخص باشد. ❤️ امام زمان در نامه خود به شیخ مفید، گناهان ما را دلیل اصلی غیبت می دانند و می فرمایند: پس تنها چیزی که ما را از آنان پوشیده می دارد، اعمال ناخوشایندشان است که به ما می رسد و از آنان نمی پسندیم و انتظار نداریم. 📚 کتاب مکیال المکارم ج ۲ 💢 ما گناه می کنیم و خدا غیبت تو را تمدید می کند...
Tel;allahali110 - 110.mp3
11.33M
💠یاعلـــــــــــــــــــــــــے💠  من آوای جلی را دوست دارم دعای «ینجلی »را دوست دارم «دوبیتی» جا ندارد تا بگویم ... چقدر آقا علی را دوست دارم بَه‍ به نَجَفْ
🔹 خطیب توانا و سخنور دانشمند حجت الاسلام کافی نقل کردند: یک نفر از رفقا از یزد نامه ای به من نوشته؛ آدم دینی خوبی است از عاشقان امام زمان است، از رفقای من است. در نامه چیزی نوشته که مرا چند روز است منقلب کرده؛ گرچه این پیغام خیلی به علما رسیده، به مرحوم مجلسی گفته به شیخ مرتضی انصاری گفته به شیخ عبدالکریم حائری گفته و... ، این بنده خدا نوشته: من چهل شبِ چهارشنبه از یزد می آمدم مسجد جمکران، توسلی و حاجتی داشتم. 🔸 شب چهارشنبه چهلمی، دو هفته قبل بود. در مسجد جمکران خسته بودم، گفتم ساعتی اول شب بخوابم، سحر بلند شوم برنامه ام را انجام بدهم. در صحن حیاط هوا گرم بود، خوابیده بودم یک وقت دیدم از در مسجد جمکران یک مشت طلبه ها ریختند تو، گفتم چه خبر است؟ گفتند: آقا آمده. 🔺 من خوشحال دویدم رفتم جلو، آقا را دیدم اما نتوانستم جلو بروم. حضرت فرمودند: برو به مردم بگو دعا کنند خدا فرجم را نزدیک کند. ☑️ به خدا قسم آی مردم دعاهایتان اثر دارد، ناله هایتان اثر دارد. خود آقا به مرحوم مجلسی فرموده: مجلسی به شیعه ها بگو برایم دعا کنند. هِی پیغام می دهد، به خدا دلش خون است. 📚 کتاب ملاقات با امام زمان در مسجد جمکران، ص۱۵۸ ۱۷ ✅ کانال @fuunny_patog
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
yaranmontazer: 🔴 ما امام زمان داریم 🔵 داستان تشرف شیخ محمد کوفی خدمت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف 🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 دانلود 📝 ارتباط با امام زمان 🔖 کارمند مهدوی کیست؟ 👤 تدریس استاد برگرفته از
🔰 امام شناسی (فصل پنجم) علم ائمه اطهار علیهم السلام به ظاهر و باطن قرآن 📗 صفحه ۴۹
🔰 امام شناسی (فصل پنجم_علم ائمه اطهار علیهم به ظاهر و باطن قرآن) قرآن مجموعه آیاتی در سینه ائمه اطهار علیهم السلام است. 📗 صفحه ۵۰
● فرق بين اسم و اسم اسم و علت تفكيك بين آن دو و اما اينكه چرا با اين كلمه چنين معامله اى شده ، كه يكى مانند ساير كلمات از مقوله الفاظ، و جائى ديگر از مقوله اعيان خارجى باشد؟ در پاسخ مى گوئيم علتش اين شده كه نخست ديده اند لفظ (اسم ) وضع شده براى الفاظى كه دلالت بر مسمياتى كند، ولى بعدها برخوردند كه اوصاف هر كسى در معرفى او و متمايز كردنش از ديگران كار اسم را مى كند، به طور يكه اگر اوصاف كسى طورى در نظر گرفته شود كه ذات او را حكايت كند، آن اوصاف درست كار الفاظ را مى كند، چون الفاظ بر ذوات خارجى دلالت مى كند، و چون چنين ديدند، اينگونه اوصاف را هم اسم ناميدند. نتيجه اين نامگذارى اين شد كه فعلا (اسم ) همانطور كه در مورد لفظ استعمال مى شود، و بان لحاظ اصلا امرى لفظى است ، همچنين در مورد صفات معرف هر كسى نيز استعمال مى شود، و به اين لحاظ از مقوله الفاظ نيست ، بلكه از اعيان است . آنگاه ديدند آن چيزى كه دلالت مى كند بر ذات ، و از هر چيزى به ذات نزديكتر است ، اسم بمعناى دوم است ، (كه با تجزيه و تحليل عقلى اسم شده )، و اگر اسم به معناى اول بر ذات دلالت مى كند، با وساطت اسم بمعناى دوم است ، از اين رو اسم بمعناى دوم را اسم ناميدند، و اسم به معناى اول را اسم اسم . البته همه اينها كه گفته شد مطالبى است كه تحليل عقلى آن را دست مى دهد، و نمى شود لغت را حمل بر آن كرد، پس ‍ هر جا كلمه (اسم ) را ديديم ، ناگزيريم حمل بر همان معناى اول كنيم . در صدر اول اسلام اين نزاع همه مجامع را بخود مشغول كرده بود، و متكلمين بر سر آن مشاجره ها مى كردند، كه آيا اسم عين مسمى است ؟ و يا غير آنست ؟ ولكن اينگونه مسائل ديگر امروز مطرح نمى شود، چون آنقدر روشن شده كه به حد ضرورت رسيده است ، و ديگر صحيح نيست كه آدمى خود را به آن مشغول نموده ، قال و قيل صدر اول را مورد بررسى قرار دهد، و حق را به يكطرف داده ، سخن ديگرى را ابطال كند، پس بهتر آن است كه ما نيز متعرض آن نشويم . قسمت سوم تفسیر المیزان
● توضيح لفظ جلاله ((الله )) و اما لفظ جلاله ((الله ))، اصل آن ((ال اله )) بوده ، كه همزه دومى در اثر كثرت استعمال حذف شده ، و بصورت الله در آمده است ، و كلمه ((اله )) از ماده ((اله )) باشد، كه به معناى پرستش است ، وقتى مى گويند ((اله الرجل و ياله ))، معنايش اين است كه فلانى عبادت و پرستش كرد، ممكن هم هست از ماده (و ل ه ) باشد، كه بمعناى تحير و سرگردانى است ، و كلمه نامبرده بر وزن (فعال ) به كسره فاء، و بمعناى مفعول (ماءلوه ) است ، همچنان كه كتاب بمعناى مكتوب (نوشته شده ) مى باشد، و اگر خدايرا اله گفته اند، چون ماءلوه و معبود است ، و يا بخاطر آن است كه عقول بشر در شناسائى او حيران و سرگردان است . ترجمه تفسير الميزان جلد 1 صفحه : 29 و ظاهرا كلمه ((الله )) در اثر غلبه استعمال علم (اسم خاص ) خدا شده ، و گرنه قبل از نزول قرآن اين كلمه بر سر زبانها دائر بود، و عرب جاهليت نيز آن را مى شناختند، همچنان كه آيه شريفه : ((و لئن سئلتهم من خلقهم ؟ ليقولن الله )) (و اگر از ايشان بپرسى چه كسى ايشان را خلق كرده ، هر آينه خواهند گفت : الله )، و آيه : ((فقالوا هذا لله بزعمهم ، و هذا لشركائنا))، (پس درباره قربانيان خود گفتند: اين مال الله ، و اين مال شركائى كه ما براى خدا داريم )، اين شناسائى را تصديق مى كند. از جمله ادله ايكه دلالت مى كند بر اينكه كلمه ((الله )) علم و اسم خاص خدا است ، اين است كه خدايتعالى به تمامى اسماء حسنايش و همه افعالى كه از اين اسماء انتزاع و گرفته شده ، توصيف مى شود، ولى با كلمه ((الله )) توصيف نمى شود، مثلا ميگوئيم الله رحمان است ، رحيم است ، ولى بعكس آن نميگوئيم ، يعنى هرگز گفته نميشود: كه رحمان اين صفت را دارد كه الله است و نيز ميگوئيم ((رحم الله و علم الله و رزق الله ))، (خدا رحم كرد، و خدا دانست ، و خدا روزى داد،) ولى هرگز نميگوئيم (الله الرحمن رحمان الله شد) و خلاصه اسم جلاله نه صفت هيچيك از اسماء حسناى خدا قرار مى گيرد، و نه از آن چيزى به عنوان صفت براى آن اسماء گرفته ميشود از آنجائى كه وجود خداى سبحان كه اله تمامى موجودات است خودش خلق را به سوى صفاتش هدايت مى كند،و مى فهماند كه به چه اوصاف كمالى متصف است ، لذا مى توان گفت كه كلمه ((الله )) بطور التزام دلالت بر همه صفات كمالى او دارد، و صحيح است بگوئيم لفظ جلاله ((الله )) اسم است براى ذات واجب الوجودى كه دارنده تمامى صفات كمال است ، و گرنه اگر از اين تحليل بگذريم خود كلمه ((الله )) پيش از اينكه نام خدايتعالى است بر هيچ چيز ديگرى دلالت ندارد، و غير از عنايتى كه در ماده (ا ل ه ) است ، هيچ عنايت ديگرى در آن بكار نرفته است ● معنى رحمن و رحيم و فرق آن دو و اما دو وصف رحمان و رحيم ، دو صفتند كه از ماده رحمت اشتقاق يافته اند، و رحمت صفتى است انفعالى ، و تاءثر خاصى است درونى ، كه قلب هنگام ديدن كسى كه فاقد چيزى و يا محتاج به چيزى است كه نقص كار خود را تكميل كند، متاءثر شده ، و از حالت پراكندگى به حالت جزم و عزم در مى آيد، تا حاجت آن بيچاره را بر آورد، و نقص او را جبران كند، چيزيكه هست اين معنا با لوازم امكانيش درباره خدا صادق نيست و به عبارت ديگر، رحمت در خدايتعالى هم به معناى تاءثر قلبى نيست بلكه بايد نواقص امكانى آن را حذف كرد و باقى مانده را كه همان اعطاء، و افاضه و رفع حاجت حاجتمند است ، به خدا نسبت داد ترجمه تفسير الميزان جلد 1 صفحه : 30 كلمه (رحمان ) صيغه مبالغه است كه بر كثرت و بسيارى رحمت دلالت مى كند، و كلمه (رحيم ) بر وزن فعيل صفت مشبهه است ، كه ثبات و بقاء و دوام را ميرساند، پس خداى رحمان معنايش خداى كثير الرحمه ، و معناى رحيم خداى دائم الرحمه است ، و بهمين جهت مناسب با كلمه رحمت اين است كه دلالت كند بر رحمت كثيرى كه شامل حال عموم موجودات و انسانها از مؤ منين و كافر مى شود، و به همين معنا در بسيارى از موارد در قرآن استعمال شده ، از آن جمله فرموده ((الرحمن على العرش استوى ))، (مصدر رحمت عامه خدا عرش است كه مهيمن بر همه موجودات است ) و نيز فرموده ((قل من كان فى الضلاله فليمدد له الرحمن مدا))، (بگو آن كس كه در ضلالت است بايد خدا او را در ضلالتش مدد برساند) و از اين قبيل موارد ديگر و نيز بهمين جهت مناسب تر آنست كه كلمه (رحيم ) بر نعمت دائمى و رحمت ثابت و باقى او دلالت كند، رحمتى كه تنها بمؤ منين افاضه مى كند، و در عالمى افاضه مى كند كه فنا ناپذير است ، و آن عالم آخرت است ، همچنانكه خدايتعالى فرمود: ((و كان بالمؤ منين رحيما)) (خداوند همواره ، به خصوص مؤ منين رحيم بوده است )، و نيز فرموده : ((انه بهم رؤ ف رحيم ))، (بدرستى كه او به ايشان رئوف و رحيم است )، و آياتى ديگر، و به همين جهت بعضى گفته اند رحمان عام است و شامل مؤ من و كافر مى شود، و رحيم خاص مؤ منين است . ● معنى حمد و فرق آن با مدح ادامه قسمت سوم تفسیر المیزان ادامه دارد
🕊 یڪےبدقوݪےمیڪنه‌چقدرناراحت‌میشیم؟!! خب‌معݪومه‌خیݪۍ! بالعڪس،وقتےهم‌خوش‌قوݪےمیڪنه‌خیلے خوشحاݪ‌میشیــم" عهد‌شڪستݩ،دࢪد‌داره‌هاࢪفیـــق!تحمل‌ایݩ‌دࢪد‌براے‌طرف‌مــقابݪ‌سخـٺه! حاݪا‌تصۅࢪڪݩ‌طرف‌مقابݪت‌امام‌زمانٺ باشه ....!؟!⚠️ +تاحالا‌عهدڪردے‌وبشڪونۍ؟!! عجیب‌قݪبش‌به‌در‌داومده‌هــا!💔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دیدار آرتین سرایداران از مجروحین حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز و خانواده دانش‌آموز شهید علی اصغر گویینی از شهدای این حادثه با رهبر معظم انقلاب
: "کسی که برای فرج بسیار دعا میکند، ♻️زیر سایه گسترده لطف خداوند قرار گرفته، ♻️ و رحمت بر او نازل میشود، تا زمانی که مشغول به دعاست." 📚مکیال المکارم جلد۱ بخش۵ فایده۵٨
📌 دل‌های با ایمان ✳️ مهمترین ویژگی یاران امام زمان که مانند شاه کلید، قفل‌های بستهٔ همه مسائل را باز می‌کند، ایمان عمیق و استواریست که: همت را بر می‌انگیزد، گام‌ها را استوار می‌کند، دل‌ها را قوّت می‌بخشد و مانع لرزش قلوب در حوادث عجیب و فتنه‌های آخرالزمان می‌شود. ❤️ امام صادق فرمودند: «آن‌ها (گنجینه‌ها) مردانی هستند که دل‌هایشان مانند پاره‌های آهن است؛ هیچگونه تردیدی در آن‌ها راه ندارد؛ در اعتقادشان به خدا از صخره و سنگ محکمترند.»*۱ 🔆 حضرت، مؤمن‌ترین افراد را براى برقراری حکومت جهانى خود انتخاب می‌کند. اگر قصد یاری حضرت را داری باید از هر فرصتی برای تکمیل و تقویت ایمانت استفاده کنی. ظهور، نامشخص اما نزدیک است. مبادا با تعلّل و سهل انگاری، فرصت یاری حضرت را از دست بدهی! مبادا به خودت بیایی و ببینی در لشکر دشمن و در مقابل حضرت ایستاده‌ای 📖 امام صادق فرموده‌اند: «ایمان خود را قبل از ظهور تکمیل کنید، چون در لحظات ظهور ایمان‌ها به سختی مورد امتحان و ابتلاء قرار می‌گیرند.»*۲ 📚۱.بحارالانوار، علامه مجلسی، ج۵۲،ص۳۰۸ ۲.كمال الدين و تمام النعمة، ج‏ ۱،ص۱۸ 🌸
📝 "خواندن ادعیه مربوط به امام زمان" 🔹 خواندن برخی از ادعیه که اهل بیت بر آن تاکید نموده اند از وظایفی است که امامان معصوم بر آن تاکید داشته اند. ❤️ امام صادق میفرمایند: برای آن جوان (حضرت مهدی)، پیش از آنکه قیام کند، غیبتی است. زُراره (از شاگردان امام) پرسید چرا؟ امام فرمود: می ترسد (از کشته شدن). ای زُراره اوست منتظَر (کسیکه در انتظارش هستند) و اوست که در ولادتش شک می شود و بعضی می گویند: در حالیکه در شکم مادرش بود، پدرش فوت نمود... اوست منتظَر الّا اینکه خدا دوست دارد که شیعیان را امتحان کند. در آن هنگام اهل باطل، شک و توهّم خود را آغاز می کنند. ای زُراره اگر آن زمان را دریافتی، پس این دعا را بخوان: اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی نَفْسَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَفْسَکَ لَمْ أَعْرِفْ رَسُولَکَ‏. اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی رَسُولَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی رَسُولَکَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَکَ‏. اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی حُجَّتَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینِی‏ 📚 کافی جلد ۱ ص۳۳۷ حدیث۵ ══❖•°💙 °•❖══ اللهم عجل لولیک الفرج ══❖•°💙 °•❖══
🔴 رابطه اشتیاق ما به امام زمان و اخلاص در بندگی 🔹 در طلب و جستجوی هر چه هستیم آن خواسته، تمام ارزش و وجود ما خواهد بود 🔹 امام عسکری علیه‌السلام به امام مهدی ارواحنافداه فرمودند: 🔺 وَ اعْلَمْ أَنَّ قُلُوبَ أَهْلِ الطَّاعَةِ وَ الْإِخْلَاصِ نَزَعَ إِلَيْكَ مِثْلَ الطَّيْرِ إِلَى أَوْكَارِهَا 🔸 بدان، همان گونه که پرنده به سوی لانه‌اش می‌رود، دل‌های اهل طاعت و اخلاص به سوی تو کنده می‌شود.  📚 کمال الدین، ج۲، ص۴۴۴ 🔵 میزان اشتیاق ما به حضرت ولی عصر ارواحنافداه ، نشان دهنده میزان مطیع بودن و خالص بودن ما در عرصه بندگی است. 🔹 کسی که نسبت به امام زمان ارواحنافداه اشتیاق ندارد، اعمالش طاعت محسوب نشده و عبادات خالصانه‌ای ندارد.