🥀به نیت امام عصر علیهالسلام
سه سوره توحید هدیه کنید به
حضرت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها🥀
آخرالزمان - شماره 6}
در کتب مقدس یهودیان، درباره حادثه ویرانی و خرابی شهرها در دوره آخرالزمان چنین آمده است:
«... و زمین مصر را در میان زمین های ویران، ویران خواهم ساخت و شهرهایش در میان شهرهای مخروب، مدت چهل سال خراب خواهد ماند و مصریان را در میان امت ها پراکنده و در میان کشورها متفرق خواهم ساخت. در سال ۴٢٩١ از آفرینش، جهان ویران خواهد شد؛ بخشی به واسطه جنگ بین نهنگ های عظیم دریایی و بخشی به واسطه جنگ های گوگ و ماگوگ.»
[عهد عتیق، حزقیال نبی، باب ٢٩، آیه ١٠-١٢؛ نیز باب ٣٠]
منظور از سال ۴٢٩١ از آفرینش، یا منظور آفرینش جهان است و یا آفرینش انسان. ظاهرا مورد دوم مورد نظر است.
به نظر می رسد منظور از ویرانی جهان، ویرانی بر اثر جنگ و درگیری است.
و شاید منظور از نهنگ های عظیم، زیردریایی ها و ناوهای جنگی است و «گوگ و ماگوگ» همان یأجوج و مأجوج باشد.
ادعیه و زیارات مهدوی - شماره 32}
در مصباح کفعمی، دعایی نقل شده که در آن، حضرت مهدی، وظایف اقشار مختلف امت را بیان کرده است: دانشمندان، دانش آموزان، جوانان، ثروتمندان، نیازمندان و ... و همچنین وظایف عموم مردم را در حفظ زبان، قلب، دست، گوش و چشم خود بیان میفرماید.
اللَّـهُمَّ ارْزُقْنا تَوْفیقَ الطّاعَةِ، وَبُعْدَ الْمَعْصِیَةِ. وَصِدْقَ النِّیَّةِ، وَعِرْفانَ الْحُرْمَةِ، وَاَکْرِمْنا بِالْهُدی وَالاِْسْتِقامَةِ، وَسَدِّدْ اَلْسِنَتَنا بِالصَّوابِ وَالْحِکْمَةِ، وَامْـلاَْ قُلُوبَنا بِالْعِلْمِ وَالْمَعْرِفَةِ، وَطَهِّرْ بُطُونَنا مِنَ الْحَرامِ وَالشُّبْهَةِ، وَاکْفُفْ اَیْدِیَنا عَنِ الظُّلْمِ وَالسَّرِقَةِ، وَاغْضُضْ اَبْصارَنا عَنِ الْفُجُورِ وَالْخِیانَةِ، وَاسْدُدْ اَسْماعَنا عَنِ اللَّغْوِ وَالْغیبَةِ، وَتَفَضَّلْ عَلی عُلَمآئِنا بِالزُّهْدِ وَالنَّصیحَةِ، وَعَلَی الْمُتَعَلِّمینَ بِالْجُهْدِ وَالرَّغْبَةِ، وَعَلَی الْمُسْتَمِعینَ بِالاِْتِّباعِ وَالْمَوْعِظَةِ، وَعَلی مَرْضَی الْمُسْلِمینَ بِالشِّفآءِ وَالرّاحَةِ، وَعَلی مَوْتاهُمْ بِالرَّاْفَةِ وَالرَّحْمَةِ، وَعَلی مَشایِخِنا بِالْوَقارِ وَالسَّکینَةِ، وَعَلَی الشَّبابِ بِالاِْنابَةِ وَالتَّوْبَةِ، وَعَلَی النِّسآءِ بِالْحَیآءِ وَالْعِفَّةِ. وَعَلَی الاَْغْنِیآءِ بِالتَّواضُعِ وَالسَّعَةِ، وَعَلَی الْفُقَرآءِ بِالصَّبْرِ وَالْقَناعَةِ، وَعَلَی الْغُزاةِ بِالنَّصْرِ وَالْغَلَبَةِ، وَعَلَی الاُْسَرآءِ بِالْخَلاصِ وَالرّاحَةِ، وَعَلَی الاُْمَرآءِ بِالْعَدْلِ وَالشَّفَقَةِ، وَعَلَی الرَّعِیَّةِ بِالاِْنْصافِ وَحُسْنِ السّیرَةِ، وَبارِکْ لِلْحُجّاجِ وَالزُّوّارِ فِی الزّادِ وَالنَّفَقَةِ، وَاقْضِ ما اَوْجَبْتَ عَلَیْهِمْ مِنَ الْحَجِّ وَالْعُمْرَةِ. بِفَضْلِکَ وَرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ.
[مفاتیح الجنان]
مهدویت در نهج البلاغه - شماره 3}
«...وَ لَا تَیْأَسُوا مِنْ مُدْبِرٍ، فَإِنَّ الْمُدْبِرَ عَسَى أَنْ تَزِلَّ بِهِ إِحْدَى قَائِمَتَیْهِ وَ تَثْبُتَ الْأُخْرَى فَتَرْجِعَا حَتَّى تَثْبُتَا جَمِیعاً...»
هنگام بروز حوادثِ سخت و ناگوار همیشه گروهى ناگهان از همه چیز مأیوس مىشوند و این یأس و ناامیدی مانع مهمّى برای فعّالیتهاى آینده خواهد بود.
امیرالمومنین در بخشی از خطبهٔ ۱۰۰ نهجالبلاغه اشاره به این موضوع دارند که شکستها و مشکلات نباید باعث ناامیدی مردم شوند و در کلامی زیبا، فردی را که در شرایط دشوار مأیوس نمیشود به کسى تشبیه کردهاند که در جادّهاى حرکت مىکند و ناگهان یک پاى او مىلغزد، مردم خیال مىکنند که او براى همیشه سقوط کرده اما بعد از لحظهای کوتاه بر پاى دیگر خود تکیه مىکند و پاى اوّل را به جای خود برمیگرداند و آماده حرکت مىشود.
در واقع امام براى این که اصحاب و یارانش ناامید نباشند، با این سخن آنها را به پیروزىهاى آینده بشارت داده و در ادامه به قیامی اشاره میکنند که ختم به پیروزی نهایی خواهد شد. قیامی که بسیاری از مفسرّان آن را قیام و ظهور امام مهدی میدانند که پایان دهندهٔ تمام مشکلات و سختیها خواهد بود.
به امید آن روز...
تمثیلات و مثالهای مهدوی - شماره 1}
هشدارهای امام صادق علیه السلام:
به خدا قسم بدون تردید همچون دَر هم شکستن شیشه، دَر هم خواهید شکست؛ البته آن شیشه به صورت اولیه باز می گردد (با ذوب شدن و از نو ساختن، قابل ترمیم است)، به خدا سوگند حتماً دَر هم خواهید شکست همچون سُفال. همانا سُفال وقتی می شکند به حالت اول بر نمی گردد!!
و به خدا قسم حتماً غربال خواهید شد و بدون شک از یکدیگر بازشناخته خواهید شد... پاکسازی خواهید گشت، تا جایی که از شما جز اندکی باقی نماند...
[الغیبه نعمانی، ص 208]
منبرک و دلنوشته مهدوی - شماره 5}
اگر به جای مردم کوفه بودیم چه میکردیم؟ چه عواملی باعث شد که کوفیان امامشان را یاری نکنند و در مقابلش بایستند؟ دلایل زیادی دارد : یکی از آنها دلبستگی به دنیاست : دلبستگی به مغازه، فرزند، پول، خانه، ماشین و... اینها مانع یاری کردن امام زمان عجل الله فرجه است.
حضرت که بیایند، بگویند به جنگ بروید، اگر وابستگی داشته باشید ترمز میکنید. نمیتونید جلو برید. بر عکس شهدا.
شهید احمد کاظمی میگوید: شهید حسین خرازی پیشم آمد و گفت : من در این عملیات شهید میشوم. گفتم: از کجا میدانی؟ مگر علم غیب داری؟ گفت: نه، ولی مطمئنم. چند عملیات قبل، یک خمپاره کنار من خورد. به آسمان رفتم. فرشته ای دیدم که اسم های شهدا را مینویسد. تمام اسم ها را میخواند و میگفت وارد شوید.
به من رسید گفت حاضری شهید بشی و بهشت بری؟ یه لحظه زمین رو دیدم گفتم : " یک بار دیگر برگردم بچه و همسرم را ببینم، خوب میشود. تا این در ذهنم آمد زمین خوردم. چشم باز کردم دیدم دستم قطع شده و در بیمارستانم. اما دیگر وابستگی ندارم. اگر بالا بروم به زمین نگاه نمیکنم "گاهی ما بخاطر وابستگی هایمان، از دین کوتاه می آییم.
┌˚❀ֶָ─ֶָ─ֶָ──◌─ - ─ֶָ─ֶָ──◌─❀ֶָ˚┐
#مسیر_یاری
1️⃣ قسمت اوّل ꈼ
فصل اول :
❄️ (امامت در قرآن)
🔷 یڪے از معارف اصیل در اندیشہ هاے ڪلامے شیعہ ، امام شناسے و معرفت حجت الهے در هر زمان است . این بحث از آنجا اهمیت مضاعف پیدا میڪند ڪہ پیوند عمیقے با مسئلہ نبوت دارد .
🔷 مسئلہ امامت پس از نبوت ، 💯 مهم ترین و سرنوشت ساز ترین مسئلہ در جامعہ دینے و اسلامے است .
در آموزہ هاے دینے بر ضرورت امام شناسے بہ عنوان یڪ تڪلیف همگانے و فراگیر تاڪید شدہ است . بہ گونہ اے ڪہ هیچ عذرے در این خصوص پذیرفتنے نیست .
🔶 چنان ڪہ امام باقر (ع) مے فرماید :
لا یُعذَرُ اَلنَّاسُ حَتَّے یَعرِفُوا إمامَهُم ؛
👈🏻 عذر هیچ ڪس از مردم { در پیشگاہ خداوند } پذیرفتہ نیست ، مگر اینڪہ امام خویش را بشناسد . ( بحارالانوار ، ج 23 ، ص 88 )
🔹ادامہ دارد ...
𔕱
#ߊࡋࡋܣܩَّࡃܟ᳝ߺࡋࡋ၄ࡋܢߺ࡙ࡏߊࡋܦ߭ܝܟ᳝ߺ
قسمت اول
سربازان امام زمان
✏️📘✏️📕✏️ #متن_شرح_زیارت_جامعه_ڪبیرہ ⬅️قسمت سے و هفتم 🔆«وَشُهَداءُ دارِ الْفَناءِ ..» 🔹در ابتداے
✏️📘✏️📕✏️
#متن_شرح_زیارت_جامعه_ڪبیرہ
⬅️قسمت سے و هشتم
🔆«وَ شُفَعَاءُ دَارِ الْبَقَاءِ ..»
شفاعت یعنے وساطت🌹. ما معتقد هستیم اهل بیت بزرگوار با اذن خدا #شفاعت ما را مے ڪنند.
🔰شفاعت اهل بیت دو شرط اساسے دارد:
1⃣-آدم باید #صلاحیت داشتہ باشد مورد شفاعت قرار بگیرد.
2⃣-شفاعت ڪنندہ هم باید ✨خدا این دستور و #قدرت را بہ او بدهد، یعنے اینطور نیست ڪہ ائمہ خودسر شفاعت ڪنند.
📌در آیة الڪرسے مے خوانیم «إِلاَّ بِإِذْنِهِ» با اذن خداست. جز انبیاء و ائمہ #شهدا هم این مقام را دارند، علما هم مقام شفاعت را دارند، ولے اگر آنها هم دارند بہ #اذن خدا و اهل بیت این را مے گیرند.
💠روایتے است از امام صادق (ع) ڪہ میفرمایند؛ بہ شفاعت ما اهل بیت نمیرسد آنانے ڪہ در #نماز خود سهل انگارند و نمازشان را سبڪ مے شمارند.
یعنے چہ ..⁉️ یعنے خُب تازہ اذان شدہ میخوانم، ول ڪن تازہ اذان شدہ فوتبال ببینیم، فیلم ببینیم.. اینها یعنے #سبڪ شمردن، یعنے اهمیت ندادن.
امام صادق نمے گوید ڪسے نماز نخواند، نہ نہ! آنڪہ نمے خواند بحثش جداست. میگوید 👈نماز مے خواند اما بہ آن #اهمیت نمے دهد.❌
✅آخرین جملہ امام صادق (ع)
این بود «إِنَّ شَفَاعَتَنَا لَا تَنَالُ مُسْتَخِفّاً بِالصَّلَاةِ» بہ شفاعت ما نمے رسد آنڪہ نمازش را سبڪ بشمارد، خفیف بشمارد. اگر ڪسے از #عمد، از روے بے اعتنایے نمازش را اول وقت 🕛 نخواند، مشمول همین واقع مے شود. قرائت نماز را درست یاد نگرفتن، تمام اینها جزء بحث #خفیف شمردن نماز است. حواسمان جمع باشد خداے ناڪردہ جزء این دستہ افراد قرار نگیریم.
🎤استاد احسان عبادی
❤️ڪانال او خواهد آمد❤️
59_سیستم_قضایی_در_حکومت_امام_زمانعج.pdf
594.3K
59- (سیستم قضایی در حکومت امام زمان(عج.pdfکلاس های مهدویت - شماره 59}
مقاله : سیستم قضایی در دولت کریمه امام عصر(عجل الله فرجه)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 روشهای دوستی با امام زمان ارواحنا فداه
🔵 قسمت هجدهم از بیستم
#امام_زمان
#کلیپ_مهدوی
🎙 #ابراهیم_افشاری
#روشهای_دوستی_با_امام_زمان