eitaa logo
یاران ولیعصر
198 دنبال‌کننده
24.7هزار عکس
29.7هزار ویدیو
602 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💕انسان با سه چیز مغرور میشود؛ 1- نام بزرگ 2- خانه بزرگ 3- لباس فاخر اما افسوس که بعد از مرگ؛ 1- نامش... مرحوم 2- خانه اش... قبر 3- لباسش... کفن ❤️امام رضا (ع):همانا یاد مرگ برترین عبادت است. (بحارالأنوار/ ج 75 / ص 347)
📚 احکام نمازهای مستحبی همه نمازهای مستحبی دارای احکامی هستند: 🔹۱. مخیر هستیم آنها را بلند بخوانیم یا آهسته (۱) 🔹۲. نمازهای مستحبی را به جماعت نمی شود خواند.مگرچهارنماز؛ نماز باران و عید فطر و عیدقربان. (۲) ونمازی که فرادا خوانده بعدجماعت منعقدشده است. 🔹۳. مخیر هستیم که ایستاده بخوانیم یا نشسته یا در حال حرکت که در این صورت (درحال راه رفتن) رکوع و سجود را با اشاره سر انجام می دهیم و نیز در این صورت لازم نیست رو به قبله باشیم و شرط آرامش بدن نیز ساقط است. (۳) 🔹۴. نمازهای مستحبی رادرهرجا می شود خواند بجزنافله ظهروعصردرسفر،زیرا مسافری که نمازهای چهاررکعتی رابایددورکعتی بخواندنباید نافله ظهروعصر بخواند ولی نافله عشا (دورکعت وتیره) رارجاء می تواند بخواند (به امیداین که صحیح باشد). (۴) 🔹۵. در نمازهای مستحبی انسان مخیراست بنارا بررکعت اول بگذارد و یک رکعت دیگربخواند و می تواند بنارابررکعت دوم بگذارد و سلام دهد. ولی اگردرنمازمستحبی شک کردرکعت دوم است یا سوم، حتما بنا رابردوم می گذارد زیرا نمازمستحبی سه رکعتی نداریم. (۵) 🔹۶. کم شدن رکن ، نماز مستحبی را باطل می کند اما اضافه شدن رکن باطل نمی کند. مثلا کسی درنمازمستحبی سوره حمدرافراموش کرد وبه رکوع رفت باید برگردد حمدرابخواند ودومرتبه به رکوع برودواین اضافه شدن رکن (رکوع) نمازرا باطلنمی کند درصورتی که درنمازواجب نمی شود این کاررا کرد یعنی اگرکسی درنمازواجب حمد رافراموش کند و به رکوع برود باید نمازرا ادامه دهد واگربرگردد برای خواندن حمد ودومرتبه به رکوع رودنمازش باطل است. (۶) 🔹۷. اگر گمان کردیم باید گمان را بگیریم مثلا گمان کردیم رکعت اول هستیم باید حتما بنا بگذاریم که رکعت اول هستیم. این حکم درنمازهای واجب نیز جریان دارد. (۷) 🏷 پی‌نوشت: ۱ - موسوعة الامام الخوئی (م۱۴۱۳) ج۱، ص۹۹ ۲ - مناهج الاحکام ،میرزای قمی (م۱۲۳۲) ص۴۲۱ ۳ - مجمع الرسا ئل ،ج۱،ص۲۴۱ ۴ - توضیح المسائل محشی، ج۱،ص۴۲۷ ۵ - همان، ص۶۴۸ ۶ - توضیح المسائل محشی، ج۱، ص۶۴۸ ۷ - همان 🌸
📚 زن و مرد نامحرم در آسانسور سوال : آیا حضور یک زن و مرد نامحرم در یک آسانسور، هرچند به مدت کم، خلوت با نامحرم محسوب شده و اشکال دارد؟[۱] ✅ جواب: اگر مرد و زن نامحرم در محل خلوتی باشند که کسی در آنجا نباشد و دیگری هم نمی تواند وارد شود، چنانچه بترسند که به حرام بیفتند باید از آنجا بیرون بروند. ✅ البته [۱]. معمولاً با توجه به توقفی که آسانسورها در طبقات دارند، این حالت عرفاً مصداقی از خلوت با نامحرم نیست و اشکالی ندارد، ولی اگر به هر دلیل ترس افتادن در گناه یا مفسده دیگری مانند قرارگرفتن در موضع تهمت وجود داشته باشد، باید از این کار اجتناب شود. 🏷 پی‌نوشت: اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
💠 خواستگاری در حال عده طلاق 💬 سوال: خواستگاری از زنی که در عده طلاق است چه حکمی دارد؟ ✅ پاسخ: به طورکلی خواستگاری از زنی که در عده طلاق است تصریحا حرام است، فرقی ندارد برای عقد دائم باشد یا عقد موقت. 🔹 خواستگاری از زنی که در عده طلاق رجعی باشد چه به صورت تصریح و یا به صورت کنایه و اشاره حرام است ولی خواستگاری از زنی که در عده غیر رجعیه (مانند وفات یا طلاق بائن) ‌باشد به نحو کنایه ای حرام نیست؛ و در هر صورت این خواستگاری باعث حرام ابد نمی‌شود. 📚 استفتا از سایت آیت الله خامنه ای
22.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚 رجاء حُمق، تعجیل در توبه، زهد در عمل 🎙 آیت الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃 پيامبر خـدا صلى‌الله‌عليه‌وآله مَنْ سَرَّهُ أَنْ يَحْيَا مَحْيَايَ وَ يَمُوتَ مَمَاتِي وَ يَدْخُلَ جَنَّةَ عَدْنٍ فَلْيَتَوَلَّ عَلِيّاً وَ الْأَوْصِيَاءَ مِنْ بَعْدِهِ وَ لْيُسَلِّمْ لِفَضْلِهِمْ. كسى كه دوست دارد حياتش حيات من و مماتش ممات من بوده و به بهشت جاودان داخل گردد، پس بايد على عليه السّلام و جانشينان بعد از او را دوست داشته و فضيلت ايشان را قبول نموده باشد. 📚 کامل الزیارات، باب٢٢، ج۳
🌸 قدر الان های خودت رو بدون 🌸🌸 @Ajaieb_jahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از هوالله
6.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بستن تمام درها به جز خانه امیرالمومنین (علیه السلام) 🎬 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• کانال هوالله 🕋 https://eitaa.com/hooallah
هدایت شده از هوالله
✍️مراحل مراقبه... 🔸علامه طباطبایی می‌فرمودند : 🔹مراقبه، سه مرتبه دارد: اول آنکه سالک کارهای خود را برای رضای خدا انجام دهد و از لغو نیز کناره گیرد. دوم اینکه چون از مرحله اول، حضور و مرتبه ای برایش پیدا شد، خود را در تمام افعال نزد خدا حاضر ببیند. سوم اینکه چون قدری در این مرحله قوی تر شد، خدا را ناظر اعمال و کردار خود بداند؛ نه چون شخصی که ناظر است؛ بلکه به این نحو که: " داخل فی الاشیاء لا بالممازجه، و خارج الاشیاء لا بالمزایله. "۱ 📚ثمرات حیات/ ج ۱/ ص ۵۴/ اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• کانال هوالله 🕋 https://eitaa.com/hooallah