eitaa logo
یاران ولیعصر
198 دنبال‌کننده
24.7هزار عکس
29.7هزار ویدیو
602 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از آقای ابوطه
نا امیدی ، سدی در مقابل گشایش کارهاست. امام علي عليه السلام : اَعْظَمُ الْبَلاءِ انْقِطاعُ الرَّجاءِ. [شرح غررالحكم ، ج ۲، ص ۳۷۳.] قطع اميد بزرگترين مصيبت است . سلام پگاه دوشنبه بخیر و تندرستی
هدایت شده از قاف عشق
202030_66068456.mp3
زمان: حجم: 1.45M
📣عمل به آنچه می دانیم 🍃🌷 @ghafeshgh  👈👈
🍃🔹امام‌ خامنه‌ای: 🔸خودتان را آماده کنید که در میدان تبیین وارد شوید با معارف حسینی خواهید توانست کشور را به قله‌های سعادت معنوی و مادی برسانید 🔻جوانهای ما امروز مجهز به فکر و معنویت و آگاهی‌های فراوان هستند. خودتان را آماده کنید که در میدان تبیین و افشاگری یعنی راهی که زینب کبری در این چهل روز طی کرد، وارد شوید. 🔹راه امام حسین راه شیرین و موفقی است که به نتیجه قطعی می‌رسد. با استفاده از معارف حسینی خواهید توانست کشور را به قله‌های سعادت معنوی و مادی برسانید؛ راه این است. ۱۴۰۰/۷/۵ 🍃🌸
هدایت شده از علیرضا پناهیان
11.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱 یک راه حل عملی برای رسیدن به آرامش @Panahian_ir
پند نامه همچو آن شخص درشت خوش‌سخن در میان ره نشاند او خاربن ره گذریانش ملامت‌گر شدند پس بگفتندش بکن این را نکند هر دمی آن خاربن افزون شدی پای خلق از زخم آن پر خون شدی جامه‌های خلق بدریدی ز خار پای درویشان بخستی زار زار چون بجد حاکم بدو گفت این بکن گفت آری بر کنم روزیش من مدتی فردا و فردا وعده داد شد درخت خار او محکم نهاد گفت روزی حاکمش ای وعده کژ پیش آ در کار ما واپس مغژ گفت الایام یا عم بیننا گفت عجل لا تماطل دیننا تو که می‌گویی که فردا این بدان که بهر روزی که می‌آید زمان آن درخت بد جوان‌تر می‌شود وین کننده پیر و مضطر می‌شود خاربن در قوت و برخاستن خارکن در پیری و در کاستن خاربن هر روز و هر دم سبز و تر خارکن هر روز زار و خشک تر او جوان‌تر می‌شود تو پیرتر زود باش و روزگار خود مبر خاربن دان هر یکی خوی بدت بارها در پای خار آخر زدت بارها از خوی خود خسته شدی حس نداری سخت بی‌حس آمدی گر ز خسته گشتن دیگر کسان که ز خلق زشت تو هست آن رسان غافلی باری ز زخم خود نه‌ای تو عذاب خویش و هر بیگانه‌ای یا تبر بر گیر و مردانه بزن تو علی‌وار این در خیبر بکن یا به گلبن وصل کن این خار را وصل کن با نار نور یار را تا که نور او کشد نار ترا وصل او گلشن کند خار ترا تو مثال دوزخی او مؤمنست کشتن آتش به مؤمن ممکنست مصطفی فرمود از گفت جحیم کو به مؤمن لابه‌گر گردد ز بیم گویدش بگذر ز من ای شاه زود هین که نورت سوز نارم را ربود پس هلاک نار نور مؤمنست زانک بی ضد دفع ضد لا یمکنست نار ضد نور باشد روز عدل کان ز قهر انگیخته شد این ز فضل گر همی خواهی تو دفع شر نار آب رحمت بر دل آتش گمار چشمهٔ آن آب رحمت مؤمنست آب حیوان روح پاک محسنست بس گریزانست نفس تو ازو زانک تو از آتشی او آب خو ز آب آتش زان گریزان می‌شود کآتشش از آب ویران می‌شود حس و فکر تو همه از آتشست حس شیخ و فکر او نور خوشست آب نور او چو بر آتش چکد چک چک از آتش بر آید برجهد چون کند چک‌چک تو گویش مرگ و درد تا شود این دوزخ نفس تو سرد تا نسوزد او گلستان ترا تا نسوزد عدل و احسان ترا بعد از آن چیزی که کاری بر دهد لاله و نسرین و سیسنبر دهد باز پهنا می‌رویم از راه راست باز گرد ای خواجه راه ما کجاست اندر آن تقریر بودیم ای حسود که خرت لنگست و منزل دور زود سال بیگه گشت وقت کشت نی جز سیه‌رویی و فعل زشت نی کرم در بیخ درخت تن فتاد بایدش بر کند و در آتش نهاد هین و هین ای راه‌رو بیگاه شد آفتاب عمر سوی چاه شد این دو روزک را که زورت هست زود پیر افشانی بکن از راه جود این قدر تخمی که ماندستت بباز تا بروید زین دو دم عمر دراز تا نمردست این چراغ با گهر هین فتیلش ساز و روغن زودتر هین مگو فردا که فرداها گذشت تا بکلی نگذرد ایام کشت پند من بشنو که تن بند قویست کهنه بیرون کن گرت میل نویست لب ببند و کف پر زر بر گشا بخل تن بگذار و پیش آور سخا ترک شهوتها و لذتها سخاست هر که در شهوت فرو شد برنخاست این سخا شاخیست از سرو بهشت وای او کز کف چنین شاخی بهشت عروة الوثقاست این ترک هوا برکشد این شاخ جان را بر سما مولانا » مثنوی معنوی » دفتر دوم 
هدایت شده از علی خودسیانی
🍂🍃🍂🍃🇮🇷🍃🍂🍃 ✅امام خمینی (ره)؛ ✍شما بدانيد، هرچه تبليغات دنيا و شياطين دنيا بر ضد شما مى‏گويند، دليل بر قدرت شماست. اگر شما يك ملت قدرتمند نبوديد به تبع اسلام و به تبع پاسداران حقيقى اسلام، اينها با شما كار نداشتند. اين همه تبليغاتى كه شما الان در دنيا مى‏بينيد كه هر وقت يك راديوى خارجى را باز بكنيد مى‏بينيد كه راجع به ايران يك تبليغ سوئى دارد- ولو با صورت‌هاى مختلف- اين براى اين است كه، فهميدند اينجا قدرت است، احساس خطر كردند از شما جوان‌ها، احساس خطر كردند از شما قواى مسلحه. اين احساس خطر است كه راه افتادند اين‏ور، آن‏ور، همه‌جا دنبال اين‏اند كه يك فكرى بكنند كه اين را خاموشش كنند. صحیفه امام؛ ج19؛ ص236 | جماران؛ 4 اردیبهشت 1364 🎋🌺🌸🇮🇷🌸🌺🎋
📢 ما اگر از مدار ولایت خارج شویم و خودمان طرح جداگانه‌ای ارائه کنیم، این طرح، مستقل نمی‌ماند، بلکه کم‌کم در ذیل طرح اولیای طاغوت و شیاطین منحل خواهد شد. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: 🔹 دو طرح در عالم وجود دارد: یکی «طرح شیطان و اولیای طاغوت» و دیگری «طرح و برنامه وجود مقدس نبی اکرم (صلی الله علیه و آله)» که همان برنامه الهی است. 🔹 ما اگر از مدار پرستش خدای متعال و وادی ولایت‌الله خارج شویم و خودمان شروع به طراحی کردن برای زندگانی خودمان و بقای خودمان کنیم، این طرح مستقل نمی‌ماند، بلکه به ذیل طرح بزرگ اولیای طاغوت و شیاطین می‌رود و منحل می‌شود (وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ). 🔹 طرح نبی اکرم (صلی الله علیه و آله) براساس حکمت الهی است؛ یعنی همان حکمت الهی را در حیات ما جاری می‌کند. دامنه وجودی ایشان دامنه حکمت است و بیت ایشان هم بیت‌الحکمة است (أَنَا بَيْتُ اَلْحِكْمَةِ). 🔹 اگر ما ذیل دین حضرت و ولایت حضرت حرکت کردیم، همه ما را حکیم می‌کند و زندگی‌مان را بر مدار حکمت شکل می‌دهد (يُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ). ما اگر در وادی دین خدا حرکت کنیم دائماً در وادی حکمت حرکت می‌کنیم و براساس حکمت الهی شکوفا می‌شویم؛ در این صورت، خودمان هم آرام‌آرام حکیم می‌شویم و طرح خودمان هم در عالَم، طرح حکمت می‌شود. (صلی الله علیه وآله) (علیهم‌السلام) ☑️ @mirbaqeri_ir
📢 یکی از مکاید شیطان در طول تاریخ، مکتب‌سازی‌های بدلی بوده است. 📢 امام باقر و امام صادق(علیهما السلام) با مکتب‌های بدلی به مبارزه برخاستند و يک مکتب پيشگام در اخلاق و کلام و فقه را بنیان نهادند. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: 🔸 مکتب‌سازي و ايجاد يک معنويت مبهم در مقابل گرايش توحيدي، از مکايد درازمدت شيطان است که هميشه دنبال مي‌کند. اين مکتب‌سازي از «حَسبُنا کتاب الله» شروع مي‌شود تا بعد در دوره بني‌اميه و معاويه به جايي مي‌رسد که کاملاً وجود مقدس اميرالمومنين(علیه السلام) را رصد مي‌کند و هر کاري حضرت مي‌کنند بدلش را مي‌سازد. فرقه‌هاي کلامي و گرايش‌هاي معنوي منحرف که الان پيدا می‌شود تصادفي نيست و همان‌طور که الان دستگاه شياطين جن و انس تفرق معنوي و ايجاد گرايش‌هاي باطل را مديريت مي‌کنند، در دوره‌هاي قبل هم همين‌طور بوده است. من در کتاب توحيد صدوق، انحرافاتي که در دنياي اسلام در موضوع توحيد شده است را ديدم. در تفسير توحيد يک طيف، از کساني هستند که به «تعطيل» يا «تشبيه» رسيده‌اند. اينها مکتب‌سازي است و ريشه‌اش به دستگاه طواغیت و شیاطین برمي‌گردد. درواقع، يکي از کارها ايجاد کالاي جايگزين است که در آن دوره هم به‌شدت اتفاق افتاده است، مثل تحريف معنويت اسلام، تحريف فقه و حتي روش فقاهت، تحريف اعتقادات که در همه اين‌ها مکتب‌سازي‌هاي متعدد انجام شده است؛ از اشاعره و جبريه بگيريد تا مرجئه. اين‌ها همه ساخته و پرداخته عملي دستگاه طواغیت و بني‌اميه است و تصادفاً ظهور پيدا نکردند. شأني که وجود مقدس امام باقر(علیه السلام) و امام صادق(علیه السلام) در اين زمينه دارند چيست؟ 🔸 همان‌طور که شيخ مفيد نقل کرده‌اند قبل از امام باقر(علیه السلام)، تشيع که مکتب حق است يک فقه و شريعت روشن و حتي يک معنويت و يا نظام اعتقادي داراي چارچوب روشن نداشت و ما گاهي در فقه نيازمند اهل سنت مي‌شديم، ولي امامین صادقین(علیهما السلام) يک مکتب پيشگام درست کردند. در صدر اسلام واقعاً اين گونه بود و نبض فرهنگ در دست امام باقر(علیه السلام) و امام صادق(علیه السلام) بوده است. ایشان هم مبارزه با گرايشات منفي مي‌کردند و جلوي آن معنويت باطلي که بعد مبدأ پيدايش گرايشات صوفيانه شد ايستادند، و هم به‌شدت با گرايشات انحرافاتي و ظاهري‌گري مبارزه کردند و به دنبال ايجاد يک عقلانيت استوار شيعي در کلام و در اعتقادات بودند. ايشان يک بناي عظيمي را در فقه و کلام و عرفان و اخلاق گذاشتند.» (صلی الله علیه وآله) (علیهم‌السلام) ☑️ @mirbaqeri_ir
«طرح امامان»، یکی از ارکان مهم نظام فکری : یکی از ارکان نظام فکریِ استاد میرباقری، تبیین کلیاتی از «طرح تاریخی نبی‌اکرم صلی الله علیه و آله و سلم» براساس معارف دینی است. طرح حضرت صدیقۀ طاهره سلام الله علیها در مقابل دستگاه طواغیت، و هم‌چنین طرح ائمه اطهار علیهم السلام، در درون طرح نبی اکرم صلی الله علیه و آله قرار دارد و جزئی از آن است. برنامۀ انبیای اولوالعزم هم جزئی از برنامۀ تاریخی نبی‌اکرم صلی الله علیه و آله است. در این رُکن از نظام اندیشه یا نظام فکری، استاد تلاش می‌کنند کلیاتی از ابعاد و اجزاء طرح تاریخیِ نبی خاتم و طرح امامان را بر اساس معارف قرآن و روایات توضیح دهند. بعضی از سرفصل‌های مباحث استاد در این زمینه، از این قرار است: ۱. برنامه انبیای اولوالعزم؛ ۲. بعثت؛ ۳. غدیر؛ ۴. فاطمیه؛ ۵. صلح امام حسن مجتبی علیه‌السلام؛ ۶. عاشورا؛ ۷. ظهور علم در دوران امام باقر و امام صادق علیهما السلام؛ ۸. هجرت امام رضا علیه السلام؛ ۹. عصر غیبت و طرح امام زمان عجل الله تعالی فرجه؛ و... قبل از این سرفصل‌ها، مقدمتاً خوب است که «شرح فرازهایی از زیارت جامعه کبیره» (که استاد در ۵۰ جلسه مطرح کرده‌اند) دیده شود؛ چون شناخت مقامات امامان، مقدمه درک طرح امامان است. کتاب حکمت تاریخ (که حاوی نگاه فلسفه تاریخی است) نیز به فهم طرح امامان کمک می‌کند. (کتاب‌های استاد در این زمینه، در فرایند تدوین قرار دارند و ان‌شاء‌الله تا در آینده منتشر خواهند شد. بسته‌های صوتی جاری حکمت که در سایت استاد بارگذاری شده، فعلاً قابل‌استفاده است. کتاب «مقام محمود» و «شرح خطبه فدکیه» نیز در نشر تمدن نوین اسلامی موجود است. این سرفصل‌ها در پایگاه اطلاع‌رسانی استاد هم قابل‌ردیابی است.)