eitaa logo
یاران ولیعصر
196 دنبال‌کننده
21.3هزار عکس
23.2هزار ویدیو
521 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💬سوال: آیا ذکر تسبیحات اربعه در رکعت سوم و چهارم نماز سه مرتبه واجب است یا یک مرتبه کفایت می کند⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝امام خمینی(ره): در رکعت سوم و چهارم می تواند سه مرتبه تسبیحات اربعه بخواند و اگر یک مرتبه هم تسبیحات اربعه بگوید، کافی است. 📝آیة الله اراکی(ره): در رکعت سوم و چهارم می تواند سه مرتبه بگوید و اگر یک مرتبه بگوید کافی است.   📝آیة الله بهجت(ره): اگر تسبیحات اربعه را یک مرتبه بگوید بنابر اقوی (احتیاط واجب) کافی است، ولی سه مرتبه گفتن آن فضیلت بیشتر دارد و موافق احتیاط است. 📝آیة الله تبریزی(ره): در رکعت سوم و چهارم فقط می تواند یک مرتبه بگوید و بهتر آن است که سه مرتبه بگوید. 📝آیة الله خامنه ای(دام ظلّه): یک مرتبه کافی است هر چند احتیاط این است که سه مرتبه گفته شود. 📝آیة الله خوئی(ره): یک مرتبه کفایت می کند و احتیاط مستحب در سه مرتبه گفتن است. 📝آیة الله سیستانی(دام ظلّه): یک مرتبه کفایت می کند و احتیاط مستحب در سه مرتبه گفتن است. 📝آیة الله شبیری زنجانی(دام ظلّه): می تواند یک مرتبه بگوید و احتیاط مستحب آن است که سه مرتبه بگوید. 📝آیة الله صافی گلپایگانی(دام ظلّه): در رکعت سوم و چهارم گفتن یک مرتبه تسبیحات کافی است و احتیاط مستحب آن است که سه مرتبه بگوید. 📝آیة الله فاضل لنکرانی(ره): احتیاط واجب آن است که تسبیحات اربعه را سه مرتبه بگوید. 📝آیة الله گلپایگانی(ره): یک مرتبه کفایت می کند اگر چه احتیاط مستحب است که سه مرتبه بگوید. 📝آیة الله مکارم شیرازی(دام ظلّه): می تواند سه مرتبه تسبیحات اربعه بگوید اگر چه یک مرتبه هم کافی است. 📝آیة الله نوری همدانی(دام ظلّه): یک مرتبه کفایت می کند، اگر چه احتیاط مستحب در سه مرتبه گفتن است. 📝آیة الله وحید خراسانی(دام ظلّه): تسبیحات اربعه را می توان یک بار گفت احتیاط مستحب آن است که سه مرتبه بگوید. 🆔👇👇 @resule10📚
حضرت امام على عليه السلام: داوُوا الغَضَبَ بِالصَّمتِ را با سكوت كنيد عيون الحكم والمواعظ ، ص 250
🌿🌿🌿 عصر پائیزی‌تون بخیر...😍
💠حکم نگاه به فیلم‌هایی که از تلویزیون پخش می‌شوند: 💐 بنابر احتیاط واجب نباید به تصویر زن نامحرم که بطور مستقیم از تلویزیون پخش می‌شود نگاه کرد ولی در پخش غیر مستقیم تلویزیونی اگر ریبه و خوف افتادن به گناه نباشد، نگاه کردن اشکال ندارد. 📚امام خامنه‌ای/احکام روابط/مسئله ۷۰
💠 موارد وجوب سجده سهو: ۱. حرف زدن اشتباهی (غیر عمدی) هنگام نماز 2. در نماز چهار ركعتی و پس از سجده دوم بین اینکه چهار ركعت خوانده یا پنج رکعت شک کند. 3. فراموش کردن تشهد ( بنا بر احتیاط واجب باید پس از سلام نماز، تشهد فراموش شده را قضا نماید و آن گاه سجده سهو را انجام دهد ) در دو مورد هم احتياط واجب آن است كه دو سجده‏ سهو به جا آورد: 4. فراموش کردن يك سجده ( باید پس از سلام نماز، سجده فراموش شده را قضا نماید و آن گاه سجده سهو را انجام دهد ) ۵. در جايى كه نبايد سلام نماز را بگويد، سهواً سلام دهد. ----------- 🔺 سایت آیت الله خامنه ای/کانال فقه و احکام
💬سوال: آمپول زدن زن به وسيله نامحرم چگونه است⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝همه مراجع (به جز تبريزى و سيستانى): اگر آمپول زدن توسط هم جنس در دسترس نباشد و ضرورت اقتضا كند، اشكال ندارد. 📝آيات عظام تبريزى و سيستانى: اگر آمپول زدن هم جنس در دسترس نباشد، يا غير هم جنس مهارتش در تزريق بيشتر باشد، اشكال ندارد. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: آيا استفاده از ظرف هاى طلا و نقره جايز است⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آيات عظام امام، بهجت و خامنه اى: نگه دارى و بكارگيرى آنها در زينت اطاق اشكال ندارد؛ ولى استفاده هاى ديگر مانند خوردن و آشاميدن از آنها حرام است. 📝آيات عظام تبريزى و سيستانى: خوردن و آشاميدن از ظرف هاى طلا و نقره حرام است و بنابر احتياط واجب، هرگونه استفاده ديگر نيز جايز نيست؛ ولى نگه دارى و يا بكارگيرى آنها در زينت اطاق و مانند آن اشكال ندارد. 📝آية اللّه  وحيد: خوردن و آشاميدن از ظرف هاى طلا و نقره حرام است و بنابر احتياط واجب، هرگونه استفاده ديگر، هر چند بكارگيرى آن در زينت اطاق نيز جايز نيست؛ ولى نگه دارى آنها اشكال ندارد. 📝آيةاللّه  فاضل: نگه دارى آنها اشكال ندارد؛ ولى استفاده هاى ديگر مانند خوردن و آشاميدن و حتى بكارگيرى آنها در زينت اطاق حرام است. 📝آيات عظام صافى و مكارم: خوردن و آشاميدن از ظرف هاى طلا و نقره حرام است و بنابر احتياط واجب، هرگونه استفاده ديگر، حتى نگه دارى آنها نيز جايز نيست. 📝آية  اللّه  نورى: خوردن و آشاميدن از ظرف هاى طلا و نقره و هرگونه استفاده ديگر، حتى نگه دارى آنها نيز حرام است 🆔👇👇 @resule10📚
✅تاثیر بسیار ذکر «لاحول و لا قوه الا بالله» امام صادق (ع) فرموده است : 🍃هرگاه از قدرتمند، یا چیز دیگری ناراحت و اندوهناک شدید، ذکر «لاحول و لا قوه الا بالله» را زیاد تکرار کنید، زیرا این ذکر کلید گشایش هرگونه گرفتاری و ناراحتی است، و گنجی است از گنجهای بهشت.» و نیز فرمود: رسول اکرم (ص) فرمود: 🍃«ذکر «لا حول و لا قوه الا بالله» نود و نه درد را شفا می دهد که ساده ترین آنها اندوه است.» 🍃و نیز فرمود: «در شب معراج ابراهیم خلیل بر من گذر کرد، و گفت: به امتت امر کن در بهشت، بسیار درخت نشاء نمایید که زمینش وسیع و خاکش پاک است.» 🍃گفتم «نشاء بهشت» چیست؟ پاسخ داد: لا حول و لا قوه الا بالله 📿↶【 】↷👇 🍃❣_________📿________❣🍃 http://eitaa.com/joinchat/2851143699C1fbb21ec49
💠 خواص سوره توحید 🔹امام رضا (علیه السلام): هر کس هنگام بیرون رفتن از خانه، ده بار سوره قل هو الله احد بخواند، پیوسته در حفظ و نگهدارى خداوند است تا به خانه اش برگردد. 📚 اصول کافى/ج4/ص320 ✍🏼 برکات این سوره زیاد است. امام صادق علیه السلام: هر کس سه روز بر او بگذرد و سوره توحید نخواند بند ایمان از او برداشته می شود و اگر در آن حال بمیرد، کافر است. 📚المحاسن/ج1/ص95
☝️ ❓سوال گفتن ذکر ب قصد فهماندن دیگری 🤔 منتشر کنید👇
💬سوال: واجبات نماز چند چیز است⁉️⁉️ ✅پاسخ: 1⃣: نیت، 2⃣: قیام یعنی ایستادن، 3⃣: تکبِیرَهُ الاحرام یعنی گفتن اللّه أکبر در اول نماز، 4⃣: رکوع، 5⃣: سجود، 6⃣: قرائت، 7⃣: ذکر (۱)، 8⃣: تشهد، 9⃣: سلام، 🔟: ترتیب و موالات یعنی پی در پی بودن اجزاء نماز. 📝(۱) (مکارم، زنجانی:) ذکر رکوع و سجود. از بین واجبات نماز کدامیک رکنی اند وفرق رکنی با غیر رکنی چیست⁉️⁉️ ✅پاسخ: بعضی از واجبات نماز رکن است، یعنی اگر انسان آنها را به جا نیاورد، (یا در نماز اضافه کند (۱)) عمداً باشد یا اشتباهاً، نماز باطل می شود. و بعضی دیگر رکن نیست، (۲) یعنی اگر عمداً کم یا زیاد شود، نماز باطل می شود و چنانچه اشتباهاً کم یا زیاد گردد نماز باطل نمی شود و رکن نماز پنج چیز است: اول: نیت. دوم: تکبیره الاحرام (۳). سوم: قیام در موقع گفتن تکبیره الاحرام و قیام متصل به رکوع، یعنی ایستادن پیش از رکوع. چهارم: رکوع. پنجم: دو سجده . 🆔👇👇 @resule10📚
♻ گفتن اذکار نماز؛ در حال حرکت ♻ 🔹🔹🔹🔹 💠 ســــوال آیا گفتن بعضی از اذکار در حال حرکت صحیح است یا موجب بطلان نماز می گردد؟ ✅ پاسخ: 👇👇  هنگام گفتن اذکار واجب مثل تکبیرة الاحرام یا ذکر رکوع و سجود باید بدن بی حرکت و با آرامش باشد و احتیاط واجب آن است که در موقع گفتن ذکرهای مستحبی نیز بدن آرامش داشته باشد. ◀ ذکرهای مستحبی مثل گفتن تکبیر در هنگام رفتن به رکوع و سجود، اگر به قصد همان ذکری که در نماز دستور داده اند، باشد، باید در حال آرام بودن بدن گفته شود و اگر به علت فراموشی، در حال حرکت گفته شود، اشکال ندارد، 👈🔹 ولی اگر از باب این که ذکر گفتن در نماز مستحب است، یعنی از باب این که ذکری گفته باشد، تکبیر بگوید، لازم نیست در حال آرامش باشد، بلکه در حال حرکت هم می توان آن را گفت.