هدایت شده از درس اخلاق
@dars_akhlaq.mp3
زمان:
حجم:
963.5K
✨🍃کلیپ صوتی|پیشنهاد ویژه دانلود😍
🔴👈 عاقبت اذیت کردن #مومن
💐آیت الله استاد ناصری (ره)
#درس_اخلاق #تهذیب_نفس
✅ارسال به دیگران فراموش نشود🙏
═══✼🍃💖🍃✼══
🌹کــانال درس اخلاق🌹
✨✨✨✨
🆔 @dars_akhlaq
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
8.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فایل صوتی محرمانه #بنیصدر درباره منابع مالی رسانههای ضدایرانی؛
🎥 رئیس جمهور خائن ایران هم به پیشنهاد همکاری در تلویزیون #اینترنشنال «نه» گفته است!
اعتراف بنیصدر: عوامل اینترنشنال مزدوران فاسدترین رژیم دنیا هستند
🔹بنیصدر: به نظر شما #سعودی به عنوان فاسدترین رژیم دنیا به BBC و اینترنشنال پول میدهد که ما دموکراسی پیدا کنیم؟
به بزرگترین کانال جهاد تبیین بپیوندیم👇
┏━━ °•🖌•°━━┓
@jahad_tabein
┗━━ °•🖌•°━━┛
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
🔬 جایگاه اول ایران
در تولید علم سلول بنیادی
در منطقه
یکی از حوزههای فناورانه که محققان کشور توانستهاند در آن پیشرفت کنند سلول بنیادی و پزشکی بازساختی است.
بر اساس آماری که معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری بیان کرده، رشد کشور بر اساس تولید علم این حوزه در جهان رتبه ۱۳ و رتبه اول در منطقه را به خود اختصاص داده است.
⚜️ در زمینه تولید محصولات ژندرمانی، سلولدرمانی و مهندسی بافت، رتبه ۶ و در سطح جهانی بالاتر از چین، هند و استرالیا هستیم.
┏━━ °•🖌•°━━┓
@jahad_tabein
┗━━ °•🖌•°━━┛
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
4.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹💢 خباثت بیبیسی؛ قطع صحبت مهمان برنامه پس از اینکه درخواست تحریم "معیشت مردم و سپاه" را مزخرف خواند!!
«رامین پرهام» در گفتگو با بیبیسی:
🔺تحریم معیشتی یک ملت، تحریم دیپلماتیک، تروریستخواندن نهاد نظامی یک کشور عضو سازمان ملل و گذاشتن آن در کنار داعش! این حرف مزخرف و خطرناک است.
🔸اظهارات پرهام به مذاق مجری بیبیسی خوش نیامد و صحبت پرهام را قطع کرد!
┏━━ °•🖌•°━━┓
@jahad_tabein
┗━━ °•🖌•°━━┛
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
17.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👀 واکنش جالب مردم به عدم برگزاری راهپیمایی!
✅ #دوربین_مخفی
به بزرگترین کانال جهاد تبیین بپیوندیم👇
┏━━ °•🖌•°━━┓
@jahad_tabein
┗━━ °•🖌•°━━┛
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
9.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍بارداری؛ تونل وحشت یا مسیر آرامش؟
📍اعترافات تکاندهنده روی آنتن زنده/سال۹۹
🎙بهروایت پروفسور محمداسماعیل اکبری؛
عضو هیئتعلمی دانشگاه علومپزشکی شهید بهشتی، فوقتخصص جراحی غدد و سرطان از دانشگاه جانزهاپکینز آمریکا با سوابقی چون مشاور عالی وزارت بهداشت، پدر پزشکی جامعهنگر ایران، رئیس انجمن آموزش پزشکی کشور، مشاورعالی ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور در حوزه جمعیت و سلامت عمومی و رئیس کارگروه جمعیت مجمع تشخیص مصلحت نظام و...
معضل جمعیت از درون نظام پزشکی ما سرچشمه میگیرد بعدا مسائل اقتصادی و شرایط فرهنگی و اجتماعی
به بزرگترین کانال جهاد تبیین بپیوندیم👇
┏━━ °•🖌•°━━┓
@jahad_tabein
┗━━ °•🖌•°━━┛
هدایت شده از نهج البلاغه
💠روش های بیدار کردن فرزند برای نماز
با چه روشهایی می توانیم فرزندمان را برای نماز بیدار کنیم؟
پاسخ :
گرایش کودک به پذیرش ارزش ها و دستورهای دینی تنها در سایه احساس شخصیت و ارزشمندی خود تحقق می یابد. بنابراین والدین و معلمان در موقعیت های مناسب تنها زمینه ساز و هدایتگرند. متأسفانه گاهی اوقات والدین و مربیان سعی می کنند مسائل دینی را در فرصتی کوتاه از طریق گفتاری مستقیم و با پند و اندرز و تذکرات مکرر، به کودکان منتقل و یا تحمیل کنند، در حالی که کودکان خود باید ارزش ها را دارا شوند، دلایل آن را بپذیرند و با میل آن را در صحنة عمل به کار گیرند، نه این که قواعد را به آن ها دیکته کرده و به اجبار بقبولانیم.
امام علی (علیه السلام) می فرمایند: إِنَّ لِلقُلوبِ شَهوَةً وَکَراهَةً وَإِقبالاً وَإِدبارً فَتوها مِن إِقبالِها وَشَهوَتِها، فَإِنَّ القَلبَ إِذا اُکرِهَ عَمِىَ؛[۱] دلها را حالتِ خواستن و ناخواستن و روى آوردن و پشت کردن است. از راه خواسته ها و تمایلات سراغ قلب ها بروید، چرا که اگر دل را به کارى مجبور کنند، کور مى شود.
از این رو چه بسا فرزندان در خانه پدر و مادر که سلطه و اقتدار را می بینند، نماز می خوانند، ولی با تغییر موقعیت، آن را ترک می کنند، چون ارزش های دینی برای آنان درونی نشده است.
والدین باید در تعامل گروهی با احترام دو سویه، به تبادل اطلاعات و احساسات بپردازند و فضای دوستی را فراهم کرده و به آن ها فرصت و اجازه بحث و استدلال و سؤال کردن بدهند. هیچ ارزش و اعتقاد و اصولی را قبل از آن که زمینة لازم عاطفی و روانی آن برای کودک فراهم شود و یا خود به آن متمایل شده باشند، نباید به او تحمیل کرد.
از طرفی فرزندان بیش از آن که به گفتار والدین بیندیشند، به عملشان نگاه می کنند. پدر و مادر اگر به نماز اوّل وقت با رعایت آداب آن توجه کنند، عملاً انجام تکالیف مذهبی را به فرزندان خود آموزش داده اند. این روش به مراتب از آموزش زبانی مؤثرتر است. عَنِ ابْنِ أَبِی یَعْفُورٍ قَالَ قَالَ لِی أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع کُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ لِیَرَوْا مِنْکُمُ الِاجْتِهَادَ وَ الصِّدْقَ وَ الْوَرَع؛[۲] امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: با غیر زبانتان (عملتان) مردم را به نیکی ها دعوت کنید.
نکته دیگر، استفاده از تشویق و ارزش گذاری است. البته تشویق به عنوان کمک انگیزه مطرح است، نه اصل انگیزه، یعنی باید فرزند بفهمد که عملش مورد توجه والدین است، ولی وابسته به تشویق نشود که اگر تشویقی نبود، عمل ترک شود. طبیعتا کودک هرچه بزرگ تر می شود، احساس نیاز او به تشویق کم تر می شود، ولی در اوایل لازم است اگر فرزند پسر است، برای او سجاده و تسبیح و وسایل مورد علاقه او را تهیه کنید اما اگر دختر است، چادر نماز با سجاد و همین طور وسایل خورد علاقه او را به عنوان جایزه تهیه کنید. در این جهت می توان از مربیان مدرسه کمک گرفت.
پینوشتها:
[۱]. نهج البلاغه، حکمت ۱۹۳.
[۲]. بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، ج۶۷، ص: ۳۱۰.
🔶 @Nahj_Et
هدایت شده از نهج البلاغه
🌸🍃🌸🍃
رزق ما حلال تقسیم شده است
💠آیت الله ناصری دولت آبادی
رزق همه ما حلال قسمت شده است؛
لذا عجله نکن.
اگر یک مقداری در تنگنا قرار می گیری، برای امتحان است. خدا می خواهد من را امتحان کند؛
لذا یک خرده بر من سخت می گیرد. من اگر تحمل کردم، گشایش می شود.
در روایتی دارد که روزی امیرالمؤمنین علیه السلام سوار بر مرکب به طرف مسجد آمدند. به مسجد که رسیدند به یک نفر که آنجا بود فرمودند: «افسار این حیوان را بگیر و آن را نگه دار،
تا من به مسجد بروم و برگردم».
حضرت به مسجد رفتند و دو رکعت نماز خواندند و برگشتند.
در راه که می آمدند، دو درهم از جیبشان در آوردند که به این شخصی که افسار اسب را نگه داشته است بدهند.
به هر حال زحمت کشیده و عمل مؤمن، محترم است.
وقتی آقا آمدند، دیدند که افسار اسب را در آورده و فرار کرده است.
حضرت دیدند که اسب آنجا قدم می زند. فرمودند: «چه قدر انسان عجول است. اگر صبر کرده بود، دو درهم حلال نصیب او میشد. عجله کرد و دو درهم حرام به دست او آمد».
بعد حضرت شخصی را فرستادند تا لجامی بخرد.
آن شخص در بازار، همان لجام حضرت را پیدا کرد و با دو درهم خرید.
📚 شرح نهج البلاغة ابن ابی الحدید، ج ۳ ، ص۱۶۰
🔶 @Nahj_Et
هدایت شده از نهج البلاغه
💠داستانی از نهج البلاغه👇
💠وظیفه انسان در آشوب ها
پیکار دو قدرت طلب، برای ریاست دنیا بود که انسان مسلمان در این صورت تا آن جا که ضرری برای اسلام نباشد، باید مراقب باشد که از وجود او استفاده نکنند، بر همین اساس امام امیر المؤمنین (علیه السلام) می فرماید: «كُنْ فِی الْفِتْنَهِ كَابْنِ اللَّبُونِ لَا ظَهْرٌ فَیُرْكَبَ وَ لَا ضَرْعٌ فَیُحْلَبَ؛ در فتنه (و آشوب ها) مانند شتر کم سن و سال (که به آغاز سال سوم زندگی رسیده) باش، نه پشتی بده که سوار شوند، و نه پستانی (داشته باش) که بدوشند»
🖌فتنه ها و حوادث و آشوب هایی که در جهان اتفاق می افتد، گوناگون است، اختلاف گاهی بین دو گروه منحرف می باشد و گاهی بین دو گروه مشکوک، و گاهی نیز بین دو گروه که یکی حق و دیگری باطل است.
از دیدگاه اسلام روشن است که باید از حق حمایت کرد و با باطل پیکار نمود، اما در فتنه ها و آشوب هایی که میان دو گروه در خط باطل و یا دو گروه مشکوک اتفاق می افتد و هیچ گونه امتیاز و ترجیحی در بین آنها نیست[1] اسلام در چنین موارد دستور توقف می دهد، البته منظور از توقف، عزلت و گوشه گیری نیست، بلکه منظور این است که یک انسان مسلمان پلی برای افراد منحرف یا مشکوک نشود نه پشتوانه آنها باشد و نه از او در جهت باطل بهره کشی کنند و از پستان او شیر بدوشند.
مثلاً پیکار «مصعب بن زبیر» با «عبدالملک» پنجمین خلیفه اموی، پیکار دو قدرت طلب، برای ریاست دنیا بود که انسان مسلمان در این صورت تا آن جا که ضرری برای اسلام نباشد، باید مراقب باشد که از وجود او استفاده نکنند، بر همین اساس امام امیر المؤمنین (علیه السلام) می فرماید: «كُنْ فِی الْفِتْنَهِ كَابْنِ اللَّبُونِ لَا ظَهْرٌ فَیُرْكَبَ وَ لَا ضَرْعٌ فَیُحْلَبَ؛ در فتنه (و آشوب ها) مانند شتر کم سن و سال (که به آغاز سال سوم زندگی رسیده) باش، نه پشتی بده که سوار شوند، و نه پستانی (داشته باش) که بدوشند».[2]
منظور این است که به هیچ نحو از باطل گرایان حمایت نکن، به قول شاعر:
در فتنه چنان باش که بارت ننهند و زدست و زبانت استعانت نبرند
زین آتش تند در حذر باش و به هوش تا مدّعیان رند، جانب نخرند
[1]. در مواردی هر گاه مثلاً بین رژیم سلطان نشین عمّان با رژیم اسرائیل، جنگی واقع شود، در این گونه موارد، گرچه هر دو راه باطل را می پیمایند ولی ترجیح در نابودی اسرائیل است، بنابراین طرفداری از دشمن اسرائیل به جا است.
[2]. نهج البلاغه، حکمت 1 ـ متأسفانه، بعضی ناآگاهان، و بعضی دزدان دین، گاهی برای شانه خالی کردن از مسئولیت شرکت در دفاع و جهاد مقدس، به سخن فوق تمسک می جویند. بر آگاهان پوشیده نیست، که گفتار علی (علیه السلام) به عکس پندار این افراد، درس تاکتیک و مبارزه می دهد که مراقب باشیم تا طرفداران باطل، به هیچ نحو از ما استفاده نکنند که انجام این کار خودش نوعی طرفداری حق است بنابراین در مواردی که حق روشن است، بدون تردید باید به حمایت از آن پرداخت.
🔶 @Nahj_Et
هدایت شده از نهج البلاغه
آیت الله العظمی جوادی آملی:
"شما نهجالبلاغه حضرت را كه ملاحظه ميكنيد؛ ميبينيد، وجود مبارك حضرت، اين جمله را هر شب بعد از نماز عشا كه جمعيت از مسجد كوفه ميخواست، خارج شود، ميفرمود: «تَجَهَّزُوا رَحِمَكُمُ اللهُ»؛[۱]
آقايان! بارهاي خود را ببنديد، فكر نكنيد كه فردا زنده هستيد، فكر كنيد كه فردا روز رفتن است، طيّب و طاهر شده، بخوابيد، «تَجَهَّزُوا»؛ يعني جهاز خود را ببنديد و آماده شويد: «تَجَهَّزُوا رَحِمَكُمُ اللهُ»، اين از بيانات نورانی حضرت است كه در نهجالبلاغه آمده، حضرت هر شب بعد از نماز عشا به نمازگزارها ميفرمود: آقايان بارهای خود را ببنديد.
سرّ آن اين است كه هر لحظه، هر شب و هر روز، شيطان وسوسه ميكند؛ مطالب علمی كه حضرت يكی، دو بار فرموده بود، به آن بسنده ميكرد؛ امّا اين يك مطلب است كه هر روز نياز به تكرار دارد."
[۱]نهج البلاغه، خطبه۲۰۴
🔶 @Nahj_Et
هدایت شده از نهج البلاغه
خادمه اهل بیت 🌺:
🔴عوامل جهنمی شدن انسان ها از نگاه نهج البلاغه چیست؟
✅امام علی (ع) عوامل جهنمی شدن انسان ها را به شرح زیر بیان می کند :
۱_ لغزش ها
۲_اهمیت ندادن به نماز
۳_ نپرداختن زکات
۴_خیانت در امانت
۵_سرکشى و فساد در روى زمین
۶_ لغزش و گریز از میدان جهاد
۷_خشم
۸_انکار حقانیت ائمه علیه السلام
۹_دشمنى با بندگان خدا
۱۰_گناه پیشگی
📚 کتاب معاد در نهج البلاغه
🔶 @Nahj_Et
هدایت شده از هوالله
9.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 الله مولانا
🔸ما قوی هستیم، چون خدا با ماست
اللهم صل علی محمدوآل محمد,وعجل فرجهم💚🌷
کانال هوالله 🍃❤️
https://eitaa.com/joinchat/4060807235C35b3c5af23