eitaa logo
🌈روش تدریس و کلاسداری🌈
2.3هزار دنبال‌کننده
40 عکس
67 ویدیو
30 فایل
در این کانال مطالب مربوط به مدیریت کلاس،روش های تدریس،روانشناسی تربیتی،نکات اموزشی برای والدین و معلمان قرار داده میشه
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام من بعنوان مادر بعد از اون همه تلاشی که فرزند پسرم برای درس ریاضی کشیده بود و نمره خوبی نگرفت و معدلش ۱۸ شد ناراحت میشه خیلی گریه می کنه صدا سر میده لطفا مرا راهنمایی نمایید چجوری با این قضیه کنار بیایم که باعث دلسردی در درس ریاضی و هم جلو دوستاش کوچک نشه ممنون میشم ازتون که راهنماییم کنید.
4.44M
💢رقابت اصولی💢 در سطح 🔸قبل ابتدایی 🔹ابتدایی 🔸متوسطه 🔹زندگی مشترک 📌وظایف معلمان 📍والدین ✏️دانش آموزان در این موضوع.... 🔎نکات آموزشی و فرزند پروری و توصیه هایی برای والدینی که کودکان لجباز،افسرده،درماندگی آموخته شده،ناراحت،مأیوس و... هستند با ما همراه باشید😍 💢مشاوره ی تحصیلی طاها💢 https://eitaa.com/joinchat/3856597270C41ef6658bc
موضوع:نوشتن درس آزاد 🌼در انجام درس آزاد می توان از توانمندی های دانش آموزان در بند نویسی بهره برد 👈برای نمونه موضوع نوشته :محل زندگی، موضوع خیلی کلی است و باید به موضوعات کوچکترمحدود شود 👈مثلا وضعیت جغرافیایی محل، آداب و رسوم، زبان منطقه و غذاهای خاص آن منطقه چهار موضوع کوچکتری هستند که در مورد هر یک می توان یک بند نوشت 😊 ✅هر دانش آموز به صورت مستقل و فردی برای تولید درس آزاد می تواند کار کند ✅دانش آموزان می توانند به صورت گروهی و با مشارکت همه افراد گروه برای تولید درس آزاد اقدام نماید. ✅تولید این درس در کلاس باید با راهنمایی معلم و رهبری معلم انجام شود ✅ در فعالیت های کتاب نوشتاری نیز تطابق فعالیت ها با روند طراحی کتاب ضروری است و معلم باید در این جا به عنوان ناظر و راهنما و نقش دانش آموز در مقام تولید کننده ضروری است 🌼درس آزاد در فرهنگ بومی آورده شده است و این موضوع دامنه ی گسترده ای دارد 👈به عنوان نمونه چهار چوب نوشته می تواند شامل سه بند باشد که بند اول وضعیت جغرافیایی محل را توضیح دهد 👈بند دوم زبان 👈بند سوم آداب و رسوم منطقه را بیان کند 🌼روشهای پیشنهادی تولید درس آزاد بارش فکری 👇 👈مراحل تولید 👈موضوعی در ارتباط با فرهنگ بومی و محلی با نظر خواهی از دانش آموزان انتخاب می شود 👈قوانین مربوط به بارش فکری برای دانش آموزان مطرح می شود و آنها ملزم به رعایت قوانین می شوند 👈و آن قوانین عبارتند از : ✅انتقاد کردن و رد در دید گاه دیگران ممنوع ✅از ترکیب ایده ها، ایده های بهتری ساخته می شود ✅هر چه تعداد ایده ها بیشتر باشد بهتر است 👈پس از تمام شدن بارش فکری دانش آموزان، آنها را گروه بندی کنید تا در مورد جمله های نوشته شده در گروه گفت و گو کنند و از این طریق جمله های تکراری را حذف کنند جمله هایی که قابلیت ادغام دارند ادغام نمایند و در جمله هایی که نیاز به اصلاح و تغییر دارند تغییر ات لازم را اعمال کنند 👈نظرات یا اطلاعات دانش آموزان درباره موضوع انتخابی پرسیده می شود و کلیه ی جمله ها بدون کم و کاست پای تابلو نوشته می شود 🦋نکته مهم :پیشنهاد می شود در هر استان متن تولید شده در این فصل جمع شود و نوشته طوری باشد که ویژگی های آن استان را به خواننده معرفی کند و این مطالب برای گروه زبان و ادب فارسی ارسال شود تا از کنار هم قرار دادن آنها کتابی با عنوان دایرةالمعارف استان شناسایی شود 👈متن حاصل بعد از تنظیم و نهایی شدن با خط خوش روی تخته نوشته و همه ی دانش آموزان آن را در کتاب خود بنویسند استفاده از نمودار خورشیدی در درس آزاد کار را برای دانش آموز راحت تر می کند ❤️ ⛄️☃⛄️☃⛄️☃❤️ کانال معلم یار👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2184249544Cd8bf339208
17.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🌱🇮🇷🌱🇮🇷🌱🇮🇷🌱🇮🇷🌱🇮🇷🌱🇮🇷 . زنگ ریاضی بازی بستنی ضرب روش :مسابقه جدول ضرب به صورت اجزای بستنی است که هدف از آن تثبیت یادگیری ضرب ۱ تا ۵ است . ایجاد حس رقابت ، تقویت سرعت عمل و تمرکز ساحت علمی و فناورانه مکان کلاس درس ابزار آموزشی:کاغذ رنگی و قیچی و ماژیک برای درست کردن اجزای بستنی آموزگار:پرستو بابائی 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷 . ها . 🇮🇷🌱🇮🇷🌱🇮🇷🌱🇮🇷🌱🇮🇷🌱🇮🇷🌱🇮🇷
33.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اجرای نمایش ❤️ مورچه 🐜🐜 اشک ریزان چرا اشک ریزان ؟ نام معلم: مژگان خورسندی رضائیان
روش تدریس ایفای نقش👆👆
سلام بر همکاران عزیز و اولیای گرامی🌹🌹 احوالتون چطوره؟؟؟ این یکی دوروز سعی میکنم چند نمونه پیک براتون بزارم که آماده کنید و آخر هفته به بچه ها تحویل بدید. و نظر خودم رو راجع به پیک و کاربرگ بگم
من خودم به شخصه از ۲ روش برای ارائه ی کاربرگ و پیک هفتگی استفاده میکنم👨‍🏫
935.4K
توضیحات راجع به: 🔸تکالیف 🔹پیک هفتگی 🔸کاربرگ ها 🔹ارزشیابی 🔸تمرینات عملکردی 💢کانال معلم یار💢 https://eitaa.com/joinchat/2184249544Cd8bf33920
تحول یعنی ۱-تغییر نگرش معلم : ✅ داشتن نگاه متفاوت به تعلیم و تربیت بر اساس نقشه راه . ✅با سند تحول نگاهتون به تعلیم و تربیت عوض می شود . ✅معلم اول باید از تعلیم و تربیت برداشت صحیح داشته باشد . ✅موضوع تربیت دانش آموز است . ✅انسان فطرتا زمینه ی تربیت پذیری دارد .مانند درخت خرما که بالقوه نخل است و می تواند با آب و آفتاب و..تبدیل به نخل شود . ✅ برای تربیت دانش آموز نیاز نیست شما کاری کنید. ✅اولین کار این است که اورا خاموش نکنید. ✅نقش معلم در مدرسه ایجاد کردن پرسش است .آنجا که دانش آموز سوالی ندارد ، یعنی شما خاموشش کردید . ۲-معلم مربی است : ✅مربی فرد رشد یافته ای است که قرار است متربی را کمک کند تا رشد پیدا کند. ✅مربی یعنی کسی که نقش تربیتی دارد ✅تربیت کار معلم خاصی نیست، کار همه ی افراد داخل مدرسه است . ✅انتقال دانش بخشی از تربیت است و تمام آن نیست ✅بخشی از تربیت تحت تآثیر فضای مدرسه است . ۳-«انسان در حال شدن است »: ✅مراقب جملاتی که به کار میبرید باشید «تو هیچی نمیشی»❌ ✅کاهش اعتماد به نفس فردی ، کاهش اعتماد به نفس ملی را در پی دارد . ✅اگر عرق ملی تضعیف شد ، خاک ریز فرو می ریزد . ✅شهید جهان آرا «شهر سقوط کرد عیب ندارد ، دوباره آن را پس می گیریم .مراقب باشیم خودمان سقوط نکنیم » ✅مهمترین پایگاه جمهوری اسلامی ، مدرسه است . ✅مدرسه کانون اصلی پیشرفت کشور است . ✅آینده کشور را مدرسه می سازد . ✅ایرانی بودن را در مقابل اسلامی بودن قرار ندهید. ۴- در مدرسه چهار گروه ذی‌نفع وجود دارد : ⭐دانش آموز ⭐معلم ⭐مدیر ⭐اولیا ✅ذهنیت این ذی نفع ها را باهم هماهنگ کنید ✅درک مشترک ایجاد کنید ✅خانواده ها را به نقش مدرسه درتربیت بیشترتوجه دهند ✅ازحمایت های فکری ومعنوی خانواده ها ازسیاست های مدرسه برخوردارباشید ✅اعتماد به مدرسه را درمیان خانواده هاروز افزون نمایید ✅انتظارات والدین دانش اموزان ازمدرسه را شناسایی وآن را دربرنامه ریزی مدرسه مورد توجه وعمل قراردهید. ✅جلب اعتماد به صلاحیت مدرسه درتربیت فرزندان انها بسیارضروری وتعیین کننده است. چهار نکته طلایی تدریس شما برای بنده : ۱)سخن شهید آرا 💯 ۲)ارزشیابی را وسیله ی اعمال قدرت نکنید ، ارزشیابی در خدمت یادگیری است.💯 ۳)لیس الانسان الا ما سعی «سعی » کسب کردن توسط انسان است . در نتیجه انتقال نداریم ، کسب کردن داریم .دانش آموز منفعل و گیرنده اطلاعات نیست ، بلکه در یادگیری دانش فعال است .💯 ۴)کلاس درس معلم خوبی است برای شما .💯 بچه ها با لج بازی ، مشق نوشتن و ..شما را رشد خواهند داد. معلم هم به موازات دانش آموز رشد خواهد کرد. (افسانه یاوری وفا .مهارت آموز .آموزگاری ابتدایی) 💢کانال روش تدریسمون💢 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ⁉️ تکالیف امتدادی یا بسطی چیست؟ ✅ گاهی لازم است دانش‌آموزان در امتداد موضوعی که یاد گرفتند تجاربی اضافه کسب کنند و دانش فهم و مهارت خود را توسعه دهند یا لازم است دانش خود را در موقعیت های غیر کلاسی و جدید به کار گیرند. فعالیت هایی که با این منظور طراحی می شوند به بسط و توسعه تجارب دانش آموزان منجر می‌شوند و به لحاظ تربیتی ارزش فراوانی دارند زیرا هدف اساسی تربیت بر این بست و استعلای تجارب استوار است؛ یعنی دانش آموزان باید بتوانند فهم و دانش و توانمندی های خود را توسعه دهند. تکالیف بسطی امتدادی زمانی ارائه می‌شوند که دانش آموزان به اهداف یادگیری رسیده اند و شما قصد دارید و یادگیری آن ها را عمق ببخشید. این تکالیف جهت توسعه دانش و ماندگاری یادگیری و آمادگی لازم برای آزمون های عملکردی استفاده می شود. 🔶 مثال ۱: فرزندم وقتی به خانه رفتی با استفاده از ساعت و به کمک مادرت زمان انجام این کارها را مشخص کن و آنها را بنویس. نوشتن اعداد یک تا بیست مسواک زدن ذوب شدن یک قطعه یخ در لیوان 🔷 مثال ۲: خفاش و جغد را از این نظر ها مقایسه کن: نوع رشد کردن/ شکل دهان 📚منبع: کتاب ارزشیابی کیفی توصیفی(گامی در راستای عدالت آموزشی) _ صفحه ۴۶ __________ 💢کانال روش تدریسمون💢 https://eitaa.com/joinchat/2282356995C04c4695ed3
خوب گوش کن و در کلمات تغییرات لازم را به وجود بیاور: 1- نیما را تغییر بده تا به یک اسم دیگر تبدیل شود. (امین، مینا) 2- بازی را تغییر بده تا اسم یک دختر شود. (زیبا) 3- مسیر را تغییر بده تا یک فعل شود. (می رسم) 4- بستنی را تغییر بده و یک حرفش را حذف کن تا یک ورزش شود. (تنیس) 5- بردار را تبدیل به یکی از اعضای خانواده کن. (برادر) 6- شام را به یکی از حبوبات تبدیل کن. (ماش) 7- نام را به واژه ای تغییر بده که معنای آن بی خطر باشد. (امن) 8- فعل بستم را به واژه ای تغییر بده که معنای آن لبخند است. (تبسم) 9- در گرگ تغییری ایجاد کن تا از آسمان ببارد. (تگرگ) 10- شیر را تغییر بده تا مزه شود. (شور، شیرین)