🌹🌴♥️🕋 بنام خدا🕋♥️🌴🌹
برنامه حفظ قرآن برای امروز
سهشنبه ۴ شهریور ماه سال ۹۹
سوره مبارکه بقره
آیه شریفه : ۳۲
تعداد کلمات : ۱۲
قَالُوا 🌹سُبْحَانَكَ 🕋لَا☘️
عِلْمَ🌴 لَنَا☘️ إِلَّا 🌿مَا💐 عَلَّمْتَنَا🌸 إِنَّكَ☘️ أَنتَ 🕋الْعَلِيمُ🍁 الْحَكِيمُ🌹(۳۲)
☘️🌴🍁🌸🍁🌴☘️
ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﺗﻮ ﺍﺯ ﻫﺮ ﻋﻴﺐ ﻭ ﻧﻘﺼﻲ ﻣﻨﺰّﻫﻲ ، ﻣﺎ ﺭﺍ ﺩﺍﻧﺸﻲ ﺟﺰ ﺁﻧﭽﻪ ﺧﻮﺩﺕ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺁﻣﻮﺧﺘﻪ ﺍﻱ ﻧﻴﺴﺖ ، ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺗﻮﻳﻲ ﻛﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺩﺍﻧﺎ ﻭ ﺣﻜﻴﻤﻰ .(٣٢)
☘️🌴🍁🌹🕋🌹🍁🌴☘️
البقره
قَالُوا سُبْحَانَكَ لَا عِلْمَ لَنَا إِلَّا مَا عَلَّمْتَنَا إِنَّكَ أَنتَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ
ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﺗﻮ ﺍﺯ ﻫﺮ ﻋﻴﺐ ﻭ ﻧﻘﺼﻲ ﻣﻨﺰّﻫﻲ ، ﻣﺎ ﺭﺍ ﺩﺍﻧﺸﻲ ﺟﺰ ﺁﻧﭽﻪ ﺧﻮﺩﺕ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺁﻣﻮﺧﺘﻪ ﺍﻱ ﻧﻴﺴﺖ ، ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺗﻮﻳﻲ ﻛﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺩﺍﻧﺎ ﻭ ﺣﻜﻴﻤﻰ .(٣٢)
چندتا کودک ونوجوان، در کنار یکی از خیابانهای زنجان، با چادرهای مشکی مادرشان، تکیه کوچکی برپا میکنند. حالا باید بگردند، مداحی پیدا کنند که حاضر شود بیاید برایشان روضه بخواند. از بین معروفترین مداحان کشور "حاج مهدی رسولی" از راه میرسد؛ کسی که در بیت رهبری برای آقا روضه میخواند.
بسمه تعالی سلام علیکم ، گزارش مختصر تصویری از شب دوم مراسم دهه اول محرم حسینیه پیروان شهدای کربلا ، با سخنرانی خطیب ارجمند شیخ صادق اسماعیلی و مداحی ذاکرین با اخلاص اهل بیت ع حاج جواد فارسی ،حاج محمد کیوان و کربلایی رضا ممیوند ، کربلایی مصطفی ممیوند ، کربلایی مسعود ابوالفتحی ، کربلایی امیر حسین حاج ابوالقاسمی و با حضور ریاست محترم اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری و مسئول شورای هیات مذهبی استان تهران و جمع کثیری از محبین حضرت سیدالشهدا ع ،و با رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی و همکاری ستودنی دوستان قرارگاه جهادی جهت راه اندازی ایستگاه سلامت و چک کردن دمای بدن ، توزیع ماسک و دستکش و ضدعفونی دست افراد قبل از ورود به جلسه .......
بسمه تعالی ، با مدد حضرت سیدالشهدا ع و کمک خیرین محترم ، اجرای طرح اطعام حسینی در سه روز اول دهه محرم با پخت و توزیع بیش از ۴۰۰۰ پرس غذای گرم و با رعایت پروتکل های بهداشتی جهت خانواده های نیازمند تحت پوشش این مجموعه که با همکاری ویژه نیروهای جهادی قرارگاه سردار شهید حاج محمد حاج ابوالقاسمی صورت پذیرفت ...
بسمه تعالی ، با مدد حضرت سیدالشهدا ع و کمک خیرین محترم ، اجرای طرح اطعام حسینی در سه روز اول دهه محرم با پخت و توزیع بیش از ۴۰۰۰ پرس غذای گرم و با رعایت پروتکل های بهداشتی جهت خانواده های نیازمند تحت پوشش این مجموعه که با همکاری ویژه نیروهای جهادی قرارگاه سردار شهید حاج محمد حاج ابوالقاسمی صورت پذیرفت ...
عزیزانی که تمایل دارند کمک کنند به شماره کارت بانک تجارت
بنام محمد ابراهیمی ورکیانی واریز نمایند
۵۸۵۹۸۳۱۰۴۱۰۳۳۲۶۶
شماره مرکز نیکوکاری پیروان شهدای کربلا
۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۷۶۶۸۶
با تشکر از شما و دیگر دوستان
لطفاً رسید واریز را به مدیر گروه ارسال نمایید
☘️🌴🍁🌹🕋🌹🍁🌴☘️
بسمه تعالی سلام علیکم ، گزارش مختصر تصویری از شب دوم مراسم دهه اول محرم حسینیه پیروان شهدای کربلا ، با سخنرانی خطیب ارجمند شیخ صادق اسماعیلی و مداحی ذاکرین با اخلاص اهل بیت ع حاج جواد فارسی ،حاج محمد کیوان و کربلایی رضا ممیوند ، کربلایی مصطفی ممیوند ، کربلایی مسعود ابوالفتحی ، کربلایی امیر حسین حاج ابوالقاسمی و با حضور ریاست محترم اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری و مسئول شورای هیات مذهبی استان تهران و جمع کثیری از محبین حضرت سیدالشهدا ع ،و با رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی و همکاری ستودنی دوستان قرارگاه جهادی جهت راه اندازی ایستگاه سلامت و چک کردن دمای بدن ، توزیع ماسک و دستکش و ضدعفونی دست افراد قبل از ورود به جلسه .......
◼️محرم
◼️عاشورا
◼️تاسوعا
*🌿معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست؟*
اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشتهاند که چون عشر و عاشر از یک ریشهاند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم، و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفتهاند.
اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است:
⚡- آیا واژه عاشورا برای دهم ماهها دیگر نیز به کار میرود؟
مثلاً آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟!
⚡- آیا اگر امام حسین(ع) مثلاً در یازدهم محرم شهید میشد، آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض میشد و عاشورا واژه دیگری داشت؟
⚡- در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعدهای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسلهی اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثناپذیر نیستند؛
به طور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش میشوند: اول، ثانی ، ثالث ، رابع ... و یا اولاً ، ثانیاً ، ثالثاً ، رابعاً و...
چنانچه تاسوعا و عاشورا در زمرهی اعداد باشند باید قاعدهپذیر باشند، یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد،
مثل تاسوعا ، عاشورا ، ثامونا ، سابوعا ...
اما میبینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمیکنند، لذا نمیتوانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعدهی شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند.
*🌷عاشورا؛ روز معاشرت با امام(ع)*
عشر به کسر عین و عشرت، به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است.
*خداوند متعال میفرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹)*
با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید.
عشیر یعنی همدم و رفیق؛ *«وَ لَبِئْسَ الْعَشِیرُ» (حج/۱۳)*
چه بد دوستی انتخاب کردهاند و چه بد معاشر و رفیقی است.
العاشور از ریشه عشر به کسی گفته میشود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان میشود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه میکنند و عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت، یعنی *روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام(ع) به شدت بالا میرود.*
*🌷تاسوعا؛ روزی برای وسعت ظرفیت*
با خارج شدن عاشورا از سلسلهی اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار میگیرد و معنی نهم را از دست میدهد. اتسع به فتح الف یعنی گروههای ۹ نفره شدند. اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد - گشاد شد - فراخ گردید.
اتساع یعنی گسترده شدن و گشاد شدن. بالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین؛ یعنی رگها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. التاسوع چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد؛ و بالاخره التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و تاسوعا این معنی را پیدا میکند: *روزی که ظرفیت بالا میرود و در سینهها فراخی ایجاد میشود و به جای تنگی، وسعت مییابد.*
این دو نام از ابداعات امام سجاد (علیهالسلام) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) از عاشورا گفته شده است، اکثرا جعلیات بنیامیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است، اما در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد (علیه السلام) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد *و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است...*
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام
https://chat.whatsapp.com/HVFu1nZrl71Cl17MvkBKhK
🔴یک جواب دندان شکن از شیخ انصاری:ما شیعیان یک بار سرمان کلاه رفت!
♦️روز عاشورایی، مرحوم شیخ مرتضی انصاری (رحمت الله علیه) جلوی در ورودی صحن مطهر امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (علیه السلام) ایستاده بود و از دسته جات سینه زنی استقبال می کرد و در کنار او، أفندی که از طرف حکومت عثمانی حاکم عراق بود، ایستاده بود.
♦️أفندی از شیخ انصاری پرسید ای شیخ، هم ما قبول داریم که حسین بن علی (علیه السلام) مظلوم شهید شده و یزید انسان پست و خونخواری بود و ما هم در عزای آن بزگوار غمگین هستیم، اما پرسش من این است که این مراسم یعنی چه؟
سینه زنی، زنجیرزنی، دسته راه انداختن، گِل به سر مالیدن و …، اینها چه هدفی را دنبال می کنند؟!
♦️مرحوم شیخ انصاری فرمودند سِرّ مطلب این است که ما شیعیان یک بار سرمان کلاه رفت و با این مراسم تلاش می کنیم دوباره چنین نشود.
أفندی پرسید یعنی چه؟!
♦️شیخ انصاری فرمود در جریان غدیر، پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در برابر صد هزار نفر، علی (علیه السلام) را با صراحت به وصایت خود برگزید و انکار کردند و گفتند غدیر نبوده یا اگر بوده چیز مهمی نبوده است، فقط سفارش به دوستی با علی (علیه السلام) بوده است.
♦️اشکال از ما بود که ما عید غدیر خم را با سر و صدا و شعار، بزرگ نداشتیم و این چنین شد.
ترسیدیم که اگر عاشورا را هم بزرگ نشماریم و با شعار و تظاهر برگزار نکنیم، انکار کنند و بگویند اصلا حسین (علیه السلام) شهید نشد یا حسین (علیه السلام) را راهزنان میان راه کشتند و یزید (لعنت الله علیه) انسان با تقوایی است‼️
📚صد نکته از هزاران، آیت الله حاج شیخ علی رضائی تهرانی
❁❅❁❅❁❅❁❅❁
https://chat.whatsapp.com/HVFu1nZrl71Cl17MvkBKhK 🔵