eitaa logo
کانال یا صاحب الزمان (عج) ادرکنی ولا تهلکنی
18.7هزار دنبال‌کننده
22.6هزار عکس
13.9هزار ویدیو
490 فایل
بسمه تعالی احتراما بدینوسیله اعلام میگردد ، کانال فوق وابسته و تحت مدیریت و نظارت مجموعه بزرگ موسسه فرهنگی مذهبی قرآنی و مرکز نیکوکاری پیروان شهدای کربلا در جنوب تهران میباشد .
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🔴 برخی آداب و اعمال روز 🔹۱. غسل کردن (ابتدای روز بهتر) 🔸۲. روزه گرفتن که کفاره گناهان است 🔹۳. خواندن نمازهای مخصوص درمفاتیح 🔸۴. ذکر خدا گفتن 🔹۵. شکرگزاری خدا به جهت نعمت ولایت و امامت 🔸۶. صلوات بسیار بر پیامبر و آلش 🔹۷. زیارت امیرالمومنین در نجف 🔸۸. زیارت از دور و نزدیک با زیارت امین الله 🔹۹. عید گرفتن 🔸۱۰. تبریک گفتن به دیگران 🔹۱۱. برپایی مجلس جشن و سرور 🔸۱۲. شاد کردن مومنان 🔹۱۳. لباس پاکیزه و نو پوشیدن 🔸۱۴. دید و بازدید 🔹۱۵ عیدی دادن به فرزندان و خانواده 🔸۱۶. صدقه دادن به فقرا و مستمندان 🔹۱۷. عقد اخوت بستن 🔸۱۸. اطعام و غذا دادن به مومنان و روزه داران 🔹۱۹. خواندن دعای ندبه 🔸۲۰. تزیین درب منازل، ساختمانها و خیابان با پارچه و پرچم 🔹۲۱. برپایی ایستگاه صلواتی 🔸۲۲. پخش شکلات و شیرینی 🔹َ۲۳. بیان قصه های غدیری برای کودکان 🔸۲۴. خواندن و بیان خطبه غدیر 🔹۲۵. راه اندازی کاروان شادی 🔸۲۶. بیان فضایل امیرالمومنین که عبادتی بزرگ است. 🔹۲۷. ابلاغ خطبه و پیام غدیر به آیندگان تا قیامت 🔸۲۸. تکریم سادات (بشرط عدم مزاحمت) 🔹۲۹. عهد و پیمان با امام زمان علیه السلام 🔸۳۰. ذکر هنگام ملاقات: الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمومنین و الائمه المعصومین علیهم السلام ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 💚 تبلیغ واجب است👇 •┈••✾🍃🌼🌺🌼🍃✾••┈• 🌷 اَلٰا بِـذِڪْرِٱݪلّٰـهِ تَـطْـمَـئِـنُّ ٱلْـقُـلُـوبُ یا صاحب الزمان عج ادرکنی و لا تهلکنی 💫 🌹 🌹 🪸 💛 الهی و ربی من لی غیرک 🕋 💠https://ble.ir/y133s
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ ✨ «بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ»✨ 🦋 ذکر لازم هستیم 🏵࿇🦋 🍃 🇮🇷🕋 السلام علیک یا ابا صالح المهدی 🕋🇮🇷🍃 الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایته علی ابن ابي طالب و اولاده المعصومين صلواه الله عليهم اجمعين 🌟🌸🌟🌸🌟🌸🌟 💐اوصاف علی به هر زبان باید گفت 💐این ذکر به پیدا و نهان باید گفت 💐در جشن ولی عهدی مسعود علی 💐تبریک به صاحب الزمان باید گفت عید کمال دین سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصایت و ولایت امیر المومنین علیه السلام برسادات، شیعیان و پیروان ولایت خجسته باد 🌟🌸🌟🌸🌟 ✍ غدیر درقرآن📋 بسْمِﺍﻟﻠَّﻪِﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢ ...... الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا....... ┉┉❈۩(المائده/۳)۩❈┉┉ ...... ﺍﻣﺮﻭﺯ [ ﺑﺎ ﻧﺼﺐ ﻋﻠﻰ ﺑﻦ ﺍﺑﻰ ﻃﺎﻟﺐ ﺑﻪ ﻭﻟﺎﻳﺖ ، ﺍﻣﺎﻣﺖ ، ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻭ ﻓﺮﻣﺎﻧﺮﻭﺍﻳﻰ ﺑﺮ ﺍﻣﺖ ] ﺩﻳﻨﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﺷﻤﺎ ﻛﺎﻣﻞ ، ﻭ ﻧﻌﻤﺘﻢ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺗﻤﺎم ﻛﺮﺩم ، ﻭ ﺍﺳﻠﺎم ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻳﺘﺎﻥ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺩﻳﻦ ﭘﺴﻨﺪﻳﺪم ...... •≈•🌸تفسیرنور🌸•≈• 💐ﻃﺒﻖ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﺷﻴﻌﻪ ﻭﺳﻨّﻰ، ﺍﻳﻦ ﻗﺴﻤﺖ ﺍﺯ ﺁﻳﻪ: ﺍﻟﻴﻮم ﺍﻛﻤﻠﺖ... ﭘﺲ ﺍﺯ ﻧﺼﺐ ﻋﻠﻰّ ﺑﻦ ﺍﺑﻰ ﻃﺎﻟﺐ ﻋﻠﻴﻬﻤﺎ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﺩﺭ ﻏﺪﻳﺮﺧﻢ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. 💐ﻏﻴﺮ ﺍﺯ ﺩﻟﺎﺋﻞ ﻧﻘﻠﻰ، ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻋﻘﻠﻰ ﻧﻴﺰ ﻫﻤﻴﻦ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺭﺳﺎﻧﺪ، ﭼﻮﻥ ﭼﻬﺎﺭ ﻭﻳﮋﮔﻰ ﻣﻬﻢ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺑﻴﺎﻥ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ: 1- ﺭﻭﺯ ﻳﺄﺱ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ، 2- ﺭﻭﺯ ﻛﻤﺎﻝ ﺩﻳﻦ، 3- ﺭﻭﺯ ﺍﺗﻤﺎم ﻧﻌﻤﺖ ﺍﻟﻬﻰ ﺑﺮ ﻣﺮﺩم، 4- ﺭﻭﺯﻯ ﻛﻪ ﺍﺳﻠﺎم ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺩﻳﻦ ﻭ ﻳﻚ ﻣﺬﻫﺐ ﻛﺎﻣﻞ، ﻣﻮﺭﺩ ﭘﺴﻨﺪ ﺧﺪﺍ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺣﺎﻝ ﺍﮔﺮ ﻭﻗﺎﻳﻊ ﺭﻭﺯﻫﺎﻯ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺍﺳﻠﺎم ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﻰ ﻛﻨﻴﻢ، ﻫﻴﭻ ﺭﻭﺯ ﻣﻬﻤﻰ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺑﻌﺜﺖ، ﻫﺠﺮﺕ، ﻓﺘﺢ ﻣﻜّﻪ، ﭘﻴﺮﻭﺯﻯ ﺩﺭ ﺟﻨﮓ ﻫﺎ ﻭ... ﺑﺎ ﻫﻤﻪ ﻯ ﺍﺭﺯﺷﻬﺎﻳﻰ ﻛﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ، ﺷﺎﻣﻞ ﺍﻳﻦ ﭼﻬﺎﺭ ﺻﻔﺖ ﻣﻬﻢ ﻣﻄﺮﺡ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ. ﺣﺘّﻰ ﺣﺠّﺔﺎﻟﻮﺩﺍﻉ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺍﻫﻤﻴّﺖ ﻧﻴﺴﺖ، ﭼﻮﻥ ﺣﺞ، ﺟﺰﺋﻰ ﺍﺯ ﺩﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻧﻪ ﻫﻤﻪ ﻯ ﺩﻳﻦ. ﺍﻣّﺎ ﺑﻌﺜﺖ، ﺍﻭّﻟﻴﻦ ﺭﻭﺯ ﺷﺮﻭﻉ ﺭﺳﺎﻟﺖ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﻛﺮم ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﺮﮔﺰ ﻧﻤﻰ ﺗﻮﺍﻥ ﮔﻔﺖ ﺭﻭﺯ ﺍﻭّﻝ ﺑﻌﺜﺖ، ﺩﻳﻦ ﻛﺎﻣﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﻣّﺎ ﻫﺠﺮﺕ، ﺭﻭﺯ ﻓﺮﺍﺭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺧﺪﺍﺳﺖ، ﺭﻭﺯ ﺣﻤﻠﻪ ﻯ ﻛﻔّﺎﺭ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﺳﺖ ﻧﻪ ﺭﻭﺯ ﻳﺄﺱ ﺁﻧﺎﻥ. ﺍﻣّﺎ ﺭﻭﺯﻫﺎﻯ ﭘﻴﺮﻭﺯﻯ ﺩﺭ ﺟﻨﮓ ﺑﺪﺭ ﻭﺧﻨﺪﻕ ﻭ... ﺗﻨﻬﺎ ﻛﻔّﺎﺭﻯ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺻﺤﻨﻪ ﻯ ﻧﺒﺮﺩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻣﺄﻳﻮﺱ ﻣﻰ ﺷﺪﻧﺪ، ﻧﻪ ﻫﻤﻪ ﻛﻔﺎﺭ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﻛﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﻰ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ﺍﻟﻴﻮم ﻳﺌﺲ ﺍﻟّﺬﻳﻦ ﻛﻔﺮﻭﺍ... ﻫﻤﻪ ﻛﻔﺎﺭ ﻣﺄﻳﻮﺱ ﺷﺪﻧﺪ. ﺍﻣّﺎ ﺣﺠّﺔﺎﻟﻮﺩﺍﻉ ﻛﻪ ﻣﺮﺩم ﺁﺩﺍﺏ ﺣﺞ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﺤﻀﺮ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﺁﻣﻮﺧﺘﻨﺪ، ﺗﻨﻬﺎ ﺣﺞ ﻣﺮﺩم ﺑﺎ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻛﺎﻣﻞ ﺷﺪ، ﻧﻪ ﻫﻤﻪ ﻯ ﺩﻳﻦ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﻛﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﻰ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ﺍﻟﻴﻮم ﺍﻛﻤﻠﺖ ﻟﻜﻢ ﺩﻳﻨﻜﻢ ﺍﻣّﺎ ﻏﺪﻳﺮﺧﻢ ﺭﻭﺯﻯ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻧﺼﺐ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻰ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎﻧﺸﻴﻨﻰ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﺻﺎﺩﺭ ﻛﺮﺩ، ﺗﻨﻬﺎ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﭼﻬﺎﺭ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺫﻛﺮ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ﺍﻛﻤﻠﺖ، ﺍﺗﻤﻤﺖ، ﺭﺿﻴﺖ، ﻳﺌﺲ ﺍﻟّﺬﻳﻦ ﻛﻔﺮﻭﺍ ﺑﺎ ﺁﻥ ﻣﻨﻄﺒﻖ ﺍﺳﺖ. 🔹❀‏ حدیث روز 🔹❀‏ 🕋حضرت فاطمه عليها السلام : 🔺ما جَعَلَ اللّه ُ بَعدَ غَديرِخُمٍّ مِن حُجَّةٍ و لاعُذرٍ ؛ 🔻خداوند پس از غديرخم براى كسى حجّت و عذرى باقى نگذاشت 📚دلائل الإمامَه ، ص 122 🌸 ‎‌‌‎‌‌‎‌‌✾࿐༅✧🍃🌺🍃✧ ༅࿐✾🌸 🗓️ امروز:سہ شنبہ     ☀️٠۵/تيرماه/١٤٠۳/۰٤           🌙 ۱۸/‌ذی الحجه/١٤٤۵/١۲           2024/06/Jun/25🌲 🌸 ‎‌‌‎‌‌‎‌‌✾࿐༅✧🍃🌺🍃✧ ༅࿐✾🌸 🕋 یا ارحم الراحمین(۱۰۰مرتبہ) *اے مهربان‌ترین مهربانان 💠ذکرخاص روزسه شنبه. یا. الله یا رحمن(۱۰۰۰ مرتبه) 🔷🔸ذڪر روز سه شنبه موجب روا شدن حاجات مے شود. ذڪر روز سه‌شنبه به اسم 🌹علی‌ بن‌ الحسین(عليه‌السلام) و 🌹 محمد بن علی(عليه‌السلام) و 🌹جعفر بن محمد(عليه‌السلام) است. روایت شده در این روز زیارت سه امام خوانده شود 💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨ 🤲اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ 💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨ 🚩🌥️ هـر روز صبح به رسم ادب و ارادت ✋🏻 سـلام میدهیم به ارباب بی کفن:🚩 🚩اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائڪَ عَلَیْڪَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِڪُمْ 🚩 اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلے اولاد الحسين وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ 🌸 ‎‌‌‎‌‌‎‌‌✾࿐༅✧🍃🌺🍃✧ ༅࿐✾🌸 🌷🍃 أَلَا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ 💠https://ble.ir/y133s اللهم عجل لولیک الفرج 🕋🌹🪸💛💜 الهی و ربی من لی غیرک 🕋🌹🪸💛❤️ ث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم عرض ادب و احترام فراوان دارم خدمت شما عزیزان احتراماً به استحضار می رساند که به مناسبت عید سعید غدیر خم جشن خیابانی و موکب پذیرایی روز سه شنبه یعنی روز عید مقابل حسینیه پیروان شهدای کربلا برگزار می شود از ساعت 16الی19 لطفاً همکاری نمایید و تشریف بیاورید هم کمک نمایید و هم بانی شوید التماس دعای فراوان https://ble.ir/y133s اللهم عجل لولیک الفرج 🕋 🌹🪸💛 الهی و ربی من لی غیرک 🕋 کانال یا صاحب الزمان عج ادرکنی و لا تهلکنی 💫🌹 خیابان شهید غیوری شمالی بالاتر از چهارراه خط آهن جنب کوچه خراسانی 🌹🍃🇮🇷💚🤍❤️❤️🤍💚🇮🇷🍃🌹
شجاعت گفتن نمی دانم 👇👇👇👇👇👇 در این مبحث هدف صرفا شرح حدیث است ولی قابل مقایسه در ادبیات گفتمانی و رفتارهای سیاسی وحتی مناظراتی که ممکن است بعضی به جای بهره گیری از نظر اندیشمندان وکارشناسان دراوج نا آگاهی به خود وعلم ناقص خود ومدیریت خود تکیه می نمایند ، این قابل تامل وارزیابی برای چنین افرادی باشد. به هرحال درادامه مباحث مربوط به شرح نصایح پیامبر اسلام (ص)به ابی ذرغفاری که قبلا توفیق شرح آن در دومجلد فراهم شده بود مناسب دیده شد حدیث شماره۱۷ با عنوان شجاعت« نه گفتن» تقدیم به نگاه خوب مخاطبان اهل علم ومعرفت شود. ولذا دراین حدیث پیامبر (ص) فرمود یا اَباذَرٍّ؛ اِذا سُئِلْتَ عَنْ عِلْم لا تَعْلَمُهُ فَقُلْ لا اَعْلَمُهُ تَنْجُ مِنْ تَبِعَتِهِ وَلا تُفْتِ النّاسَ بِما لا عِلْمَ لَكَ تَنْجُ مِنْ عَذابِ اللّهِ یَوْمَ الْقِیامَةِ اى ابوذر؛ هرگاه از تو چیزى را پرسیدند كه نمى‌دانى، بگو نمى‌دانم، تا از عواقب آن در امان بمانى و به آن چه نمى‌ دانى فتوا نده تا از عذاب خداوند در روز رستاخیز برهی. البته درحقیقت گفتن « لاادری» یعنی نمی دانم ، مستلزم شجاعت وتهذیب نفس و تقوا و خود ساختگی است. بنابراین باید دانست این آیه قرآن است و مخاطبش اگرچه کل بشر است اما مخاطب ویژه اش پیامبراست که « عقل کل وصاحب علم لدنی است وباذن الله دارای علم غیب است» ولی درمقابل بایسته هایی که بشرباید بداند ونیاز دارد وفقط خدا می داند درسوره اسراء آیه «۸۵» فرمود: وَ مَا أُوتِیتُم مِنَ الْعِلْمِ اِلّا قَلیلا. یعنی آن چه از علم به شما دادند بسیار اندك است. دراين که مقصود از «قليلا» در اين جا چيست؟ دو احتمال وجود دارد: ۱.«قليلاً من العلم» يعنی علم اندک به شما داده شده است. در اين فقره تأکيد مي شود علم بشری قليل و محدود است و اين گونه نيست که چون قدرت عقل در اختيار انسان هاست، آنها می توانند پيرامون اين موضوع به تعقل و تفکر بنشينند و به پاسخي شايسته دست يابند. علامه طباطبائی ذيل اين فقره از آيه شريفه از قلت معرفت بشری سخن می کند که ريشه درمحدوديت دست يابی بشر به آن موقعيت خاص وجودی روح دارد، و همين امر سبب می گردد که او از اين معرفت در حجاب بماند. ۲.«قليلاً منكم» يعنی به تعداد كمی از شما اين علم عطا شده است. عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِی‌جَعْفَرٍ (ع) فِی قَوْلِ اللَّهِ وَ ما أُوتِیتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِیلًا قَالَ تَفْسِیرُهَا فِی الْبَاطِنِ أَنَّهُ لَمْ یُؤْتَ الْعِلْمَ إِلَّا أُنَاسٌ یَسِیرٌ فَقَالَ وَ ما أُوتِیتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِیلًا مِنْکُمْ. جابر از امام باقر(ع) نقل می کند که امام فرمورد این کلام خداوند« وَ مَا أُوتِیتُم مِّن الْعِلْمِ إِلاَّقَلِیلًا» در باطن واصل تفسیر آن یعنی خداوند به مردمانِ کمی علم داده است و فرمود«وَمَا أُوتِیتُم مِّن الْعِلْمِ إِلاَّ قَلِیلًا» یعنی به اندکی ازشما(علم داده است) ونتیجه سخن این است که بسیاری از مردم از علم بهره ای ندارند، چراکه حداقل آن توان و داشتن ظرفیت فراگیری آن علمی است که مورد نظر این آیه شریفه است. حال سخن این است وقتی بشر این همه در محدودیت علمی است، وقتی مورد سئوال واقع می شود باید به چیزی پاسخ دهدکه علم دارد. تمام آسیب ها ومصائب جامعه ازهمین ندانم کاری ها وعدم مشورت ها ازصاحبان علم ودانش وتجربه وتکیه برداشته های محدود و نا قص خود است که ریشه آن یا درهوای نفس است ویاواقعا در جهل افراد. وشایدمخاطب محوری آن اگرچه عام است اما می تواند مسئولان یک جامعه باشد. به هرحال تازه آن علمی که دارد وبرآن مبنا سخن می گوید، باید از منابع معتبر نقل شده باشد وسند آن معتبرباشد. مثل مراجع عظام که درنقل حدیث برای فتوا از زمان حال تا زمان صد ور روایت رابررسی می کنند اگر خدشه ای درآن بود کل روایت را کنار می گذارند، مگردر مواردی که مقوّماتی مثل شهرت و...داشته باشد. ودرغیرحوزه فقه هم برای هر نقلی یا آزمایش ویا سند معتبر ویا تجارب مکرر که شبیه به آزمایشات باشد باید آن را تایید کند. اما علت این سخن از پیامبر(ص)؛ اگر انسان پاسخی رابدهد که مغایر با واقع وخلاف باشد هر اتفاقی برای طرف دریافت کننده پاسخ به وجود آمد پاسخ دهنده درآن شریک ومقصر است. مثلا قاضی حکمی صادر کرد که خلاف بود ویا نقل قولی شد وآثار زیان باری برآن مترتب بود ویا فتوایی وحکم شرعی بیان شدکه خلاف شرع مقدس و... بود. ویا امثال آن ، اینها همه دارای آثاروعواقب سوء وناگواری چه درمسائل علمی ویاقضایی ویا اقتصادی ویا اخلاقی وفرهنگی ویا اجتماعی وحتی نظامی وامنیتی و... خواهدبود . https://ble.ir/y133s اللهم عجل لولیک الفرج 🕋 🌹🪸💛 الهی و ربی من لی غیرک 🕋🌹🪸💛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا