eitaa logo
"یاس کبود جنوب شرق تهران"
182 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
517 ویدیو
10 فایل
●کلاس آموزش مداحی قرچک👈سه شنبه هاوچهارشنبه هاساعت۱۸ ●کلاس آموزش مداحی ورامین👈دوشنبه هاوجمعه هاساعت۱۸_۱۶ ●کلاس آموزش مداحی پیشوا:جمعه هاساعت۱۶ ارتباط با ادمین ها: احمدی+989368626506 شیرازی+989125914300 تاجیک+989191913323
مشاهده در ایتا
دانلود
1_4624713824.mp3
899.2K
شهدا با روضه به شهادت وصل شدند... ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔰 حاج حسین یکتا 🌹با ما همراه باشید👇👇👇 ✅@yase_varamin
رباعی ترجمه حدیث نبوی برخــاستــه گر ز لب ثــنــای تو حسیـن افتــاده اگــر که دل به پـای تو حسین فــرمــود نبی معــرفتی پـنهــان است در سینه مــؤمـنـان بـرای تو حسیــن سید هاشم وفایی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم : إِنَّ لِلْحُسَيْنِ فِي بَوَاطِنِ الْمُؤْمِنِينَ مَعْرِفَةً مَكْتُومَة؛ به راستی برای حسین عليه السّلام معرفتی پنهانی در دل مومن است. ( القطره ج۱ ص ۲۹۸) 🌹با ما همراه باشید👇👇👇 ✅@yase_varamin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دوبـيـتـی: شعری است که از چهار مصرع مساوی ( دو بیت ) با قافیه هایی مشترک در مصراع های اول، دوم و چهارم درست شده است که از حيث وزن، همچون رباعی محدودیت ندارد، اما بيشتر بر وزن « مفاعيلن مفاعيلن مفاعيل» سروده می‌شود. هر چند در گذشته موضوع دوبیتی عارفانه و عاشقانه بوده است اما امروزه در موضوعات دیگر همچون اشعار مذهبی نیز سروده می‌شود. دوبیتی را در فارسی «ترانه» هم می‌گویند. در شعر دوبیتی نیز همچون دیگر قالبهای شعری شاعر می‌تواند هم ردیف بیاورد و هم خود را محدود به کلمه ردیف نکند. نمودار د قرار گرفتن قافیه در شعر دو بيتي : *----------- * ----------- *------------ ----------- عـلمـدار و یل و سـقـا ابوالفضل سـلام الله عـلیک یـا ابوالـفـضل شدی نـائـل عـزیز من از امروز تو به فـرزندی زهـرا ابوالفضل * شاعر: مهدی مقیمی * نه تـنهـا زخـم‌ها بی‌الـتـیـام است حـدیـث غـربت او نـا تـمـام است مــیــان قــتــلـگــاه افــتــاده امــا نـگـاه آخـرش سـوی خـیام است * شاعر: یوسف رحیمی * زهجران تو اشک من روان شد زبـان درد مـن آه و فــغــان شـد تو رفتی و پس از تو ای پدرجان عـلـی تنهـاتـرین مرد جهـان شد * شاعر: هاشم وفایی * گُل من چون تو را در گِل بپوشم ز هجران تو خــــون دل بنوشم در ایـــــــام جـــوانی قسمـــتم شد که تــابوت تو را گیرم به دوشم * شاعر: غلامرضا سازگار 🌹با ما همراه باشید👇👇👇 ✅@yase_varamin
✅ ربـاعـی : "رباعی" از کلمه ی "رباع" به معنی "چهارتایی" گرفته شده است و "رباعی" شعری است چهار مصراعی که همچون دو بیتی باید در مصرع های اول، دوم و چهارم قافیه رعایت شود هر چند بعضی از شعرا در مصراع سوم هم قافیه را لحاظ می‌کنند اما این موضوع اختیاری است. رباعی بر وزن « لاحول و لاقوة الابالله و یا مفعول مفاعلن مفاعیلن فع » سروده می‌شود ؛ اما باید توجه داشت که هر دو عبارت « لاحول و لاقوة الابالله یا مفعول مفاعلن مفاعیلن فع » یک وزن است و باهم تفاوتی ندارند ؛ پس نتیجه آنکه رباعی تنها یک وزن دارد. مهم ترین ویژگی رباعی این است که سه مصراع اول آن تقریباً مقدمه ای برای منظور شاعر هستند و حرف اصلی در مصراع چهارم گفته می‌شود. محتوای رباعی¬ها بیشتر عارفانه، عاشقانه یا فلسفی است. خیام بزرگ¬ترین رباعی سرای جهان است. نمودار د قرار گرفتن قافیه در شعر رباعی : *----------- * ----------- *----------- -------------- بـشـنـو ز فـلـک حـقـیـقـت معـنـا را از عـرش ندای دعـوت الحُـسنی را مـیـلاد امـام عـسـگـری آمـده اسـت تـبــریـک بـگـو سـلالــۀ زهــرا را **** شاعر: محمود ژولیده * چون سرو که بر زمین فتاد افتادی دلـتـنـگ شـدی یـاد جـواد افــتـادی مانند عـلی که سمت زهرا می رفت بر روی زمیـن تو هـم ز یاد افـتادی ** شاعر: مهدی مقیمی*** در پیـروی از عشیره‌ات شیعه شدم در پـرتو حُـسن سیره‌ات شیعه شدم هـادی قـلـوب حـق طـلـب ادرکـنـی با جـامـعـۀ کـبـیـره‌ات شـیـعـه شـدم **** شاعر: محمد میرهاشمی *** 🌹با ما همراه باشید👇👇👇 ✅@yase_varamin
ادامه مطلب قالب رباعی 👇👇👇 ✅ انواع رباعي : رباعی عاشقانه : همچون رباعيات رودكي رباعی صوفيانه ،: مانند ابوسعيد ابوالخير و رباعيات عطار و مولوي . رباعی فلسفی : مثل رباعيات منسوب به خيام و خواجه عبدالله انصاري . روش تشخیص رباعی از دو بیتی: برای تشخیص رباعی از دوبیتی به سه نکته باید توجه داشت 1️⃣ وزن ، وزن رباعی مخصوص است و در وزنی که در زیر ذکر می‌شود سروده می‌شود و اگر شعری وزن دیگری داشته باشد دوبیتی است. 2️⃣ موضوع ( البته همانگونه که گفته شد ممکن است شاعری موضوع را رعایت نکند و مثلا در وزن رباعی مضامین عاشقانه یا عارفانه هم بسراید ) 3️⃣ در رباعی شاعر سه مصرع اول را مقدمه ای باید قرار دهند تا جان کلام در مصرع چهارم بیان شود در حالیکه در دوبیتی چنین الزامی وجود ندارد؛ هرچند ممکن است شاعر در سرودن رباعی نیز چنین قادعده ای را رعایت نکند و یا بالعکس بر اثر توانایی شاعر چنین ویژگی در سروده های دوبیتی نیز برای بهتر و زیباتر شدن شعر رعایت شود ی نکته مهم: مداحان گرانقدر لازم است با قالب های شعری و اوزان آنها آشنا شوند زیرا انتخاب نوع قالب شعر برای مجالس مختلف و همچنین دستگاه اوازی که قرار است در آن نغمه مداحی کنند بسیار مهم است که در مباحث بعدی به آن خواهیم پرداخت؛ ضمن اینکه بعضاً دیده شده متاسفانه بعضی از مداح ها در ابتدای خواندن میگویند غزلی تقدیم میکنم در حالی که شعر اجرا شده غزل نبوده و در قالب های دیگری است و این موضوع بازتاب های منفی برای مداح داشته است همچنین یادگیری اوزان شعری امری ضروری و اجنتناب ناپذیر است برای مداحان گرانقدر زیرا 1️⃣ اولاً وقتی با وزن شعر آشنا باشند اغلاط رایج در شعرها ( که متاسفانه به دلیل بی دقتی در تایپ اشعار خیلی زیاد شده است ) را تشخیص داده وشعر غلط نمی خوانند 2️⃣ ثانیاً انتخاب آهنگ و نغمه مداحی را بر اساس وزن شعری انجام می دهند تا تطابق بیشتری داشته و اجرای بهتری داشته باشند 🌹با ما همراه باشید👇👇👇 ✅@yase_varamin
1_4179934269.mp3
28.44M
🔊زیارت عاشورا 🎙 استاد علی فانی برای اینکه در دنیا و آخرت سعادتمند شویم و در عالم قبر و قیامت امام حسین (ع) شفیع و دستگیر ما باشند سعی کنیم حداقل روزی یک مرتبه حتما زیارت عاشورا بخوانیم👆 🌹با ما همراه باشید👇👇👇 ✅@yase_varamin
آموزش مداحی زیر نظر اساتید برجسته کشوری همه رده های سنی ❗️ خواهران و برادران توی همه زمینه ها بزرگترین مجموعه آموزش مداحی با رویکرد تربیتی 💯👇👇👇 ✅روضه خوانی ✅مناجات خوانی ✅مولودی خوانی ✅سینه زنی ، شور، واحد ، زمینه ✅دکلمه خوانی ✅صداسازی ✅ ادبیات و عروض و قافیه https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
👈آئین افتتاحیه کلاسهای آموزشی مداحی مجمع ادبی،مذهبی یاس کبود شهرستان پیشوا در مضجع نورانی حضرت جعفر بن موسی الکاظم(ع) ♦️با حضور بسیار گرم مردم ولایتمدار و محب اهل بیت(ع)،مسئولین و خادمین شهر مقدس پیشوا و اساتید گرانقدر دکتر حاج محمد فراهانی و کربلایی داود شکاری 👈انعکاس خبری از خبرگزاری صدا و سیما 🌹دوشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۱۸ 🌹با ما همراه باشید👇👇👇 ✅@yase_varamin
مردم هر وقت کار تون جایی گیر کرد امام زمانتون رو صدا کنید یا خودش میاد یا یکی رو میفرسته که کارتون رو راه بندازه..! ...🌷🕊 🌹با ما همراه باشید👇👇👇 ✅@yase_varamin
از عوامل مؤثر در مجلس که گاهی کمتر به چشم می آید موارد جنبی موجود در مجلس، از جمله هوا، اشیاء اطراف منبر، محل استقرار مداح، سیستم صوتی و... می باشد؛ که در این قسمت از بحث بدان می پردازیم. الف) هوا درموقع خواندن، برای مداح به اندازه حنجره ومطلب اكسيژن لازم است. تمام فصاحت و بلاغت و زيبايی خواندن نميتواند جمعيتی را تحت تأثير قرار دهد كه در اتاق از هوای نامناسب، دچار ناراحتی شده است. گرما و یا سرمای بیش از حد می تواند عامل حواس پرتی و کلافگی مستمع شود؛ فلذا سیستم گرمایشی و سرمایشی و تهویه مناسب، از ملزوات مکان برگزاری هیأت است. ب) اشياء اطراف منبر از گذاشتن اشيائی که جلب توجه منفی می کند در اطراف محل نشستن خود بپرهيزيد. از قرار دادن پارچ و ليوان و ... روي ميز جلو و اطراف خود بپرهيزيد. وضع ايده آل براي يك مداح آن است كه اسباب واشياء و هر چيزی كه توجه شنونده را به خود جلب ميكند در اطرافش نباشد. د) محل اسقرار مداح در محل استقرار مداح بهتر است كسی غير از او ديده نشود. شنوندگان نميتوانند و يا نميخواهند از نگاه كردن به اشياء متحرك خودداری كنند. مداح بايد از حركاتی مثل؛ بازی كردن با انگشتان دست، ور رفتن با دكمه لباس، جواب دادن پیام کوتاه و در كل انجام دادن حركات عصبی و اضطراب آميز خودداری كند. بايد در صورت امكان طوری ترتيب نشستن شنوندگان را داده شود كه توجه آنها به كسانی كه دير آمده اند و در حال وارد شدن هستند، جلب نشود. بهتر است دوستان مداح در كنار او قرار نگيرند؛ زيرا ممكن است وضع و حالت نشستن خود را تغيير دهند و یا با او یا با یکدیگر صحبت کنند و حواس مستمعين به سوی آنها منعطف شود. ه) سيستم صوتی از نظر صوت، بهتر است صدای مداح بر جمع غالب باشد و خود او صدايش را كاملا بشنود. لذا براي اينكه مستمع از صدای زياد آزرده نشود، بهتر است باند اكو در جايی قرار داده شود كه صدا بيشتر از ديگران به خود مداح برسد. ونيز با افزایش تعداد باندها این امکان به وجود بیاید كه صدابه صورت مساوی درتمام مجلس تقسيم شود، و با حجم ولوم کم تمام مجلس تحت پوشش صوت قرار بگیرد. 🌹با ما همراه باشید👇👇👇 ✅@yase_varamin