جزء چهارم4.mp3
زمان:
حجم:
8.1M
#تلاوت_نور
🔹 جزء چهارم 🔹
🍃ثواب تلاوت امروز را
تقدیم میکنیم به ارواح
پاک و طیبه ی شهدای
مظلوم حمله تروریستی
کرمان که در راه منتهی
به گلزار شهدای کرمان
آسمانی شدند.
5.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#به_وقت_عروج
#حاج_قاسم
🌷حاج قاسم سلیمانی:
⭕️درهر ارتقایی و ارتفاعی
که انسان پیدا میکند؛ اگر در
آن انکسار وجودنداشته باشد،
خودشکستگی وجود نداشته
باشد...
این "تکبر و غرور و نخوت و
طاغوت" را درست می کند.
6.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جبران نمیشوی حتی به گریه های عمیق...💔
به وقت دلتنگی #حاج_قاسم
۱:۲۰
عکس حاج قاسم نقطه اشتراک خیلیهاست؛
حتی "غیرمذهبیها"
اما وصیت نامه حاج قاسم نقطه شروع "غربال" خیلیهاست
حتی "مذهبیها"
✍ عرض شد که طبق پروژه آخرالزمانی یهودیان صهیونیست و مسیحیان نیو انجیلی (اوانجلیست)؛ ابتدا باید #فلسطین تصرف میشد، سپس #مسجدالاقصی تخریب شده و #معبد_سوم (هیکل سلیمان) بنا میشد. در نهایت با وقوع جنگ #آرماگدون، #ماشیح، منجی یهودیان، مجبور به ظهور میگردید.
🔺 نکته اینکه، تنها تفاوت نگاه یهودیان صهیونیست (دولت و ملت #اسرائیل) با مسیحیان صهیونیست (دولتهای حاکم بر #آمریکا و برخی کشورهای غربی)، در خود #منجی است.
❌ صهیونیستهای مسیحی معتقد به زندهشدن #حضرت_عیسی پس از سه روز از به دار آویخته شدن ایشان هستند و معتقد به بازگشت مجدد ایشان. صهیونیستهای یهودی معتقد هستند که #حضرت_مسیح علیهالسلام که بیش از دو هزار سال قبل به دنیا آمد، #مسیح_دروغین بوده و به درستی اقدام به قتل او کردهاند و مسیح اصلی، ماشیح، در #آخرالزمان به دنیا آمده و منجی اصلی یهود است!
✅ از نظر قرآن، هر دو گزاره غلط است.
✍ بنابراین یهودیان صهیونیست و مسیحیان صهیونیست، با هدف مشترک، قصد سرکوب کامل #غزه را دارند، سپس به جهت تخریب #مسجدالاقصی در شهر بیتالمقدس (قدس یا اورشلیم) اقدام خواهند نمود و پس از تخریب آن، با ساخت #معبد_سلیمان (معبد سوم، هیکل سلیمان) و قربانی کردن #گوساله_سرخ_مو برای آمدن منجی خود، آماده خواهند شد.
✍ به فضل الهی، به اهدافشان نخواهند رسید.
💚 السلام علیک یا اباصالح المهدی 🇮🇷🇵🇸
#جنگ_غزه #صهیونیسم #دجال #اوانجلیست
🏴🚩
6.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تلنگر
🟦 ... عکس حاج قاسم،
نقطه اشتراک خیلیهاست؛
حتی "غیرمذهبیها"
اما
وصیت نامه حاج قاسم
نقطه شروع "غربال" خیلیهاست
حتی "مذهبیها"
5.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چرا سید بحرالعلوم
سید بن طاووس
و مقدس اردبیلی
این قدر با امام زمان علیه السلام
رفیق بودن ولی من نه؟!...
🎙حجت الاسلام#عالی 🌷
#امام_زمان عجل الله تعالی فرجه
8.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان
#مهدی_رعنایی
#روز_چهارم
🇮🇷
احكام روزه مسافر:
مسافرى كه بايد نمازهاى چهار ركعتى را در سفر دو ركعت بخواند، نبايد روزه بگيرد و مسافرى كه نمازش را تمام میخواند، مثل كسى كه شغلش مسافرت يا سفر او سفر معصيت است، بايد در سفر روزه بگيرد.
مسافرت در ماه رمضان اشكال ندارد، ولى اگر براى فرار از روزه باشد، مكروه است.
اگر غير روزه رمضان روزه معين ديگرى بر انسان واجب باشد، بنابراحتياط واجب نبايد در آن روز مسافرت كند و اگر در سفر باشد، بايد قصد كند كه ده روز در جايى بماند و آن روز را روزه بگيرد، ولى اگر نذر كرده باشد روز معينى را روزه بگيرد، میتواند در آن روز مسافرت نمايد.
اگر نذر كند روزه بگيرد و روز آن را معين نكند، نمیتواند آن را در سفر بجا آورد ولى چنانچه نذر كند كه روز معينى را در سفر روزه بگيرد، بايد آن را در سفر بجا آورد و نيز اگر نذر كند روز معينى را چه مسافر باشد يا نباشد روزه بگيرد، بايد آن روز را اگرچه مسافر باشد روزه بگيرد.
مسافر میتواند براى خواستن حاجت، سه روز در مدينه طيبه روزه مستحبى بگيرد.
كسى كه نمیداند روزه مسافر باطل است، اگر در سفر روزه بگيرد و در بين روز مساله را بفهمد، روزهاش باطل میشود و اگر تا مغرب نفهمد، روزهاش صحيح است.
اگر فراموش كند كه مسافر است يا فراموش كند كه روزه مسافر باطل میباشد و در سفر روزه بگيرد، روزه او باطل است.
اگر روزهدار بعد از ظهر مسافرت نمايد، بايد روزه خود را تمام كند، و اگر پيش از ظهر مسافرت كند، وقتى به حد ترخص برسد، يعنى به جايى برسد كه ديوار شهر را نبيند و صداى اذان آن را نشنود، بايد روزه خود را باطل كند و اگر پيش از آن روزه را باطل كند، بنابر احتياط كفاره نيز بر او واجب است.
اگر مسافر پيش از ظهر به وطنش برسد، يا به جايى برسد كه میخواهد ده روز در آن جا بماند، چنانچه كارى كه روزه را باطل میكند انجام نداده، بايد آن روز را روزه بگيرد، و اگر انجام داده روزه آن روز بر او واجب نيست.
اگر مسافر بعد از ظهر به وطنش برسد، يا به جايى برسد كه میخواهد ده روز در آن جا بماند، نبايد آن روز را روزه بگيرد.
مسافر و كسى كه از روزه گرفتن عذر دارد، مكروه است در روز ماه رمضان در خوردن و آشاميدن كاملا خود را سير كند.
آثار و فوائد روزه داری
مهمترین اثر روزه بعد تربیتی آن است. روزه روح آدمی را لطیف و اراده انسان را «قوی» و غرائز او را «تعدیل» میکند.
از مرتاضان، که از خودداریهای مخصوص به تطهیر روح میپردازند، گرفته تا صوفیان، که چلهنشینند و امساک از اصول آنها است، و عارفان که میگویند: «اندرون از طعام خالیدار تا در او نور معرفت بینی.» همگی نقش محوری روزه در خودسازی و تهذیب نفس را باور دارند؛ زیرا روزه، تمرین مقاومت و آمادگی روحی در خودسازی است.
اخلاق و تهذیب نفس بر دو پایه استوار است:
الف) تخلیه؛ یعنی پاکسازی و تصفیه روح از عادات ناپسند و آلودگیهای مادی که مقدمه آن شناخت صفات پسندیده و ناپسند است.
ب) تحلیه؛ یعنی آراستن نفس به صفات پسندیده و مطلوب انسانی، مانند تقوا که از حکمتهای روزه است «لعلکم تتقون.»(1)
روزه بستر مناسبی را برای ایجاد تقوا فراهم میسازد. افرادی که سالیانه، یک دوره یک ماههای را برای مبارزه با
خواستههای درونی میگذرانند، از آمادگی رزمی و دفاعی بیشتری برخوردارند. پیامبر اکرم(ص) شکمچرانی و شهوت جنسی را از جمله سه امری برشمرد که پس از خویش، برای امتش نسبت به آنها بیمناک بود.
و نیز از کلام گوهربار آن حضرت است که فرمود: «اولین چیزهایی که موجب گرفتاری انسان در آتش جهنم است، دهان (ابزار گناهان فراوان)، و فرج (ابزار شهوت جنسی) است.»
روزهدار باید در حال روزه با وجود گرسنگی و تشنگی از غذا و آب، از بعضی لذات هم چشم بپوشد و عملاً ثابت کند که همچون حیوان، در بند اصطبل و علف نیست. او میتواند کنترل امور نفس سرکش را به دست بگیرد و با تمرینهای پیگیر و خستگیناپذیر از وسوسههای دشوار شکم و شهوت بگذرد و بر هوسها و شهوات خود مسلط گردد.
در حقیقت بزرگترین فلسفه روزه همین اثر تربیتی و معنوی آن است. انسانی که انواع غذاها و نوشابهها را در اختیار دارد و هر لحظه که تشنه و گرسنه شد به سراغ آن میرود، مانند درختانی است که در پناه دیوارهای باغ بر لب نهرها میرویند، این درختان نازپرورده، بسیار کم مقاومت و کمدوامند. اگرچند روزی آب از پای آنها قطع شود، پژمرده شده و خشک میشوند ؛ اما درختانی که در لابهلای صخرهها در دل کوهها و بیابانها میرویند و در همان اوان رشد، همواره با طوفانهای سخت، آفتاب سوزان، سرمای زمستان و با انواع محرومیتها دست و پنجه نرم میکنند، بسیار محکم و بادوام هستند.
روزه، آدمی را از عالم حیوانات جدا کرده و به جهان فرشتگان میبرد.
اگر پیامبر اسلام(ص) میفرمایند: «الصوم جنة من النار؛ روزه سپری است در برابر آتش دوزخ.»(2) اشاره به همین موضوع است.
یعنی روزه موجب غفران و آمرزش گناهان و معاصی انسان است، که به وسیله روزه نجات از آتش جهنم و عقوبت پروردگار حاصل میشود.
در روایت آمده که امام علی(ع) از پیامبر اکرم(ص) پرسیدند: چه کنیم که شیطان از ما دور شود؟ حضرت فرمود: «الصوم یسود وجهه و الصدقة تکسر ظهره و الحب فیاللّه و المواظبة علی العمل الصالح یقطع دابره و الاستغفار یقطع و تینه؛ روزه روی شیطان را سیاه میکند و انفاق در راه خدا پشت وی را میشکند و دوست داشتن به خاطر خدا و مواظبت بر عمل نیک، دنباله او را قطع میکند و استغفار رگ قلبش را قطع میکند.»(3)
روزهدار روحیه تقوا را در خود زنده میکند و این مراقبت ثمربخش در ماه مبارک رمضان و در حال روزه بسیار آسانتر است چرا که گرسنگی و تشنگی و دیگر محدودیتهای روزه شعلههای سرکش غرایز حیوانی و هوسها را تا حد چشمگیری خاموش میسازد و حتی اگر موقت هم باشد گریبان عقل و جان را از چنگال شهوت رها میسازد و برای روزهدار زمینه آمادگی برای تمرین تقوا و پرهیزگاری فراهم میشود و با مراقبت و تمرین پیاپی در یک ماه نیروی بازدارنده از گناه در او به وجود میآید و خصلت خودداری در او ریشه میگیرد و رشد میکند و او با گذراندن این برنامه یک ماهه توفیق مییابد که پس از ماه روزه نیز پرهیزگار باقی بماند. بدین ترتیب بهروزهدار باید در حال روزه با وجود گرسنگی و تشنگی از غذا و آب، از بعضی لذات هم چشم بپوشد و عملاً ثابت کند که همچون حیوان، در بند اصطبل و علف نیست. او میتواند کنترل امور نفس سرکش را به دست بگیرد و با تمرینهای پیگیر و خستگیناپذیر از وسوسههای دشوار شکم و شهوت بگذرد و بر هوسها و شهوات خود مسلط گردد.
روزهدار روحیه تقوا را در خود زنده میکند و این مراقبت ثمربخش در ماه مبارک رمضان و در حال روزه بسیار آسانتر است چرا که گرسنگی و تشنگی و دیگر محدودیتهای روزه شعلههای سرکش غرایز حیوانی و هوسها را تا حد چشمگیری خاموش میسازد و حتی اگر موقت هم باشد گریبان عقل و جان را از چنگال شهوت رها میسازد و برای روزهدار زمینه آمادگی برای تمرین تقوا و پرهیزگاری فراهم میشود و با مراقبت و تمرین پیاپی در یک ماه نیروی بازدارنده از گناه در او به وجود میآید و خصلت خودداری در او ریشه میگیرد و رشد