🔻فراخوان ثبت نام موکبهای جمعیتی اربعین
🔰هر یک از موکبهایی که امکان ارائه خدمات ویژه مادر و کودک و یا امکان پذیرش مبلعین فعال در حوزه جمعیت را دارند میتوانند از طریق فرم زیر آمادگی خود را اعلام نمایند.
💠خدماتی که به موکبها ارائه می شود:
1⃣ محتواهای تخصصی مربوط به جمعیت و فرزندآوری
2⃣ اعزام خادمین جهادی به موکبها
3⃣ اعزام مبلغین تخصصی، مشاور و پزشک
4⃣ معرفی موکبها به زائران جهت خدمت رسانی بهتر به زائران
🗓زمان ثبت نام: تا ۳ شهریور ما ۱۴۰۲
📌مسئولین موکبها میتوانند از طریق لینک زیر ثبتنام کنند
🌐http://www.b2n.ir/mookeb.arbaeen
#اربعین #امام_حسین #کربلا #جمعیت #فرزندآوری
@yavaghit
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر از عقب مسجد، صدای کودک نیامد، این محله عقبه ندارد!
⁉️ اگر ما مسجدیها میدیدیم که کودکی به نام امام حسن روی دوش #امام_جماعت رفت چه میکردیم؟
🔹 برای نسل خود مسجد را تقویت کنید!
_________________
🔶 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی به مناسبت ۳۰مرداد، روز جهانی #مسجد
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
1_6326963456.pdf
3.34M
📣 راهنمای راه اندازی موکب مادر و کودک به روزرسانی شد!🧕🏼👶
▫️ویژه موکبداران و فعالان اربعین حسینی
📱نسخه ویژه تلفن همراه
🔻سرفصل های جدید:
➕ اصول و شاخص های موکب مادر و کودک
➕ ملاحظات اجرایی موکب مادر و کودک
🔻دیگر سرفصل ها:
- ضرورت راه اندازی موکب مادر و کودک
- اهداف موکب مادر و کودک
- تعریف موکب مادر و کودک
- خدمات رفاهی پیشنهادی
- خدمات اختصاصی کودک پیشنهادی
- خدمات خانوادگی پیشنهادی
و...
💠 تولید شده توسط دبیرخانه هوای مادری سازمان تعلیم و تربیت کودک
جهت اطلاع از پیوست های تکمیلی دفترچه به کانال «هیأت و کودک» بپیوندید👇
@heyatkoodak
@yavaghit
یواقیت
چهل و پنج سال پیش، یعنی زمانی که هنوز مراسم اربعین، به شکوه امروز شکل نگرفته بود، حضرت آیتالله خامنهای در تاریخ ۵۲/۱۲/۲۴ (روز جمعه ۲۰صفر سال ۱۳۹۴ هجری قمری) در جریان سلسله جلساتی در مسجد امام حسن علیهالسلام در مشهد مقدس که به شرح و تفسیر خطبههای نهجالبلاغه اختصاص داشت، بهمناسبت تقارن با شب اربعین حسینی، تحلیلی تاریخی و جامع از چرایی اهمیت زیارت اربعین ارائه دادند.
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
میدانید یکى از علائم ایمان زیارت اربعین است؟ بنده نمیدانم این روایت چقدر صحیح است، اصرارى هم ندارم که بگویم معناى این روایت همین است که من گمان کردهام، واقعش هم این است که احتمال میدهم معنایش یکى از شقوق و احتمالات دیگرى باشد که در این زمینه بیان میشود؛ امّا اگر این احتمال هم که من میگویم باشد، مؤیّد فراوانى دارد؛ «زیارة الاربعین».
شیعه یک جمع متفرّقى بود؛ یک جامعهاى بود که در یک جا و در یک مکان زندگى نمیکرد؛ در مدینه بودند، در کوفه بودند، در بصره بودند، در اهواز بودند، در قم بودند، در خراسان بودند -اطراف و اکناف بلاد- امّا یک روح در این کالبدِ متفرّق و در این اجزای متشتّت در جریان است؛ مثل دانههاى تسبیح، یک رشته و یک نخ، همهى اینها را به هم وصل میکرد. آن رشته چه بود؟ رشتهى اطاعت و فرمانبَرى از مرکزیّت تشیّع، از رهبرى عالى تشیّع یعنى امام؛ همهى این رشتهها به آنجا متّصل میشد؛ قلبى بود که به همهى اعضا فرمان میداد؛ و به این ترتیب، تشیّع یک سازمان و یک تشکیلات بود. ممکن بود دو نفر از حال هم خبر نداشته باشند، امّا بودند کسانى که از حال همه باخبر بودند. اطاعت و فرمانبَرى آنها بهحساب، فریاد زدنشان از روى دستور، سکوتشان برطبق نقشه، همه چیزشان با حساب. فقط یک عیبى کار آنها داشت و آن اینکه همدیگر را کمتر میدیدند. اهل یک شهر و شیعیان یک منطقه، البتّه یکدیگر را میدیدند، امّا یک کنگرهى جهانى لازم بود براى شیعیانِ روزگار ائمّه (علیهمالسّلام). این کنگرهى جهانى را معیّن کردند، وقتش را هم معیّن کردند؛ گفتند در این موعدِ معیّن، در آن کنگره هرکس بتواند شرکت کند. آن موعد، روز اربعین است؛ و جاى شرکت، سرزمین کربلا است؛ چون روح شیعه روح کربلائى است، روح عاشورائى است؛ در کالبد شیعه تپش روز عاشورا مشهود است؛ شیعه هرجا که هست دنبالهروِ عاشوراى حسین است.
این است که مىبینیم همه جا این تپشهایى که در شیعه مکشوف شده، از آن مرقد پاک ناشى است؛ اینها شعلههایى بوده که از آن روح مقدّس و پاک و از آن تربت عالىمقدار سرکشیده؛ به جانها و روحها زده؛ انسانها را به گلولههاى داغى تبدیل کرده و آنها را به قلب دشمن فرو برده.
@yavaghit