آخرالزمان را باور كنیم
»آخرالزمان« اصطلاحی است كه طی سالهای اخیر بارها شنیده ایم و هر چه پیش می رویم بر كاربرد آن افزوده می شود.
گرچه آخرالزمان از اعتقادات خاص شیعه است و ریشه در تفكر اسلامی دارد اما منحصر به مسلمانان نیست و معادلهای این كلمه، در ادیان دیگر كاربرد وسیع و متنوعی دارد. حتی در مكاتب و مباحث سیاسی غیر دینی نیز بحثهای متعددی راجع به آن صورت گرفته است.
آنچه كه در بین تمامی ادیان و حتی مكاتب غیر دینی راجع به »آخرالزمان« مشترك است، اشاره به مقطعی از تاریخ انسان است كه در آن، بشر به عالی ترین برنامه و اسلوب اداره زندگی اجتماعی دست یافته و به وسیله آن فصل نوینی از همزیستی متعالی توأم با صلح، آرامش، عدالت و رفاه جهانی را آغاز می كند. تأكید ادیان و فرهنگهای متأثر از آن بر اجتماع انسانها در قالب
»مدینه فاضله«، »آرمان شهر«، »شهر سالم«، »اورشلیم«، »اتوپیا« و... دقیقاً مبتنی بر همین اعتقاد است. البته یكی از وجوه تمایز اعتقاد به آرمان شهر و جامعه موعود بر پایه ادیان الهی با اعتقاد به این موضوع بر پایه مكاتب دست ساز بشر (مكاتب اومانیستی)، دیدگاه های ارائه شده در زمینه ریشه تأسیس چنین جامعه ای است. پیروان ادیان آسمانی، ریشه آن را در »ظهور منجی آخرالزمان« می دانند و پیروان ایسمهای منحرف غیر دینی، آن را ثمره سیر تكاملی جوامع انسانی دانسته و پایان تاریخ می نامند.1
به هر حال آنچه مسلم و انكارناپذیر است، انتظار تمام عالم برای فرا رسیدن روز موعود و نجات انسان از پلیدیها و زشتیها و آغاز حكومت صالحان بر كره خاكی است و البته مترقی ترین، كامل ترین و صحیح ترین باور، اعتقاد آخرالزمانی شیعه مبنی بر ظهور امام دوازدهم(ع)، حجت غایب، حضرت ولی اللَّه الاعظم، ارواحنا فداه، می باشد.
.
شیعیان براساس وعده های داده شده از سوی رسول اكرم(ص) و ائمه طاهرین(ع) منتظر تحقق موعد ظهور قائم آل محمد(ع) هستند و برای این انتظار نیز تكالیف و وظایفی دارند. فرهنگ انتظار طی قرون گذشته، نیروی محركه خیزشهای بزرگ عدالت خواهانه و ظلم ستیز بوده كه قیام شكوهمند امام راحل(ره) را می توان آخرین آن نامید. از سوی دیگر روایات و متون متعدد، نشانه های مختلفی را برای مشخص نمودن احوالات آخرالزمان و اشاره به عصر ظهور ذكر كرده اند كه این بخش، همیشه مورد توجه خاص و عام بوده است.
در سالهای اخیر مباحث پیرامون فرا رسیدن دوره آخرالزمان در میان پیروان ادیان مختلف رشد چشمگیری یافته كه اعتقاد به رجعت و ظهور مسیح در سال 2000 میلادی در میان برخی از فرق مسیحی، از آن جمله بود. همچنین اعتقادات بحث انگیز مسیحیان انجیلی (مسیحیان صهیونیست و یهودیان درباره آخرالزمان و طرح تفكرات جنجالی همچون نبرد آرماگدون (هرمجدون)، تخریب مسجدالاقصی و... از این دست است. ارائه عجولانه نظریه هایی همچون پایان تاریخ، به منظور منحرف نمودن تفكر فطری منجی خواهی نیز دلیل بر رشد همین باور ارزیابی می شود. البته هدف این نوشتار پرداختن به این دسته از مطالب نیست و واشكافی آنها نیاز به مباحث مشروح جداگانه ای دارد، اما توجه به موارد یاد شده لازم است، تا بدانیم احساس فرا رسیدن آخرالزمان در تمام ادیان شكل گرفته است.
آنچه در اینجا مورد توجه است، باور نزدیك بودن تحقق وعده ظهور مهدی موعود(ع)، در بین اكثریت شیعیان و محبین خاندان عترت(ع) است. شواهد و مستندات قابل توجه دلالت بر این امر دارند كه این مسئله از حد یك آرزو و امید صرف فراتر رفته و به لطف ذات احدی در حال فرا رسیدن و محقق شدن است. ان شاءاللَّه.
به نظر می رسد برای اثبات این مدعا ذكر نكاتی كه در زیر می آید كفایت كند:
این مطلب ادامه داره.....
دلم نمیخاد فقط پشت سر هم پست بذارم...
بخونید..
ادامه بحث به امید خدا.. ....
در شب های آینده....
🌺🌺🌺
امام #باقر عليه السلام :
نيكى و صدقه دادن پنهانى، فقر را از بين مى برند، عمر را زياد و هفتاد مرگِ بد و ناگوار را دفع مى كنند
ميزان الحكمه جلد1 صفحه 533
https://eitaa.com/yavaran_e_mahdy
دلم گرفته آقا........
مرهمم میشوی؟
چراغ راه این جاده پراز غمم میشوی؟
زمین زندگانی ام خشکیده از بار گناه..
ولی تو ای صاحب زمان....
باران این مزرعه سنگم میشوی؟
بذرهای نومیدی کاشته ام......
بهار آمده....
معجزه کن......
گل نرگس این دوران پر از همم میشویی؟...
https://eitaa.com/yavaran_e_mahdy
15.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 🎬 بعد از ظهور چه میشود ؟
جهت تعجیل در #فرج صلوات بفرستید
#دنیای_بعد_ظهور #عجایب_ظهور #امام_زمان #امام_مهدی
https://eitaa.com/yavaran_e_mahdy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شات بگیرید ببینید چی در میاد ؟؟
بفرست پی وی میزارم کانال :
https://eitaa.com/yavaran_e_mahdy