ماه پنهان
امشب طلب عشق ز دلدار کنیم شیطان رجیم را سردار کنیم امر فرج اگر مهیا باشد این ماه کنار یار افطار کنی
سلام
دوستان عزیز با کمک شما عزیزان
و تبادلاتی که طی این چند روز با این پیام انجام شد✅
بالاخره بازدید این پیام نه تنها بالای ۴۰۰ بلکه به بالای ۵۰۰ نفر رسید🤩
و انشالله امشب بعد از افطار جایزه را به نفر برنده ارسال میکنیم😍
خیلی ممنون از همراهی تون
امشب بعد افطار
منتظر جایزه باشید
و همینطور منتظر چالش های بعدی... ❤️
«دهکده جهانی»، یا «جامعه جهانی اسلامی» (4)
جامعه
در مقالات پیشین بیان شد که طبق آموزه های جامعه شناسانه و براساس آیات قرآنی روح واحدی بر جامعه بشری از بدو خلقت تا کنون حاکم بوده و هست، روحی که از فطرت مشترک همه انسان ها سرچشمه می گیرد، از طرفی در طول تاریخ برای اداره جامعه بشری مدل هایی اجرا شده و در عصر حاضر نیز جامعه چندقطبی را تجربه می کنیم. آیا این مدل جوابگوی نیاز بشر خواهد بود؟ آیا روح جمعی انسان ها در همین مرحله توقف خواهد کرد یا به زودی شاهد طغیان و انقلاب جامعه جهانی علیه مدلهای متکی به فکر بشری خواهیم بود؟ ابرقدرت و حاکم آینده کیست؟
جامعه جهانی از حکومت های خودمختار برگرفته از نهاد بشری و متکی به افکار انسانیِ صرف و نه برگرفته از منبعی مافوق انسان، خسته شده و این خستگی و غرق شدن در بی عدالتی و لاابالی گری ها به زودی اضطراری را بر انسان مستولی خواهد کرد که از هر مدل حکومت و قانونگذار و مجری صرفا متکی به فکر بشری دل بکند و فقط چشم به آسمان بدوزد و منتظر فرج و گشایشی از جانب «او» باشد و آن زمان جامعه جهانی برای قبول حکومت مردی الهی که فقط بر پایه فرامین الهی حکم می دهد آماده خواهد شد.
شهید بزرگوار، سید مرتضی آوینی در مقاله «انفجار اطلاعات» می گوید: «غرب ذاتی پارادوکسیکال دارد و این پارادوکسهای پایانه ای، سرنوشت محتومی هستند که تمدن امروز به سوی آن راه می سپرده است. انفجار اطلاعات از همین ترمینال هایی [ماهواره و...] است که تناقض نهفته در باطن تمدن امروز را آشکار خواهد کرد. وقتی حصارهای اطلاعاتی فرو بریزد مردم جهان خواهند دید که این دژ ظاهراً مستحکم بنیانهایی بسیار پوسیده دارد که به تلنگری فرو خواهد ریخت. قدرت غرب، قدرتی بنیان گرفته بر جهل است و آگاهی های جمعی که انقلاب زا هستند به یکباره روی می آورند؛ همچون انفجار نور. ...اکنون در غرب، همه چیز با سال های دهه 1930 تفاوت یافته است. مردم با اضطرابی که از یک عدم اطمینان همگانی بر می آید به فردا می نگرند. آنها هر لحظه انتظار می کشند تا آن دژ اطلاعاتی که موجودیت سیاسی غرب بر آن بنیان گرفته است با یک انفجار مهیب فرو بریزد و آن روی پنهان تمدن آشکار شود.»(1)
در نظر سنجی های انجام گرفته توسط موسسات مختلف در رابطه با بزرگترین متفکران هزاره دوم، کسی نفر اول اعلام شد که یک ایده پرداز انقلابی (البته انقلابی علیه سیستم حاکم قبلی و نه انقلابی بر پایه جهان بینی الهی) به حساب می آید؟ کسی که بنیانگذار کمونیست معرفی می شود، یعنی «کارل مارکس» و افرادی مثل انیشتین و آیزاک نیوتن با فاصله قابل توجهی بعد از او قرار می گیرند! با اینکه اینان جزء علمای طراز اول علوم تجربی و پیش قراولان تکنولوژی جدید هستند! ولی رتبه ای بعد از یک نظریه پرداز علوم انسانی دارند! آیا این آمار نمی تواند حاکی از آن اضطراب و نیاز شدید بشر امروز به تغییر و انقلاب فکری باشد؟(2)
جای بسی دقت و تامل دارد که همه ادیان الهی و غیر الهی و حتی مکاتب دست ساز بشر که در حیطه آخرالزمان و ظهور منجی حرفی زده اند از وجود «یک منجی» سخن می گویند و خواسته یا ناخواسته قائل به «وحدت منجی» هستند و هیچ دین و آیینی از «گروه منجیان» سخن نگفته است! آیا جای سوال ندارد که برای ساختن جامعه جهانی آن هم در وسعت جغرافیای کره زمین چرا فقط و فقط یک نفر کافی است؟ چرا او باید دارای علم کامل و اخلاق متعالی و... باشد؟ علم کامل چطور به دست می آید؟ آیا بشر می تواند ادعا کند در سایه علوم تجربی به همه علم دست خواهد یافت؟ آیا پیشرفت علوم تجربی تضمین کننده تکامل اخلاقی هست؟ نقش «جمهور» و «دموکراسی» در اداره جامعه جهانی چه خواهد بود؟ آیا اکثریت می توانند موسس حکومت و مشروعیت دهنده به آن باشند؟ یا نقش اکثریت صرفا در اقبال و ادبار به حاکم یا همان مقبولیت حکومت معنی می شود؟
حقیقت این است که «توحید» در ذره ذره این عالم حکمفرماست، همه عوالمِ وجود بر این امر سر تسلیم فرود آورده اند و انسان نیز چه بخواهد یا نخواهد در «زمین توحید» بازی می کند و لاجرم به توحید خواهد رسید، اگر با اختیار نشد – که نشده – به اجباری برآمده از اختیارش خواهد رسید، اجباری که حاصل طغیان جامعه بشری بر خودش است. قرآن عظیم چه زیبا از این حقیقت جاری در ناموس خلقت پرده بر می دارد که: «أَ فَغَیْرَ دینِ اللَّهِ یَبْغُونَ وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً وَ إِلَیْهِ یُرْجَعُونَ؛ پس آیا جز دین خدا را مى طلبند؟ در حالى كه هر كس در آسمانها و زمین است خواه و ناخواه (تكوینا) در برابر او تسلیم است (پس دین نیز كه تسلیم شدن تشریعى است باید از آن او باشد) و همه به سوى او بازگردانده مىشوند.»(3)
سیستم حاکم بر جامعه جهانی و بر فرد فرد انسانها، سیستم توحیدی است؛ لذا انسان در تنگناها جز یک نفر را صدا نمی زند، (4) جز یک نفر را موثر در وجود نمی داند، هر چند در تشخیص آن ی
ک نفر –در مقام عبودیت- به خطا رفته باشد.(5) ولی به اجبار باز خواهد گشت و ققنوس وار از پیکر آتش گرفته خود زاده خواهد شد. انقلابی به وقوع خواهد پیوست که شورشی است بر همه ایسم های بشری. انسانِ آن روزگار جز دین الهی و انسان ذوب شده در توحید و قوانین الهی را حاکم نخواهد دانست و آن زمان دور نیست. صدای شکستن استخوانهای مکاتب بشری به گوش می رسد.
اندکی صبر سحر نزدیک است...
پی نوشت:
1) رستاخیز جان، ص 117.
2) در یک نظرخواهی از شنوندگان «رادیو ۴» (ایستگاه رادیویی متعلّق به رادیوی بیبیسی انگلستان در سال ۲۰۰۵)، کارل مارکس به عنوان بزرگترین متفکر هزاره دوم انتخاب شد. پیشتر در آغاز هزاره جدید کاری مشابه توسّط وبگاه انگلیسی زبان بیبیسی انجام گرفته بود که ۲ میلیون نفر از مردم کشورهای گوناگون از سرتاسر جهان در این نظرخواهی شرکت کرده و از میان اندیشمندان هزاره، کارل مارکس مقام نخست را یافت و آلبرت انیشتین و آیزاک نیوتون با فاصلهای بسیار از او به عنوان نفرات دوم و سوم انتخاب شدند.(ر.ک: ویکی پدیا)
3) آل عمران / 83
4) فَإِذا رَكِبُوا فِی الْفُلْكِ دَعَوُا اللَّهَ مُخْلِصینَ لَهُ الدِّینَ فَلَمَّا نَجَّاهُمْ إِلَى الْبَرِّ إِذا هُمْ یُشْرِكُون ؛ و چون به كشتى سوار شوند (و در خطر غرق قرار گیرند) خدا را مىخوانند در حالى كه ایمان و اعتقاد را براى او خالص سازند (و معبودها را فراموش كنند)، و همین كه آنها را به سوى خشكى رساند و نجات داد پس به ناگاه شرك مىورزند. (عنکبوت/65)
5) وَ لَئِنْ سَأَلْتَهُمْ مَنْ خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ لَیَقُولُنَ اللَّهُ قُلْ أَ فَرَأَیْتُمْ ما تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ أَرادَنِیَ اللَّهُ بِضُرٍّ هَلْ هُنَّ كاشِفاتُ ضُرِّهِ أَوْ أَرادَنی بِرَحْمَةٍ هَلْ هُنَّ مُمْسِكاتُ رَحْمَتِهِ قُلْ حَسْبِیَ اللَّهُ عَلَیْهِ یَتَوَكَّلُ الْمُتَوَكِّلُون ؛ و اگر از آنها بپرسى چه كسى آسمانها و زمین را آفریده بىشك خواهند گفت: خدا، (زیرا آنها معبودهایشان را شریك در ربوبیت و تربیت مىدیدند نه در الوهیت و خالقیت)، بگو: پس به من خبر دهید آنچه به جاى خدا مىخوانید، اگر خداوند ضرر و زیانى بر من اراده كند آیا آنها زداینده ضرر او هستند؟ یا اگر او قصد رحمتى به من نماید آیا آنها جلوگیرنده رحمت او هستند؟ بگو: خدا براى من كافى است، كه اهل توكل تنها بر او توكل مىكنند. (زمر/38)(و نیز نگاه کنید به آیات 61و63 سوره عنکبوت و 25 سوره لقمان)
عباس شیشه گرها
کارشناس سطوح عالی حوزه علمیه
بخش مهدویت تبیان
💟کانال سربازان مهدی (عج)👇
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💚 @yavaran_e_mahdy 💚
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
#موعود_در_ادیان_غیر_الهی 👆👆
💟کانال سربازان مهدی (عج)👇
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💚 @yavaran_e_mahdy 💚
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
#احکام_شرعی
#ماه_مبارک_رمضان
سوال 808: هجده روز روزه به علت مسافرت در ماه رمضان برای انجام مأموریت دینی بر عهدهام میباشد، وظیفه من چیست؟ آیا قضای آنها بر من واجب است؟
جواب: قضاى روزههاى ماه رمضان که بر اثر مسافرت از شما فوت شده، واجب است.
سوال 809: اگر کسی برای گرفتن روزه قضای ماه رمضان اجیر شود و بعد از زوال افطار کند، آیا کفّاره بر او واجب است یا خیر؟
جواب: کفّاره بر او واجب نيست.
سوال 810: کسانی که در ماه رمضان برای انجام وظیفه دینی در مسافرت هستند و به همین دلیل نمیتوانند روزه بگیرند، اگر در حال حاضر بعد از چند سال تأخیر، بخواهند روزه بگیرند، آیا پرداخت کفّاره بر آنها واجب است؟
جواب: اگر قضاى روزه ماه رمضان را به علت استمرار عذرى که مانع روزه گرفتن است، تا ماه رمضان سال آينده به تأخير انداخته باشند، قضاى روزههايى که از آنان فوت شده کافى است، و واجب نيست براى هر روزى يک مدّ طعام فديه بدهند، هرچند احتياط در جمع بين قضا و فديه است. ولى اگر تأخير در قضاى روزه به خاطر سهلانگارى و بدون عذر باشد، جمع بين قضا و فديه بر آنها واجب است.
سوال 811: شخصی به مدت ده سال بر اثر جهل نماز نخوانده و روزه نگرفته است، فعلاً توبه نموده و به سوی خدا بازگشته و تصمیم بر جبران آنها گرفته است، ولی توانایی قضای همه روزههای فوت شده را ندارد و مالی هم ندارد که با آن کفّارههایش را بپردازد، آیا صحیح است که فقط به استغفار اکتفا کند؟
جواب: قضاى روزههاى فوت شده در هيچ صورتى ساقط نمىشود، ولى نسبت به کفّاره افطاره عمدى روزه ماه رمضان، چنانچه قدرت بر روزه دو ماه و يا اطعام شصت مسکين براى هر روز نداشته باشد، بايد به هر تعداد فقير که قادر است غذا بدهد و احتياط آن است که استغفار نيز بکند و اگر به هيچ وجه قادر به دادن غذا به فقرا نيست فقط کافى است که استغفار کند يعنى با دل و زبان خود بگويد: «استغفرالله (از خداوند بخشايش مىطلبم)».
سوال 812: من به علّت عدم قدرت مالی و بدنی نتوانستم برای انجام کفّارههایی که بر من واجب شده بود روزه بگیرم و یا به مساکین اطعام نمایم و در نتیجه، استغفار نمودم لکن به لطف الهی اکنون توان روزه گرفتن یا اطعام نمودن دارم، وظیفهام چیست؟
جواب: در فرض مرقوم، انجام کفّاره لازم نيست گر چه احتياط مستحب آن است که انجام داده شود.
سوال 813: اگر شخصی بر اثر جهل به وجوب قضای روزه تا قبل از ماه رمضان سال آینده قضای روزههایش را به تأخیر اندازد، چه حکمی دارد؟
جواب: فديه تأخير قضاى روزه تا ماه رمضان سال بعد، بر اثر جهل به وجوب آن ساقط نمىشود.
سوال 814: فردی که به مدت صدو بیست روز روزه نگرفته، چه وظیفهای دارد؟ آیا باید برای هر روز شصت روز روزه بگیرد؟ و آیا کفّاره بر او واجب است؟
جواب: قضاى آنچه از ماه رمضان از او فوت شده، بر او واجب است، و اگر افطار عمدى و بدون عذر شرعى بوده، علاوه بر قضا، کفّاره هر روز هم واجب است که عبارت است از شصت روز روزه يا اطعام شصت فقير و يا دادن شصت مد طعام به شصت مسکين که سهم هر کدام يک مدّ است.
سوال 815: تقریباً یک ماه روزه گرفتهام به این نیت که اگر روزهای بر عهدهام باشد قضای آن محسوب شود و اگر روزهای بر عهدهام نیست به قصد قربت مطلق باشد، آیا این یک ماه روزه به حساب روزههای قضایی که بر ذمّه دارم، محسوب میشود؟
جواب: اگر به نيت آنچه که در زمان روزه گرفتن شرعاً مأمور به آن بودهايد، اعم از روزه قضاء يا مستحبى، روزه گرفتهايد و روزه قضا هم برعهده شما باشد، به عنوان روزه قضاء محسوب مىشود.
سوال 816: کسی که نمیداند چه مقدار روزه قضا دارد و با فرض داشتن روزه قضا روزه مستحبی بگیرد، اگر معتقد باشد که روزه قضا ندارد، آیا به عنوان روزه قضا محسوب میشود؟
جواب: روزههايى را که به نيت استحباب گرفته به جاى روزه قضايى که بر عهدهاش هست، محسوب نمىشود.
سوال 817: نظر شریف جنابعالی درباره شخصی که بر اثر جهل به مسأله، عمداً روزهاش را افطار کرده، چیست؟ آیا فقط قضا بر او واجب است یا اینکه کفّاره هم باید بدهد؟
جواب: اگر به سبب بىاطلاعى از حکم شرعى، کارى را انجام دهد که روزه را باطل مىکند ـ مثل اينکه نمىدانست خوردن دارو نيز مانند ساير خوردنيها روزه را باطل مىکند و در روز ماه رمضان دارو خورد ـ روزهاش باطل است و بايد آن را قضا کند ولى کفّاره بر او واجب نيست.
سوال 818: کسی که در اوائل سن تکلیف بر اثر ضعف و عدم توانایی، نتوانسته روزه بگیرد، آیا فقط قضا بر او واجب است یا قضا و کفّاره با هم بر او واجب است؟
جواب: اگر گرفتن روزه براى او حرجى نبوده و عمداً افطار کرده، علاوه بر قضا، کفّاره نيز بر او واجب است و اگر خوف داشته باشد که اگر روزه بگيرد مريض شود، فقط قضاى روزهها بر عهده او مىباشد.
سوال 819: کسی که تعداد روزهایی که روزه نگرفته و مقدار نمازهایی را که نخوانده نمیداند، وظیفهاش چیست؟ ک
سی هم که نمیداند روزهاش را بر اثر عذر شرعی افطار کرده و یا عمداً آن را خورده است، چه حکمی دارد؟
جواب: جايز است که به قضاى آن مقدار از نماز و روزههايش که يقين به فوت آنها دارد، اکتفا نمايد، و در صورت شک در افطار عمدى کفّاره واجب نيست.
سوال 820: اگر شخصی که در ماه رمضان روزه دار است، در یکی از روزها برای خوردن سحری بیدار نشود و لذا نتواند روزه را تا غروب ادامه دهد و در وسط روز حادثهای برای او اتفاق بیفتد و روزه را افطار کند، آیا یک کفّاره بر او واجب است یا کفّاره جمع؟
جواب: اگر روزه را تا حدى ادامه دهد که روزه بر اثر تشنگى و گرسنگى براى او حرجى شود و در نتيجه آن را افطار نمايد، فقط قضا بر او واجب است و کفّارهاى ندارد.
سوال 821: اگر شک کنم در اینکه اقدام به گرفتن قضای روزههایی را که بر عهدهام بوده، کردهام یا خیر تکلیف من چیست؟
جواب: اگر يقين به اشتغال قبلى ذمّه خود داريد، واجب است به مقدارى که موجب يقين به انجام تکليف مىشود، روزه قضاء بگيريد.
سوال 822: کسی که هنگام بلوغ فقط یازده روز از ماه رمضان را روزه گرفته و یک روز را هم در موقع ظهر افطار کرده و در مجموع هجده روز روزه نگرفته است، و در مورد آن هجده روز نمیدانسته که با ترک عمدی روزه کفّاره بر او واجب است، چه حکمی دارد؟
جواب: اگر روزه ماه رمضان را از روى عمد و بدون عذر شرعى افطار کرده، بايد علاوه بر قضا، کفّاره هم بدهد اعم از اينکه هنگام خوردن روزه عالم به وجوب کفّاره و يا جاهل به آن باشد.
سوال 823: اگر پزشک به بیماری بگوید که روزه برای شما ضرر داد و او هم روزه نگیرد، ولی بعد از چند سال بفهمد که روزه برای وی ضرر نداشته و پزشک در تشخیص خود اشتباه کرده است، آیا قضا و کفّاره بر او واجب است؟
جواب: اگر از گفته پزشک متخصص و امين و يا از منشأ عقلايى ديگر، خوف از ضرر پيدا کند و روزه نگيرد، فقط قضا بر او واجب است.
💟کانال سربازان مهدی (عج)👇
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💚 @yavaran_e_mahdy 💚
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
#احکام_شرعی👆👆
#ماه_مبارک_رمضان
#قضای_روزه
💟کانال سربازان مهدی (عج)👇
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💚 @yavaran_e_mahdy 💚
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
•| #تلنگر |•🌚
⚠️آفلاین_آنلاین..... ‼️
وقتیبمیرم،تلگراممافلاینمیشہ🔇
دیگہتوصفحہامعکسینمیزارم،🏞
کہلایکبشہوکامنتبزارن♥️💌
گوشیامخاموشمیشہوهیچپیامی؛
ازدوستوآشنانمیاد..📬🍃
دوستهاییکہازطریقتلگرامواینستاپیداکردم؛
وتاآخرشباباهاشونچتمیکردم🌒
منویادشونمیرھ...🍂🔗
پسچیمیمونہ؟؟!!🤔
←قرآنیکہوقتیزندهبودمخوندم📚🙂
←پنجوعدهنمازیکہمیخوندم 😊📿🤲🏻
←احترامیکہبہپدرومادرمگذاشتم👨👩👧👦
←همہسعیموکردمکہبہنامحرمنگاهنکنم🙂🤭
←حجابمرورعایتکردم 🧕
←باگوشمبہهرچیزیگوشندادم 💁♀🎧
←اینکہغیبتکسیونکردم🔇
←دروغنگفتموتهمتنزدم 🙂
←پاهامتومراسمگناهراهنرفت 🚶🏼♀🚶🏼♂
←صلواتوذکرهاییکہگفتم 📿🦋✨
←کارهاۍخوبیکہکردم 🌿💐
←همهکارهاییکہاینجاانجامدادم
←درقبرآنلاینخواهدبود؛📡💡
کارۍکنیمڪہشرمندهاهلبیتنباشیمـ🦋
💟کانال سربازان مهدی (عج)👇
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💚 @yavaran_e_mahdy 💚
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
✨﷽✨
#پندانه
✍زﻥ ﻭ ﺷﻮﻫﺮﯼ ﺑﻪ ﺑﺎﻍ ﻭﺣﺶ ﺭﻓﺘﻨﺪ، ﻣﯿﻤﻮﻥ ﻧﺮﯼ ﺭﺍ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺟﻔﺘﺶ ﻋﺸﻘﺒﺎﺯﯼ ﻣﯽکرد.
ﺯﻥ ﺑﻪ ﺷﻮﻫﺮﺵ ﮔﻔﺖ:
ﭼﻪ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺩﻭﺳﺘﺎﻧﻪ ﻭ ﻋﺎﺷﻘﺎﻧﻪای!
ﺳﭙﺲ ﺑﻪ ﻗﻔﺲ ﺷﯿﺮﻫﺎ ﺭﻓﺘﻨﺪ. ﺷﯿﺮ ﻧﺮ ﺭﺍ ﺩﯾﺪﻧﺪ ﮐﻪ ﺁﺭﺍﻡ ﻭ ﺑﺎ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺍﻧﺪﮎ ﺍﺯ ﺟﻔﺘﺶ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩ.
زﻥ ﮔﻔﺖ:
ﭼﻪ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺩﻭﺳﺘﺎﻧﻪ ﺍﻧﺪﻭﻫﺒﺎﺭﯼ!
ﺷﻮﻫﺮﺵ با لبخندی ﮔﻔﺖ:
ﺍﯾﻦ ﺑﻄﺮﯼ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺷﯿﺮ ماده ﺑﯿﻨﺪﺍﺯ ﻭ ﺑﺒﯿﻦ ﺷﯿﺮ ﻧﺮ ﭼﻪ ﻋﮑﺲﺍﻟﻌﻤﻠﯽ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽﺩﻫﺪ!
ﻭﻗﺘﯽ ﺯﻥ ﺷﯿﺸﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻃﺮﻑ ﺷﯿﺮ ﻣﺎﺩﻩ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ،
ﺷﯿﺮ ﻧﺮ ﻓﻮﺭﯼ ﺑﻠﻨﺪ ﺷﺪ ﻭ به خاطر ﺩﻓﺎﻉ ﺍﺯ ﺟﻔﺘﺶ،
ﺑﺎ ﺳﺮ ﻭ ﺻﺪﺍﯼ ﺯﯾﺎﺩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺳﭙﺮ ﺍﻭ ﮐﺮﺩ ﺍﻣﺎ هنگامی که ﺷﯿﺸﻪﺍﯼ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﻣﯿﻤﻮﻥ ﻣﺎﺩﻩ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ، ﻣﯿﻤﻮﻥ ﻧﺮ ﺍﺯ ﺟﻔﺘﺶ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺑﻪ ﮐﻨﺎﺭﯼ ﺩﻭﯾﺪ ﺗﺎ ﺷﯿﺸﻪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧﺨﻮﺭﺩ!
ﺷﻮﻫﺮ ﺑﻪ ﻫﻤﺴﺮﺵ ﮔﻔﺖ:
ﻋﺰﯾﺰﻡ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺍﺣﺴﺎﺳﺎﺕ ﺩﺭﻭﻏﯿﻦ ﻭ ﻇﺎﻫﺮﯼ ﻣﺮﺩﻡ
ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﻔﺮﯾﺒﺪ.
ﺑﺮﺧﯽ انسانها ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﺣﺴﺎﺳﺎﺕ ﺩﺭﻭﻏﯿﻦ دیگران ﺭﺍ ﻣﯽﻓﺮﯾﺒﻨﺪ. هرگز ﻧﺒﺎﯾﺪ ﻓﺮﯾﺐ ﻇﺎﻫﺮﻧﻤﺎﯾﯽ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺧﻮﺭﺩ.
ﺑﺮﺧﯽ انسانها ﻫﻢ ﺍﺯ ﺑﺎﻃﻦ ﻭ ﻋﻤﻖ ﻭﺟﻮﺩﺷﺎﻥ
ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ.
ﭼﻪ ﺑﺴﺎ ﻫﻨﺮ ﻇﺎﻫﺮﺳﺎﺯﯼ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﺍﻣﺎ دﺭ ﺍﯾﻦ ﺩﻭﺭ ﻭ ﺯﻣﺎﻧﻪ ﺷﯿﺮﺻﻔﺘﺎﻥ "ﭼﻪ ﺍﻧﺪﮎ" شدهاند!
💟کانال سربازان مهدی (عج)👇
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💚 @yavaran_e_mahdy 💚
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
✍امام رضـــا علیه السلام:
هرڪس در آن(ماه رمضان) خشم
خود را نگـــه دارد، خداوند نيز روز
قيامت خشمش را از او نگه خواهد
داشـــت.
📚بحـارالأنوار جلد ۹۶ ص ۳۴۱
#ماه_مبارک_رمضان
💟کانال سربازان مهدی (عج)👇
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💚 @yavaran_e_mahdy 💚
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄