eitaa logo
🌴 یاوران قرآن
5.9هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
3.2هزار ویدیو
419 فایل
جهت هرگونه انتقاد و پیشنهاد و تبادل @Yazahra8054 سایر کانالهای ما یاوران نماز @yavarannamaz ره توشه معلمان @rahtoosheh12
مشاهده در ایتا
دانلود
آیه الله شاه آبادی: اگر گناه می کنید هنوز در قلبتان محبت به حضرت فاطمه (س) را حس می کنید امیدوار باشید. 🌲یاوران نماز @yavarannamaz
✅ خوش حسابی و بدحسابی 🔈 #حجت_الاسلام_قرائتی ✍ قرآن می فرماید : ما باطن همه عالم را به ابراهیم (ع) نشان دادیم. حالا سوال پیش میاید که پس چرا باطن هر چیز را به ما نشان نمی دهند؟ آیا این پارتی بازی نیست که به حضرت ابراهیم (ع) نشان بدهند و به ما نشان ندهند !! دقت کرده اید که ممکن است بانک به یک مشتری خوش حساب صد میلیون وام بدهد، اما به مشتری بدحساب یک وام کوچک هم ندهد. حضرت ابراهیم (ع) در دستگاه الهی خوش حساب بوده و هر چه خدا به او فرمان داده اطاعت کرده است. 💢 خدا با افراد متقی چیزهایی را در عالم نشان می دهد و کارها را به قلب آنها الهام می کند. اگر ما می خواهیم این طوری باشیم باید در جاده تقوا بیفتیم تا خدا پس از خوش حسابی ما باطن عالم را به ما نشان بدهد. ☑️یاوران قرآن @yavaranQoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻معما و دانستنی های قرآن (45)🌻 🌺کانال یاوران قرآن @yavaranQoran
روز قیامت بادو کس نمیزند: 🌷۱.آنانکه بااینکه پیامبررامیدانستند، کردند.۱۷۴بقره 🌷۲.آنانکه الهی وسوگندشان رامیشکنند.۷۷ آل عمران 🌺یاوران قرآن @yavaranQoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوره انسان(۳) * امام صادق علیه السلام ذیل آیه «إِمّا شاکِراً وَ إِمّا کَفُوراً» فرمودند:«عرفناه اما آخذ و اما تارک»[8]ما راه را به او معرفی کردیم،یا آن را می گیرد و یا رها می کند. * «سَلاسِلَا وَ أَغْلالاً» یعنی زنجیر در پا و غل بر گردن. * انسان در مسیر بندگی و تشکّر از خداوند،مرحله ضعیف یا متوسّطی را طی می کند ولی در طریق سرکشی و تمرّد،مرحله بالایی را می پیماید.در شکر،شاکر است(نه شکور)،ولی در کفر،کفور است. «إِمّا شاکِراً وَ إِمّا کَفُوراً» یعنی شکر او معمولی ولی کفر او قوی است.به چند نمونه دیگر توجه کنید.قرآن می فرماید: «إِنَّهُ لَیَؤُسٌ» انسان بسیار مأیوس است. «إِنَّ الْإِنْسانَ لَظَلُومٌ»به راستی که انسان بسیار ظالم است. «کانَ الْإِنْسانُ عَجُولاً»انسان موجودی عجول است. «کانَ الْإِنْسانُ قَتُوراً»نسان،تنگ نظر است. «إِنَّ الْإِنْسانَ خُلِقَ هَلُوعاً»انسان بسیار حریص و کم طاقت است. «إِذا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعاً»[14]هنگامی که شرّی به او رسد،بسیار جزع و فزع می کند. «إِنَّ الْإِنْسانَ لِرَبِّهِ لَکَنُودٌ»[15]انسان نسبت به پروردگارش بسیار ناسپاس و بخیل است. پیام ها: 1- آزمایش انسان،براساس آگاهی و آزادی است: آگاهی به واسطه چشم و گوش و عقل و فطرت درونی و هدایت بیرونی؛و آزادی برمبنای اختیار که به تمام انسان ها داده شده است: نَبْتَلِیهِ ... سَمِیعاً بَصِیراً إِنّا هَدَیْناهُ ... إِمّا شاکِراً وَ إِمّا کَفُوراً 2- خداوند،حجت را بر انسان تمام کرده است. «إِنّا هَدَیْناهُ السَّبِیلَ» 3- راه درست،یکی بیش نیست. «إِنّا هَدَیْناهُ السَّبِیلَ» (کلمه«سبیل»مفرد است.) 4- هدایت،نعمتی در خور سپاس است. «إِنّا هَدَیْناهُ السَّبِیلَ إِمّا شاکِراً» (پیمودن راه دین،شکر الهی و انحراف از آن،کفران و ناسپاسی است.) 5-کسانی که هدایت انبیا را نپذیرند،بالاترین مرحله از کفر را مرتکب شده اند. (به جای آنکه بگوید«اما کافرا»،فرمود: «إِمّا شاکِراً وَ إِمّا کَفُوراً» .زیرا«کفور»، اوج کفر است.) 6- هرکس شاکر نباشد،کفور است،راه سوّمی وجود ندارد. «إِمّا شاکِراً وَ إِمّا کَفُوراً» 7- در تربیت انسان،نقش هشدار،بیش از بشارت است.(لذا قرآن ابتدا هشدار می دهد و سپس بشارت.) إِنّا أَعْتَدْنا لِلْکافِرِینَ ... 8-کیفرهای الهی دارای ملاک و معیارند. «أَعْتَدْنا لِلْکافِرِینَ سَلاسِلَ وَ أَغْلالاً وَ سَعِیراً» 9- هر انتخابی،سرانجام خود را به دنبال دارد.کفر،دوزخ را و شکر،بهشت را. إِمّا شاکِراً وَ إِمّا کَفُوراً ... إِنّا أَعْتَدْنا لِلْکافِرِینَ ... إِنَّ الْأَبْرارَ ... إِنَّ الْأَبْرارَ یَشْرَبُونَ مِنْ کَأْسٍ کانَ مِزاجُها کافُوراً«5» عَیْناً یَشْرَبُ بِها عِبادُ اللّهِ یُفَجِّرُونَها تَفْجِیراً. همانا نیکان از پیمانه ای می نوشند که با کافور(گیاهی خوشبو)آمیخته شده است.چشمه ای که بندگان خدا از آن می نوشند و هر گونه بخواهند، آن را جاری می سازند. 📚تفسیر نور آقای قرائتی ✴️یاوران قرآن http://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍مثل سایه دیوار! 🌫🌫🌫🌫🌫 ⚽️توپ را که شوت میکنند و به آن ضربه می زنند، بالا می رود اما پایی که ضربه می زند به عقب بر می گردد. ✅یعنی اگر به کسی البته به ناحق و نا بجا ضربه ای بزنی آن که ضربه می خورد اوج می گیرد ولی تو که ضربه می زنی عقب می افتی و این یعنی بدی های تو به خود تو بر می گردد. 📖 و این همان است که قرآن کریم می گوید: «ْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا » آیه ۷ سوره اسراء 💠بدی های شما به خود شما باز می گردد. 🏠دیوار را ببین! صبح که می شود، سایه سیاه و دراز خود را به این طرف و آن طرف می اندازد، اما نزدیک به ظهر که میشود؛ همان سایه آرام آرام به خودش برمیگردد. ✅یاوران قرآن http://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تفاوت‌های روانشناختی زن و مرد ➕ خاطره جالب #استاد_پناهیان از یک اردوی دانشجویی 🌳یاوران قرآن @yavaranQoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تلاوت روزانه قرآن کریم صفحه ۳۷۴ @yavaranQoran
☘آیه الله گلپایگانی(ره): 🌷گریه بر سیدالشهدا (علیه السلام)تولی است اما گریستن در عزای حضرت زهرا (سلام الله علیها) هم تولی و هم تبری است. 🔘یاوران نماز @yavarannamaz
حتی بچه هم محبت بدون عمل را دوست نداره ✅کانال استاد قرائتی 🌳یاوران قرآن @yavaranQoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآنی 📖دو کار مثل است: 1⃣. رسول خدا.....۱۷۴بقره 2⃣.خوردن ........۱۰نساء 🌺یاوران قرآن @yavarannamaz
سوالات_حفظ موضوعی۷.pdf
332.5K
💠﷽💠 📖سوالات حفظ موضوعی قرآن همراه باپاسخ(پایه هفتم) ✍تهیه کننده؛ خانم عزیزیان   @nyazmorabbee ┄┄┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوره انسان (۴) پیام ها: 1- احسان و نیکوکاری جلوه ای از شکر هدایت الهی است. إِمّا شاکِراً ... إِنَّ الْأَبْرارَ ... 2- نوشیدنی های بهشتی مخلوط باموادّ خوشبو ومعطّر است. «کانَ مِزاجُها کافُوراً» 3- کامیابی های بهشتی به کسانی تعلّق می گیرد که خود را به مرحله عبودیّت رسانده باشند. «یَشْرَبُ بِها عِبادُ اللّهِ» 4- محرومیّت های موقّت بندگان خدا در دنیا،در قیامت جبران می شود. «یَشْرَبُ بِها عِبادُ اللّهِ» 5-اهل بیت،به خاطر رسیدگی به محرومان،به لقب ابرار و به خاطر اطاعت از خداوند،به لقب عباد اللّه ملقّب شدند. إِنَّ الْأَبْرارَ ... عِبادُ اللّهِ 6- بندگان خدا،اهل نیکی به دیگران هستند و نیکوکاران،بنده خدا هستند. اَلْأَبْرارَ یَشْرَبُونَ ... یَشْرَبُ بِها عِبادُ اللّهِ 7- اراده بهشتیان کارساز است و آنان به هر چه اراده کنند می رسند و هرچه را اراده کنند انجام می شود. «یُفَجِّرُونَها تَفْجِیراً» یُوفُونَ بِالنَّذْرِ وَ یَخافُونَ یَوْماً کانَ شَرُّهُ مُسْتَطِیراً«7» وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلی حُبِّهِ مِسْکِیناً وَ یَتِیماً وَ أَسِیراً«8» إِنَّما نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللّهِ لا نُرِیدُ مِنْکُمْ جَزاءً وَ لا شُکُوراً«9» إِنّا نَخافُ مِنْ رَبِّنا یَوْماً عَبُوساً قَمْطَرِیراً«10» آنان به نذر وفا می کنند و از روزی که شرش فراگیر است می ترسند.و غذای خود را با آن که دوستش دارند،به بینوا و یتیم و اسیر می دهند.(و می گویند:)ما برای رضای خدا به شما طعام می دهیم و از شما پاداش و تشکّری نمی خواهیم.همانا ما از پروردگارمان،به خاطر روزی عبوس و سخت،می ترسیم. نکته ها: * «مستطیر»از«سیطائره»یعنی سلطه است و ریشه آن«طیر»،به معنای گستردگی است. * «قمطریر»به معنای شرّی است که سخت باشد. * بر اساس برخی روایات،اطعام مسکین و یتیم و اسیر در یک شب واقع شد و براساس برخی،در سه شب متوالی اتفاق افتاد و هر شب،یکی از آنها مراجعه کرد. * مراد از «یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلی حُبِّهِ» آن است که اهل بیت با آنکه آن غذا را دوست داشتند، به دیگران دادند.چنانکه قرآن در جای دیگر می فرماید: «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتّی تُنْفِقُوا مِمّا تُحِبُّونَ» به نیکی نمی رسید مگر آنکه از آنچه دوست دارید،انفاق کنید صاحب تفسیر المیزان می فرماید:محبّت اهل بیت به خداوند در آیه بعد مطرح شده که می گویند: «إِنَّما نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللّهِ» و منظور از «عَلی حُبِّهِ» ،علاقه به غذا است که در این صورت،علاوه بر اخلاص،ایثار آنان نیز ثابت می شود. * اگر به فکر نام و شهرت نباشید،خداوند نامتان را جاودانه می کند.کاری که اهل بیت کردند، ارزش مادی فراوانی نداشت ولی چون خالصانه بود،خداوند آن را ماندگار ساخت. * در این آیه،کلمات مسکین و یتیم و اسیر به صورت نکره آمده تا بگوید:در اطعام،نباید گزینش کرد،بلکه به هرکس که بود انفاق می کرد. 🆔یاوران قرآن http://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ 🔴خداوند همواره ناظر اعمال ماست... ✍فقیری پسری کم سن و سال داشت. روزی به او گفت: با هم برویم از میوه های درخت فلان باغ دزدی کنیم. پسر اطاعت کرد و با پدر به طرف باغ رفتند. با این که پسر می دانست که این کار زشت و ناپسند است ولی نمی خواست با پدرش مخالفت کند. سرانجام با هم به کنار درخت رسیدند، پدر گفت: پسرم! من برای میوه چیدن بالای درخت می روم و تو پایین درخت مواظب باش و به اطراف نگاه کن، اگر کسی ما را دید مرا خبر بده. فرزند در پای درخت ایستاد. پدرش بالای درخت رفت و مشغول چیدن میوه شد. بعد از چند لحظه، پسر گفت: پدر جان، یکی ما را می بیند. پدر از این سخن ترسید و از درخت پایین آمد و پرسید: آن کس که ما را می بیند کیست؟ فرزند در جواب گفت: «هُوَ اللهُ الّذی یری کلّ اَحد و یَعلمُ کلّ شئٍ: او خداوند است که همه کس را می بیند و همه چیز را می داند». پدر از سخن پسر شرمنده شد و پس از آن دیگر دزدی نکرد. 📚معارف اسلامی، شماره ۷۷ ✅‌‌کانال یاوران قرآن http://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd