مسابقه قرآنی.ppsx
6.94M
❇️ پاورپوینت مسابقه قرآنی
🌹یاوران قرآن @yavaranQoran
میلاد حسین شادى دلها شد
امید دل پیامبران پیدا شد
اینک به سویش برو که فردا دیر است
کز آمدنش در شفاعت وا شد
🌺 ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار بر شما مبارک باد .🌺
❤️ یاوران قرآن @yavaranQoran
یک #آیه
#تقلید کورکورانه ممنوع
وَإِن تُطِع أَكثَرَ مَن فِي الأَرضِ يُضِلّوكَ عَن سَبيلِ اللَّهِ ۚ إِن يَتَّبِعونَ إِلَّا الظَّنَّ وَإِن هُم إِلّا يَخرُصونَ﴿۱۱۶﴾
اگر از بیشتر کسانی که در روی زمین هستند اطاعت کنی، تو را از راه خدا گمراه می کنند؛ (زیرا) آنها تنها از گمان پیروی مینمایند، و تخمین و حدس (واهی) میزنند.
سوره مبارکه الأنعام آیه ۱۱۶
✅یاوران قرآن
http://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
حسین مرا هم میخرد؟.mp3
5.96M
#تلنگری 💌
گاه میشود در شب یا روز تولد امام،
اثرات گناه پنجاه سال را، از قلب زدود!
🔅اما یک شرط دارد!
مقدمهای میخواهد .....
#استاد_شجاعی
✍آموزش بهترینها
👌خداوند تمام كارهاى خودش رو به نحو احسن انجام داده:
💯هر چیزی که آفريد به بهترين وجه آفريد.
🕋أحْسَنَ كُلَّ شَيْءٍ خَلَقَهُ
🕋أحْسَنُ الْخالِقِينَ
🕋في أَحْسَنِ تَقْوِيم
✅ از ما هم خواسته که كارهامون رو به نحو احسن انجام بدیم.👌
👇👇👇
⚡️ از بهترين سخن پيروى كنيم.
🕋فيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ
⚡️ بهترين سخن را بگوييم.
🕋 يقُولُوا الَّتِي هِيَ أَحْسَنُ
⚡️ بدى رو با بهترين شيوه پاسخ بدیم.
🕋 ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ
⚡️ پاسخ احترام مردم رو بهتر بديم.
🕋 فحَيُّوا بِأَحْسَنَ مِنْها
⚡️ با مال يتيم به بهترين وجه برخورد كنيم و حواسمون بهش باشه.
🕋 لا تَقْرَبُوا مالَ الْيَتِيمِ إِلَّا بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ
⚡️ با مردم با بهترين شيوه جدال و گفتگو كنيم.
🕋 جادِلْهُمْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ
✅☝️ این بهترینها رو تو زندگیهامون بیاریم تا بهترین عاقبت رو داشته باشیم.
و گرفتار عذاب نشیم
🕋و اتَّبِعُوا أَحْسَنَ ما أُنْزِلَ إِلَيْكُمْ مِنْ رَبِّكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَكُمُ الْعَذابُ بَغْتَةً وَ أَنْتُمْ لا تَشْعُرُونَ(زمر،آیه۵۵)
⚡️ و از بهترينِ آنچه از پروردگارتان به سوى شما نازل شده است پيروى كنيد، پيش از آن كه عذاب، ناگهانى و در حالى كه از آن بى خبريد به سراغ شما آيد.
✅ یاوران قرآن
http://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
✍#تفسیر سوره زخرف(۹)
پیام ها:
1- زینت طلبی و زیورگرایی،برای زنان و دختران امری طبیعی است. «یُنَشَّؤُا فِی الْحِلْیَهِ»
2- زن از جهت عاطفه و احساسات قوی تر از مرد و از جهت برخورد و مجادله
ضعیف تر است. «وَ هُوَ فِی الْخِصامِ غَیْرُ مُبِینٍ»
3- فرشتگان،مخلوق خدا و بندگان او هستند،نه فرزندانش. «عِبادُ الرَّحْمنِ»
4- بر خلاف انسان،فرشتگان زن و مرد ندارند. جَعَلُوا الْمَلائِکَهَ ... إِناثاً
5-آنچه را که خود ندیده ایم،گواهی ندهیم. «أَ شَهِدُوا خَلْقَهُمْ»
6- همه گواهی ها وگفته ها در نزد خداوند ثبت می شود. «سَتُکْتَبُ شَهادَتُهُمْ»
7- انسان در برابر عقاید خود مسئول است. «یُسْئَلُونَ»
8-عقاید خرافی را باید به شدّت کوبید. «أَمِ اتَّخَذَ مِمّا یَخْلُقُ بَناتٍ - أَ شَهِدُوا خَلْقَهُمْ سَتُکْتَبُ شَهادَتُهُمْ وَ یُسْئَلُونَ»
وَ قالُوا لَوْ شاءَ الرَّحْمنُ ما عَبَدْناهُمْ ما لَهُمْ بِذلِکَ مِنْ عِلْمٍ إِنْ هُمْ إِلاّ یَخْرُصُونَ«20»
و(مشرکان در توجیه خلاف خود)گفتند:اگر(خدای)رحمن می خواست، ما آنها را نمی پرستیدیم.برای آنان نسبت به این گفتار هیچ گونه آگاهی (و دلیل علمی)نیست وایشان جز از روی حدس وگمان سخنی نمی گویند.
نکته ها:
* «یَخْرُصُونَ» از«خرص»به معنای سخنی است که بر اساس حدس و گمان باشد.
* قرآن در سوره ی نحل آیه 35 و انعام آیه 148،نیز از قول مشرکان این معنا را بازگو می کند که می گفتند:اگر خدا نمی خواست ما مشرک نبودیم.
پیام ها:
1- خلافکاران در صدد توجیه کار خود هستند و خواست خدا را دستاویز قرار می دهند. «وَ قالُوا لَوْ شاءَ الرَّحْمنُ ما عَبَدْناهُمْ»
2- مهلت دادن خدا را نشانه رضایت او نپنداریم. «لَوْ شاءَ الرَّحْمنُ ما عَبَدْناهُمْ»
3- فرشتگان مورد پرستش مشرکان بودند. «عَبَدْناهُمْ»
4- سخن بدون علم(به خصوص در مسائل اعتقادی)محکوم است. «ما لَهُمْ بِذلِکَ مِنْ عِلْمٍ»
5-هر فرد و جامعه ای از علم تهی شود به سراغ توهّمات و حدسیات می رود.
«إِنْ هُمْ إِلاّ یَخْرُصُونَ»
أَمْ آتَیْناهُمْ کِتاباً مِنْ قَبْلِهِ فَهُمْ بِهِ مُسْتَمْسِکُونَ«21»
آیا پیش از این به آنان کتابی دادیم که ایشان به آن تمسک می جویند.
بَلْ قالُوا إِنّا وَجَدْنا آباءَنا عَلی أُمَّهٍ وَ إِنّا عَلی آثارِهِمْ مُهْتَدُونَ«22»
(چنین نیست)بلکه گویند:ما پدران خود را بر آیینی یافتیم و با پیروی از آنان هدایت یافته ایم.
پیام ها:
1- شرک و خرافه نه پایگاه عقلی دارد، «ما لَهُمْ بِذلِکَ مِنْ عِلْمٍ» و نه از کتب آسمانی تکیه گاه نقلی. «أَمْ آتَیْناهُمْ کِتاباً»
2- ریشه ی شرک و خرافه،تقلید کورکورانه است. «إِنّا وَجَدْنا آباءَنا عَلی أُمَّهٍ»
3- پیروی از آداب و رسوم و عقاید نیاکان اگر مستند به عقل و کتاب آسمانی نباشد محکوم است. «إِنّا وَجَدْنا آباءَنا عَلی أُمَّهٍ»
4- گذشتگان و نیاکان که سنّت های غلط را پایه گذاری کرده اند،مسئول نسل های بعد نیز هستند. «إِنّا عَلی آثارِهِمْ مُهْتَدُونَ»
5-گسترش آداب و رسوم ملی،گاهی انسان بی منطق را به صورت انسانی هدایت یافته نشان می دهد. «إِنّا عَلی آثارِهِمْ مُهْتَدُونَ»
6- ملّی گرایی،تقلید کورکورانه و تعصّب جاهلی را گسترش می دهد. «إِنّا عَلی آثارِهِمْ مُهْتَدُونَ»
وَ کَذلِکَ ما أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِکَ فِی قَرْیَهٍ مِنْ نَذِیرٍ إِلاّ قالَ مُتْرَفُوها إِنّا وَجَدْنا آباءَنا عَلی أُمَّهٍ وَ إِنّا عَلی آثارِهِمْ مُقْتَدُونَ«23»
و بدین گونه ما در هیچ شهر و دیاری پیش از تو هشدار دهنده ای نفرستادیم مگر آنکه ثروتمندان مغرورشان گفتند:ما پدران خود را بر آیینی یافتیم و از آثار آنان پیروی می کنیم.
✅یاوران قرآن
http://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd