eitaa logo
🌴 یاوران قرآن
5.7هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
530 فایل
جهت هرگونه انتقاد و پیشنهاد و تبادل @Yazahra8054 سایر کانالهای ما یاوران نماز @yavarannamaz ره توشه معلمان @rahtoosheh12
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ تفسیر سوره بقره آیه (۱۹۵) وَ أَنْفِقُوا فِی سَبِیلِ اَللّٰهِ وَ لاٰ تُلْقُوا بِأَیْدِیكُمْ إِلَى اَلتَّهْلُكَةِ وَ أَحْسِنُوا إِنَّ اَللّٰهَ یُحِبُّ اَلْمُحْسِنِینَ (195) و در راه خدا انفاق کنید، و خود را با دست خود به هلاکت میفکنید، و نیکی کنید که خدا نیکوکاران را دوست می دارد. (195) 🔰۵ آیه پی‌درپی مسلمانان را به دفاع از دین و مقابله با کفار فراخواند این آیه پایان آن را با انفاق و احسان تمام کرده‌است این آیه در کنار سفارش به انفاق مسلمانان را از هرگونه افراط و تفریطی بازمی‌دارد زیرا اگر ثروتمندان بخل ورزند و به فکر محرومان نباشند اختلاف طبقاتی روزبه‌روز توسعه پیدا کرده و عامل انفجار جامعه و نابودی آنان خواهد گردید چنان‌که اگر میانه‌روی در انفاق مراعات نشود و انسان هرچه را دارد و به دیگران ببخشد به دست خویش خود و خانواده‌اش را به هلاکت کشانده‌است. انسان علاقه دارد که محبوب باشد لذا قرآن می‌فرماید نیکی کن که نیکوکاران محبوب خداوند هستند. جهاد بدون پشتوانه مالی امکان ندارد. اگر مردم به‌هنگام هجوم دشمن و در راه دفاع از حق اموال خود را بکار نگیرند گرفتار شکست قطعی می‌شوند. با انفاق خود و اموالتان را بیمه کنید. در اسلام جبهه و جنگ و کمک‌های مالی هم باید رنگ الهی داشته باش داشته و برای رضای خداوند باشد 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫وَ ما تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ» آل‌عمران/۱۱۸ (ظاهر و باطن دشمنان منافق‌تان يكى نيست) کینه‌ای که آنان در دل دارند، بسیار بزرگتر است از عملی، که از آنها سر می‌زند! آنچه از شما صادر می‌شود؛ برون‌ریزیِ حقیقت بزرگتری است که در جانتان تنیده‌ شده، و ثانیه به ثانیه بزرگتر می‌شود! طرح : استدیو "انسانِ تمام" 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🕋 واسه اینکه عاشق خدا بشی و نماز خوندن واست آسون بشه، باید عظمت خدا بدلت بشینه‌. خدای بدون عظمت خدا نیست. گفته نماز بخون پس بگو چشم و ادب رو رعایت کن! 📿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ تفسیر سوره بقره آیه (۱۹۶) وَ أَتِمُّوا اَلْحَجَّ وَ اَلْعُمْرَةَ لِلّٰهِ فَإِنْ أُحْصِرْتُمْ فَمَا اِسْتَیْسَرَ مِنَ اَلْهَدْیِ وَ لاٰ تَحْلِقُوا رُؤُسَكُمْ حَتّٰى یَبْلُغَ اَلْهَدْیُ مَحِلَّهُ فَمَنْ كٰانَ مِنْكُمْ مَرِیضاً أَوْ بِهِ أَذىً مِنْ رَأْسِهِ فَفِدْیَةٌ مِنْ صِیٰامٍ أَوْ صَدَقَةٍ أَوْ نُسُكٍ فَإِذٰا أَمِنْتُمْ فَمَنْ تَمَتَّعَ بِالْعُمْرَةِ إِلَى اَلْحَجِّ فَمَا اِسْتَیْسَرَ مِنَ اَلْهَدْیِ فَمَنْ لَمْ یَجِدْ فَصِیٰامُ ثَلاٰثَةِ أَیّٰامٍ فِی اَلْحَجِّ وَ سَبْعَةٍ إِذٰا رَجَعْتُمْ تِلْكَ عَشَرَةٌ كٰامِلَةٌ ذٰلِكَ لِمَنْ لَمْ یَكُنْ أَهْلُهُ حٰاضِرِی اَلْمَسْجِدِ اَلْحَرٰامِ وَ اِتَّقُوا اَللّٰهَ وَ اِعْلَمُوا أَنَّ اَللّٰهَ شَدِیدُ اَلْعِقٰابِ (196) و برای خدا حج و عمره را به پایان رسانید، و اگر[به علت موانعی ] بازداشته شدید، آنچه از قربانی میسر است [قربانی کنید]؛ و تا قربانی به قربانگاه نرسیده سر خود را متراشید؛ و هر کس از شما بیمار باشد یا در سر ناراحتیی داشته باشد[و ناچار شود در احرام سر بتراشد] به کفارهء[آن، باید] روزه ای بدارد، یا صدقه ای دهد، یا قربانیی بکند؛ و چون ایمنی یافتید، پس هر کس از[اعمال ] عمره به حج پرداخت، [باید] آنچه از قربانی میسر است [قربانی کند]، و آن کس که [قربانی ] نیافت [باید] در هنگام حج، سه روز روزه [بدارد]؛ و چون برگشتید هفت [روز دیگر روزه بدارید]؛ این ده [روز] تمام است. این [حج تمتع ] برای کسی است که اهل مسجد الحرام [ مکه ] نباشد؛ و از خدا بترسید، و بدانید که خدا سخت کیفر است. 🔰 در این آیه کلیات و گوشه‌ای از احکام حج و عمره آمده‌است ولی تفصیل آن در روایات و فتاوای علما می‌باشد حج مناسکی است که بنیان‌گذار آن حضرت ابراهیم علیه‌السلام بوده و در میان عرب و زمان آن حضرت متداول بوده و به فرمان خداوند این برنامه در اسلام نیز امضا شد و تا روز قیامت نیز خواهد بود. عمره به‌معنای زیارت است و هر کس وارد مکه شود باید با لباس احرام به زیارت کعبه و طواف آن برود حج و عمره مثل اذان و اقامه ۲ عامل مشابه هستند که اندکی تفاوت دارند هر «هدی»نام قربانی حج است. حکم مسائل اضطراری محدود به زمان ضرورت است و لذا برخلاف موارد عادی که در سفر روزه جایز نیست در سفر حج در صورت عدم ذبح قربانی روزه واجب است و آن هم باید در ۳ روز هفتم هشتم و نهم ماه باشد چراکه روز دهم عید قربان است که روزه آن حرام می‌باشد. امامان معصوم در تفسیر اتموالحج فرمودند: حج تمام حجی است که در آن کلام زشت گناه و نزاع نباشد و از محرمات پرهیز شود و انسان توفیق یابد امام زمان خود را ملاقات کند. وظایف دینی را باید تمام و کمال به انجام رسانید و بعد از شروع اعمال حج نمی‌توان آن را ناتمام و ناقص گذارد. در اعمال حج قصد قربت و عبادت لازم است به انگیزه جهانگردی و سیاحت نمی‌توان حج به‌جا آورد. احکام اسلام در مقام سخت‌گیری بر مردم نیست تمام نمودن حج و عمره بر کسی که از دوران مریض یا از بیرون درس دارد واجب نیست. مکان در عبادات سهم دارد. بیماری در مواردی سبب تخفیف در احکام است نه تعطیل آن لذا در حج افراد معذور باید با روزه یا صدقه یا قربانی وظایف خود را جبران کند. ملاک وجوب قربانی در حج در توان بودن آن است. قانون عمره و حج تمتع وظیفه حجاجی است که ساکن مکه نباشند حج ساکنان مکه نوع دیگری است. توجه به کیفر الهی زمینه ساز تقواست. توجه به تقوی در انجام در فرمان های الهی مطرح است. برای کسانی که در احکام حج تغییری دهند کیفر شدیدی است. 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd