eitaa logo
🌴 یاوران قرآن
5.8هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
3.5هزار ویدیو
493 فایل
جهت هرگونه انتقاد و پیشنهاد و تبادل @Yazahra8054 سایر کانالهای ما یاوران نماز @yavarannamaz ره توشه معلمان @rahtoosheh12
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🙏حی علی الصلاة همت کنیم ... نمـازمان را اول وقت بجا آوریم. هفته دفاع مقدس گرامی باد.🌹 ⚠️کانال یاوران نماز http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab ⚠️ باما باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ؛ چرا غصه می خوری 😢 وقتی امام زمان علیه السلام هست از احوالت هم خبر داره رعایت حالت را هم میکنه😍🥰😘 🆔 لینک کانال 👇 http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
13.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
التماس دعای فرشته‌ها به ابلیس... واما👈(اِنّی جاعِل فِی الاَرضِ خَلیفه)
خیلی جالبه حتما ببینید
👌 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهمترین مدیریت علاقه‌ست🌱 اینکه توی موقعیت اذان صبح چطوری علایقم رو مدیریت کنم! علاقه به خواب دارم خـسته هم که هـسـتم میخوام زود تمومش کنم و... از طرفی به نمازم علاقه دارم و اول وقت میخوام بخونم و دستور خدا برام مهمه و... قدرت مدیریت کردن این علاقه‌ها بزرگترین و مهمترین استعداد آدمه🌼 ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم. ♦️امام علی (علیه‌السلام): آن که برای تحصیل علم بیرون رود ، همانند مجاهد در راه خداست 📚میزان الحکمه ، ج 6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه ۲۲۹ مصحف شریف سوره مبارکه هود 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
4_6042136691815220700.mp3
1.89M
🔸ترتیل صفحه 229 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام صبا 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
قرآن ترجمه المیزان سوره 11 سوره مبارکه هود صفحه 229 قَالَ يَا قَوْمِ أَرَأَيْتُمْ إِنْ كُنْتُ عَلَىٰ بَيِّنَةٍ مِنْ رَبِّي وَآتَانِي مِنْهُ رَحْمَةً فَمَنْ يَنْصُرُنِي مِنَ اللَّهِ إِنْ عَصَيْتُهُ ۖ فَمَا تَزِيدُونَنِي غَيْرَ تَخْسِيرٍ (63) گفت: <اى قوم من! مرا خبر دهيد اگر بر دليل روشنى که از ناحيه پروردگارم است ، متکى باشم و از جانب خودش به من رحمتى بخشيده باشد ، پس کيست که مرا از [کيفر ]خداوند خلاصى دهد ، اگر نافرمانيش کنم؟ لذا [باپيشنهادتان ]مرا چيزى جز خسارت زدن [بر خويش] ، نمى افزاييد>. (63) وَيَا قَوْمِ هَٰذِهِ نَاقَةُ اللَّهِ لَكُمْ آيَةً فَذَرُوهَا تَأْكُلْ فِي أَرْضِ اللَّهِ وَلَا تَمَسُّوهَا بِسُوءٍ فَيَأْخُذَكُمْ عَذَابٌ قَرِيبٌ (64) <و اى قوم من! اين ناقه خداست که آيت و نشانه اى است براى شما; پس رهايش بگذاريد در زمين خدا به چرا پردازد و هيچ گزندى به آن نرسانيد که در نتيجه عذابى زود هنگام شما را خواهد گرفت>. (64) فَعَقَرُوهَا فَقَالَ تَمَتَّعُوا فِي دَارِكُمْ ثَلَاثَةَ أَيَّامٍ ۖ ذَٰلِكَ وَعْدٌ غَيْرُ مَكْذُوبٍ (65) پس آن را پى کردند. آن گاه [صالح ]گفت: <سه روز در سرزمينتان بهره مند باشيد. اين وعده اى پيراسته از دروغ است>. (65) فَلَمَّا جَاءَ أَمْرُنَا نَجَّيْنَا صَالِحًا وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ بِرَحْمَةٍ مِنَّا وَمِنْ خِزْيِ يَوْمِئِذٍ ۗ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ الْقَوِيُّ الْعَزِيزُ (66) پس آن گاه که فرمان ما فرا رسيد ، صالح و کسانى را که ايمان آوردند و همراهش بودند با رحمتى از ناحيه خويش نجات داديم و از خوارى آن روز [رهانيديم]. همانا تنها پروردگارت نيرومند شکست ناپذير است. (66) وَأَخَذَ الَّذِينَ ظَلَمُوا الصَّيْحَةُ فَأَصْبَحُوا فِي دِيَارِهِمْ جَاثِمِينَ (67) و غرش مهيب ، کسانى را که ستم کردند فرو گرفت; پس صبحگاهان در خانه هايشان به رو بر زمين افتادند. (67) كَأَنْ لَمْ يَغْنَوْا فِيهَا ۗ أَلَا إِنَّ ثَمُودَ كَفَرُوا رَبَّهُمْ ۗ أَلَا بُعْدًا لِثَمُودَ (68) گويا در آن جا اقامت نداشتند. آگاه باشيد همانا قوم ثمود ، پروردگارشان را انکار کردند. بدانيد [از رحمت خدا ]دور باشند قوم ثمود! (68) وَلَقَدْ جَاءَتْ رُسُلُنَا إِبْرَاهِيمَ بِالْبُشْرَىٰ قَالُوا سَلَامًا ۖ قَالَ سَلَامٌ ۖ فَمَا لَبِثَ أَنْ جَاءَ بِعِجْلٍ حَنِيذٍ (69) و هر آينه فرستادگان ما ابراهيم را مژده آورده ، سلام گفتند. گفت: <سلام[بر شما]>. پس در آوردن گوساله اى بريان شده درنگ نکرد. (69) فَلَمَّا رَأَىٰ أَيْدِيَهُمْ لَا تَصِلُ إِلَيْهِ نَكِرَهُمْ وَأَوْجَسَ مِنْهُمْ خِيفَةً ۚ قَالُوا لَا تَخَفْ إِنَّا أُرْسِلْنَا إِلَىٰ قَوْمِ لُوطٍ (70) پس آن گاه که ديد دستهايشان به آن نمى رسد ، از آنان ناخشنود گشت و از ايشان دلهره اى احساس کرد. گفتند: <مترس همانا ما به سوى قوم لوط فرستاده شده ايم>. (70) وَامْرَأَتُهُ قَائِمَةٌ فَضَحِكَتْ فَبَشَّرْنَاهَا بِإِسْحَاقَ وَمِنْ وَرَاءِ إِسْحَاقَ يَعْقُوبَ (71) و زنش ايستاده بود; پس [با شنيدن مأموريت فرشتگان] خنديد. آن گاه آن زن را به اسحاق و [نيز] يعقوب که از پس اسحاق خواهد بود، مژده داديم. (71) 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
🌷نکته تفسیری صفحه ۲۲۹🌷 مهمان و مهمان نوازی: این آیه و آیات بعد، به داستان ملاقات فرستادگان خدا با حضـرت ابراهیم اشاره می کند. ماجرا از این قرار بود که چند تن از فرشتگان خدا که برای عذاب و نابود کردن قوم لوط مأموریت داشتند، ابتدا نزد حضرت ابراهیم آمدند و او و همسرش را که فرزندی نداشتند و پیر شده بودند به ولادت فرزند شایسته ای مژده دادند. یکی از نکات درس آموز این سرگذشت، مهمان نوازی عجیب حضرت ابراهیم است؛ زیرا آن حضرت بدون اینکه مهمانان خود را بشناسد، به سرعت گوشت گوساله ای را بریان کرد و نزدشان آورد. در روایات نیز آمده است که ابراهیم، فردی بسیار مهمان نواز بود. در حدیثی از امام صادق می خوانیم: «ابراهیم [آن¬قدر مهمان‏دوست بود که گویی] پدر مهمانان است؛ به ‏طوری‏ که وقتی مهمانی نزد او نبود، بیرون می رفت و دنبال مهمان می گشت.» در روایت دیگری از پیامبر می‏خوانیم: «خدا، ابراهیم را دوست خود نگرفت مگر به سبب دو ویژگی: 1ـ غذا دادن به دیگران؛ 2ـ نماز در نیمه های شب؛ در حالی که مردم خواب بودند.» مهمانی دادن، یکی از آداب و رسوم رایج در میان انسان هاست که در هر زمان و مکانی بوده و هست. اسلام نیز این رسم پسندیده را تأیید کرده و انجام آن را با رعایت دستورهای خدا، کاری خوب و شایسته برشمرده است. پیشوایان دین برای مهمان نوازی پاداش فراوانی ذکر کرده و احترام مهمان را لازم دانسته اند. در روایتی می خوانیم که شخصی به نام محمّد بن‏ قیس نقل می کند که روزی همراه چند تن از شیعیان دیگر در خدمت امام صادق بودیم. آنان از گروهی از مردم یاد کردند. من گفتم: «به خدا سوگند، صبح و شب نمی شود مگر این که دو سه نفر یا کمتر و بیشتر از آنان، مهمان من هستند.» امام به من فرمود: «لطف آنان بر تو از لطف تو بر ایشان بیشتر است.» من عرض کردم: «قربانتان گردم؛ چطور چنین چیزی ممکن است؛ در حالی که من از غذایم به آنان می دهم و از ثروتم خرجشان می کنم و خدمتکار من به آنان خدمت می کند!» امام فرمود: «هنگامی که آنان نزد تو می آیند، از جانب خدا همراه با روزی فراوان [و خیر و برکت] نزدت می آیند، و در حالی از نزد تو می روند که آمرزش خدا شامل حالت شده است.» در روایت دیگری از امام صادق می خوانیم: « یکی از مواردی که پیامبر به حضرت فاطمه آموخت، این بود که به او فرمود: ای فاطمه، هر کس به خدا و روز قیامت ایمان دارد، باید مهمانش را گرامی بدارد.» 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
درس دوم : تعریف تجوید در این درس به تعریف و مقدمه ی مباحث تجویدی پرداخته شده است. 🌱 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
2ـ تعریف تجوید.mp3
4.11M
💠 صوت درس ۲- تعریف تجوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میترا وخواهرش چگونه نماز می خوانند؟درحالی که میترا معلول وخواهرش .... 🆔 لینک کانال 👇 http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
📖 بهترين بودن كارهاى الهى 👇 خداوند در همه چيز بهترين است: بهترين يارى كننده و بهترين سرپرست: «نعم المولى و نعم النصير» ١ بهترين پشتيبان: «نعم الوكيل» ٢ بهترين مهد گستر: «فنعم الماهدون» ٣ بهترين اجابت كننده: «فنعم المجيبون» ٤ بهترين پاداش‌دهنده: «نعم اجرالعاملين» ٥ بهترين قادر و تقدير كننده: «نعم القادرون» ٣٤٩. اقسام انسان‌ها ٦ يَا صَاحِبَىِ‌ السِّجْنِ‌ ءَأَرْبَابٌ‌ مُّتَفَرِّقُونَ‌ خَيْرٌ أَمِ‌ اللّهُ‌ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ اى دو يار زندانى من! آيا خدايان متعدّد و گوناگون بهتر است يا خداوند يكتاى مقتدر؟ انسان‌ها سه دسته‌اند: گروهى قالب پذيرند، مثل آب و هوا كه از خود شكلى ندارند ودر هر ظرفى به شكل همان ظرف در مى‌آيند. گروهى نفوذ ناپذير و مقاوم هستند، همچون آهن و فولاد كه در برابر فشار بيرونى ايستادگى مى‌كنند. اما گروهى امام و راهبرند كه ديگران را به رنگ حقّ‌ درمى‌آورند. يوسف نمونه‌اى از انسان‌هاى دسته سوّم است كه در زندان نيز از مشرك، موحّد مى‌سازد. در قرآن در جاهاى مختلف، از روش مقايسه و پرسش استفاده شده است كه به نمونه‌هايى از آن درباره خداوند اشاره مى‌كنيم: ١. «قل هل من شركائكم من يبدأ الخلق ثمّ‌ يعيده » ١؛ آيا از شركايى كه براى خدا گرفته‌ايد كسى هست كه بيافريند و سپس آنرا برگرداند؟ ٢. «قل هل من شركائكم من يهدى الى الحقّ‌» ٢؛ آيا از شركايى كه براى خدا قرار داده‌ايد كسى هست كه به حقّ‌ راهنمايى كند؟ ٣. «قل أغير اللّه ابغى ربّاً و هو ربّ‌ كلّ‌ شىء» ٣؛ آيا غير خداى يكتا پروردگارى بپذيرم در حالى كه او پروردگار همه چيز است‌؟ ٤. «آللّه خيرٌ امّا يشركون» ٤؛ خداوند بهتر است يا آنچه شريك او مى‌گردانيد؟ ٣٥٠. برترى انسان بر فرشته ٥ وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِى آدَمَ‌ وَحَمَلْنَاهُمْ‌ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُم مِّنَ‌ الطَّيِّبَاتِ‌ وَفَضَّلْنَاهُمْ‌ عَلَى‌ كَثِيرٍ مِّمَّنْ‌ خَلَقْنَا تَفْضِيلاً وهمانا فرزندان آدم را گرامى داشتيم و آنان را در خشكى و دريا (بر مركب‌ها) حمل كرديم و از چيزهاى پاكيزه روزى‌شان داديم و آنان را بر بسيارى از آفريده‌هاى خود برترى كامل داديم. كرامت، گاهى كرامت معنوى واكتسابى ونزد خداست، مثل كرامتى كه خاصّ‌ اهل تقواست. «اِنّ‌ اكرمَكم عنداللّه اتقاكم» ٦ وگاهى كرامت در آفرينش است، نظير «احسن تقويم» ٧كه در خلقت انسان آمده است. مراد از « كَرّمنا » در اين آيه، احتمالاً وجه دوّم باشد. كرامت انسان هم در خلقت و هوش و عقل و استعداد است، و هم در دارا بودن قانون آسمانى و رهبرى معصوم، و مسجود فرشتگان واقع شدن. انسان برتر از فرشته است، زيرا: الف: انسان، مسجود فرشتگان است. ب: فرشته، عقل محض است وشهوت ندارد و از اين رو كمالش به ارزش كمال انسان نيست. هر كه عقلش را بر شهوتش غلبه دهد، برتر از فرشته است. ج: در شب معراج، جبرئيل به پيامبر صلى الله عليه و آله گفت: تو امام باش تا به تو اقتدا كنم، زيرا خداوند شما را بر ما برترى داده است. ١ با آنكه خداوند بشر را بر همه‌ى موجودات، حتّى فرشتگان برترى داد، «فضّلناهم على كثيرٍ ممّن خلقنا» ولى سوء انتخاب و عمل ناپسند انسان او را به پست‌ترين درجه «اسفل سافلين» ٢ و به مرتبه‌ى حيوانات و پست‌تر از آن پايين مى‌آورد. «كمثل الحمار» ٣، «كمثل الكلب» ٤، «كالانعام بل هم اضلّ‌» ٥، «كالحجارة او اشدّ...» ٦ در آيه، براى انسان هم كرامت مطرح است، هم فضيلت. «كرّمنا، فضلّنا» شايد تفاوت اين دو، عبارت باشد از: الف: كرامت، امتيازى است كه در ديگران نيست، امّا فضيلت، امتيازى است كه در ديگران نيز هست. ب: كرامت اشاره به نعمت‌هاى خدادادى در وجود انسان است، بدون تلاش. ولى فضيلت اشاره به نعمت‌هايى است كه با تلاش خود انسان همراه با توفيق الهى بدست آمده است. ج: كرامت مربوط‍‌ به نعمت‌هاى مادّى است، ولى فضيلت مربوط‍‌ به نعمت‌هاى معنوى است. سفر يكى از لوازم زندگى بشر، براى رفع نيازها و كسب تجربه‌هاست، كه خداوند اسباب آن را در خشكى و دريا، در اختيار بشر قرار داده و آن را به عنوان يكى از نعمت‌هاى خود برشمرده است. 400 [چهارصد] نکته از تفسیر نور، صفحه 359 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جرعه‌ای از زلال قرآن 📖سوره مبارکه نازعات،۲۶ و ۲۷ 💠 إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَعِبْرَةً لِّمَن يَخْشَىٰ ** أَأَنتُمْ أَشَدُّ خَلْقًا أَمِ السَّمَاءُ بَنَاهَا 💠 ﺑﻲﺗﺮﺩﻳﺪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺳﺮﮔﺬﺷﺖ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ [ﺍﺯ ﻋﺬﺍﺏ ﺧﺪﺍ] ﺑﺘﺮﺳﺪ ﻋﺒﺮﺗﻲ ﺍﺳﺖ .(٢٦) ﺁﻳﺎ ﺁﻓﺮﻳﺪﻥ ﺷﻤﺎ [ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ] ﺩﺷﻮﺍﺭﺗﺮ ﺍﺳﺖ ﻳﺎ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻛﻪ ﺍﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻨﺎ ﻛﺮﺩ ؟(٢٧) 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
1_527798790.mp3
3.87M
⁉️در مورد عالم ذر و اتفاقات آن عالم توضیح دهید و اینکه در آن عالم ما حق انتخاب پدر ومادرخویش را داشته ایم؟؟ ⭕️ پاسخ: 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا