eitaa logo
🌴 یاوران قرآن
5.7هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
514 فایل
جهت هرگونه انتقاد و پیشنهاد و تبادل @Yazahra8054 سایر کانالهای ما یاوران نماز @yavarannamaz ره توشه معلمان @rahtoosheh12
مشاهده در ایتا
دانلود
(عمودانا مجری کودک)114.pdf
2.38M
#کتاب "صدوچهارده" سبک زندگی قرآنی معارف قرآنی نابی داره برا اطلاعات عمومی @yavaranQoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍تمثیلات قرآنی کسانی که قالی می بافتند یک نگاه به نقشه دارند و یک نگاه به قالی ،و بر اساس آن، قالی آویخته ای خود را می بافند. ما نیز باید چشم به نقشه قرآن داشته و بر اساس آن تار و پود زندگی خود را ببافیم. این است که قرآن کریم می فرماید: یٰا یَحْیىٰ خُذِ اَلْكِتٰابَ بِقُوَّةٍ وَ آتَیْنٰاهُ اَلْحُكْمَ صَبِیًّا (12) یعنی کتاب را بگیر، یعنی بی نقشه نباش. (سوره مریم آیه ۱۲) 🌺یاوران قرآن @yavaranQoran
🌻معما ودانستنی های قرآن (37)🌻 🌺کانال یاوران قرآن @yavaranQoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوره مزمل(۴) نکته ها: * «هجر»و«هجران»به معنای جدا شدن از دیگری و آن کناره گیری است.خواه جدا شدن با بدن باشد یا با قلب. * «نعمت»با کسر نون،به معنای چیزی است که خداوند به انسان داده و«نعمت»با فتح نون،به معنای کامیابی و عیش و عشرت است. * «انکال»جمع«نکل»به معنای ناتوانی است و نکول کردن یعنی عاجز شدن از پرداخت دین و انجام کار.به غُل و زنجیری که انسان را از حرکت عاجز می کند،انکال گفته می شود. * در روایات آمده است که درد دندان،حضرت علی علیه السلام را بی طاقت کرد، حضرت فرمود: خدایا این همه درد برای یک قطعه استخوان است پس عذاب آخرت چه خواهد بود؟ سپس این آیات را تلاوت فرمود: [20]«إِنَّ لَدَیْنا أَنْکالاً وَ جَحِیماً وَ طَعاماً ذا غُصَّهٍ وَ عَذاباً أَلِیماً» * «کثیب»به معنای تل شن و«مهیل»به معنای شن روان است. * اعراض و کناره گیری از مخالفان،به معنای متارکه دائمی و دست برداشتن از هدف نیست، بلکه نوعی تاکتیک موقت در مراحل تبلیغ است.چنانکه در سوره نساء می خوانیم: «فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَ عِظْهُمْ»[21] * تهدید در این آیه،ممکن است ناظر به شکست مشرکان در نبرد با مؤمنان باشد و یا عذاب الهی در آخرت. «ذَرْنِی وَ الْمُکَذِّبِینَ» ✍ادامه دارد.....ان شاءالله 🌺 یاوران قران @yavaranQoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
و پاسخ منظور از 《بدا》چیست؟ امام صادق (ع) فرمود: 🔸مَن زَعَمَ اَنَّ الله عَزَّوَجَلَّ یَبدُو لَهُ فی شَیء لَم یَعلَمهُ اَمس فابرَئوا منه 🔻هر کس بگوید برای خدای عزوجل در چیزی،رای تازه و جدیدی پیدا می شود که پیش تر آن را نمی دانسته،از او بیزاری بجویید. 💠 علمای عقائد اسلامی گفته اند: 《بداء》درباره ی خداوند،آشکار کردن چیزی است که بر بندگان مخفی بوده و ظهورش برای آنان تازگی دارد. بنابراین،کسانی که پنداشته اند مقصود از 《بداء》 درباره ی خداوند این است که برای حق تعالی نیز،همانند مخلوقات،رای تازه_غیر از آنچه پیش از بداء داشته_پیدا می شود،سخت در اشتباهند. در قرآن کریم آمده است؛ ..*...وَمَا كَانَ لِرَسُولٍ أَن يَأْتِيَ بِآيَةٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ لِكُلِّ أَجَلٍ كِتَابٌ * يَمْحُو اللَّهُ مَا يَشَاءُ وَيُثْبِتُ وَعِندَهُ أُمُّ الْكِتَابِ *..[رعد۴۰_۳۸] هیچ پیامبری نمی تواند که آیت و معجزه ای بیاورد مگر به فرمان خدا،هر دورانی را سرنوشنی است.خداوند، هرچه را بخواهد،محو و نابود و هر چه را بخواهد، اثبات و برجای می گذارد و امّ الکتاب(لوح محفوظ) نزد اوست. ✅ منظور از این آیه این است که، دست خدا بسته نیست و هر جا که خواست، رزق و اجل و سعادت و شقاوت را در این مکتوب مقدر،تغییر می دهد. هر چه را بخواهد_از نانوشته ها_در آن جای می دهد. اصل کتاب که لوح محفوظ باشد،هیچ گونه تغییر و تبدل در آن نیست و آن نزد خداست. و در احادیث هم به این مطلب اشاره شده است؛ 🔺شخصی از ابن عباس، پرسید: چگونه در عمر و اجل، زیادتی می شود؟ ابن عباس گفت؛ خداوند فرموده است: ..* هُوَ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن طِينٍ ثُمَّ قَضَىٰ أَجَلًا وَأَجَلٌ مُّسَمًّى...*.. او کسی است که شما را از گل آفرید،سپس مدتی مقرر داشت و اجل حتمی نزد اوست[انعام/۲] در تفسیر آیه گفت: اجل اول در آیه ( أَجَلًا ) ، اجل بنده از تولد تا مرگ است، و اجل دوم ( أَجَلٌ ) _یعنی آنچه نزد خداست_از زمان مرگ تا قیامت است که در برزخ به سر می برد و کسی جز خدا،آن را نمی داند.پس اگر بنده ای از خدا بترسد و به جای آورد،خداوند هر چه بخواهد از عمر برزخی او کاسته و به عمر اولش می افزاید و اگر نا فرمانی کند، و قطع رَحِم نماید، خداوند هرچه بخواهد از عمر دنیایی اش کاسته و به عمر برزخی اش می افزاید... 👈🏻پس اگر کسی فکر کند او در زمره نیک بختان قرار گرفته و هیچ گاه حالش عوض نگردد و در زمره گناه کاران قرار نگیرد و همچنین شخص گناهکار چنین پنداری داشته باشد چون شقاوت سرنوشت حتمی اوست،هیج گاه از گناهان توبه نکند و شیطان هم بندگان با ایمان را وسوسه کند که هیچ وقت، در زمره بد بختان نخواهی رفت، همین وسوسه،موجب سستی در عبادت او می شود... 📙برگستره کتاب و سنت ص۲۹۹ الی ۳۱۱ ✅یاوران قرآن @yavaranQoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 لذت قرائت قرآن ❤️ موقع قرآن خوندن سه تا کار رو انجام بده تا لذت ببری... استاد پناهیان 🌺 یاوران قران @yavarannamaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تلاوت روزانه قرآن کریم صفحه ۳۵۱ @yavaranQoran