eitaa logo
📚مرکز آموزش ستاد مردمی قرآن و عترت
164 دنبال‌کننده
279 عکس
102 ویدیو
38 فایل
📚آموزش های نوین قرآنی کوتاه مدت بهمراه اعطای مدرک معتبر پیوستن به کانال👇 https://eitaa.com/joinchat/3033071717C25e65023b4 خادم کانال👇 https://eitaa.com/Yavar_quran
مشاهده در ایتا
دانلود
🍀بسم رب الشهدا ستاد مردمی قرآن وعترت با اعزام حدود ۱۰۰۰ نفر از مبلغین به اربعین شدیدا نیاز به کمک های مالی شما قرآن دوستان گرامی دارد 🔰بدیهی است کمک شما عزیزان به هر اندازه هم باشد موجب رونق دستگاه اهل بیت علیهم السلام خواهد شد یا علی👇 💳6037_9977_5000_7685 بنام گروه تبلیغی شهید مدرس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 💐نشر حداکثری💐
حجت الاسلام وحید عسکری.mp3
8.94M
♨️ صوت حجت السلام و المسلمین وحید عسکری 🔴 صوت کامل سخنرانی حجت السلام و المسلمین وحید عسکری کمیته علمی ستاد مردمی قرآن و عترت در بزرگترین گردهمایی حلقات قرآنی استان قم ┄┅┅❅🍃🌺🍃❅┅┅┄ علیه السلام ┏━━━━━━━━━ 🕌🇮🇷┓ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3179872357C9b37173ff2 ┗🌸🍃 ━━━━━━━━━┛
🍀خبرگزاری حوزه؛ اعزام ۸۰۰مبلّغ در ایام اربعین در خصوص نشر معارف قرآن 🔰حوزه/ دبیر ستاد مردمی قرآن وعترت گفت: با توجه به جایگاه قرآن در زندگی و همچنین ظرفیت عظیم اربعین در راستای ترویج گفتمان قرآن و عترت جمعی از جامعه قرآنی و طلاب حوزه علمیه برای نشر معارف قرآن کریم اعزام می شوند. 🔰دبیر ستاد مردمی قرآن وعترت گفت: تا کنون حدود ۸۰۰ نفر از طلاب آشنا با قرآن به ستاد مردمی قرآن و عترت پیوستند که بدیهی است با توجه به مردمی بودن هزینه ها از خیرین و قرآن دوستان جهت تشویق به قرآن و عترت دعوت به عمل می آید که در این امر خدا پسندانه 💳۶۰۳۷۹۹۷۷۵۰۰۰۷۶۸۵ بنام گروه تبلیغی شهید مدرس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شریک باشند. وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند فرم زیر را جهت اعزام اربعین با رویکرد قرآن بهمراه آموزش و همکاری در ایام سال تکمیل نمایند.👇 https://digiform.ir/ezam_arbayin
💐با کلی جایزه و هدیه و ده ها کمک هزینه سفر به کربلا و مشهد مقدس 👈برای شرکت در پویش ۲ تا ۳ عکس مرتبط با اربعین و قرآن به آیدی زیر ارسال بفرمایید 📲 @Yavare_quran 🔴فرصت بسیار محدود⏳ 🏴لبیک یا حسین🏴 🍀شماره کارت جهت کمک های مردمی و تامین جوایز یاعلی👇 💳6037_9977_5000_7685 بنام گروه تبلیغی شهید مدرس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 💐نشر حداکثری=صدقه جاریه💐
🔰شیوه نوین آموزش در قرآن : 🍀نکته اول؛ تدریس در لابه لای تمرین و تلاوت باشد 🍀نکته دوم؛ مدت تدریس در هر ساعت کلاس 1 تا حداکثر 3 دقیقه باشد 🍀نکته سوم؛ در طول کلاس دانش آموزان فعال هستند. 🍀نکته چهارم؛ دانش آموزان نباید خود را صرفا دانش آموز ببینن بلکه هم زمان با آموختن باید به این خودباوری برسند که در کلاس می‌توانند استاد باشند
معلم قرآن 1) در شیوه های قبلی: معلم رکن اصلی «تدریس» به حساب آمد و وظیفه اش تدریس بود و این کار بخش اعظم وقت وی را می گرفت. در شیوه های نوین: معلم «راهنما» بوده و دانش آموزان فعال هستند و قواعد در حداقل زمان و با کمک معلم تشریح می شود. 2) در شیوه های قبلی: دانش علمی و تسلط معلم در موضوعِ مورد تدریس، (مانند قواعد تجویدی) با میزان یادگیری و تسلّط دانش آموزان رابطه مستقیم داشت. در شیوه های نوین: تسلّط معلم بر فنون و شیوه های تدریس و کلاس داری با میزان مهارت قرآن آموزان ارتباط دارد. *مزیت این روش آن است که معلمینِ بیشتری می توانند با استفاده از فنون صحیح تدریس، قرآن را در سطح مدارس آموزش دهند
آموزش تجوید: در شیوه های قبلی: (با عنایت به کتب معتبر تجوید) از همان ابتدای آموزش بر یادگیری، جنبه های تئوری، اسامی و اصطلاحات ذهنی توجه داشته آن هم به صورت تدریسهایی که بیشتر در مراکز تربیت معلم و آموزش عالی و برای کارشناسان مورد استفاده بود، به کار می گرفتند. در شیوه ای جدید: تجوید به 3 دسته (درجه) تقسیم شده است و با توجه به اولویت هر یک، ابتدا قواعد تجویدی درجه اول و سپس درجه دوم و سوم آموزش داده می شود و از به کار بردن اسامی و اصطلاحات خود داری شده و بیشترین توجه، به نحوه رعایت آن مبذول می گردد: درجه اول: قواعدی که عدم رعایت آن «ظاهر تلاوت» را به هم می زند؛ مانند: بعضی از مخارج: ص، ح، ط، غ، و، ت، ذ، ظ. بعضی از صفات: استعلا، تغلیظ و تفخیم و …. درجه دوم: قواعدی که به «فصاحت تلاوت» لطمه می زند؛ مانند: بعضی از احکام: مدّات، ادغام ناقص و…. برخی از صفات: کشش غنه، موارد تفخیم (فرعی) و…. درجه سوم: قواعدی که رعایت آن در سطوح بالاتر مورد نیاز بوده و بضعاً آموزش آن ضرورت و اهمیت چندانی ندارد؛ مانند: صفات: تکریر حرف را، انحراف لام. (صفات فرعی) خلاصه 🔰قواعد سه گانه آموزش قرآن؛👇 ♦️اول؛ قواعدی که عدم رعایت آن مخل ظاهر تلاوت است مانند: بعضی از مخارج: ص، ح، ط، غ، و، ت، ذ، ظ. بعضی از صفات: استعلا، تغلیظ و تفخیم و …. ♦️قواعدی که عدم رعایت آن مخل فصاحت تلاوت است مانند؛ بعضی از احکام: مدّات، ادغام ناقص و…. برخی از صفات: کشش غنه، موارد تفخیم (فرعی) و…. ♦️قواعدی که آموختن آن برای فصاحت و ظاهر تلاوت تاثیر چندانی ندارد؛ مانند👇 صفات: تکریر حرف را، انحراف لام. (صفات فرعی)
مفاهیم: 1) در شیوه های قبلی: مفاهیم آیات در مراحل بعد از تجوید سطح 2 و آن هم به ندرت در برخی از کلاسها به شیوه های متعدد و سلایق گوناگون و در حد افزایش اطلاعات و دانستنیهای قرآن آموزان بیان می گردید. در شیوه های جدید: مفاهیم هماهنگ و همراه با آموزش روخوانی، روانخوانی و تجوید تعلیم داده می شود. 2) در شیوه های قبلی: آموزش مفاهیم به صورت کلی انجام می شد و ترجمه آیات را زیر آنها و به صورت کامل می نوشتند: فَاقرَءوا ما تَیسَّرَ مِنَ القُرآن پس هرچه می توانید قرآن بخوانید. در شیوه های جدید: (از دوره راهنمایی) با توجه به آموخته های قبلی دانش آموزان، «ترجمه کلمات و لغات جدید» آموزش داده می شود. مانند: تَیسَّرَ می توانید فَاقروا پس بخوانید. و دانش آموزان با توجه به این دو کلمه سعی در ترجمه آیات می نمایند و معلم نیز آنان را راهنمایی می کند و در خصوص شأن نزول و مفهوم آیه توضیحات لازم را ارائه می نماید.
ارزشیابی: در شیوه های قبلی: نمره قرآن به همه یا عمده دانش آموزان داده می شد و با توجه به سیستم غلط نمره ای که فقط محفوظات و اطلاعات ذهنی را مورد ارزشیابی قرار می دهد. به تعریف قواعد و یا رعایت تعداد بسیار محدودی از آنها مبادرت می شد. در شیوه جدید: به جای نمره قرآن، از امتیاز استفاده می شود و به جای نمره 20 ،100 امتیاز درنظر گرفته می شود و با روشی کاملاً دقیق و کار آمد، میزان مهارت قرآن آموز را در کلیه موارد و به صورتی دلنشین و مقبول دانش آموزان بررسی می نماید
هدایت شده از قم آنلاین
🛑 اجرای 30 عنوان برنامه فرهنگی تبلیغی در قرارگاه مردمی اربعین قم معاون فرهنگی تبلیغی قرارگاه مردمی اربعین در استان قم: 🔹30 عنوان برنامه فرهنگی و تبلیغی، همچون حلقه‌های معرفت، پاسخ به سوالات شرعی، دارالتلاوت قرآن کریم، اجرای تئاتر و سرود و... از پنجم ماه صفر در صحن امام حسن عسکری (ع) مسجد مقدس جمکران با حضور 400 طلبه تا کنون برگزار شده است.
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔔 دوره کوتاه مدت قرآنی «محمد» برگزار می‌شود جزئیات بیشتر @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه