eitaa logo
#رسالت(۹)
73 دنبال‌کننده
13هزار عکس
5.3هزار ویدیو
235 فایل
اینجا محفلی است برای اطلاع رسانی وتغذیه محتوایی ارتباط با ادمین👈 @Yazahra1352
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴از «شلخته‌پوشی» تا «برهنگی» 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ لباس و نوع پوشش به عنوان یکی از «نمودها» و «نمایش‌های» هویت اجتماعی و ذهنیت‌ فرهنگی مردم، نقش مهمی در فهم تغییرات فکری و فرهنگی و اجتماعی دارد. به همین دلیل اولیای دین نیز در این زمینه حساسیت‌های فراوانی داشتند و در آیات و روایات فراوان در این زمینه سخن گفته شده است. در سال‌های اخیر شاهد بودیم که برخی از جوانان و حتی میان‌سالان با لباس‌های شلخته و پاره و چروکیده در جامعه حاضر می‌شدند و در ادامه این شلخته‌پوشی جای خود را به لاابالی‌گری پوششی داد. تا جایی که هم‌اکنون به وفور شاهدیم که افراد نه چندان کمی با لباس‌های پاره و شلخته و حتی لباس‌های زیر مردانه در امکان عمومی مثل پاساژها، پارک‌ها، و حتی مساجد! حاضر می‌شوند. لباس‌هایی که پیشتر صرفاً در محیط خانه و در جمع محرمان نزدیک یا در محیط‌های بسته ورزشی و امثال آن پوشیده می‌شد و هیچ زن یا مردی حتی به هنگام باز کردن درب خانه یا جارو زدن جلوی خانه با چنین لباس‌هایی نمایان نمی‌شد. این نوع پوشش از نوعی به هم‌ریختگی مرزهای میان «خانه» و «خیابان» و «حریم خصوصی» و «حریم عمومی» حکایت می‌کند. این مرزشکنی از «شلخته‌پوشی‌های» دهه هفتاد و هشتاد شروع شد و در دهه نود و در آغاز قرن پانزدهم به نوعی «لاابالی‌گری پوششی» رسیده است! و اگر تدبیر درستی به کار گرفته نشود به زودی شاهد «پوشش‌گریزی» و بالاترین سطح «برهنگی» هم خواهیم بود. شیوع این نوع مرزشکنی‌های فرهنگی می‌تواند بسیاری از نهادهای بنیادین اجتماعی مثل نهاد خانواده و نهاد تعلیم و تربیت و نهاد فرهنگ را دچار دگرگونی‌‌های بنیادین کند. دگرگونی‌هایی که لزوماً در راستای کمال و سعادت آدمیان نخواهد بود. بلکه به تعمیق ابعاد حیوانی و نفسانی و شهوانی آن هم در گستره اجتماعی دامن خواهد زد. برخلاف برخی تحلیل‌ها به اعتقاد این بنده به طور قطع این سطح از شلخته‌پوشی و لاابالی‌گریی پوششی را هرگز نمی‌توان نشانه همراهی و همدلی با تهیدستان و کارگران و طبقه محروم جامعه دانست. همچنین هرگز نمی‌توان آن را نشانه‌ای از مخالفت با مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی یا مبارزه با مد و مدگرایی تلقی کرد! با توجه‌ به نکته‌ای که در صدر این نوشتار آوردم، باید دید که چه تغییراتی در بنیان‌های فرهنگی و اخلاقی و اعتقادی جامعه در جریان است که خود را در قالب «راحت‌پوشی در اماکن عمومی» و «آزادپوشی در مجامع عمومی» و به تعبیر دقیق‌تر نوعی «شلخته‌پوشی» و «لاابالی‌گری پوششی» نمایان می‌کند. آیا تهاجم فرهنگی غرب و ترویج سبک زندگی غربی توانسته است تا این سطح تغییرات اجتماعی و فرهنگی ایجاد کند؟ آیا این سبک از رفتار، واکنشی دربرابر «فرایند رسمی‌ کردن رفتارهای اجتماعی» و نشانه‌ای از «رسمیت‌زدایی» و مبارزه با «نُرم‌های اجتماعی» است؟ آیا نمی‌توان این رفتارها را نشانه نوعی «خودگرایی» و «خودخواهی» عمیق و نهفته در ذهن و دل عده‌ای از مردم دانست؟ به گونه‌ای که هیچ ارزشی برای هنجارهای اجتماعی و به طور کلی «دیگران» قائل نیستند و یک تلقی خودمحورانه و خودخواهانه نسبت به اماکن عمومی هم دارند؟
🔺ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: اختلاف نظر ما و اسرائیل در مورد برجام اختلاف تاکتیکی است! ➕ قابل توجه کسانی که در سابقه‌شان همسو خواندنِ منتقدین داخلی با نتانیاهو (بمنظور هزینه‌دار کردنِ هرگونه انتقادی و خفه کردنِ منتقدها) وجود دارد و هنوز هم گاهی با اختلاف نمایی (بین رژیم صهیونیستی و آمریکا)، سعی در تطهیر خودشان (ساده لوحی ها و وادادگی هایشان)، مؤدب جلوه دادنِ آمریکا، توجیه بدعهدیهایش و کاهش سطح مطالبات کشورمان را دارند!
8.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انتشار نخستین‌بار؛ اولین دیدار جمعی از آزادگان با رهبر انقلاب اسلامی در سال ۶۹
🔹 🔸 نقش رسانه ها ، آمریکا و انگلیس در کودتای 28 مرداد 1332 📖 کاری از نهضت سواد رسانه ای استان همدان
خبرنگار اسرائیلی: موساد از «ایران اینترنشنال» برای جنگ اطلاعاتی استفاده می‌کند 🔻«باراک راوید» خبرنگار معروف صهیونیست در واکنش به نحوه پوشش اخبار مذاکرات وین توسط شبکه سعودی موسوم به «ایران اینترنشنال»، در توییتی نوشته: موساد به‌طور منظم از این رسانه برای جنگ اطلاعاتی خود استفاده می‌کند. 🏴🏴
9.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹سخنرانی جنجالی پیرامون مسجد 💢یه وقت کسانی که داخل مربع مسجد هستند ممکنه حفظ بشن. 💢آقای حجت الاسلام؛جامعه رو میخوای حفظ کنی!؟ 💢اگر مسجدی نیروی خودش سقوط کرد یعنی امام جماعتش سقوط کرده.... و محلات استان اصفهان