eitaa logo
تـمَـدُّن سـازانِـ نـسـلِ ظُهـور
1.2هزار دنبال‌کننده
15.3هزار عکس
6.4هزار ویدیو
429 فایل
هُوَالرَّزّاق 🌸🍃گـروه فرهنگـی_اجتماعی تمـدن سـازان نسـل ظـهـور🍃🌸 سخنی وحرفی درخدمتیم👇 @yazahra4565 @nega_r83 📱پیجمون در اینستاگرام yazainab314 📢شرایط کپے ،تب و کارهای صورت گرفته شده @dokhtaran_Nassle_Zohor 🛍 کانال فروشگاه نسل ظهور @nassle_zohorr
مشاهده در ایتا
دانلود
27.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 📹 | روایت سپهبد قاسم سلیمانی از نقش امام در پیروزی انقلاب 👈 در اوج ناامیدی حاکم بر مردم. 🌺امام خمینی انقلاب کرد و انقلابی‌ها را از زندان خارج کرد؛ نه اینکه انقلابی‌ها امام را وارد کرده باشند! シ︎ ❥︎ @yazainab314 ⇦ 🍃
🌹👈(در دل تاریڪی شبـ به خدا نزدیڪترے من با : 🦋|چـــــــــــــ😍ـــــــــادرم |🦋 شبــ و روز نمی شناسمــ ) 👌✨ • • 🌼 • • 🔹پیامبر اڪرم (ص) می فرمایند:" 🌻👈|حُجْب وُ حَیٰا زٖینَتـــْـــ و زیٖوَرِ دیٖـــنْ اَسْتـــ .... シ︎ ❥︎ @yazainab314 ⇦ 🍃
﷽ سلام به رفقا جانシ😍😘 آمدیم به طبق قرارمون هر روز یه مبحثی براتون به اشتراک بزاریم 🤩☺️ و به دوستانتون بگین بیان از مبحث های متنوع مون استفاده کافی ببرند✌️💁‍♀ بریم سراغ مبحث امروزمون ⇦ احکام ⇨🚶‍♂🏃‍♂ امیدوارم خوشتون بیاد 😥😍 ﴿سوالی داشتید لینک ناشناس درخدمتتونیم﴾ 🤝 💠گروه فرهنگی و اجتماعی تمدن سازان نسل ظهور 💠
📝 🧕🤩 ‼️اقسام تقلید 🔷تقلید از یک نظر بر دو قسم است: 1⃣ ابتدایی: (یعنی تقلید کردن از مجتهد مرده بدون آن که قبلاً در زمان حیات وی از او تقلیدکرده باشد) که بنا به احتیاط(واجب) جایز نیست. 2⃣بقایی: (یعنی باقی بودن بر تقلید از مجتهد مرده‌یی که در زمان حیات وی از او تقلید کرده است) که در همه‌ی مسایل حتی در مسایلی که تا کنون مکلف به آنها عمل نکرده جایز و مجزی است.
📝 🧕🤩 🔷سوال 42: اگر کسی ناخن مصنوعی بکارد، برای وضو و غسلش چه باید بکند؟ ✅جواب: در صورت کاشت ناخن، برای وضو و غسل باید مانع ـ ولو با صرف هزینه ممکن ـ برطرف گردد و چنانچه می‌داند امکان برطرف‌کردن آن نیست و یا رفع آن با مشقّت غیر قابل تحمّل همراه بوده و یا ضرر قابل توجهی دارد، در وقت نماز باید وضو یا غسل را انجام دهد سپس مبادرت به این کار کند و وضو و غسل‌های بعدی را باید به‌صورت جبیره انجام دهد(یعنی با دست مرطوب مانع را مسح نماید)؛ اما در صورتی که امکان برطرف کردن آن ـ ولو در روز‌های بعد ـ باشد و برطرف نکند، وضو و غسل جبیره باطل خواهد بود.
📝 🧕🤩 ‼️شرایط مرجع تقلید 🔷از کسی باید تقلید کرد که شرایط آن را داشته باشد: ✅مرد باشد. ✅بالغ باشد. ✅عاقل باشد. ✅شیعه‌ی ۱۲ امامی باشد. ✅حلال زاده باشد. ✅بنابر احتیاط (واجب) زنده باشد. ✅عادل باشد. ✅با توجه به حساسیت و اهمیت منصب مرجعیت در فتوا، بنابر احتیاط واجب، قدرت تسلط بر نفس سرکش را داشته و حرص به دنیا نداشته باشد. ✅مجتهد باشد. ✅بنابر احتیاط واجب اعلم باشد.
📝 🧕🤩 ‼️معنای اعلم چیست؟ 🔷اعلم یعنی کسی که بر استنباط احکام دین تواناتر باشد، و به عبارت دیگر کسی است که نسبت به سایر مراجع، قدرت بیشتری بر شناخت احکام الهی داشته باشد و بهتر بتواند احکام شرعیه را از ادله، استنباط کند، و همچنین نسبت به اوضاع زمان خود به مقداری که در تشخیص موضوعات احکام و ابراز نظر فقهی مؤثر است آگاهتر باشد.
📝 🧕🤩 🔷در صحت تقلید از مجتهد جامع الشرائط، تصدی مرجعیت یا داشتن رساله‌ی عملیه شرط نیست، لذا اگر برای مکلف ثابت شود مجتهدی که متصدی مقام مرجعیت نبوده و رساله‌ی عملیه هم ندارد جامع‌الشرائط است می‌تواند از او تقلید کند.
📝 🧕🤩 🔷پدران و مادران وظیفه دارند فرزندان تازه به سن تکلیف رسیده‌ی خود را که باید مرجع تقلیدی انتخاب کنند و به خاطر دشوار بودن درک مسأله‌ی تقلید نمی‌توانند به تنهایی وظیفه‌ی شرعی خود را در این باره تشخیص دهند، ارشاد و راهنمایی نمایند.
📝 🧕🤩 ‼️راه‌های شناخت مجتهد جامع‌الشرائط 🔷از دو راه می‌توان مجتهد حایز شرایط را شناخت: 1⃣اطمینان، چه از راه شهرت فراگیر میان مردم و چه از راه تجربه‌ی شخصی و چه از راه دیگر. 2⃣شهادت دو نفر عادل از اهل خبره، هر چند موجب اطمینان نشود.
📝 🧕🤩 🔷مقلد می‌تواند هر قسمت از احکام شرعی را از مجتهدی که در آن قسمت تبحر و مهارت بیشتری دارد تقلید کند، مثلاً عبادات را از مجتهدی و معاملات را از مجتهد دیگری تقلید نماید یا احکام فردی را از یکی و احکام اجتماعی و سیاسی و اقتصادی را از دیگری تقلید کند، بلکه اگر اعلمیت هر یک از مجتهدین در مسایلی که مکلف بنا دارد در آن مسایل از او تقلید کند محرز شود، بنا بر احتیاط (واجب)، تبعیض در تقلید در صورت اختلاف فتوا در مسایل مورد نیاز مقلد واجب است
📝 🧕🤩 ‼️ احکام تقلید 🔷اگر بینه‌ی شرعی (مثل شهادت دو نفر عادل و اهل خبره) بر صلاحیت و جامع‌الشرائط بودن مجتهدی اقامه شود، تا زمانی که بینه‌ی شرعی دیگری که معارض آن باشد پیدا نشود، آن بینه حجت شرعی است و به آن اعتماد می‌شود، اگر چه موجب حصول اطمینان نباشد، و در این صورت جستجو از بینه‌ی معارض و احراز عدم وجود آن لازم نیست.