eitaa logo
″ اندیشکده‌ حکمرانی یزد ″
261 دنبال‌کننده
270 عکس
25 ویدیو
17 فایل
❁﷽❁ ✓ رسانه اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری استان یزد ذیل مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی 🇮🇷 ✓ زی‌لینک: https://zil.ink/yazdgovernance ✓ تلگرام: https://t.me/yazdgovernance ✓ بله: http://ble.ir/yazdgovernance ✓ ایتا: https://eitaa.com/yazdgovernanc
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حکمراه
🌺 روز معلم بر تمامی اساتید گرامی و اعضای اندیشکده‌های حکمرانی و قانونگذاری استانی مبارک باد 🆔 @hokmrah
هدایت شده از حکمراه
🔻اندیشکده حکمرانی استان یزد برگزار می‌کند: 🔸نشست «رصدخانه تورم استان یزد، مدل، کارکردها و دستاوردها» با ارائه‌ی: دکتر عباس علوی‌راد (دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد) دکتر محمدرضا پاکدل (مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد) ⏰ زمان: پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴‌‌۰۳ ساعت ۸ الی ۱۰ 📍مکان: تالار اندیشه، ساختمان مرکزی دانشگاه یزد 🆔 @hokmrah
💠 نشست «رصدخانه تورم استان یزد، مدل، کارکردها و دستاوردها» با ارائه‌ی: 📍دکتر عباس علوی‌راد (دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد) 📍دکتر محمدرضا پاکدل (مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد) 📍لینک وبینار https://meet.google.com/wbh-qtvc-gyy 💠 اندیشکده حکمرانی استان یزد 🆔 @yazdgovernance
📍برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی سال ۱۴‌۰۳ اندیشکده حکمرانی استان یزد ذیل مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی 🔸 نشست «رصدخانه تورم استان یزد، مدل، کارکردها و دستاوردها» با ارائه‌ی دکتر عباس علوی‌راد (عضو شورای علمی اندیشکده حکمرانی استان یزد و دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد) و دکتر محمدرضا پاکدل (مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد) و با حضور برخی از اساتید، مسئولین استان، نخبگان و دانشجویان در محل دانشگاه یزد برگزار گردید. 💠 اندیشکده حکمرانی استان یزد 🆔 @yazdgovernance
13.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 📍آنچه در نشست اول اندیشکده حکمرانی استان یزد در سال ۱۴‌۰۳ گذشت... 🔸۱۳ اردیبهشت ماه | دانشگاه یزد 💠 اندیشکده حکمرانی استان یزد 🆔 @yazdgovernance
🔹گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی پیرامون آسیب شناسی شهرک های صنعتی در ایران: بررسی موانع کسب وکار در شهرک های صنعتی، منتشر شد. 🌐شما میتوانید با لمس لینک زیر، این گزارش را مطالعه کنید. https://rc.majlis.ir/fa/report/show/1801729 برخی مشکلات مختص شهرک های صنعتی عبارتست از زیرساخت (شامل تأمین زمین، برق، آب، و گاز)، محیط زیست، و تأمین و به کارگیری نیروی کار. با وجود احکام قانونی متعدد، مشکلات شهرک های صنعتی در حوزه زیرساخت ها همچنان به قوت خود باقی و در مواردی رو به افزایش است. یکی از مشکلات مهم زیرساختی در شهرک های صنعتی، تأمین برق، هم در مرحله راه اندازی کسب وکار و هم در طول دوره فعالیت است. موانع و مشکلات دیگر در مرحله راه اندازی کسب وکار در شهرک های صنعتی، محدودیت های زیست محیطی در برخی از استان هاست. علاوه بر این، به روز نشدن برخی از قوانین و مقررات حوزه محیط زیست و اِعمال سختگیرانه برخی مفاد آن و گسترش شمول آن، سبب به وجود آمدن مشکلاتی در برخی از واحدهای صنعتی خاص شده است. مسئله سیاستگذاری نامناسب زمین، یکی از اصلی ترین مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی محسوب می شود که در عمل سایر مشکلات متأثر از آن است. در حال حاضر، با وجود شهرک های صنعتی متعدد و عدم بهره برداری از زمین ها، عملاً سرمایه گذاران با کمبود زمین در شهرک های صنعتی مواجه اند و معدودی از سرمایه گذاران موفق به تأمین زمین برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی، به ویژه در شهرک های پرتقاضا مانند شهرک های نزدیک به پایتخت، خواهند شد. 📌کانال اطلاع رسانی اندیشکده حکمرانی یزد وابسته به مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی:👇 🆔 https://eitaa.com/yazdgovernance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹اندیشکده‌های حکمرانی؛ چهار آسیب حضور نخبگان در حکمرانی را کمرنگ خواهد کرد؛ ✅ اول، نبود اتصال و ارتباط شبکه‌‌ای نخبگان و حکومت... ✅ دوم، مرکزمحوری در تصمیم‌سازی‌ها... ✅ سوم، سیاست‌زدگی و کمرنگ‌بودن تاثیرگذاری نخبگان... ✅ چهارم تک‌بُعدی دیدن مسائل کشور. 🔹حضور پررنگ‌تر نخبگان در عرصه حکمرانی، باتوجه به ظرفیت‌های غنی نخبگان کشور، حتماً قابل رفع است و آینده ایران با اتکا به ظرفیت‌های موجود، روشن و سربلند خواهد بود. ✍🏻 دکتر بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس 💠 اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری استان یزد 🆔 @yazdgovernance
هدایت شده از حکمراه
🔻دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های تهران که عصر روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ماه به منظور پاسداشت مقام استاد در محل خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، گفت: 🔸ما به دنبال تبدیل یک مجلس سنتی به یک مجلس نوین هستیم/ مجلس یازدهم نظام حل مسائل کشور را با حمایت دانشگاه‌ها به صورت مردمی در همه استان‌ها پیگیری کرد. 🔸این توفیق را داشتم که در زمان تدریس در دانشگاه همزمان در متن جامعه نیز حضور داشتم و واقعاً فاصله بین نیازها و مسائل جامعه و دوری دانشگاه‌ها از جامعه را با گوشت، پوست و استخوان خود درک کردم. 🔸امروز با ناترازی در حوزه‌های مختلفی روبرو هستیم چنانچه ۲۴ درصد جمعیت را در یک درصد از خاک کشور متمرکز کرده‌ایم و هیچ علمی در چنین تراکمی با شرایط اقلیمی کشورمان نمی‌تواند بگوید آلودگی هوا، صوت و خاک را حل می‌کند. 🔸زمانی که تشخیص علمی و تصمیم سیاسی به درستی در کنار هم قرار بگیرد می‌تواند یک حکم جامعه در عرصه‌های مختلف تولید کند و کار پیش برود. 🔸یکی از اساتید بزرگ کشور می‌گوید ما مشکلات فراوانی در کشور داریم اما هیچ مسأله‌ای نداریم از این رو وقتی مسأله نداریم، چیزی برای حل کردن نداریم همچنین افرادی که قابلیت حل مسأله دارند پیدا نمی‌شوند. 🔸به اعتقاد من هیچ وزارتخانه و دستگاهی مهمتر، حساس‌تر و اساسی تر از آموزش و پرورش نیست اما طی ۲۰ سال حدود ۱۷ وزیر و سرپرست به خود دیده است. 🔸در چنین شرایطی چگونه می‌توان از آموزش، تربیت، اوقات فراغت و آینده کشور گفت. ۱/۲ 🆔 @hokmrah
هدایت شده از حکمراه
🔸اگر می‌خواهیم مشکلات هر بخشی را در کشور حل کنیم باید به آموزش و پرورش دقت کنیم. 🔸به‌عنوان کسی که سال‌ها در این کشور مدیریت کرده‌ام می‌گویم موضوع مالی در اداره کشور قطعاً موضوع هشتم یا نهم ما است. 🔸هر زمان کسی گفت برای انجام کاری نیاز به اعتبار و اختیار دارد قطعاً این فرد در هر جایگاه و تخصصی باشد، معنا و مفهوم کار را نشناخته و صرفاً به دنبال یک فعالیت است. 🔸زمانی دانشجویی به من گفت برای من کاری سراغ دارید؟ به او گفتم دنبال کار هستید یا شغل، که او پرسید آیا تفاوتی دارد و گفتم بله من می‌توانم برای شما کاری پیدا کنم اما نمی‌توانم برایتان شغل پیدا کنم. شغل به معنای استخدام در یک اداره است که فرد وقتی وارد جایگاه خود می‌شود تازه قصد دارد بداند قرار است چه کاری انجام دهد در حالی که باید پیش از اقدام بداند که می‌خواهد چه کار کند. 🔸دانشگاه باید در متن جامعه باشد و اگر اینگونه نباشد نمی‌توانیم از این طریق به دنبال مشارکت معنادار باشیم. 🔸امروز از جمله کشورهایی هستیم که با وجود ۱۲ هزار قانون به لحاظ قانون تورم داریم و مشخص نیست چه میزان از آنها تحقق پیدا می‌کند و کیفیت پیاده‌سازی آنها نیز مشخص نیست. 🔸مجلس شورای اسلامی به صورت جدی به موضوع هوش مصنوعی توجه کرده است و قطعاً در چند روز آینده از اقدامی که در ۱۱۷ سال سابقه قانونگذاری کشور مشابه آن را نداشته‌ایم، رونمایی می‌کنیم. 🔸ما در مجلس یازدهم نظام حل مسائل را در همه استان‌ها با حمایت دانشگاه‌ها اما به صورت کاملاً مردمی پیگیری کردیم. 🔸ما به دنبال تبدیل یک مجلس سنتی به مجلس نوین هستیم تا بدانیم جامعه به چه قانونی نیاز دارد. 🔸ما باید با همکاری یکدیگر بستری را فراهم کنیم که به‌صورت جدی و اساسی به سمت حل مشکلات کشور برویم. 🔸ما با اجرای قانون برنامه هفتم می‌توانیم حداقل ۵۰ درصد از هدررفت ۱۰۴ میلیارد دلار انرژی را بازیابی کنیم که نیمی از آن پول کمی نیست. 🔸نباید مسائل را رها کنیم و گاهی باید برای رضای خدا بایستیم، چنانچه روزی رزمندگان اسلام برای حفظ میهن به میدان رفتند و برای رضای خدا جنگیدند. 🔸باید بدون رودربایستی اشکالات را گفت، مسائل را به نقد گذاشت و مطالبه گری کرد و من به عنوان مسئول مکلف به پاسخگویی به شما هستم اگر شما مطالبه کنید. 🔸اگر کار علمی به شرایط سیاسی توجه نکند، کار ما ابتر می‌ماند و اگر تصمیم سیاسی، پشتوانه علمی نداشته باشد آن کار به سرانجام نخواهد رسید. 🔸بنده به عنوان رئیس قوه از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم چنانچه در حوزه تبدیل یک مجلس سنتی به یک مجلس نوین گام برداشتم و البته اقدام جمعی داشتیم. مشروح خبر ۲/۲ 🆔 @hokmrah