⭕️ سخنان آیتالله خامنهای در حسینیهی ارشاد تهران؛ ۲۴ فروردین ۱۳۵۱
🔸 امام حسن (ع) شجاعترین چهره تاریخ اسلام است
🔹 من معتقدم امام حسن مجتبى شجاعترین چهرهى تاریخ اسلام است. میپرسید از على هم شجاعتر است، از برادرش حسین هم شجاعتر است که در میدان جنگ، آن جنگ خونین، با آن فداکارى عجیب خودش را به کشتن داد؟
🔹 بله، شجاعت واقعى این است که انسان برطبق آنچه مصلحت فکر و ایدئولوژى او است اقدام بکند، اگرچه کسى نفهمد. و امام حسن حاضر شد خود را و نام خود را و وجههى خود را و محبوبیّت خود را در میان دوستان نزدیکش، فداى مصلحت واقعى بکند؛ حاضر شد که او را نشناسند، براى اینکه اسلام را بشناسند و اسلام بماند.
🔹 آیا امام حسن میتوانست در جنگ با معاویه شهید باشد؟ نه، نمیتوانست. شهید کیست؟ شهید آن کسى است که جان خود را مایه میگذارد، خون خود را میریزد، براى ابقای فکر و ایدهاى که به آن احترام میگذارد؛ این شهید است.
🔹 امام حسن اگر در میدان جنگ کشته میشد، به این معنا بود که معاویه تنها منازع خود را، تنها کسى را که امکان دارد نقش افشاگرى و رسواگرى در برابر روشهاى پنهانى و ریاکارانهى معاویه ایفا کند، یک چنین رقیبى را دیگر در مقابل راه خود نبیند.
🔺 از کتاب ۲ امام مجاهد؛ انتشارات انقلاب اسلامی / سالروز شهادت امام حسن مجتبی (علیهالسلام)
🆔 @YjcNewsChannel
🔸 دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا در حساب کاربریاش در توئیتر نوشت با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی درباره ناپدید شدن 'جمال خاشقچی' گفتوگو کرده است.
🔹 ترامپ بار دیگر تأکید کرده که بنسلمان در این گفتوگوی تلفنی هرگونه اطلاع از وقایعی که در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به وقوع پیوسته را انکار کرده است.
🆔 @YjcNewsChannel
⭕️ در #گفتگوی_ویژه_خبری شبکه ۲ سیما مطرح شد/
🔸 ابراهیم سحرخیز، معاون سابق وزارت آموزش و پرورش:
🔹 با توجه به تعریف یونسکو از سواد، آموختههای ما باید منجر به تغییر در زندگی شود.
🔹 متاسفانه تغییرات مورد انتظار با توجه به برنامههای درس ملی و سند تحول اتفاق نیفتاده است.
🔹 نظام ارزیابی ما هنوز نمره محور است، در کتابهای درسی سایه کنکور حاکم است و پژوهش محور نیستند.
🔹 ۳ دهه طول کشید تا سند تحول تدوین شود، چرا دوستان از سال ۹۲ تا ۹۷ زیر نظامهای سند تحول را معطل گذاشتهاند؟
🔸 اسدالله عباسی، عضو هیئت رئیسه مجلس:
🔹 کتابهای درسی باید با ویژگیهای اجتماعی، فرهنگی و زندگی دانشآموزان سنخیت داشته باشد.
🔹 دانش آموزان باید مهارت زندگی، کار و پایه علمی به منظور ورود به دانشگاه را داشته باشند.
🔹 محتوای تنظیم شده در کتب درسی باید با ذائقه دانشآموزان همخوانی داشته باشد.
🔸 محمود مهرمحمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه:
🔹 متاسفانه برنامه سند تحول بنیادین ۶ سال پیش اتفاق عجیب و نابجایی را در آموزش و پرورش به وجود آورد.
🔹 تغییر ساختار در نظام آموزشی به ۳-۳-۶ شوک بزرگی به آموزش و پرورش وارد کرد.
🔹 کتاب درسی در انحصار دولت و سازمان پژوهش است، لذا ما نیازی به کتاب ملی درسی نداریم.
🆔 @YjcNewsChannel