eitaa logo
🌺یــــوســــف زهـــــرا(س) 🌺
813 دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
1هزار ویدیو
67 فایل
💢امام زمان شناسی💢 ✨نشانه های ظهور✨ ✉️دلنوشته مهدوی✉️ 🔷ختم صلوات🔶 💖دعای عهد💖 🔆سخنرانی استاد رائفی پور🔆 📚 داستان های امام زمان عج 📚
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین🌹 ✍️ برخی از وظایف شیعیان در غیبت امام زمان (علیه السلام) (قسمت هشتم) 💐 آشنایی اجمالی با مدعیان دروغین مهدویت (مطلب دو): ✍️ دومین نمونه از کسانی که خودش ادعای مهدویت نکرده بلکه دیگران او را مهدی نامیدند، زید بن علی (علیهما السلام) است: 🍀 زید فرزند امام سجاد (علیه‌السلام): عده‏ اى با تمسك به روایت پیامبر (صلی الله علیه و آله) كه فرمودند: «ان المهدى من ولدالحسین و انه یخرج بالسیف ...» یعنی: «مهدى از فرزندان (امام) حسین (علیه السلام) است و او با شمشیر بپا می خیزد ...»، زمانى كه زید بن على بن حسین بن على بن ابیطالب قیام خود را علیه امویان آغاز كرد، گفتند: چون او از نسل حسین (علیه السلام) است و با شمشیر علیه ظالمان قیام كرده ... پس او امام مهدی است.(1) 🌸 اما این گروه به روایت دیگر پیامبر (صلی الله علیه و آله) توجهى نكردند، كه فرمودند: «الائمة بعدى اثنا عشر؛ تسعة من صلب الحسین؛ تاسعهم قائمهم.»(2) یعنی: «امامان بعد از من دوازده نفر هستند که نه نفر از آنان از صلب حسین (علیه السلام) است و نهمین از آنها قائم آنهاست (علیهم السلام)». 💐 و این كه خود زید ادعاى امامت یا مهدویت داشته باشد، در منابع یافت نشده است بلكه روایتى از زیدبن على (ع) رسیده است، كه مؤید عقیده صحیح او در امر مهدویت است. ایشان می فرمایند: پدرم علی بن حسین (علیهما السلام) از پدرش حسین‏بن على(علیهما السلام) برایم روایت كرد، كه فرمود: «رسول ‏الله (صلی الله علیه و آله) فرمودند: «اى حسین! تو امامى و نُه تن از فرزندان تو امامان معصومند و نهمین ایشان، مهدى ایشان است.»(3) آیت الله صافی گلپایگانی (دامت برکاته)، باب اول از کتاب منتخب الاثر را به این حدیث اختصاص داده است. مجموع نقل‌های این حدیث به ۱۴۸ نقل می‌رسد. که بخشی از آن نقل ها از منابع اهل سنت است.(4) بر اساس جمع‌آوری این کتاب، ۱۷ نفر از صحابه این حدیث را با عبارت‌های مختلف و نزدیک به هم از پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) نقل کرده‌اند. 📚منابع: ...... 1 - مقاتل الطالبین، ابوالفرج اصفهانى، ترجمه: سید هاشم رسولى محلاتى: ص 129. 2 - الغیبة، شیخ طوسى: ص 140. 3 - كفایة الاثر فى النصوص على الائمة الاثنى عشر: ص 327، 4 - بعنوان نمونه: مسند احمدبن حنبل، ج۵، ص۱۰۶؛ و سنن ابن داود، کتاب المهدی، حدیث۱ و سنن الترمذی، کتاب فتن، باب ۴۶، حدیث ۱؛ @yousefezahra
            💖 💖       بسم الله الرحمن الرحیم اِلهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاء ُ وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛ يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ ؛ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ؛ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ به نیت فرج مولای غریبمان بخونیم
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄ 💫💫 🌸 ✍ روح الامین روزی از پیشگاه خدا بانگ لبیک شنید. نمیدانست کدام بندهٔ مخلص، او را خوانده است. در زمین و آسمان گشت تا او را بیابد، اما پیدایش نکرد. رو به سوی عرش خدا آورد و گفت: راهی نما تا او را بیابم. حضرت حق فرمود : به روم به فلان دِيْر برو و بنگر۔ جبرئیل به آن دیر رفت و دید مردی به پای بتی افتاده و با حالی زار و با اخلاص تمام بت را صدا میزند. برگشت و به خدا گفت: چگونه است که این مرد در دیر از بت یاری میجوید و تو پاسخش میدهی ؟ حضرت حق گفت: او از راه راست دورافتاده است به غلط بت را صدا میکند؛ ولی میدانم که در قلب او چیست و در باطن چه میخواهد؟ او جز من کسی را ندارد. اکنون زبانش را هم به راه می آورم. جبرئیل شنید که آن بت پرست زبانش هم به خدا خدا، گشوده شد بارلها بارالهای او به عرش می رسید که میگفت بارلها این نادان را ببخش و بداد کسی برس که بخودش ظلم کرده و جز تو هیچ ندارد. پس ای مرغ ناتوان و نومید، بدان که درگاه او بارگاه نیازمندی است نه ناامیدی نه همه زهد مسلم میخرند "هیچ" بر درگاه او، هم، میخرند 📚داستانها و پیامهای عطار در منطق الطیر و الهی نامه دکتر حشمت الله ریاضی @yousefezahra ‌‎‌‌‌‎‌
السلام علیک یا صاحب الزمان (عج) شهر از هیجان عشق خالی شده است دنیای زمینیان خیالی شده است ای ابر بهار من! بیا نوبت توست این باغ دچار خشکسالی شده است ⛅️اللهم عجل لولیک الفرج⛅️ @yousefezahra
4_5846151321144526816.mp3
زمان: حجم: 10.92M
🌸 🌷 تفسیر کلّ قرآن، بر اساس مباحث مهدوی.. 👈سورۀ آل عمران آیات 172 تا 186. 👉 سیدحامدغضنفری @yousefezahra
🌷 بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ 🌷 🌸 چکیدۀ سورۀ آل عمران آیات 172 تا 186 🌸 🌸🌷👈گاهی رضای الهی و بالاترین پاداشها، به دلیل عملی است که انسان آن را انجام نداده است، چرا که نیّت صادقانۀ آن را داشته است. 👈سنّت «مهلت دهی» خداوند متعال به کافران، به منظور پُر شدن پروندۀ آنهاست. 👈 حکمت فراز و نشیبها و شکستها و پیروزیها، جداسازی خبیث ها از پاکان است. 👈دلیل تشریع حکم «وجوهات واجب مالی» فقر خداوند و حجّت او نیست؛ بلکه دلیل آن رشد خود انسانهاست. 👈مسلمانان مهاجر، هم تحت آزار یهودیان مدینه بودند و هم تحت اذیّت مشرکان مکّه؛ و این امری کاملاً طبیعی است. 👈 استقامت و تقوا در آزمایشها و تنگناها، حاکی از عزم استوار انسان در مسیر صعود است. و ...🌷🌸 🌸🌷👈ایجاد آمادگی برای عصر ظهور جز با درک عمیق و عمل جدّی به قرآن ممکن نیست. التماس دعای فرج. 👉🌷🌸 @yousefezahra
🌹بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین🌹 ✍️ برخی از وظایف شیعیان در غیبت امام زمان (علیه السلام) (قسمت نهم) 💐 آشنایی اجمالی با مدعیان دروغین مهدویت (مطلب سوم): ✍️ قبلا گفتیم: مدعیان مهدویت سه گروه هستند: گروه اول: کسانی که دیگران در حق آنها مدعی مهدویت شدند و خود آنها هیچ دخالتی در این قضیه نداشتند و دو نمونه در این مورد بیان شد که یکی «محمد بن حنفیه» و دومی «زید بن علی علیهما السلام» و البته نمونه های زیادی هست که به خاطر طولانی نشدن مطالب از ذکر آنها خودداری میکنیم. ✴️ و اما گروه دوم: کسانی بودند که خودشان ادعای مهدویت کردند و عده ای از مردم را به خود جذب نمودند. ما در این مجال به برخی از آنها اشاره میکنیم ان شاء الله: مانند: 1️⃣ - جعفر کذاب. [او اولین کسی است که پس از ولادت امام زمان علیه السلام ادعای امامت و مهدویت کرد]. * جعفر، فرزند امام هادی (علیه السلام) برادر امام حسن عسکری (علیه السلام) و عموی امام زمان (علیه السلام). * او پس‌ از شهادت برادرش‌، امام‌ حسن‌ عسکری‌ (علیه‌السلام‌)، ادعای امامت کرد و همچنین مدعی شد که برادرش فرزندی نداشته است، لذا به جعفر کذاب (بسیار دروغگو) ملقب شد.(1) ✳️ جعفر کذاب در کلام معصومین (علیهم السلام): 🌸 امام سجاد (علیه‌السلام) به نقل از پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرموده است: آن‌گاه که فرزندم جعفر بن محمد بن علی بن حسین بن علی بن ابی‌طالب (یعنی امام صادق علیه السلام) متولد شد، نامش را صادق بگذارید، چون پنجمین فرزند از ذریه ی او، نامش جعفر است، ... او با دورغ بستن بر خدای تعالی، ادعای امامت می‌کند! او نزد خدا جعفر کذّاب، افترا زننده بر خدا، و مدعی مقامی است که اهل آن نیست. او، مخالف پدر خویش و حسود بر برادر خود و کسی است که می‌خواهد در هنگام غیبت ولی خدا او را برملا سازد. سپس امام سجاد (علیه‌السلام) بسیار گریه کرد و فرمود: یعنی: «گويا جعفر کذّاب را مي‏بينم که طاغي زمانش را وادار مي‏کند تا در امر ولي اللّه و غايب در حفظ الهي و موکل بر حرم پدرش، تفتيش کند؛ به جهت جهلي که بر ولادت او و حرصي که بر قتل او دارد - اگر به او دسترسي يابد - و طمعي که در ميراث او دارد تا آن را به ناحق غصب کند»(2) 📚 منابع : .............. 1 - المجدی‌ فی‌ انساب‌الطالبیین: ص۱۳۰-۱۳۱. / الشجرة المبارکة فی‌ انساب‌ الطالبیة: ص۷۸./ عمدة الطالب‌ فی‌ انساب‌ آل‌ ابی‌طالب: ص۱۹۹. 2 - «َ كَأَنِّي بِجَعْفَرٍ الْكَذَّابِ وَ قَدْ حَمَلَ طَاغِيَةَ زَمَانِهِ عَلَى تَفْتِيشِ أَمْرِ وَلِيِّ اللَّهِ وَ الْمُغَيَّبِ فِي حِفْظِ اللَّهِ وَ التَّوْكِيلِ بِحَرَمِ أَبِيهِ جَهْلًا مِنْهُ بِوِلَادَتِهِ وَ حِرْصاً عَلَى قَتْلِهِ إِنْ ظَفِرَ بِهِ طَمَعاً فِي مِيرَاثِ أَبِيهِ حَتَّى يَأْخُذَ بِغَيْرِ حَقِّه‏». / کمال الدین و تمام النعمة ((شیخ صدوق): ج۱، ص۳۲۰، ح‌۲. / الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي): ج‏2، ص: 318. / بحار الأنوار (ط - بيروت): ج‏36، ص: 386. و ج 50، ص 228. @yousefezahra
            💖 💖       بسم الله الرحمن الرحیم اِلهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاء ُ وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛ يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ ؛ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ؛ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ به نیت فرج مولای غریبمان بخونیم
ـ✨﷽✨. لقمان حکیم نیمه شب برای نماز بیدار شد اربابش را صدا زد: برخیز که از قافله جا نمانی! ارباب خواب را ترجیح داد و گفت بخواب غلام خداوند کریم است! هنگام نماز صبح شد لقمان دوباره ارباب را بیدار کرد تا از قافله نمازگزاران باز نمانی. ولی ارباب باز هم همان پاسخ را به لقمان داد. خورشید داشت طلوع می کرد که لقمان دوباره به سراغ ارباب آمد که ای بی‌خبر از کاروان نمازگزاران جامانده‌ای برخیز که تمام هستی در حال سجود و تسبیحند ولی تو را خواب غفلت ربوده است و ارباب پاسخ داد که دل باید صاف باشد به عمل نیست خدا کریم است و نیازی به عبادت ما ندارد. روز هنگام، ارباب کیسه‌ای گندم به لقمان داد تا بکارد و لقمان آن را بفروخت و مشتی تخم علف هرز بر زمین پاشید، هنگام درو ارباب دید در باغ جز علف نیست! علت را از لقمان جویا شد لقمان گفت: ای ارباب از عمل شما چنان گمان کردم که اگر نیت صاف باشد عمل چندان مهم نیست لذا من گندم گرانبها را بر زمین نپاشیدم بلکه تخم علف هرز را به نیت گندم بذر کردم. چرا که خود گفتی: نیت و دل باید صاف باشد و خداوند کریم است. ـ┅┅❅🍃🌼🍃❅┅┅ـ @yousefezahra
سلام بر تو ای مولایی که زمین و زمینیان، عطر خدا را تنها از وجود تو می شنوند. السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا بَقِیَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ @yousefezahra