eitaa logo
💗 حاج احمد 💗
283 دنبال‌کننده
17.4هزار عکس
3هزار ویدیو
42 فایل
❇ #حاج_احمد_متوسلیان ، فرماندۀ شجاع و دلیر تیپ ۲۷ محمد رسول الله (ص) در تیرماه سال ۶۱ به همراه سه تن از همراهانش ، در جایی از تاریخ گم شد. @haj_ahmad : ارتباط با ما
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ صلی الله عليه و آله:  💠اِذا حَكَمْتُمْ فَاعْدِلوا وَ اِذا قُلْتُمْ فَاَحْسِنوا فَاِنَّ اللّه َ مُحْسِنٌ يُحِبُّ الْمُحْسِنينَ؛ 🔷هرگاه مى كنيد، قضاوت كنيد و هرگاه مى گوييد، بگوييد، زيرا خداوند نيكوكار است و نيكوكاران را دوست دارد.  📕نهج الفصاحه، ح ۲۰۰ @yousof_e_moghavemat
✍️ رفته بود کرمان درسش را ادامه بدهد، اما جوانی نبود که بخواهد عاطل و باطل بگردد. کنار درس و مشق، گشت دنبال کاری تا لقمه حلال در بیاورد.هتل کسری نیرو می خواست. هنوز یکی دو هفته نگذشته ، به چشم همه آمد. رئیس هتل نه به اندازه یک گارسون که بیشتر از چشمهایش به او اعتماد داشت. بعد انقلاب خیلی ها اهل احتیاط شدند، اما قاسم از قبلش هم رعایت میکرد. از همکارانش در هتل کسی یاد ندارد که حتی یک بار غذایی را مزه کرده باشد. ا▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ 📷 👆هتل کسری- سال۱۳۵۴- در جمع مدیر و کارکنان هتل- قاسم سلیمانی کارگر هتل، نفر اول از سمت چپ. هتل کسری چهارراه ارگ کرمان... @yousof_e_moghavemat
از شهید همدانی پرسیدندبعد از بازگشت از سوریه برنامه تان چیست؟ گفت: تصمیمی گرفتم که مطمئنم از چهل سال مجاهدت بالاتره، برم یه گوشه از این مملکت تو یک مسجدی، تو یک پایگاه بسیجی برای بچه های نوجوان و جوان کارفرهنگی انجام بدهم؛ برای امام زمان(عج) آدم تربیت کنم. سرباز تربیت کنم. کاری که تا حدودی کوتاهی کردیم وآن دنیا باید جواب بدهیم. 🌷 @yousof_e_moghavemat
👈🏼 برخورد مدبرانه و مقتدرانه با دشمن 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: پیغمبر با دشمن مدبّرانه، قدرتمندانه، با صبر و حوصله، بدون دستپاچگی و بدون حتّی یک قدم عقب نشینی برخورد کرد و روزبه روز و لحظه به لحظه به طرف جلو پیش رفت. ۱۳۸۰/۲/۲۸ @yousof_e_moghavemat
🌹پدر شهیدم نسبت به اموال بیت المال خیلی حساس بود و همیشه در حفظ و نگهداری آن ها به اطرافیان و نیروها سفارش می کرد و دخل وتصرف و سوءاستفاده از آن ها را گناهی نا بخشودنی می دانست. در طول سال های خدمتش با آنکه می توانست از جدیدترین وسایل بیت المال استفاده کند .این کار را نمی کرد و از کهنه ترین و ارزان ترین آن ها استفاده می کرد. 🌹یک ماه آخر قبل از شهادت پدر ،افتخار داشتم که راننده ی ایشان باشم ؛یک روز صبح در راه پادگان لاستیک ماشین به داخل چاله ی کم عمقی فرو رفت و ماشین تکان کوچکی خورد، پدر با دلسوزی و جدیت خاصی با من برخورد کرد و گفت: عمار حواست را جمع کن،این ماشین بیت المال است. @yousof_e_moghavemat
✅ پست ۳۹ 🔷 پس از ابلاغ فرمان به تعلیق‌درآمدن عملیات در محور بمو-دربندی‌خان، براساس دستور فرماندهی کل سپاه، مقرر گردید تا کلیه یگان‌های تابعه‌ی سازمان سپاه که در آن منطقه مستقر بودند، جهت مشارکت در مراحل بعدی عملیات به محور مرزی مریوان - پنجوین اعزام و به کارگیری شوند. پیش از پیگیری ادامه‌ی رویدادهای این برهه، لازم دانستیم تا ابتدا به مهم‌ترین مشخصه‌های منطقه عملیاتی والفجر۴ که عملیات ایرانیان در آنجا از ۲۷ مهر ۱۳۶۲ آغاز شده بود، اشاراتی داشته باشیم: در استان کردستان ایران، خط مرزی در حد فاصل مریوان تا بانه - طبق قرارداد مرزی ۱۹۷۵ الجزایر - به سمت داخل ایران فرورفتگی پیدا کرده و ارتباط مستقیم شمالی-جنوبی بین دو شهر مریوان و بانه را با یکدیگر قطع می‌کند. این منطقه به دلیل وجود رودخانه‌ای موسوم به شیلر، «دهانه شیلر» نیز نامیده می‌شود. منطقه دهانه شیلر در مجاورت استان مرزی سلیمانیه کشور عراق قرار دارد. اهالی هردو سوی خط مرزی در استان کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق، از یک نژاد و کردزبان هستند. ☑️ جنس زمین منطقه 🔸️منطقه مرزی شیلر؛ تلفیقی از دشت و ارتفاع و از نظر جنس زمین، بر دو گونه است: الف) سنگی و سنگلاخی: راس اغلب ارتفاعات سنگلاخ است. ب) خاکی: عمده زمین‌های منطقه حتی دامنه‌ی ارتفاعات آن، از جنس خاک رُس می‌باشد، همچنین اکثر ارتفاعات این منطقه، پوشیده از جنگل‌های بلوط وحشی هستند. @yousof_e_moghavemat
✅ پست ۴۰ 🟤 ارتفاعات منطقه: ارتفاعات این منطقه به ۳ دسته تقسیم می‌شوند: ۱- ارتفاعات مرزی ۲- ارتفاعات درون دشت شیلر ۳- ارتفاعاتی که دهانه‌ی شیلر را مسدود می‌کنند. 🔹️۱- ارتفاعات مرزی: ارتفاعات جنوبی شیلر؛ به ترتیب از غرب به شرق، عبارتند از: الف) بلندی‌های سورن: این ارتفاعات تقریباً ۵۰ کیلومتر از نوار مرزی ایران با عراق را تشکیل داده و با حداکثر ارتفاع ۲۵۷۰ متر از شمال نوسود تا جنوب عراق امتداد می‌یابد. ب) کوه زله: معروف به بلندی‌های پنجوین که این ارتفاعات در جنوب‌غربیِ پنجوین و مشرف بر این شهر واقع شده و از خط مرزی تا جاده پنجوین - سیّدصادق در جهت جنوب به شمال امتداد می‌یابند و همراه ارتفاعات ، گذرگاه یا تنگه‌ای را به نام «روکان» تشکیل می‌دهند. ارتفاعات مذکور دارای قله‌هایی با ارتفاع ۱۸۰۰، ۱۸۱۰ و ۱۸۳۰ متر می‌باشد. خط مرزی پس از عبور از ارتفاعات زله، با گذشتن از چندین تپه‌ی کم‌ارتفاع و قسمتی از دشت پنجوین، قلّه خلوزه-۱ را دربرمی‌گیرد. ج) بلندی‌های خلوزه: خلوزه-۱ و خلوزه-۲ هر دو با اختلاف اندکی، حدود ۱۸۰۰ متر ارتفاع دارند که به صورت شرقی - غربی به داخل شیلر کشیده شده‌اند. د) بلندی‌های مارو: خطوط مرزی؛ پس از خلوزه به سمت مارو که با ارتفاع ۱۸۳۲ متر در شمال‌شرقی خلوزه واقع شده، امتداد پیدا کرده است. پس از ارتفاع مارو، کوه شیلر با ۲۶۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا قرار دارد. خط مرز از کوه شیلر به بعد، به طرف غرب تغییر مسیر می‌دهد. @yousof_e_moghavemat
📸 نمایی کلّی از منطقه‌ عملیاتی @yousof_e_moghavemat
💗 حاج احمد 💗
📸 نمایی کلّی از منطقه‌ عملیاتی #والفجر4 @yousof_e_moghavemat
✅ پست ۴۱ 🔷 الف) ارتفاعات شمالی: • ارتفاع لری به بلندی ۲۰۲۰ متر. • ارتفاع کنگرک به بلندی ۱۸۱۰ متر. • ارتفاع گرمک به بلندی ۱۸۱۶ متر. ○ بین سه ارتفاع یادشده، فاصله وجود دارد که فاصله بین لری و کنگرک به دلیل وسعت آن، حالت دشت پیدا می‌کند و تقریباً جنگلی است. فاصله بین کنگرک و گرمک را نیز، یک تنگه تشکیل داده که جاده‌ای از آنجا عبور می‌کند و پادگان گرمک هم، در آن منطقه قرار دارد. در شرق این ارتفاعات؛ دو ارتفاع براله و ادامه‌ی آن سربراله، واقع شده و ادامه‌ی این دو ارتفاع، به بلندی‌های مارو و خلوزه متّصل می‌شود. 🔷 ب) ارتفاعات جنوبی؛ از شرق به غرب: 🔸ارتفاع هفت‌توانان به بلندی ۱۵۰۰ متر. تپه شهدا در جنوب هفت‌توانان واقع شده و دشتی با وسعت دو کیلومتر، این دو بلندی را از یکدیگر جدا می‌کند. ۳- ارتفاعاتی که دهانه شیلر را مسدود می‌کنند: ☑️ ارتفاع مهم که در امتداد دو ارتفاع سوق الجیشی، از شمال لری و سورکوه و از جنوب به سورن منتهی می‌شود. این ارتفاع دارای قلل زیادی است؛ از جمله شیخ گزنشین با ارتفاع ۱۸۷۷ متر؛ شاخ تاجر با ۱۸۶۶ متر و دو ارتفاع ۱۹۰۴ و ۱۹۰۰. این دو ارتفاع؛ از جنوب به جاده مواصلاتی بین دو شهرک سیّدصادق - پنجوین منتهی می‌شوند. 🟢 دشت پنجوین در شمال شهر ؛ دشت وسیعی به نام پنجوین وجود دارد که در میان ارتفاعات لری، کنگرک، گرمک، کلو، هرگنه، زله و کانی‌مانگا احاطه شده است. 🔴 مهم‌ترین تنگه موجود در منطقه: - این تنگه بین کانی‌مانگا، سورن و زله واقع شده که به دلیل وجود دو ارتفاع زله و سورن، طولانی شده و جاده مواصلاتی مهم پنجوین به سیّدصادق از آن عبور می‌کند. از این جهت، تنگه‌ی موصوف دارای اهمیت فراوانی است و در پاییز سال ۱۳۶۲ عقبه‌ی اصلی یگان‌های سپاه یکم دشمن در منطقه محسوب می‌شد. این تنگه به دلیل وجود شهرکی به نام نالپاریز در انتهای غربی آن، به نام نالپاریز خوانده می‌شود. 🔘 جاده‌های مواصلاتی موجود در منطقه: ۱- جاده آسفالت سیّدصادق - سلیمانیه؛ به طول ۵۰ کیلومتر و عرض ۷ متر. ۲- جاده آسفالت سیّدصادق به شهرک‌های حلبچه و خُرمال؛ به طول ۳۸ کیلومتر و عرض ۶ متر. ۳- جاده آسفالت پنجوین - سیّدصادق؛ به طول ۱۵ کیلومتر و عرض ۶ متر، که این جاده از درون تنگه طولانی نالپاریز عبور می‌کند. 🔲 جاده‌های شوسه و آسفالت داخل شیلر: - جاده شوسه پنجوین به گرمک - سرسوراو. - جاده شوسه پنجوین به نخلان میشاو. - جاده آسفالت کخلان تا سرسوراو. - جاده اسفالت درجه دو از پنجوین تا مرز. - جاده آسفالت درجه دو پنجوین - هرگنه - ولیاوه و هلال‌آوه. 🔗 از دیگر جاده‌های شوسه این منطقه؛ می‌توان به این موارد اشاره کرد: جاده شوسه پنجوین - کانی مانگا؛ این جاده از روی قلّه شیخ گزنشین (از سلسله قلّه‌های کانی‌مانگا) عبور می‌کند و به شهر چوارتا و از آنجا، به شهر سلیمانیه ختم می‌شود. جاده مواصلاتی جنوب کانی‌مانگا به سمت توتمان، که از بین ارتفاعات زله و سورن عبور می‌کند؛ جاده سرتاسری روی ارتفاعات پنجوین (زله) که از جاده آسفالت پنجوین - سیّدصادق منشعب می‌شود و ارتفاعات مشرف به پنجوین را به یکدیگر متصل می‌کند. @yousof_e_moghavemat