eitaa logo
کانال مداح اهل بیت علیهم السلام حاج یوسف ارجونی
482 دنبال‌کننده
942 عکس
957 ویدیو
23 فایل
لینک های کانال های مداح دلسوخته کانال مداح اهل بیت (ع) حاج یوسف ارجونی http://eitaa.com/yousofarjonei مولودی و عروسی @MadahanKhoorshed نوحه و روضه @Arsheyan_Eshgh روضه دفتری @Taranom_Noor ختم خوانی https://eitaa.com/joinchat/4272554106C86c6a6b80a
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣❣ ❣کرامتت، همه را ياد او می‌اندازد ❣به تو چقدر می‌آيد، که خواهرش باشی ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
تحلیل 📌 موضوع: ولادت حضرت معصومه(س) 🔎موضوع: متوقف کردن کف زدن ـ جواب سرود 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 👇📝📝 دل یه دنیا آرومه شب میلاد خانومه نیگا کنید تو آغوش امام رضا داره میخنده معصومه باز دوباره چشماتُ ببند تامدینه بزن بال و پری یا امام رضا مبارکه خدا داده بهت چه خواهری کیه که امشب اومد دنیا دوباره زینب اومد دنیا تموم هستی برادر و نور دل امام کاظمه عالمه آل علیه و به زیر دینش هرچی عالِمه دلارو میبره شبیه مادره می ذارن اسمشُ فاطمه دوباره وقت پروازه خدا براما میسازه درخونه کریمۀ آل علی همیشه روی ما بازه هرکسی میاد زیارتش تموم حاجتش شفاعته این شبا فقط گدایی کن همه میگن دهه کرامته زندگیمُ به پاش می ریزم آخه غلام این دوشیزم تاروز محشر آب وخاکمون آبروداره از پاقدمش زیارت مزار فاطمه ست زیارت میون حرمش فقیه و عارف و عالم و مجتهد میسازه تنها با یک دمش میشینی روبرو گنبد اگه یه وقت دلت پر زد دل هواییتُ روونه کن بیا بیا با هم بریم مشهد هرکی این حرم دلشُ برد محاله دیگه دلبریدنش هرکسی بره زیارتش آقا سه جامیاد به دیدنش پاشوکه موقع پابوسه رئوفیِ آقا محسوسه مثل خونه امام رضا کجا گدا شبانه روز میره میاد کسیکه اسم مادرشُ برد یه جاتموم حاجتاشُ داد گدای این درم نباشه تو حرم دری شبیه باب الجواد 🖋🖋🖋🖋🖋🖋🖋🖋🖋 📌متوقف کردن کف زدن: در سرود گاهی خوب است کف زدن متوقف شود و بندهای سرود بدون آن خوانده شود. در این جلسه این کار چند مرتبه اتفاق افتاد. در بند دوم توقف به جهت نفس گرفتن مستمع بود ولی در بند سوم برای جا انداختن کامل محتوای شعر بود. ذاکرینی که در حال کسب تجربه هستند باید دقت کنند که توقف کف زدن را نباید به جهت تقلید از مداحان پیشکسوت و الگوها انجام داد، حتما باید دلیلی از این قبیل که گفتیم داشته باشد. 📌جواب سرود: جواب سرود در فایلی که ارائه داده ایم، بند اول سرود است؛ چراکه مستمع جلسه، ظرفیت و توانایی یادگرفتن و جواب دادن یک بند را داشت؛ در جلساتی که می خوانید دقت کنید اگر مستمع این توانایی را ندارد، یک جواب ساده و مختصر انتخاب کنید مثل «یا حضرت معصومه». 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
تحلیل 🎛 موضوع: ولادت حضرت معصومه(س) شور موضوع: نحوه بردن نام معصومین(ع) در سرود ـ اصل پیام 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 🔰🔰 خدایی آروم دلِ امام هشتم اومده ایرونیا خبرخبر ملیکه ی قم اومده دوباره جانان اومده بانوی ایران اومده بیارید حاجتاروکه نفس سلطان اومده فاطمه خدا مینویسه روی دلا روی دلای همه عاشقا حاجت مارو میده خواهر یکی یه دونه ی امام رضا فاطمه مولاتی یا حضرت معصومه دیوونه کرده عالمُ رضا رضای رو لبت جونم به اونی که گذاشت زینب ایران لقبت از همون اول که بی بی بلند شد اینجا علمت خدایی زینبیه ی کشور ما شد حرمت فاطمه آرزومه که مددم کنی اسیر لطف و کرمم کنی منُ هم اضافه به زمره ی مدافعان حرمم کنی فاطمه مولاتی یا حضرت معصومه 🖋🖋🖋🖋🖋🖋🖋🖋🖋 نحوه بردن نام معصومین(ع) در 🔸سرود: با توجه به اینکه در سرود، بایستی مطابق ریتم و سبک بخوانیم، باید دقت کنیم، بندهایی که در آن نام مبارک معصومین(ع) به کار رفته است، مخصوصا در جواب سرودها، این اذکار مقدس، با وقار کامل ادا گردند. در جواب این سرود که عبارت است از: «فاطمه مولاتی یا حضرت معصومه» اگر نام مبارک «معصومه» با کشیدن مصوت«او» صورت بگیرد، این نام مبارک با ترتیل بهتری ادا خواهد شد. 🔸اصل پیام: یکی از رسالتهای ذاکرین، رساندن پیام همراه خواندن به مخاطب است. در گذشته این مهم با اشعار پندیات، در ابتدای خواندن پیاده می شد، امروزه که اقبال جوانان به شور در سینه زنی بیشتر است خوب است اشعار سرودها و شورهای ما دارای پیام باشد. در فایل پیوستی، در بیت آخر، با اشاره به موضوع مدافعین حرم، به پیام جهاد فی سبیل الله اشاره شده است. البته ناگفته نماند، باید مراقب باشیم صرفا پرداختن به پیامی خاص، آن را کلیشه ای نکند و با پرداختن به اقسام پیامهای لازم، به نحوی نوگرایانه، این عرصه را با غنای کامل مورد توجه قرار دهیم. 👇👇👇👇👇👇👇👇👇
یکی از مسائلی که علاقمندان به عرصه ستایشگری، در آن اظهار ضعف می نمایند؛ ضعف در حفظ کردن اشعار و به یادسپاری مطالب است. برای حفظ کردن، یادگیری و به خاطر سپردن مطالب راهها و روشهایی هست که با شناخت و استفاده از آنها می توان تا حد زیادی بر این مشکلات غلبه نمود. فلذا در این بخش از بحث، روشهای به یاد سپاری که توسط روانشناسان مورد آزمون و تجربه قرار گرفته، به محضر ذاکرین محترم ارائه می نماییم. روشهای یادسپاری عبارت است از:🔰 🔹الف) تأثير آيا تاكنون پيش آمده است كه نام و ويژگيهاي يك ميوه مانند سيب را فراموش كنيد؟ نام يك دستگاه يا يك كلمه علمي را چطور؟وقتي شما چيزي را لمس ميكنيد، احساسي از اين لمس كردن در شما به وجود آمده است؛ و همچنين هنگامي كه رنگ يك چيز را ميبينيد و يا صدايي را ميشنويد، بنابراين خصوصيات مختلف، مثل؛ رنگ، شكل،‌مزه، بو، نام و هر يك، نقاط مختلفي از حافظه را اشغال ميكند. بدين معني كه خصوصيات مختلف جسمي مانند سيب، نقاط مختلفي از حافظه را اشغال ميكند. بدين معني كه خصوصيات مختلف سيب در نقاط مختلف حافظه اثر گذاشته و در نتيجه بهتر در خاطر باقي ميماند، ولي در مورد كلمات اين طور نيست، به طور مثال يك نام علمي فقط در يك يا دو نقطه از ذهن اثر ميگذارد و در نتيجه تأثير آن بر روي حافظه كمتر است. مطابق اصل تأثير هر قدر تأثير موضوعي بر حافظه بيشتر باشد، بهتر به ياد خواهد ماند. با توجه به مطالب ذكر شده، شما ميتوانيد براي بهتر به خاطر سپردن موضوعات و اشعار مورد نظر، تأثير آنها را در ذهن بيشتر كنيد. مثلا سعي كنيد موضوع را مجسم كنيد و در ذهنتان به تصوير بکشيد، آن را از رو بخوانید، صوت آن را بشنوید، متن آن را بنویسید، کلماتش را تلفظ کنید؛ تا محتواي مورد نظرتان در چند نقطه از ذهنتان تأثير بگذارد و بدين طريق حفظ و به يادسپاري آن کامل و دقيق صورت بگيرد. 🔸ب) تداعي «ضبط زنجيرهاي مطالب در حافظه» قبل از توضيح روش تداعي، ذكر اين نكته ضروري ميباشد كه مطالب در حافظه به طور زنجيرهاي يا شبكهاي ثبت و ضبط ميشوند. يعني به ياد آوردن كلمه يا مطلبي موجب به ياد آوردن كلمه ديگر ميشود. در روش تداعي به اين صورت عمل ميكنيم؛كلمات را به هم ربط داده و در ذهن تجسم ميكنيم. وقتي كلمه اول را به ياد آورديم، كلمات ديگر سلسله وار به خاطرمان خواهند آمد. اين حالت «ضبط زنجيرهاي مطالب در حافظه» ميباشد. اين روش در ابتدا اگرچه وقت گير است اما با چند بار تمرين ميتوانيد در يك لحظه ارتباط دو كلمه را در ذهن تجسم كرده و به خاطر بسپاريد. 🔹ج) تكرار یکی از روشهای حفظ کردن مطالب روش تكرار است. در این روش با تکرار ، مطلب را آموخته و یا به خاطر می سپاریم. نکته1: مطلبی را كه فقط با تكرار کردن به خاطر سپرده باشيم زودتر از ياد خواهيم برد. نکته2: ميتوان با تكرار مطلب حفظ شده در زمانهای مختلف و با فاصله مناسب، تأثير مطلب و مدت نگهداری آن را در حافظه افزايش دهيم. روانشناسی به نام ژوست، ثابت كرده است كه اگر متنی شش بار پی در پی خوانده شود، ميزان حفظ مطالب بسيار كمتر از آن است كه همان مطلب شش بار با فاصله های زمانی خوانده شود. بهترین فاصله زمانی بین هربار تکرار مطلب فاصله زمانی مناسب بين هر بار خواندن از ده دقيقه تا شانزده ساعت ميباشد. لذا تكرار مطالب در فاصله کمتر از ده دقيقه و بیشتر از شانزده ساعت موجب فراموشی بخشی از مطالب ميشود. عمل مرور را در زمانهای مختلف انجام دهيد زيرا كه مرور تأثير مطالب در حافظه را بيشتر ميكند. http://eitaa.com/yousofarjonei
🟢تمركز حواس شرط اول يادگيري،تمركز حواس است. موارد زير در تمركز حواس تأثیر گذار است؛ الف) علاقه ب) مشخص بودن هدف ج) شرايط عمومي مناسب 🔹الف) علاقه داشتن علاقه به كاري كه انجام ميدهيد، از شرايط اصلي ايجاد تمركز حواس است. با توجه بهارزش و اهميت محتوايي كه در حال يادگيري آن هستيد مي توانيد علاقه خود را به آن افزايش دهيد و بين مطالب و محتويات هم سطح، آنهايي را براي يادگيري انتخاب كنيد كه به آنها علاقه بيشتري داريد. 🔸ب) مشخص بودن هدف مشخص بودن هدف و اينكه براي چه به يادگيري موضوع مورد نظر مي پردازيد ، از هجوم تفكرات گوناگون در هنگام مطالعه و فعاليتهاي ذهني جلوگيري ميكند و تمركز حواس را بالا ميبرد. 🔹ج) شرايط عمومي مناسب رعايت هر يك از اصول مطالعه در تمركز حواس تأثير بسزايي دارد. رعايت مكان مناسب براي مطالعه، استراحت كافي، عدم خستگي و اضطراب هر يك به نحوي در تمركز حواس مؤثرند. 🔷دقت از عوامل بسيار مهم در يادگيري ، دقت مي باشد ؛ اگر هنگام يادگيري دقت به خرج دهيم علاوه براينكه مطالب را بهتر و كاملتر به خاطر مي سپاريم، در زمان و وقت هم صرفه جويي مي شود، چراكه بسياري از برگشتهاي به مطالب قبل ، به خاطر عدم دقت كافي هنگام يادگيري است. 🔶تمرين براي افزايش دقت صداي الگوي آموزشي را زياد كرده و با دقت صداي آن را تدريجا كاهش دهيد و رفته رفته صدا را ضعيف تر و ضعيف تر كنيد. در حين آهسته كردن صدا با دقت كامل به آن گوش دهيد به نوعی که مطالب آن را بفهمید. اين تمرين در افزايش دقت مؤثر است. هنگام شب وقبل ازخواب،فعاليتهاي روزگذشته راباتجسم كامل در5 الي10 دقيقه مجسم كنيد. http://eitaa.com/yousofarjonei
کامل ادا کردن کلمات: مداح باید دقت کند و گفتار و زبان و قول خود را تقویت کند تا در عرصه ستایشگری کمک او باشد. جملات به قدری حائز اهمیت هستند که اگر هر کدام به جای خود ننشیند می تواند مفهوم و معنی مطلب روضه را عوض کند. به عنوان نمونه کلمه (از) می تواند به کلی منظور مداح از یک جمله را تغییر دهد؛ به این نحو( من امشب خیلی دلم هوای حرم آقارو کرده... با پای دل میرم کربلا... من نمیخوام «از» کربلا برگردم... دلم نمیاد آقا). در نظر بگیرید کلمه «از» حذف شود ؛ می شود: من نمیخوام کربلا برگردم. پس کامل ادا کردن جملات و کلمات در مداحی مهم است. 🍀🍀🍀🍀🍀 لفظ عربی مقتل یا حدیث: یکی دیگر از چیزهایی که مداح به آن نیاز دارد، آوردن مطالب عربی در گفتار خویش است. متن عربی مقتل و احادیث نشان دهنده سواد بالای مداح است که باز ریشه در مطالعه وی دارد. بنابراین عین لفظ مقتل به زبان عربی در خلال روضه یا ابتدای روضه و یا عین لفظ حدیث یا احادیث می تواند مداح را در روضه خواندن همراهی کند و روضه اش را قیمتی و ناب کند. 🍀🍀🍀🍀🍀🍀 http://eitaa.com/yousofarjonei
🌸🍃🌸🍃 نَسَب لقمان گروهی لقمان را از پیامبران الهی می دانند و عده ای او را تنها حکیمی می دانند. او بنده ای سیاه پوست از اهالی حبشه بود و در زمان داود پیامبر زندگی می کرد. او به شغل چوپانی اشتغال داشت. لقمان فرزند «باعورا» از اولاد ایوب و پسر خاله ایوب است.در مورد پیامبری او اختلاف است،ولی قول صحیح آن است که خداوند او را بین پیامبر بودن و حکیم بودن مخیر ساخت. 💢 آغاز مأموریت لقمان گویند هنگامی که ده سال از حکومت داوود می گذشت به دنیا آمد، او بنده ای صالح بود که اکثر عمر خود را در میان بیابان ها گذراند. تا آنکه از جانب خداوند برای ارشاد به سوی مردم نینوا انتخاب شد. خداوند گروهی از فرشتگان را به سوی لقمان فرستاد تا از او بپرسند آیا مایل است به عنوان خلیفة اللّه در روی زمین به داوری میان انسانها بپردازد؟ لقمان در پاسخ فرشتگان گفت؛ اگر خداوند من را به این کار امر فرماید حتما آن را انجام خواهم داد اما اگر آزاد به انتخاب هستم، مسلما آن را نمی پذیرم. زیرا که قضاوت سخت ترین مراحل زندگی دنیوی می باشد. شبانگاه بود که خداوند ردای حکمت و دانش را بر لقمان پوشاند و او را با بیانی شیوا و سخنانی حکمت آموز میان مردم فرستاد، تا آنها را به راه راست هدایت کند. از امام صادق علیه السلام منقول است که فرمود؛ چون لقمان پیغمبری را قبول نکرد حق تعالی ملائکه را امر فرمود که حضرت داوود علیه السلام را ندا کردند به خلافت و او قبول کرد و آن شرطی که حضرت لقمان کرد، او نکرد. پس حق تعالی او را خلیفه خود گردانید در زمین، و مکرر او را امتحان کرد و از آن حضرت ترک اولایی چند صادر شد که خدا بر او بخشید. 💢 خصائص لقمان حکمتی را که خداوند به لقمان عطا کرد، نه به خاطر مقام و ثروت و نه عشق به دنیا بود، بلکه بخاطر اینکه او مردی با تقوا و خداترس بود. بیشتر اوقات خود را به تفکر می گذراند. در طول روز هرگز نمی خوابید، و هیچ یک از امور دنیا او را به وجد نمی آورد. نه خوشحال می شد و نه غمگین. هرگز کسی را مورد تمسخر و شوخی قرار نمی داد. بیشتر مواقع در هر مجلسی سکوت می کرد، او بسیار صادق و امانت دار بود، چندبار ازدواج کرد و صاحب فرزندان بسیاری شد، اما تمامی آنها در سن خردسالی از دنیا می رفتند. او بر هیچ یک از عزیزانش گریه و زاری نکرد، هرگاه سخنی یا خبری از کسی می شنید، ابتدا از او می خواست تا منبع خبر خویش را بیان کند. لقمان پیامبر نبود، اما بنده ای بود که به یقین و علم کامل رسید، او بسیار فکر می کرد و عشق به خداوند تمام وجودش را فرا گرفته بود. روزی لقمان گوسفندی را قربانی کرد، غلام او از او خواست تا بهترین قسمت از قربانی را به او بدهد، لقمان دل و زبان حیوان را به او بخشید. بار دیگر غلام از او خواست تا پست ترین اعضای قربانی را به او بدهد. لقمان مجدد؛ دل و زبان را به او داد. غلام علّت این کار را پرسید. لقمان پاسخ داد؛ این دو عضو عمده ترین قسمت های بدن هستند، اگر پاک باشند چیزی به پاکی آنها وجود نخواهد داشت و اگر این دو عضو به فساد کشیده شوند، چیزی به ناپاکی شان در دنیا وجود نخواهد داشت. ایشان اکثر علوم را می دانست . در پرهیزکاری و تعمق و تفکر و زهد، ممتاز و زبانزد عام و خاص بود. ایشان بیشتر حکمت ها را از حضرت داوود می آموختند و در نزدیکی شهر موصل در عراق می زیست. http://eitaa.com/yousofarjonei
🔹حضورریاست محترم سازمان بسیج مداحان کشورحاج یوسف ارجونی به همراه ریاست سازمان بسیج مداحان در هیات فدائیان حسین علیه السلام در دیدار با کربلایی سید رضا نریمانی http://eitaa.com/yousofarjonei
8.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وب_بزن ...خيلی از ماها بايد درس سكوت بخوانيم كه چه وقت ساكت باشيم، چقدر حرف بزنيم، چطور حرف بزنيم.به ما گفتند: كم حرف بزن، وقتی هم كه مي‌خواهی حرف بزنی هم خوب حرف بزن، هم حرفِ خوب بزن برای اينكه همه اينها را مي‌نويسند تو داري املا مي‌كنی ﴿إِنَّ عَلَيْكُمْ لَحَافِظِينَ، كِرَاماً كَاتِبِينَ﴾ http://eitaa.com/yousofarjonei