eitaa logo
کانال مداح اهل بیت علیهم السلام حاج یوسف ارجونی
482 دنبال‌کننده
941 عکس
954 ویدیو
23 فایل
لینک های کانال های مداح دلسوخته کانال مداح اهل بیت (ع) حاج یوسف ارجونی http://eitaa.com/yousofarjonei مولودی و عروسی @MadahanKhoorshed نوحه و روضه @Arsheyan_Eshgh روضه دفتری @Taranom_Noor ختم خوانی https://eitaa.com/joinchat/4272554106C86c6a6b80a
مشاهده در ایتا
دانلود
✅سخنی بادوستانی که تازه شروع کردن به مداحی 🔴اولین نکته شرکت درجلسات وبهره بردن ازتجربیات پیشکسوتان عرصه مداحی 🔴نکته بعد،عزیزان درمرحله اول نریدسراغ روضه خواندن،به قول استادحاج علی آقای انسانی روضه خواندن آخرین کلاس مداحی است،اول بایدلحن وصوت یک مداح باتمرین مداوم لحنی دلنشین بشه،وبهترین تمرین خواندن مدح وتقلیدازمداحان دیگراست،حتماتقلیدکنیدوباتقلیدنکته به نکته،خیلی خیلی تاثیرگزاراست. 🔴درکنارتمرین،دستگاهای موسیقی رانیزفرابگیرید نقل قولی ازاستادحاج احمدآقاواعظی مداح فقط بایدبخواند،ازنوحه خواندن ومدح خواندن شروع کنید. http://eitaa.com/yousofarjonei
در نگاه اول قصیده و غزل به لحاظ شکل و قالب بسیار به هم شبیه هستند به لحاظ شکل ظاهری غزل و قصیده به شعری گفته می شود که دومصرع بیت اول آن، با مصراع دوم مابقی ابیات آن هم قافیه باشند با این تفاوت که تعداد ابیات غزل بین هفت تا ۱۶ بیت می باشد ولی قصیده به شعری گفته میشود که ابیات آن بیش از ۱۶ بیت میباشد. به لحاظ محتوایی محتوای غزل، تغزلی و عاشقانه و محتوای قصیده، حماسی و داستانی و تاریخیست. جایگاه استفاده غزل و قصیده در مداحی سنتی، در ابتدای مجلس است. غزلیاتی که در مداحی استفاده می شود معمولا از حالت تغزلی خارج می شود و به مناجات و مدح و نهایتا به اشعار مشهور به اشعار امام زمانی(مناجات با حضرت) تبدیل می شود. اما قصیده اغلب محتوای حماسی و تاریخی و داستانی خود را در مداحی حفظ کرده و گاهی مرثیه هایی در قالب قصیده در مداحی استفاده می شود. http://eitaa.com/yousofarjonei
رباعی دوبیت است. که دو مصرع بیت اول و مصرع دوم بیت دوم با هم هم قافیه باشند. و وزن آن منحصرا بر وزن «لاحول ولا قوه الا بالله» است. رباعی ها در اصل به سه دسته تقسیم می شوند: الف) رباعی عاشقانه: مثل رباعی های رودکی ب) رباعی صوفیانه : مثل رباعی های ابوسعید ابوالخیر ، عطار و مولوی ج) رباعی فلسفی: مثل رباعی های خیام اما باتوجه به اینکه اینجا بحث ما "آموزش مداحیست" باید یادآور شویم که در مداحی سنتی رباعی ها در ابتدا و گاهی انتهای جلسه مداحی استفاده می شود. اغلب رباعی هایی که در ابتدای مجالس سنتی استفاده می شود به مشهورند. تعریف رباعی صلواتی: نوعی رباعی که در آن نام مبارک پیامبر و یا واژه صلوات باشد که ضمن شروع جلسه، از مستمعین صلوات بگیرند و جلسه با اسم اعظم خدا شروع میشود. http://eitaa.com/yousofarjonei
🌸چگونگی خواندن رباعی صلواتی برای اول مجلس در مداحی سنتی🌸 🕋بسم الله الرحمن الرحيم🕋 💫يارحمن و يا رحيم،يارب العالمين💫 🔹سرّ ابد و بقای سرمد زهراست 🔸ناموس حق و بضعه احمد زهراست 🔹در گلشن هستی گل بی خار یکیست 🔸آنهم گل گلزار محمد زهراست http://eitaa.com/yousofarjonei
محور هایی که باید برای تاثیر گزاری بیشتر نفس یک مداح رعایت شود: 1. ظاهر و رفتار 2. پردازش محتوا 3. حالات درونی و اخلاص 4. تکنیک های صدایی
4_153999166249373739.ogg
1.43M
🔹دقت در ظاهر و پروتکل های تشریفاتی و ملاحظات مرتبط با ارتقای کیفی آن http://eitaa.com/yousofarjonei
4_153999166249372235.ogg
938.8K
🔹یکی از تکنیک های رشد ساده سازی الگوهای در حوزه های مختلف مداحی و به ذهن سپاری آن است . سپس آرام آرام ظرافت ها و محتواهای لازم را به الگوی ساده بدست آمده اضافه خواهیم کرد. http://eitaa.com/yousofarjonei
🔹حضرت زهرایی ها بخونن امام جعفر صادق(ع)از قول رسول اكرم(ص) شخصيت ملكوتى حضرت صديقه كبرى عليها السلام را چنين وصف مى كند: "خداوند نور فاطمه را قبل از خلقت آسمان و زمين آفريد." عده اى سوال كردند: پس فاطمه عليهاالسلام از سنخ انسان نيست ؟ پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: حوريه اى است در لباس انسان . پرسيدند: چگونه چنين چيزى ممكن است ؟ رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: خداوند قبل از آن كه آدم را خلق كند، فاطمه را آفريد، در آن هنگام ارواح خلق شده بودند. چون خداوند آدم را خلق كرد، ارواح را بر او عرضه داشت . پرسيدند: در آن زمان فاطمه كجا بود؟ آن حضرت فرمود: در جايگاه مخصوص خود در ساق عرش. بحارالانوار،ج ۴۲، ص۵۰ http://eitaa.com/yousofarjonei
شعرشهدای مدافع حرم سبک:ایران اگردل توراشکستم تیتراژ معمای شاه سالارعقیلی شاعر:نرجس شایان گوشواره:أین معزّالاولیا یامهدی یارب ببین که مجلس شهیده مدافع حرم رسیده رسیده درجوارقبرش یه بانویی که قد خمیده مادر دلم بُوَد همیشه درتب الهی یاحمیدو یا رب الحمدللّه گشتم آخر مدافع حریم زینب(س) گوشواره:أین معزّالاولیا یامهدی غصه(خطاب به فرزندشهید) نخوردگرعزیزم ای کاش همیشه سربلند و بشاش بمانی ای پناه خانه مراقب مادرخودباش گوشواره:أین معزّالاولیایامهدی بانو(خطاب به همسرشهید) اگر کنار تو نبودم ببخش مرا همسرخوبم نشدکه پیش تو به سرشه غیرتی ام نشد بمونم توبه شکستم اما تو کریمی خدایی ای خدا رحیمی ببخش مراگر شکستم به جای شکرتو حریمی یارب کریمی تو بی نهایت نصیب من شده سعادت یقین که ستارالعیوبی کنم به درگهت شماتت العفو أنا ذلیل و أنت معبود أنا حقیرو أنت مسجود الهی ای تمام خوبی أنا فقیر و أنت محمود زهرا به پهلوی شکسته سوگند شدم اگرهمیشه پابند به زیرسایه ی تو بانو غم های سینه ام تمامند http://eitaa.com/yousofarjonei