eitaa logo
نوࢪالھدے﴿زهراے‌اطهر﴾
252 دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
4.7هزار ویدیو
653 فایل
💌ـ ﷽♡ * مدرسه علمیه زهرای اطهر سلام الله علیها 🌸 🏢 آدرس: خیابان وحدت اسلامی، کوچه پهلوان حسن، پلاک۲۵ تلفن : ☎️ ۰۲۱ ۵۵۶۰۰۶۹۶ بیسیمچی. saei13a@
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴🏳🏴🏳🏴 از ما زمینیان به شما آسمان سلام مولای دلشڪسته💔 امام زمان سلام این روزها هزار و دوچندان شڪسته ای امشب کجاے روضه بابا نشسته ای؟ شهادت جان سوز (؏) تسلیت باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📄 آخرین بروزرسانی جدول محل‌های برگزاری اجتماع عظیم مردمی بیعت با امام زمان ( ) عزیزان در شهرهای و به مشخصات کامل این اجتماع در شهرشان که تغییر کرده، حتما دقت نمایند. 📆 وعده ما: پنجشنبه ۱۶ آبان، در سراسر ایران اسلامی @ostad_shojae
‏عکس از zaharsharif313
🔖منبر کامل 🔖 🎧 استاد میرباقری | سخنرانی با موضوع «امام مهدی(عج)، سنت‌های فراموش‌شده و احکام تعطیل‌ماندۀ الهی»، ۱۳۹۷/۸/۲ ➖ عصر ظهور، صرفاً عصر مرتفع شدنِ غیبت جسمانیِ امام نیست. «ظهور» سه معنا دارد. ➖ احکام و سنن الهی، مناسک تحقق ولایت حقه و مناسک جریان الوهیت الهی در عالَم هستند. ➖ باطنِ همۀ حدود، خود امام است. اگر تحمل ولایت محقق نشود، حقیقت احکام محقق نمی‌شود، ولو انسان در ظاهر متشرع باشد. ➖ وقتی حقیقت ولایت به پردۀ غیبت می‌رود، حقیقت احکام هم در پردۀ غیبت قرار می‌گیرد. به‌اندازه‌ای که حقیقت ولایت دور از دسترس است، حقیقت احکام هم دور از دسترس است. ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
🔺️بیانات مهم آيت الله جاودان پيرامون ايام نهم ربيع الاول ‼‼ 🔺️خداوند به هیچ وجه راضی نیست ! این فریب شیطان است! به هیچ وجه فریب نخورید!
❓برگزاری هایی با عنوان نهم ربیع ، چه مقدار صحیح و مستند هست ؟ ✍️پاسخ: برگزار کردن جشن به مناسبت نهم ربیع الاول ()به دو جهت می‌تواند باشد: 🔺نخست آنکه سالروز به امامت رسیدن حضرت ولی عصر امام زمان(عج) است. زیرا هشتم ربیع الاول روز شهادت (ع) است و از آن به بعد امامت به عهده امام زمان حضرت (عج) سپرده می‌شود. شیعیان برای به رسیدن امام زمان خشنودند و جشن می‌گیرند. با این کار یک نوع ابراز احساسات و عرض ارادت نسبت به آن وجود شریف و مادر بزرگوارش (س) می‌کنند. 🔻دومین مناسبت که به اشتباه و غلط بین مردم مشهور گشته گفته می شود این روز سالروز قتل خلیفه دوم ، عمربن خطاب است که این سخن بدون مستند تاریخی و دلیل معتبر است. زیرا طبق منابع تاریخی فریقین (شیعی و سنی) عمر بن خطاب در روز بیست و سوم ذی الحجه ترور شد و پس از سه روز یعنی اواخر ذی الحجه درگذشته است . بنابر این ، این نظر که او در به قتل رسیده فاقد دلیل معتبر است.(۱) ✅بسیاری از بزرگان شیعه بر این اتفاق نظر دارند که تاریخ قتل خلیفه دوم ۲۶ یا ۲۹ ذی الحجة سال ۲۳ هـ .ق است. ✍️شیخ مفید در کتاب « مسار الشیعه » آورده است: 📚در روز بیست و ششم ذی الحجة سال ۲۳ هجری مجروح گردید و در بیست و نهم ماه درگذشت.(۲) ✍️هم چنین شیخ ابراهیم بن علی کفعمی در کتابی معروف به مصباح آورده است: 👈باید دانست که قتل در ۲۶ ذی الحجة سال ۲۳ هـ .ق واقع شده است . این مطلبی است که صاحبان کتاب های « طبقات »، « مسار الشیعه »، و ....بر آن تصریح نموده اند، بلکه اجماع شیعه و اهل تسنن نیز بر این است.(۳) ✍️حتی مرحوم علامه مجلسی که خود نظریۀ را نقل کرده است، می‌نویسد: این‌که گفته‌اند قتل عمر در ماه ذی‌حجه بوده، بین فقهای شیعۀ امامیه مشهور است. (۴) 🔺گذشته از این نکته تاریخی ، خلیفه دوم در هر تاریخی به قتل رسیده باشد ، برپایی مراسم جشن و سرور به این مناسبت از اشتباهات فاحش و خطاهای بزرگ به شمار می رود . 🔻نه تنها در شرایط کنونی بلکه در دوران ائمه معصومین نیز چنین مواردی که در سالروز قتل عمر برنامه و جلسه شادمانی برپا کنند، گزارش نشده است . شیعیان نیز چنین برنامه‌ای نداشته‌اند. چنانچه برخی از شیعیان و نزدیکان ائمه به ناسزاگویی به خلفا می‌پرداختند، اهل بیت با آنان برخورد می‌نمودند. بر گزاری این مراسم امروزه از طرف عده ای بعضا همراه با کارهای زشت همراه است که مطمئناً بر خلاف دین اسلام و توصیه ائمه اهل بیت (ع) است. 🔹امروز دنیای اسلام بیش از همه زمان‌ها به اتحاد و انسجام مسلمانان نیاز دارد، شایسته نسیت که ما شیعیان با برپایی چنین مراسمی دامنه را گسترده‌تر و فاصله میان مسلمانان را بیشتر نماییم. 👈 و انسجام اسلامی از برترین نعمت‌های خدادادی است، همان گونه که امیرالمؤمنین فرمود: خداوند بر این امت منت نهاده و بین آنها الفت و اتحاد ایجاد کرده که در سایه آن زندگی کنند. به کنف حمایت آن پناهنده شوند. این نعمتی است که احدی نمی‌تواند بهایی برایش بگذارد. زیرا از هر بهایی گران‌قدرتر و از هر چیز پر ارزشی با ارزش‌تر است.(۵) ⚠️برپایی چنین جلساتی با هر عنوان آتش دشمنی را بر می‌افروزد . آنان را نیز به مقابله به مثل و توهین و هتک حرمت به مقدسات شیعه و احیاناً تعرض به جان شیعیان وا می‌دارد که این قطعاً مورد رضایت (عج) نیست. 📚پی‌نوشت ها‌: ۱. مروج الذهب و معادن الجوهر،على بن حسين مسعودى‏، ج ۲، ص ۳۲۱، ناشر دار الهجرة، مكان نشر: قم‏،سال چاپ: ۱۴۰۹، نوبت چاپ دوم‏؛ الطبقات الكبرى‏،ابن سعد كاتب واقدى‏، ج۳، ص ۲۵۸، ناشر دار الكتب العلمية،مكان نشر: بيروت‏، سال چاپ: ۱۴۱۸،نوبت چاپ: دوم‏. ۲. مسار الشيعة (المجموعة)،الشيخ المفيد، ص ۲۳،سال چاپ : ۱۴۰۶، ناشر مكتب آية الله العظمى المرعشي النجفي - قم. ۳. المصباح، كفعمي، ص۵۱۱، چاپ دوم، سال چاپ ۱۴۰۳ - ۱۹۸۳ م، ناشر مؤسسة الأعلمي للمطبوعات - بيروت. ۴.بحار الانوار ، ج۳۱ ، ص ۱۱۸. ۵. نهج البلاغه، خطبه ۱۹۲.