یک دوستی دارم ، دیشب می گفت رئیسی اگر جرأت می کنه الآن بره بین مردم😂
حضور امروز #صبح_جمعه رئیس جمهور در یکی از مراکز اصلی توزیع مرغ و فروشگاه های زنجیره ای تهران و گفتگو با #مردم
@zamanetafakor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه سکانس عجیب توی فیلم پری هستش که خسرو شکیبایی توی تاکسی میزنه زیر گریه،بقیه هم باهاش گریه میکنن!
چقدر امشب دلمون گرفته ها
از مصادیق غربت امام زمان علیه السلام اینه که تا گرونی میشه یاد حضرت می افتیم و جمله معروفی که هزاران بار شنیدیم
*ان شاء الله صاحبش بیاد*
یعنی واقعا شان ولی خدا اینه که تورم رو کاهش بدن؟
ارزونی بیارن؟
مشکلات اقتصادی رو حل کنند؟
واقعا معرفت ما نسبت به حضرت اینه؟
چرا ما اینجوری شدیم؟
کجا رو اشتباه رفتیم؟
کی قراره بفهمیم؟
اگر ماها توی زندگی غم و غصه نداشته باشیم و دنیامون آباد باشه سراغ امام زمان رو میگیریم؟
حس میکنیم جاش خالیه یا نه؟
چرا ما اینطوری شدیم؟
التماس دعا ندارم
التماس تفکر دارم
21.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵 از مهمترین علل استرس در نوجوانان
چرا بچه ها دچار استرس میشن؟
یکی از مهمترین دلایل، نا مشخص بودن هدف است...
💢 @zamanetafakor
✍ خاطرهٔ محبت به همسر از زبان فرزند استاد فاطمینیا به مناسبت درگذشت ایشان
🔹روزی با پدر میخواستیم برویم به یک مجلس مهم؛ وقتی آمدند بیرون خانه، دیدم بدون عبا هستند.
🔸گفتم:
عبایتان کجاست؟
🔹گفتند:
مادرتان خوابیده و عبا را رویشان کشیدهام.
🔸به ایشان گفتم:
بدون عبا رفتن آبروریزی است.
🔹ایشان گفتند:
اگر آبروی من در گروی این عباست و این عبا هم به بهای از خواب پریدن مادرتان است، نه آن عبا را میخواهم نه آن آبرو را.
فکر کن صبح تا شب دویده باشی و فکرت مشوش باشه از معیشت و گرونی های اخیر، بعد تلوزیون رو باز کنی ببینی خبرنگار در صدا و سیمای جمهوری اسلامی داره از یه خانم چادری مصاحبه مستند میگیره که ما با یارانه واریزی کلی خرید کردیم تازه تهش هم باقی مونده
ادا در میارید یا واقعا اینقدر احمقید؟
در رابطه دنبال فرد عالی نگردید چون هیچ کس به طور مطلق عالی نیست، دنبال فردی کافی بگردید.
🌸🌷❤
🍃امام صادق(ع)
❣بهشتی ها، چند نشانه دارند:
😍 روی گشاده
🌸 زبان نرم
💖 دل مهربان
🌼 دستِ دهنده
امالی؛ ص683
☑ @zamanetafakor
🔰چرا امام جعفر صادق (ع) را رئیس مذهب شیعه مینامیم؟
✍️ پاسخ: همه امامان شیعه برای اسلام و خلق خدا خدمت کردند.در این راه زحمات طاقت فرسایی را متحمل شدند. زحمات در قالب های مختلف، مانند قیام، صلح، سکوت و فعالیت های سیاسی و فرهنگی ظهور نمود.
علت اینکه به مذهب ما "مذهب جعفری "گفته می شود، این نیست که امامان دیگر برای اسلام خدمت نکرده اند، بلکه سبب ناميده شدن آن است كه دوره زندگي امام صادق(ع) مصادف بود با اواخر حكومت امويان و اوايل خلافت عباسيان. به سبب درگيری ها و اختلافاتي كه ميان اين دو خاندان به وجود آمده بود، فرصت خوبی برای فعالیت های فرهنگی پدید آمد که امام صادق(ع) از آن بهره گرفت و مذهب شيعه را توسعه داد.
امام با تشكيل حلقات درس و تبيين معارف و مباني تشيع، به نشر و تبليغ اسلام پرداخت.
روايات بسيار زيادي را بيان فرمود. به همين جهت حيات مجددي در كالبد شيعه دميده شد . معارف و احكام شيعه بيش از هر زماني مطرح گرديد. نظم و ترتيب خاص و ارزندهاي به شيعه داده شد. بدین جهت اين مذهب را به امام جعفر صادق منسوب مينمايند. زيرا علاوه بر تحكيم مباني آن، عمده احاديث اين مذهب- نسبت به امامان ديگر - از اين امام بزرگوار نقل شده است.
در مجلس درس ايشان هزاران تن شركت مي كردند. برخي از آنان مانند ابوحنفيه، مالك بن انس، جابر بن حيان و زرارة بن اعين، از اركان و بزرگان اهل سنت و شيعه به شمار مي آمدند.(۱)
مرحوم جعفرشهیدی می نویسد:
" آن كه در اخبار فقه شيعه تتبع كند، خواهد ديد روايت هاى رسيده از امام صادق (ع) در مسائل مختلف فقهى و كلامى مجموعه اى گسترده و متنوع است. براى همين است كه مذهب شيعه را مذهب جعفرى خوانده اند. گشايشى كه در آغاز دهه سوم سده دوم هجرى پديد آمد، موجب شد مردم آزادانه تر به امام صادق (ع) روى آورند. گشودن مشكلات فقهى و غير فقهى را از او بخواهند. ... دانشمندان از هيچ يك از اهل بيت رسول خدا به مقدار آنچه از ابوعبدالله روايت دارند، نقل نكرده اند.
هيچ يك از آنان متعلمان و شاگردانى به اندازه شاگردان او نداشته اند. روايات هيچ يك از آنان برابر با روايت هاى رسيده از او نيست. اصحاب حديث نام راويان از او را چهار هزار تن نوشته اند. نشانه آشكار امامت او خردها را حيران مى كند و زبان مخالفان را از طعن لال مى سازد." (۲).
📚 پینوشتها:
۱.محمدجواد مشكور ، تاريخ شيعه و فرقههاي اسلام تا قرن چهارم، بی نام، ص ۱۰۶ - ۱۰۵؛مهدی پیشوایی، سیره پیشوایان، قم، موسسه امام صادق (ع)،۱۳۷۹ش ،چاب یازدهم، ص۳۵۹
۲. جعفر شهيدى، زندگانى امام صادق، ص۶۱؛
رسول جعفریان، حیات فکری وسیاسی امامان شیعه، قم ، انتشارات انصاریان، ۱۳۸۴ش ، چاپ هشتم، ص ۳۴۵.