eitaa logo
ضامن آهو
108 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
1.9هزار ویدیو
20 فایل
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم:کسی که دوست دارد خندان و با روی گشاده خداوند را دیدار کند، باید از محبّت و ولایت علی بن موسی الرضّا علیه السلام بهره مند باشد. بحار الأنوار، ج ۳۶، ص ۲۹۶.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار پیشکسوتان و فعّالان دفاع مقدّس و مقاومت ۱۴۰۲/۰۶/۲۹ 💠درباره واقعه دفاع مقدس 🔖اهمیت شناخت دفاع مقدس ✔️واقعه‌ دفاع مقدّس یک برهه‌ برجسته و مهمّی از تاریخ کشور ما است. ◀️این مقطع را باید درست بشناسیم و آن را به اذهان نسلهای بعدی معرّفی کنیم. ♦️ در این شناخت درسهای بزرگی وجود خواهد داشت و کارهای بزرگی پیش خواهد رفت. 🔖زوایا و دیدگاه‌های مختلف در شناخت عظمت دفاع مقدّس 🔍عظمت این حادثه را از چند زاویه میشود مشاهده کرد: 1️⃣ از چه چیزی دفاع میشد؟ ♦️انقلاب اسلامی ♦️جمهوری اسلامی ♦️تمامیت ارضی کشور 👈طرف مقابل به این سه چیز حمله کرده بود. البتّه هدف جبهه‌ی اساسی و مهمّ دشمن انقلاب بود. 2️⃣دفاع در مقابل چه کسی انجام میگرفت؟ ⭕️همه‌ قدرتهای مطرح آن روز دنیا شدند یک جبهه و در حمله‌ به جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی، سهیم شدند. 📍گفته میشد مشوّق اصلی حمله‌ به ایران هم آمریکایی‌ها هستند 📌آمریکایی‌ها: ❌جایگاه و آرایش نیروهای ما را نقشه‌برداری میکردند به طور مداوم در اختیار آنها میگذاشتند. 🔺شیوه‌های راه‌کنشی را، یعنی تاکتیکی را، در اختیار صدّام قرار میدادند. 📌اروپایی‌ها: ❌ فرانسوی‌ها پیشرفته‌ترین تجهیزات هوایی را در اختیار عراق قرار دادند. ❌آلمانی‌ها امکانات تهیّه‌ تسلیحات شیمیایی را در اختیار صدّام قرار دادند و کمک کردند. 🔻بلوک شرق، شوروی سابق و کشورهایی که در اروپای شرقی بودند: ❌از امکانات زمینی و هوایی، هرچه میخواستند در اختیار او گذاشتند. ❌کشورهای عربی پول بی‌حساب در اختیارش گذاشتند. هم پول دادند، هم مسیر رفت‌و‌آمد. 👈همه کمک کردند. مهاجم اینها بودند؛ ما چه؟ ◀️ما کمک‌کننده‌ای نداشتیم؛ حتّی امکانات و تسلیحاتی که حاضر بودیم پول بدهیم بخریم، فراهم نمیشد مگر بندرت. ❇️در یک چنین رویارویی‌ای ملّت ایران توانست روی سکّوی پیروزی بِایستد و با شکوه خودش را به دنیا نشان بدهد. 3️⃣دفاع‌کنندگان چه کسانی‌ بودند؟ 🔍ظاهر دفاع‌کننده‌ها، ظاهر ارتش و ظاهر سپاه، یا به شکل همین تنظیمات متعارف دنیا بود امّا باطنش اصلاً شباهت به لشکرکشی‌های دنیا نداشت. 🌟فرمانده این مجموعه ــ امام بزرگوار ــ یک مرد الهی بود؛ ✨یک عنصر الهیِ بی‌نظیر؛ ✨در کنار دانش و فکر و تجربه دارای آن روح زلال و صفای معنوی بود؛ 🔺لذا نفَسش تأثیر داشت. 🌟صبغه دینی دفاع مقدّس 🔻وقتی صبغه‌ دینی هست، نتیجه این میشود که: ✨این جوان با شوق شهادت حرکت میکند برای اینکه برود جبهه. ✨خانواده‌ها، پدرها، مادرها، همسرها راضی میشدند به اینکه این جوان برود جبهه، برای خدا. ✨خطوط مقدّم جبهه‌ی ما، محراب عبادت بود. 🌟حضور عمومی ملت ♦️جبهه‌ جنگ فقط منطقه‌ی زدوخورد نبود، پشت جبهه هم جبهه‌ جنگ بود. 🔻در دنیا پادگانها محلّ تأمین نیرویند؛ 👌اینجا پادگانها هم بودند: 📍مسجدها 📍هیئتها 📍دانشگاه 📍حوزه 📍مدارس و دبیرستان‌ها هم بود. 👌در بخشهای گوناگون پشتیبانی، خانواده‌ها، زنان خانه‌دار و دیگران هم بودند. ⬅️نمیگویم همه‌ آحاد ملّت بودند امّا در سطح عموم مردم و لایه‌های گوناگون اجتماعی این حرکت حضور داشت. ❇️در این بخش، بخصوص در این بخش سوّم ده‌ها کار تبیینی و هنری میشود انجام داد 4️⃣آثار و دستاوردهای این دفاع چه بود؟ 🔹حفظ تمامیّت ارضی 🔸کشف عظمت توانایی‌های ملّت 🔹ایمن‌سازی کشور از تهاجم‌های نظامیِ محتمل 🔸شناخت ظرفیّت‌های انسانی ملّت ایران 🔹گسترش مرزهای فکری و معرفتی انقلاب اسلامی 🔸گسترش فرهنگ مقاومت و اتّکاء به نفس 🔹رشد و استحکام فکر مقاومت در داخل کشور 💠درباره نیروهای مسلّح ❇️نیروهای مسلّح جزو نوامیس حتمی هر جامعه‌ای هستند؛ وجودشان جزو آن عناصر اصلی است که بدون آن، یک جامعه سرپا نمیماند. ♦️باید به نیروهای مسلّح از جهات مختلف رسیدگی کرد، حضورشان را مغتنم دانست، تلاششان را ارج نهاد؛ 👈چه آن کسانی که این ایمنی را در مرزها به وجود می‌آورند، چه آنهایی که در داخل به وجود می‌آورند. 🔖نکته‌ای خطاب به خود نیروهای مسلّح ✔️منطق قدرت در اسلام، استعلاء نیست؛ 👈یعنی هرچه قدرت شما بیشتر بشود: ◀️باید تواضعتان بیشتر باشد، ◀️انعطافتان بیشتر باشد، ◀️توجّهتان به خدا بیشتر باشد. ❇️اقتدار با زبان خوش و رفتار مهربانانه هیچ منافاتی ندارد. ✨با زبان نرم گاهی بیشتر و بهتر میشود خیلی از موفّقیّتها را به دست آورد. 💡نیروهای مسلّح کار خودشان را قدر بدانند، ارج بنهند، اهمّیّت بدهند، افتخار کنند به کاری که انجام میدهند؛ 📍مردم هم بایستی قدر اینها را بدانند. ☑️نیّتها را خدایی کنیم. 👈همین که شما: 🔹به مردم رحم میکنید 🔸به کشور میخواهید خدمت کنید 🔹میخواهید یک کار هنری خلق کنید که چهار نفر را هدایت کند 🔺این نیّت خدایی است. ✨با نیّت خدایی که وارد بشویم، خدای متعال هم کمک خواهد کرد.
امشب که زمین و آسمان می گرید از ماتم عسگری جهان می گرید جا دارد اگر شیعه خون گریه کند چون مهدی صاحب الزمان می گرید سالروز پرپر شدن یازدهمین گل بوستان امامت و ولایت، تسلیت باد
🏴زیارتنامه امام حسن عسکری علیه السلام ⬅️آیت الله مشکینی: مبادا روز شهادت یا ولادت امامی بگذرد و شما آن امام را زیارت نکنید. 🔹السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلايَ يَا أَبَا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ الْهَادِيَ الْمُهْتَدِيَ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَكَاتُهُ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَلِيَّ اللهِ وَ ابْنَ أَوْلِيَائِهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ ابْنَ حُجَجِهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا صَفِيَّ اللهِ وَ ابْنَ أَصْفِيَائِهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَ ابْنَ خُلَفَائِهِ وَ أَبَا خَلِيفَتِهِ 🔹السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ خَاتَمِ النَّبِيِّينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ سَيِّدِ الْوَصِيِّينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ سَيِّدَةِ نِسَاءِالْعَالَمِينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ الْأَئِمَّةِ الْهَادِينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ الْأَوْصِيَاءِ الرَّاشِدِينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عِصْمَةَ الْمُتَّقِينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا إِمَامَ الْفَائِزِينَ السلامُ عَلَيْكَ يَا رُكْنَ الْمُؤْمِنِينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا فَرَجَ الْمَلْهُوفِينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ الْأَنْبِيَاءِالْمُنْتَجَبِينَ 🔹️السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خَازِنَ عِلْمِ وَصِيِّ رَسُولِ اللهِ السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الدَّاعِي بِحُكْمِ اللهِ السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا النَّاطِقُ بِكِتَابِ اللهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ الْحُجَجِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا هَادِيَ الْأُمَمِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَلِيَّ النِّعَمِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَيْبَةَ الْعِلْمِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا سَفِينَةَ الْحِلْمِ 🔹السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا الْإِمَامِ الْمُنْتَظَرِ الظَّاهِرَةِ لِلْعَاقِلِ حُجَّتُهُ وَ الثَّابِتَةِ فِي الْيَقِينِ مَعْرِفَتُهُ الْمُحْتَجَبِ عَنْ أَعْيُنِ الظَّالِمِينَ وَ الْمُغَيَّبِ عَنْ دَوْلَةِ الْفَاسِقِينَ وَ الْمُعِيدِ رَبُّنَا بِهِ الْإِسْلامَ جَدِيداً بَعْدَ الانْطِمَاسِ وَ الْقُرْآنَ غَضّاً بَعْدَ الانْدِرَاسِ 🔹أَشْهَدُ يَا مَوْلايَ أَنَّكَ أَقَمْتَ الصَّلاةَ وَ آتَيْتَ الزَّكَاةَ وَ أَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ دَعَوْتَ إِلَى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ عَبَدْتَ اللهَ مُخْلِصاً حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ 🔹أَسْأَلُ اللهَ بِالشَّأْنِ الَّذِي لَكُمْ عِنْدَهُ أَنْ يَتَقَبَّلَ زِيَارَتِي لَكُمْ وَ يَشْكُرَ سَعْيِي إِلَيْكُمْ وَ يَسْتَجِيبَ دُعَائِي بِكُمْ وَ يَجْعَلَنِي مِنْ أَنْصَارِ الْحَقِّ وَ أَتْبَاعِهِ وَ أَشْيَاعِهِ وَ مَوَالِيهِ وَ مُحِبِّيهِ وَ السَّلامُ عَلَيْكَ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَكَاتُهُ. 📚کانال پند عارفانه (شعر، نصایح، ادعیه) 🏴
ای‌زحسنت‌عیان‌ جلوه‌ی‌داوری طلعت‌احمدی‌ صولتت‌حیدری دیو‌و‌حور‌وملک‌ جنّ‌وانس‌و‌پری جمله‌درمحضرت گرم‌فرمان‌بری سیّدی‌یاحسن‌ایّها‌العسکری (ع)🏴 🖤
تاج امامت است به روی سر شما  خیل ملائکند به دور و بر شما  قربان چهره ات که تجلی مصطفاست  قربان آن صلابت چون حیدر شما سالروز آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج) بر شما تبریک و تهنیت باد
15.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حقیقت «زن زندگی آزادی» در کف میدان آنچه که در همه رسانه ها سانسور شد!! محتوای بزرگسال🔞
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگه میخوای ارزش زن در اسلام رو درک کنی، این دعا رو بخون👌
23.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خیییییییییییییییلی مهم 💥ریشه و علت فتنه ۱۴۰۱💥 سرود سلام فرمانده🤔 👈نبینی، ضرر کردی👉
🔴راه‌های تبلیغ حجاب 🔹مولوی به داستان پیرمرد خارکن اشاره می‌کند. شخصی که در کندنِ یک بوته خار کوچک، سستی و امروز و فردا کرد تا بوته رشد کرد و محکم شد، از سوی دیگر خارکن رو به ضعف و پیری نهاد. خاربُن در قوت و برخاستن *** خارکَن در پیری و در کاستن[1] 🔻ماجرای برخی دختران نوجوان کشورمان نیز بی‌ارتباط با این داستان نمادین نیست. حجاب، مطلبی مربوط به هویت و شخصیت مذهبی و ملی ما ایرانیان است. بدون آموزش و ممارست از سنین کودکی، این سرمایه عظیم حفظ نخواهد شد. زمانی که دختر پاک و معصوم، همراه با یک تلفن همراه رها می‌شود و هیچ سخت‌گیری درباره پوشش او از طرف والدین و اطرافیان لحاظ نمی‌گردد، نمی‌توان انتظار داشت همین کودک در سنین جوانی، بدون دلیل و ناگهان تبدیل به بانویی محجبه شود. حقیقت این است که با این حجم بی‌خیالی و بی‌توجهی برخی والدین، چادری و با حجاب شدنِ برخی دختران، شبیه به معجزه و از عنایات غیبی الهی است. 🔻فرایند نهادینه‌سازی «نهادینه‌سازی» یعنی تعمیق و تثبیت باورها، ارزش‌ها و رفتارهای مطلوب.[2] باور و عقیده ممکن است در لحظه دچار تحول شود و شکل بگیرد؛ اما زمینه این دگرگونی، به تربیت تدریجی و عادت دادن شخص بازمی‌گردد. در عصری که آموزش رقص و آواز در مهدهای کودک رواج دارد و گفتگوی پدر و مادر با فرزند تنها درباره نمره درس ریاضی و بازی در مدرسه است، نباید انتظار تحول اساسی داشت. گاهی در خانواده‌ها، دغدغه نماز و پوشش فرزند، حتی به اندازه دغدغه لقمه و تغذیه همراه دانش‌آموز هم نیست. 🔻کودک مقایسه می‌کند وقتی دختربچه در رسانه، پویانمایی‌های رنگارنگ را مشاهده می‌کند که در آن‌ها دختران در نهایت زیبایی و تناسب به تصویر درآمده‌اند و چهره طبیعی خود را با این زیبایی‌های ساختگی مقایسه می‌کند، در دل آرزو می‌کند که ای‌کاش! شبیه این شخصیت کارتونی باشد. آرایش غلیظ و اهتمام به دست‌کاری سر و صورت، با این الگوهای دروغین ارتباط دارد. دروغ و خیال‌بافی در سنین بالاتر نیز متوقف نمی‌شود. خوانندگان، بازیگران و مدل‌های آمریکایی و اروپایی ذهن جوان را معطوف یک زیبایی مصنوعی می‌کند. چگونه می‌توان انتظار داشت که دختربچه‌ کم سن و سال با حضور چنین الگوهای رسانه‌ای و بمباران فیلم‌ها، نسبت به چادری سیاه، میل و رغبت نشان دهد؟! آیا برای او الگویی ارزشمند و معقول ساخته‌ایم؟ پی‌نوشت: [1]. مولوی ، مثنوی معنوی، دفتر دوم. [2]. ماهیت و مفهوم نهادینه‌سازی از منظر قرآن کریم، وحید وثوقی راد و دیگران، اسلام و پژوهش‌های مدیریتی، سال هفتم، شماره 2، پیاپی 17، پاییز و زمستان 1397.
🔴راه‌های تبلیغ حجاب 🔹مولوی به داستان پیرمرد خارکن اشاره می‌کند. شخصی که در کندنِ یک بوته خار کوچک، سستی و امروز و فردا کرد تا بوته رشد کرد و محکم شد، از سوی دیگر خارکن رو به ضعف و پیری نهاد. خاربُن در قوت و برخاستن *** خارکَن در پیری و در کاستن[1] 🔻ماجرای برخی دختران نوجوان کشورمان نیز بی‌ارتباط با این داستان نمادین نیست. حجاب، مطلبی مربوط به هویت و شخصیت مذهبی و ملی ما ایرانیان است. بدون آموزش و ممارست از سنین کودکی، این سرمایه عظیم حفظ نخواهد شد. زمانی که دختر پاک و معصوم، همراه با یک تلفن همراه رها می‌شود و هیچ سخت‌گیری درباره پوشش او از طرف والدین و اطرافیان لحاظ نمی‌گردد، نمی‌توان انتظار داشت همین کودک در سنین جوانی، بدون دلیل و ناگهان تبدیل به بانویی محجبه شود. حقیقت این است که با این حجم بی‌خیالی و بی‌توجهی برخی والدین، چادری و با حجاب شدنِ برخی دختران، شبیه به معجزه و از عنایات غیبی الهی است. 🔻فرایند نهادینه‌سازی «نهادینه‌سازی» یعنی تعمیق و تثبیت باورها، ارزش‌ها و رفتارهای مطلوب.[2] باور و عقیده ممکن است در لحظه دچار تحول شود و شکل بگیرد؛ اما زمینه این دگرگونی، به تربیت تدریجی و عادت دادن شخص بازمی‌گردد. در عصری که آموزش رقص و آواز در مهدهای کودک رواج دارد و گفتگوی پدر و مادر با فرزند تنها درباره نمره درس ریاضی و بازی در مدرسه است، نباید انتظار تحول اساسی داشت. گاهی در خانواده‌ها، دغدغه نماز و پوشش فرزند، حتی به اندازه دغدغه لقمه و تغذیه همراه دانش‌آموز هم نیست. 🔻کودک مقایسه می‌کند وقتی دختربچه در رسانه، پویانمایی‌های رنگارنگ را مشاهده می‌کند که در آن‌ها دختران در نهایت زیبایی و تناسب به تصویر درآمده‌اند و چهره طبیعی خود را با این زیبایی‌های ساختگی مقایسه می‌کند، در دل آرزو می‌کند که ای‌کاش! شبیه این شخصیت کارتونی باشد. آرایش غلیظ و اهتمام به دست‌کاری سر و صورت، با این الگوهای دروغین ارتباط دارد. دروغ و خیال‌بافی در سنین بالاتر نیز متوقف نمی‌شود. خوانندگان، بازیگران و مدل‌های آمریکایی و اروپایی ذهن جوان را معطوف یک زیبایی مصنوعی می‌کند. چگونه می‌توان انتظار داشت که دختربچه‌ کم سن و سال با حضور چنین الگوهای رسانه‌ای و بمباران فیلم‌ها، نسبت به چادری سیاه، میل و رغبت نشان دهد؟! آیا برای او الگویی ارزشمند و معقول ساخته‌ایم؟ پی‌نوشت: [1]. مولوی ، مثنوی معنوی، دفتر دوم. [2]. ماهیت و مفهوم نهادینه‌سازی از منظر قرآن کریم، وحید وثوقی راد و دیگران، اسلام و پژوهش‌های مدیریتی، سال هفتم، شماره 2، پیاپی 17، پاییز و زمستان 1397.
6.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️آموزش به سبک بنی امیه 🔷اعتراض مقام معظم رهبری به آموزش وپرورش ودانشگاه