eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
6.5هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
895 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh تبادل @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
5.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما نگیم علی کی بگه علی .... 🟢با صدای عاشق اهلبیت مرحوم حاج آقای کافی ❇️تقدیم به شما عاشق امیرالمؤمنین‌ علی(ع) کانال مقتل ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال مقتل ضامن اشک در ایتا @zameneashk1 ضامن اشک در واتساپ https://chat.whatsapp.com/Ie5H2bXilyv4aTbz9OP4hI
4_5913472292104439467.opus
294.8K
332 از کجا بفهمیم مطالب روایی که در فضای مجازی منتشر میشود درست است یاخیر؟ کانال مقتل ضامن اشک @zameneashk1 ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh
4_5913391035618167021.m4a
15.01M
333 ✴️درشرح معنی توکل به خدا ..... وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ (آل عمران/١٥٩) کانال مقتل ضامن اشک @zameneashk1 ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات 333 #بصیرت_عاشورایی ✴️درشرح معنی توکل به خدا ..... وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأ
🔰توکل از دیدگاه قرآن مجید (ضمیمه پست 333) برای آگاهی از حقیقت توکل، برخی از آیاتی را که از توکل سخن می گوید، مورد بحث و بررسی قرار می دهیم. یکی از نمونه های بارز توکل بر خدا، برنامه ویژه رزمندگان مسلمان است که در سنگرها با دشمنان حق و عدالت به ستیزه برخاسته و با استمداد از قدرت مطلق به جهاد خود ادامه می دهند: «إِذْ هَمَّتْ طائِفَتانِ مِنْکمْ أَنْ تَفْشَلا وَ اللَّهُ وَلِیهُما وَ عَلَی اللَّهِ فَلْیتَوَکلِ الْمُؤْمِنُونَ [1]؛ به یاد آر، هنگامی را که دو طایفه از شما، تصمیم بر سستی در امر جهاد گرفتند. خداوند ولی هر دو طایفه است. و بر گروه با ایمان است که بر خدا توکل نمایند». کافی است که بدانیم خداوند به پیامبر دستور می دهد که پس از زمینه سازی و تصمیم قاطع بر کار، بر خدا توکل نمایید، چنان که می فرماید: «فَإِذا عَزَمْتَ فَتَوَکلْ عَلَی اللَّهِ [2]؛ هر موقع تصمیم گرفتی، بر خدا توکل بنما». نکته شایان توجه، این است که بدانیم «توکل» در قرآن، در کنار «صبر»- که عامل نیروبخش و قدرت آفرین است- وارد شده و در آخرین بخش این کتاب، درباره صبر و بردباری- که جز استقامت در راه هدف و مقاومت در برابر موانع نیست- به طور گسترده سخن خواهیم گفت، چنان که قرآن می فرماید:«وَ ما لَنا أَلَّا نَتَوَکلَ عَلَی اللَّهِ وَ قَدْ هَدانا سُبُلَنا وَ لَنَصْبِرَنَّ عَلی ما آذَیتُمُونا وَ عَلَی اللَّهِ فَلْیتَوَکلِ الْمُتَوَکلُونَ [3]؛ چرا ما بر خدا توکل ننماییم، در حالی که ما را به راههای رستگاری خویش رهبری نموده و ما در برابر آزارهای شما (در راه هدف) مقاومت خواهیم کرد و متوکلان بر خدا توکل کنند». باز در آیه دیگری می بینیم عمل و فعالیت و صبر و توکل در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، آنجا که می فرماید: «نِعْمَ أَجْرُ الْعامِلِینَ الَّذِینَ صَبَرُوا وَ عَلی رَبِّهِمْ یتَوَکلُونَ [4]؛ چه خوب است پاداش گروهی [که با اسباب، چنگ می زنند] آنان بردبارانند و بر خدا توکل می ورزند». این آیه پاسخگوی گروهی است که می اندیشند که بهره گیری از عوامل طبیعی و اسباب مادی، نقطه مقابل توکل بر خداست، در صورتی که در این آیه، توجه به کار و کوشش، در کنار توکل قرار گرفته است و نکته آن، این است که هر نوع حرکت و جنبش و هر بود و نمودی از جانب خداست و هرگز نمی توان اسباب مادی را از اراده خدا جدا دانست. فرد متوکل از تمام علل مرئی و نامرئی بهره می گیرد و از خدا استمداد می جوید تا نارساییهای کار او را برطرف سازد و حتی پیامبران نیز که در مقام اعجاز از علل نامرئی مدد می گیرند، دست به دامن توکل می زنند، چنان که قرآن می فرماید:«وَ ما کانَ لَنا أَنْ نَأْتِیکمْ بِسُلْطانٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ وَ عَلَی اللَّهِ فَلْیتَوَکلِ الْمُؤْمِنُونَ [5]؛ شأن ما نیست که معجزه ای برای شما بیاوریم، مگر به اذن خدا. گروه با ایمان بر او توکل جویند». گروه با ایمان، در مقام بازداشتن خویش از ارتکاب گناه، از توکل بر خدایی که آنان را در کشمکشهای درونی کمک کند، بی نیاز نیستند، چنان که قرآن می فرماید: «إِنَّهُ لَیسَ لَهُ سُلْطانٌ عَلَی الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَلی رَبِّهِمْ یتَوَکلُونَ؛[6]ابلیس بر افراد با ایمانی که بر پروردگار خود توکل می کنند، تسلطی ندارد». برای آشنایی بیشتر با مفهوم این روش اخلاقی، کافی است که در مضمون آیه زیر، دقت بیشتری کنیم. در این آیه، رزمندگانی از بنی اسرائیل که مأمور حمله به برج و باروی دشمن بودند، در سایه توکل بر خدا یورش می برند، ولی گروه کسل و سست عنصری که فاقد نیروی توکل بودند، دست روی دست می گذارند و از زیر بار مسؤولیت شانه خالی می کنند؛ قرآن به سخنان هر دو گروه اشاره می نماید:«قالَ رَجُلانِ مِنَ الَّذِینَ یخافُونَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَیهِمَا ادْخُلُوا عَلَیهِمُ الْبابَ فَإِذا دَخَلْتُمُوهُ فَإِنَّکمْ غالِبُونَ وَ عَلَی اللَّهِ فَتَوَکلُوا إِنْ کنْتُمْ مُؤْمِنِینَ؛[7] آن دو نفر از بنی اسرائیل که مورد نعمت خدا قرار گرفته بودند، به گروه مبارز گفتند: یورش ببرید و وارد شوید، وقتی وارد شدید، شما پیروزید و اگر فرد با ایمانی هستید، بر خدا توکل نمایید». این منطق گروه متوکلانی است که با استفاده از ابزار مادی و وسایل طبیعی، خود را با نیروی توکل مجهّز می سازند و بر دشمن یورش می برند؛ اکنون منطق دیگران را که فاقد این نیرو بودند، ملاحظه کنیم: «قالُوا یا مُوسی إِنَّا لَنْ نَدْخُلَها أَبَداً ما دامُوا فِیها فَاذْهَبْ أَنْتَ وَ رَبُّک فَقاتِلا إِنَّا هاهُنا قاعِدُونَ؛[8]گروه دیگر به موسی گفتند: تا جبّاران آنجا هستند، ما وارد آنجا نمی شویم، تو و خدایت بروید و با دشمن نبرد کنید، ما در اینجا نشسته ایم». [1] آل عمران/122 [2]آل عمران/ 159 [3] ابراهيم/12 [4] عنكبوت/ 58 و 59 [5] ابراهيم/ 11 [6] نحل/99 [7] مائده/23 [8] مائده/24 کانال مقتل ضامن اشک @zameneashk1
اللهم عجل لولیک الفرج 🤲 @zameneashk1
❖﷽❖ 3 در پاسخ اتمام حجت امام حسین علیه السلام زهیر بن قین چنین گفت: 📜ثم تكلم زهير بن القين البجلي فقال: و اللّه يابن رسول اللّه لوددت أني قتلت فيك ثمّ‌ نشرت حتى اقتل فيك ألف مرّة و أن اللّه قد دفع القتل عنك و عن هؤلاء الفتية من إخوتك و ولدك و أهل بيتك. 📝زهير بن قين هم‌چنين گفت: به خدا قسم! دوست داشتم در راه تو كشته شوم، سپس زنده شوم تا آن‌كه هزار مرتبه به راهت كشته شوم و خدا به اين وسيله كشته شدن را از تو و جوانان و برادران و فرزندان و اهل بيت تو برطرف كند. 📚شرح غم حسین علیه السلام(مقتل خوارزمی)، صفحه 87 ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 4 📜فجعل عليه السلام زهير بن القين في ميمنة أصحابه، و حبيب بن مظاهر في ميسرة أصحابه، و أعطى رايته العباس أخاه عليه السلام، و جعلوا البيوت في ظهورهم، و أمر بحطب و قصب كان من وراء البيوت أن يترك في خندق كأنه ساقية عملوه في ساعة من الليل و أن يحرق بالنار مخافة أن يأتوهم من ورائهم فنفعهم ذلك . و أصبح عمر بن سعد في ذلك اليوم و خرج بالناس، و جعل على ربع أهل المدينة عبد اللّه بن زهير الأزدي، و على ربع ربيعة و كندة قيس بن الأشعث بن قيس، و على ربع مذحج و أسد عبد الرحمن بن أبي سبرة الحنفي، و على ربع تميم و همدان الحر بن يزيد الرياحي، فشهد هؤلاء كلهم مقتل الحسين عليه السلام إلا الحر بن يزيد فإنه عدل إلى الحسين عليه السلام و قتل معه. و جعل عمر أيضا على ميمنته عمرو بن الحجاج الزبيدي، و على ميسرته شمر ابن ذي الجوشن ،و على الخيل عروة بن قيس الأحمسي، و على الرجال شبث ابن ربعي اليربوعي التميمي، و أعطى الراية دريدا مولاه . 📝حسين (ع) زهير بن قين را بر ميمنه مقرر داشت و ميسره را به حبيب بن مظاهر سپرد و پرچم را به برادرش عباس داد و جلوى خيمه‌ها صف بستند و آنها را پشت سر نهادند و دستور داد هيزم و هيمه‌ها را كه پشت خيمه‌ها فراهم كرده بود در خندقى كه چون نهر بزرگى پشت خيمه‌ها در ساعتى از شب كنده بودند ريختند و آتش زدند، مبادا دشمن از پشت سر به آنها حمله كند؛ عمر بن سعد صبح عاشوراء لشكر خود را به صف كرد (مل ط‍‌) عبد اللّه بن زهير ازدى را بر اهل مدينه گماشت و ربيعه و كنده را به قيس بن اشعث سپرد و ربع مذحج و اسد را به عبد الرحمن بن ابى سبرۀ حنفى داد، و حر بن يزيد رياحى را سردار تميم و همدان كرد؛ همۀ آنان در كشتن حسين (ع) شركت كردند جز حر بن يزيد كه به حسين (ع) برگشت و با او كشته شد؛ عمر ميمنۀ سپاه را به عمرو بن حجاج زبيدى واگذاشت و ميسره را به شمر بن ذى الجوشن داد و عروة بن قيس احمسى را فرماندۀ سواره نظام كرد و شبث بن ربعى يربوعى را فرماندۀ پيادگان كرد و پرچم را به آزاد كردۀ خود دُرَيد سپرد. 📚نفس المهموم، در کربلا چه گذشت؟ ، صفحه 295 ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
بستن آب شيوه ناجوانمردانه تشنه نگه داشتن طرف در جنگ، براي از پاي درآوردن او .درحادثه کربلا سپاه عمر سعد به دستور ابن زياد، از رسيدن آب به خيمه‏گاه امام حسين‏ «ع‏» جلوگيري کردند.از روز هفتم محرم، عمر سعد کسي را به نام عمرو بن حجاج با پانصدسوار بر شريعه فرات مامور کرد.آنان فرات را در محاصره خويش قرار دادند و از سه روزبه شهادت امام حسين‏ «ع‏» مانده، مانع آب برداشتن اصحاب او از فرات شدند.[1] اين کار که‏به تشنگي امام و اصحاب و فرزندانش در روز عاشورا انجاميد، از سوزناکترين حادثه‏ هاي‏ کربلا بود و امام و ياران و اطفالش لب تشنه ماندند. فرهنگ عاشورا / جواد محدثي [1] اعيان الشيعه، ج 1، ص 599، الکامل في التاريخ، ج 2، ص 556. @zameneashk1