eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
6.3هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
878 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh تبادل @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 27 سوال: با توجه به اینکه آبی در خیام نبود و تمام اهل حرم خصوصا کودکان فریاد العطش داشتند، چرا علی اکبر برای رفع عطش و آوردن آب براب اهل حرم به سمت فرات نرفت و به سوی امام حسین ع برای رفع عطش آمد؟آیا نمی دانست آبی در خیام نیست؟ مقتل علی اکبر ع به روایت ابن‏طاووس، اللهوف فلما لم يبق معه سوي أهل بيته، خرج علي بن الحسين عليهم‏السلام - و کان من أصبح الناس وجها، و أحسنهم خلقا - فاستأذن أباه في القتال، فأذن له، ثم نظر اليه نظر آئس منه، و أرخي عليه‏السلام عينه ، و بکي، ثم قال: اللهم اشهد، فقد برز اليهم غلام أشبه الناس خلقا و خلقا و منطقا برسولک صلي الله عليه و آله و سلم، و کنا اذا اشتقنا الي نبيک، نظرنا اليه. فصاح، و قال: يا ابن‏سعد! قطع الله رحمک کما قطعت رحمي! فتقدم نحو القوم، فقاتل قتالا شديدا، و قتل جمعا کثيرا، ثم رجع الي أبيه، و قال: يا أبت! العطش قد قتلني، و ثقل الحديد قد أجهدني، فهل الي شربة من الماء سبيل؟ فبکي الحسين عليه‏السلام و قال: واغوثاه يا بني! قاتل قليلا، فما أسرع ما تلقي جدک محمدا صلي الله عليه و آله و سلم، فيسقيک بکأسه الأوفي شربة لا تظمأ بعدها أبدا. فرجع الي موقف النزال و قاتل أعظم القتال، فرماه منقذ بن مرة العبدي (لعنه الله تعالي) بسهم، فصرعه، فنادي: يا أبتاه! عليک السلام، هذا جدي يقرئک السلام، و يقول لک: عجل القدوم علينا. ثم شهق شهقة، فمات. فجاء الحسين عليه‏السلام حتي وقف عليه، و وضع خده علي خده، و قال: «قتل الله قوما قتلوک، ما أجرأهم علي الله و علي انتهاک حرمة الرسول، علي الدنيا بعدک العفاء». قال الراوي: و خرجت زينب بنت علي عليه‏السلام، تنادي: يا حبيباه! با ابن أخاه! و جاءت، فأکبت عليه، فجاء الحسين عليه‏السلام، فأخذها، وردها الي النساء . ابن‏طاووس، اللهوف، / 114 – 112 و چون آن حضرت به جز خاندانش کسي نماند، علي بن الحسين عليه‏السلام که از زيبا صورتان و نيکو سيرتان روزگار بود، بيرون شد و از پدرش اجازه‏ي جنگ خواست. حضرت اجازه‏اش داد. سپس نگاهي مأيوسانه به او کرد و چشمان خود به زير افکند و اشک فروريخت. سپس فرمود: «بار الها! گواه باش جواني که در صورت و سيرت و گفتار شبيه‏ترين مردم به پيغمبرت بود، به جنگ اين مردم رفت. ما هر گاه به ديدن پيغمبرت مشتاق مي‏شديم، به اين جوان نگاه مي‏کرديم.» پس به فرياد بلند صدا زد: «اي پسر سعد، خدا رحم تو را قطع کند! همچنان که رحم مرا قطع کردي.» علي عليه‏السلام به جانب لشکر شد و جنگ سختي نمود و عده‏اي را کشت و به نزد پدرش بازگشت و عرض کرد: «پدر جان! تشنگي به جانم آورد و از سنگيني اسلحه‏ي آهنين سخت ناراحتم. آيا جرعه‏ي آبي را فراهم مي‏شود؟» حسين عليه‏السلام به گريه افتاد و فرمود: «اي امان! پسر جانم کمي هم به جنگ ادامه بده. ساعتي بيش نمانده است که جدت محمد را ملاقات کني. او با کاسه‏اي لبريز از آب تو را سيراب خواهد کرد. آبي که پس از آشاميدن آن، هرگز تشنه نخواهي شد.» پس آن جوان به ميدان بازگشت و کارزار عظيمي نمود تا آن که منقذ بن مرة عبدي لعين تيري به سوي او پرتاب نمود و از پايش درآورد. صدا زد: «پدرم سلام بر تو! اينک جدم است که بر تو سلام مي‏رساند و مي‏فرمايد: هر چه زودتر نزد ما بيا!» پس نعره‏اي برآورد و مرغ روحش از قفس تن پرواز نمود. حسين عليه‏السلام آمد تا بر بالينش نشست و صورت خود به صورت علي گذاشت و فرمود: «خدا بکشد گروهي را که تو را کشتند. چه جرأتي نسبت به خدا و هتک احترام پيغمبر داشتند! بعد از تو، خاک بر سر دنيا باد!» راوي گفت: زينب، دختر علي عليه‏السلام از خيمه‏ها بيرون شد و فرياد مي‏زد «اي دلبندم! اي فرزند برادرم.» و مي‏آمد تا آن که خود را به روي کشته‏ي آن جوان انداخت. حسين آمد و بازوي خواهر را گرفت و به سوي زنان حرم برگردانيد. فهري، ترجمه‏ي لهوف، / 114 - 112 موضوع : فلسفه ی عطش در روز عاشوراء موضوع سخنرانی:مقام عرفانی علی اکبر ع در عرفان عاشورایی هدیه به عاشقان امام حسین ع به مناسبت ولادت علی اکبر ع محل سخنرانی : خوزستان،مجمع الذاکرین شهرستان ایذه قسمت دوم سخنران : حتما بعنوان هدیه روز عید برای دوستان ارسال کنید ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg
28 سلام مقام حضرت علی اکبر علیه السلام و حضرت علی اصغر علیه السلام با هم برابره؟؟؟ سلام علیکم اصلا این سوال به دلایل زیر غلط است و کسی وارد مقایسه شهدای کربلا با هم نشود : 1 - شما وقتی بخواهید مطلبی را عرض یابی کنید باید متخصص کار باشید و کاملا مطلب را بدانید مثلا در دانشگاه می خواهند بدانند کدام از اساتید در فن ریاضی ازهمه اعلم تر و با سواد تر است؟ یقینا باید کسی جواب دهد که آشنایی کامل با مفاهیم ریاضی داشته باشد و یا در حوزه علمیه برای مشخص کردن مرجع از افرادی سوال می شود که خودشان مجتهد و صاحب نظر باشند. در این رابطه برای شناخت معصوم و مقایسه آن با معصوم دیگر و یا شهدای کربلاء که کدام افضل وب رتر هستند باید درباره آنها شناخت عمیق داشت تا نظر داده شود وقتی درقرآن می فرماید و ما ادریک ما لیلةالقدر و در تفسیر است که لیلة القدر فاطمه س است و انس و جن از شناخت فاطمه س عاجز هستند و اگر کسی فاطمه را شناخت شب قدر را می فهمد و اینکه فقط خدا و رسول و معصومین فاطمه س را شناختند و غیر معصوم درک این مقام را ندارد چگونه می توانند افراد غیر معصوم تشیخص مقام دهند و در ثانی نظر دهند کدام بالاتر است. در مورد علی اکبر ع و علی اصغر ع مگر ما به درجه ای رسیده ایم که مقام هردو بزرگوار را فهمیده باشیم بعد نظر بدهیم که کدام افضل هستند. مهم : ما حتی مقام اصحاب امام حسین ع را هم نمی دانیم چه برسد به اولاد امام حسین ع در شب عاشورا امام حسین ع وقتی می فرماید من هیچ اصحابی با وفادارتر از شما سراغ ندارم و... ما در فهم همین کلام م عاجز هستیم. 2 - مطلب دوم که عرض شد این سوال غلط است این است که ما باید در برابر یک عزیز موضع گیری کنیم و بگوئیم نفر اول این فضائل را دارد و نفر دوم این فضائل را ندارد و ناقص است که با توجه به پاسخ اول این موضع گیری ما نسبت به شهداء صد در صد غلط است و در ما دوری از شهداء را می آورد و بسیار خطرناک است مثلا می گوئیم این خانه این 5 فضیلت را دارد که خانه دوم ندارد پس خانه اول بالاتر است ما برای خانه دوم نقص قائل شده ایم و این نقص سبب دوری ما از خانه دوم می شود. یکی از خطاهای عظیم و جبران ناپذیر آقا میر که بحمد خدا خلع لباس شد همین بود که حر ره را با سایر اصحاب مقایسه کرده بود و به این ترتیب به حضرت حر جسارت کرده بود و این یقینا غلط است. مهم ، مهم : هر یک از معصومین و شهداء مقام خاص خود را دارند و ما باید وارد آن مقام خاص شویم و از آنها ، فیض اکمل را ببریم و هیچ گاه یادمان باشد در پی مقایسه نباشیم چون هم بضاعت عقلی،معرفتی و تقوایی را نداریم و هم باعث دوری از آن مقام خاص می شود. مگر روایتی به صراحت داشته باشیم که فقط یک دسته از روایات بسیار معتبر هست که مقام 5 تن را از 9 معصوم دیگر بالاتر میداند و فهم همین روایات هم در فهم ما نیست. درک زیارت جامعه در این ارتباط بسیار مهم است. ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل در تلگرام و اینستاگرام @m_h_tabemanesh1 @m_h_tabemanesh2 کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashkم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
28 سلام...ببخشید سلام اخر زیارت عاشورا راجب کدوم از فرزندان امام حسین ع است. سلام علیکم 1 - در 4 سلام اخر زیارت عاشوراء در فراز و علی علی بن الحسین ع منظور وجود مقدس علی اکبر ع است. انچه در کتاب شفاء الصدر آمده است چون متن زیارت عاشوراء سلام و خطاب به شهدای کربلاست و حضرت علی اکبر ع از جمله شهدای رزمنده کربلاست منظور ایشان است. علت اینکه وجود مقدس علی اصغر ع نیست به این دلیل است که ایشان وارد جنگ نشده و درگیری رزمی نداشته است. 2 - مهم : مطلب مستند و قابل ذکر این است که در سایر زیارات امام حسین ع مانند زیارت وارث و جمیع زیارات امام حسین ع بعد از زیارت نام دو شخص امده است اول علی اکبر ع و بعد نام مقدس حضرت عباس است به همین روش زیارات در اینجا یقینا منظور علی اکبر ع است. 3 - در عبارت السلام علیک یا اول قتیل من خیر نسل سلیل من سلالة ابراهیم..،اول قتیل علی اکبر است یعنی پرچمدار اوستعقلا و عرفا نمی شود از نام مقدس علی اکبر که مقدم در جهاد بر سایر بنی هاشم است گذشت و بر دیگری سلام کرد. 4 - اگر محل دفن علی اکبر ع را که پائین پای امام حسین ع است در نظر بگیریم و عرفاء فرمودند علی اکبر ع باب الحسین است یقینا بعد از السلام علی الحسین ،باید سلام بر علی اکبر ع باشد. 5 - این ظاهر مطلب است اما سر مطلب شامل تمام علی ها می شود که امام حسین ع فرمود اگر خدا به من هزار علی بده همه را علی نام گذاری می کنم . این فراز قداست نام مقدس امیر المومنین ع را آشکار می فرماید. از اهداف قیام امام حسین ع در عاشوراء احیاء نام مقدس امیر المومنین ع است که در این فراز زیارت تجلی کرده است. ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل در تلگرام و اینستاگرام @m_h_tabemanesh1 @m_h_tabemanesh2 کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrD-rSAOIK0SWg
1 سلام در ناحیه مقدسه بر علی اکبر ع السلام عليک يا أول قتيل من نسل خير سليل من سلالة ابراهيم الخليل صلي الله عليک و علي أبيک اذ قال فيک قتل الله قوما قتلوک يا بني ما أجرأهم علي الرحمن و علي انتهاک حرمة الرسول، علي الدنيا بعدک العفا کأني بک بين يديه مائلا و للکافرين قاتلا قائلا: أنا علي بن الحسين بن علي نحن و بيت الله أولي بالنبي‏ أطعنکم بالرمح حتي ينثني أضربکم بالسيف أحمي عن أبي‏ ضرب غلام هاشمي عربي والله لا يحکم فينا ابن الدعي‏ حتي قضيت نحبک و لقيت ربک، أشهد أنک أولي بالله و برسوله و أنک ابن رسوله و حجته و ابن حجته و أمينه حکم الله علي قاتلک مرة بن منقذ بن النعمان العبدي لعنه الله و أخزاه الله و من شرکه في قتلک و کانوا عليک ظهيرا و أصلاهم الله جهنم و ساءت مصيرا و جعلنا الله من ملاقيک و مرافقيک و مرافقي جدک و أبيک و عمک و أخيک و أمک المظلومة و أبرء الي الله من قاتليک و أسأل الله مرافقتک في دار الخلود و أبرء الي الله من أعدائک أولي الجحود و السلام عليک و رحمة الله و برکاته. هنگامى كه خواستى زيارت شهيدان (رضايت خدا بر آنان باد) را به جا آورى، پيش پاى قبر حسين (سلام بر او باد) بايست كه آن‏جا مدفن على بن حسين مى‏باشد (درودهاى خدا بر آن دو باد) سپس روى به سوى قبله كن آن‏جا موضع شهيدان است. خطاب به على‏بن حسين اشاره كن و بگو: سلام بر تو اى اولين كشته شده، از نسل بهترين سلسله، از خاندان ابراهيم خليل، درود خدا بر تو و بر پدر تو باد، كه درباره تو گفت: «خدا بكشد آن گروهى را كه تورا كشتند اى فرزندم، چه چيزى آنان را بر خدا عاصى كرد، و بر تجاوز به حرمت و احترام رسول واداشت، بعد از تو دنيا مباد». «تو بدانچه كه دوست داشتى رسيدى، و پروردگارت را ملاقات كردى. من شهادت مى‏دهم كه تو به خدا و رسولش سزاوارترى، تو فرزند رسول خدايى و فرزند حجت او و امين اويى. خدا قاتل تو «مرة بن منقذبن نعمان عبدى» و كسانى را كه همراه او در قتل تو شركت كردند و عليه تو تلاش نمودند لعنت كند و خوار بسازد، خداى‏آنان‏را داخل جهنم مى‏كند كه بازگشتگاه بسيار بدى است. خداوند ما را از ديداركنندگان و رفيقان و همراهان تو و از همنشينان جد و پدر و عمو و برادر و مادر مظلومه‏ات قرار دهد. از قاتلان تو بيزارى مى‏جويم و به خدا پناه مى‏برم و از خداوند در زندگى جاويد همنشينى با تورا مى‏طلبم و از دشمنان تو كه منكران حق بوده‏اند بيزارى مى‏جويم و به خدا پناه مى‏برم. سلام و رحمت و بركات خدا بر تو باد.» ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات @zameneashk
2 مقتل علی اکبر ع به روایت نفس المهموم شیخ غباس قمی و لما قتل أصحاب الحسين عليه‏السلام، و لم يبق معه الا أهل بيته خاصة و هم: ولد علي عليه‏السلام و ولد جعفر و ولد عقيل و ولد الحسن و ولد عليهم‏السلام اجتمعوا يودع بعضهم بعضا، و عزموا علي الحرب. أبوالحسن علي بن الحسين الأکبر عليه‏السلام. چون ياران حسين عليه‏السلام کشته شدند و جز خانواده‏اش کسي با او نماند که عبارت از اولاد علي و اولاد جعفر و عقيل و امام حسن باشند، گرد هم آمدند و يکديگر را وداع کردند. کان علي بن الحسين عليه‏السلام من أصبح الناس وجها، و أحسنهم خلقا، فاستأذن أباه في القتال، فأذن له، ثم نظر اليه نظر آيس منه، و أرخي عليه‏السلام عينه و بکي. [...] علي بن الحسين عليه‏السلام (ف) زيباتر و خوشخوتر همه‏ي مردم بود. از پدرش اجازه‏ي نبرد خواست. به او اجازه داد و نگاه نوميدي به او کرد و اشکش سرازير شد و گريست (مح) روايت شده [است] که ريش مبارک سوي آسمان بلند کرد و گفت: «خدايا! گواه اين مردم باش! جواني برابر آنها رفت که شبيه‏ترين مردم است به پيغمبر تو در خلقت و اخلاق و گفتار. ما هر وقت مشتاق ديدار پيغمبرت مي‏شديم، به روي او نگاه مي‏کرديم. ..... وشد علي الناس مرارا و قتل منهم جمعا کثيرا حتي ضج الناس من کثرة من قتل منهم. و روي: أنه قتل علي عطشه مائة و عشرين رجلا. بر لشکر چند بار حمله برد و جمع بسياري کشت (مح). به اندازه‏اي از آن لشکر کشت که به شيون آمدند. در روايتي با تشنگي يکصد و بيست مرد را کشت. و في المناقب: أنه قتل سبعين مبارزا، ثم رجع الي أبيه و قد أصابته جراحات کثيرة، در مناقب گويد: «هفتاد مبارز را کشت و نزد پدر برگشت و زخم بسياري بر تن داشت.» (مح ف) فقال: يا أبة العطش قد قتلني، و ثقل الحديد أجهدني، فهل الي شربة من ماء سبيل أتقوي بها علي الأعداء؟ عرض کرد: «اي پدر! تشنگي مرا کشت و سنگيني آهن توانم برد. دسترسي به شربت آبي هست که تواني گيرم و بر دشمن بتازم؟» فبکي الحسين عليه‏السلام و قال: وا غوثاه! يا بني! قاتل قليلا، فما أسرع ما تلقي جدک محمدا صلي الله عليه و آله، فيسقيک بکأسه الأوفي شربة لا تظمأ بعدها أبدا. حسين گريست و فرمود: «وا غوثاه! پسر جان اندکي بجنگ و به همين زودي جدت محمد را ديدار کني و از جام لبالب او بنوشي و هرگز تشنه نشوي.» و قيل أنه عليه‏السلام قال: يا بني! هات لسانک. فأخذ بلسانه، فمصه، و دفع اليه خاتمه و قال: امسکه في فيک و ارجع الي قتال عدوک، فاني أرجو أنک لا تمسي حتي يسقيک جدک بکأسه الأوفي شربة لا تظمأ بعدها أبدا. (مح) گفته‏اند که به او فرمود: «اي پسر جانم! زبانت را بيرون آور.» زبانش را گرفت و مکيد و انگشتر خود به دهانش نهاد و فرمود:«به ميدان برگرد که اميدوارم به شب نرسي تا جدت از جام لبالب خود شربتي به تو بنوشاند که بعد از آن هرگز تشنه نشوي.» ..... فلم يزل يقاتل حتي قتل تمام المأئتين، و کان أهل الکوفة يتقون قتله، فبصر به مرة ابن‏منقذ بن النعمان العبدي الليثي فقال: علي آثام العرب ان مر بي يفعل مثل ما کان يفعل ان لم أثکله أباه. فمر يشد علي الناس بسيفه، فاعترضه مرة بن منقذ، فطعنه، فصرع، و احتواه الناس، فقطعوه بأسيافهم. و جنگ را ادامه داد تا کشته را به دويست تن رسانيد. (د) مردم کوفه از کشتن او خودداري مي‏کردند. چشم مرة بن منقذ عبدي ليثي به او افتاد و گفت: «گناه عرب به گردن من باشد اگر با چنين کشتاري بر من گذارد و داغش را به دل ماردش نگذارم. و در اين ميان که به مردم حمله مي‏کرد، مرة بن منقذ سر راه او را گرفت و نيزه‏اي به او نواخت و او را به خاک انداخت و لشکر دورش را گرفتند و با شمشير او را پاره پاره کردند. القمي، نفس المهموم، / 313 - 307 ، 305 ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات @zameneashk
3 اشک امام حسین ع برعلی اکبر ع و في روضة الصفا: رفع الحسين عليه‏السلام صوته بالبکاء و لم يسمع أحد الي ذلک الزمان صوته بالبکاء. در روضة الصفا است که: حسين بالين او بلند گريست و تا آن زمان کسي گريه‏اش را نشنيده بود. ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات @zameneashk
4 زیارت مخصوصه علی اکبر توسط امام صادق ع و في زيارته المروية عن الصادق عليه‏السلام: بأبي أنت و أمي من مذبوح و مقتول من غير جرم، و بأبي أنت و أمي، دمک المرتقي به الي حبيب الله، و بأبي أنت و أمي من مقدم بين يدي أبيک يحتسبک، و يبکي عليک محترقا عليک قلبه، يرفع دمک بکفه الي أعنان السماء، لا ترجع منه قطرة، و لا تسکن عليک من أبيک زفرة. [...] در زيارت او که از امام صادق عليه‏السلام روايت شده، آمده است: «پدر و مادرم قربان سر بريده و کشته‏اي بي‏جرم. پدر و مادرم قربان خونت که تا نزد حبيب خدا بالا رفت. پدر و مادرم قربانت که در برابر پدر به ميدان شتافتي و او تو را در راه خدا داد و بر تو مي‏گريست و دلش بر تو مي‏سوخت و خونت را تا دل آسمان مي‏پاشيد و قطره‏اي از آن برنمي‏داشت و ناله‏اش براي تو خاموش نمي‏شد. القمي، نفس المهموم، / 313 - 307 ، 305 عزیزان مداح چندین بار با دقت این روضه ها را بخوانند و تکرار کنند چندین روضه زیبا را شامل می شود ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات @zameneashk
5 شرح زیارت علی اکبر ع در ناحیه ی مقدسه پاسخ به شبهات اخیر دشمن به شعائر حسینی ع چگونه دشمنان توانستند با حرمت شکنی ریشه دین را در اروپا و آمریکا از بین ببرند و با چه روشهایی نفوذ در جمع مومنین می کنند پاسخ در فایل صوتی هوشمندانه عمل کنیم در مقابل توطئه دشمن حتما گوش کنید و منتشر کنید مدیران کانالها و گروه ها مطالب مقتل امام حسین ع در کانال و گروه ضامن اشک وقف امام حسین ع است می توانند با اسم کانال و گروه خود منتشر کنند @zameneashk
6 اسرار گذاشتن امام حسین ع زبانش را در کام علی اکبر گذاش بعضي گفته‏اند: حسين عليه‏السلام زبان علي را در کام گرفت تا به او بنمايد که کام وي از کام او خشک‏تر است و با اين همدردي او را تسکين دهد؛ ولي ممکن است منظور حسين اين بوده است که در اين دم آخر او را به حقايق آگاه کند که درجات معنوي او ارتقا يابد. چنانچه در حديث آمده است: پيغمبر اکرم در آخرين دم زندگاني، علي عليه‏السلام را در زير بستر خود خواست و زبان در کام او نهاد و به او حقايق آموخت که هزار هزار باب علم بود. کمره‏اي، ترجمه‏ي نفس المهموم، / 143 ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات @zameneashk
7 اسرار خروج حضرت زینب س در کنار کشته غلی اکبر ع شيخ مفيد رحمه الله گفته است: زينب خواهر حسين مي‏شتافت و فرياد مي‏کرد: «واي برادرم! واي برادر زاده‏ام!» و آمد تا خود را روي نعش علي اکبر انداخت. حسين سر او را برداشت و او را به خيمه برگردانيد و به جوانانش گفت: «برادر خود را برداريد!» او را از قتلگاهش برداشتند و آوردند و جلو خيمه‏اي که برابر آن مي‏جنگيدند، گذاشتند. رمز 62 - شايد سبب آمدن مخدره زينب بر سر نعش علي براي دلداري و تسلي و حفظ امام عليه‏السلام بوده است و گويا حضرت بالين علي ديري پائيده و زينب را نگران کرده که مبادا بالين نعش او دق کرده باشد و شايد هم از کثرت محبت به علي‏اکبر بوده و به مناسبت علاقه‏ي مفرط زنان حرم به او، حضرت دستور داد نعش او را به خيمه‏ها آوردند که در دسترس آنها باشد. کمره‏اي، ترجمه‏ي نفس المهموم، / 143 ، 142 - 141 ، 139. ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات @zameneashk