4_5791982085505815551.mp3
6.93M
#امام_مهدی_عج_و_عاشوراء
❤️بیعت با امام حسین ع در شب عاشورا
💚تعداد بیعت کنندگان شب عاشورا ۷۱ نفر با حسین ع
❤️بیعت کنندگان با امام حسین ع به روایت امام باقرع ۱۴۵ نفر بودند
💚راوی بیعت در شب عاشورا، حضرت سکینه س بود
❤️برداشتن بیعت از همه یاران بعلت اینکه کوفیان بیعت را شکسته بودند
💚امام فرمود شما با علم اینکه کوفه با من بیعت کرده بیعت کردید اما کار برعکس شد و من بیعت را برداشتم
❤️ادامه توضیح بیعت امام حسین ع در شب عاشورا
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh
"باب الحسین ع"
https://t.me/Babolhusein
گروه و کلاس مقتل شناسی متضمن البکاء
https://t.me/joinchat/1mMEyJCOrVMwYmI0
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات
#عفاف_و_حجاب_در_قرآن
سلام استاد خسته نباشید.
خانمی در همسایگی ما هست که درباره حجاب می گوید لا اکراه فی الدین خدا گفته اجباری نیست. چی جواب بدم. . ممنون
سلام علیکم
با صلوات بر وجود مقدس امیرالمومنین ع
یکی از تحریفاتی که دشمن و نا اشنایی دوست نسبت به قرآن و مقتل انجام می گیرد تسلط نداشتن به قرآن و مقتل است. ما باید تمام آیه و مقتل را در نظر بگیریم.
حیله دشمن این است که یک قسمت از ایه را می گیرد و مابقی را رها می کند در صورتیکه آیه ادامه دارد .به آیه دقت کنیم.
لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَن يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ / البقره ٢٥٦)
ﺩﻳﻦﺩﺍﺭی ﻭﺍﺟﺐ ﺍﺳﺖ؛ ﺍﻣﺎ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﻧﻤﻲﺗﻮﺍﻥ ﻭ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺑﻪﺯﻭﺭ ﺩﻳﻦﺩﺍﺭ ﻛﺮﺩ؛ ﭼﻮﻥﻛﻪ ﺭﺍﻩ ﺍﺯ ﭼﺎﻩ ﻛﺎﻣﻠﺎً ﻣﺸﺨﺺ ﺍﺳﺖ. ﭘﺲ ﻫﺮﻛﻪ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺗﻌﺎﺭﺽ ﺑﺎ ﺧﺪﺍﺳﺖ، ﺩﻭﺭی ﻛﻨﺪ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺎﻭﺭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﻪ ﭼﻨﺎﻥ ﺗﻜﻴﻪﮔﺎﻩ ﻣﻄﻤﺌﻨﻲ ﭘﻨﺎﻩ ﻣﻲﺑَﺮﺩ ﻛﻪ ﻫﻴﭻ ﺗﺰﻟﺰﻟﻲ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﺍﻩ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﺧﺪﺍ ﺷﻨﻮﺍی ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ.
آیه می فرماید دین مانند خورشید اظهر الشمس است. همانطور که کسی نمی تواند خورشید را منکر شود و در اثبات خورشید زور و اجباری نیست چون خورشید بر همه ثابت است. دین با دلایل متقن و آشکار بر اهل علم واضح است و در فهماندن دین زور واجباری نیست نه اینکه دلت خواست انجام بده دلت نخواست انجام نده.) اگر این حرف درست باشد که اعمال حرام و واجب دل بخواهی باشد مخالف آیات امر و نهی خداست. مثلا دزد بگوید اجباری نیست و دزدی کند و درقیامت بگوید خدایا خودت گفتی دلت خواست دزدی کن نخواستی دزدی نکن. تمام احکام از جمله حجاب این گونه است. قیامت خانم به خدا بگوید خودت گفتی و زوری نیست که با حجاب باشم یا بی حجاب و به بهشت برود در صورتیکه در آیات سوره نور و احزاب 11 آیه بر وجوب حجاب آمده است. حجاب امر خداست که ما باید باحجاب باشیم.
بسیار مهم: با این منطق دل بخواهی در این صورت قرآن تضاد پیدا می کند از طرفی خدا می گوید اجباری نیست و دین داری دل بخواهی است و از طرفی ظالمین را وارد جهنم کند همه در قیامت بگویند درجواب خدا لا اکراه فی الدین. افراد جاهل و افرادی که اصلا با معنی قران کاری ندارند این مطالب را می گویند.
در فلسفه ی حجاب،بی حجابی بزرگترین ظلم است. ظلم به جوانان در حال بلوغ که آنها را به خود ارضایی و تخریب روحیه و فکر و ضعف جسمانی جوان سوق دهد. هر بی حجاب شریک در تخریب و انحراف جوانان حتی افراد دارای خانواده است. بی حجاب و بی حیاء و بی عفت در قیامت جوانانی را که به واسطه او راه ملکوت بر آنها بسته شد را به او نشان می دهند یا مردانی که بواسطه ی او با تحریک شدن خانواد خود را رها کردند. بی حجابی و شهوت ایمان را از بین می برد چنانکه نمک عسل را از بین می برد.. شهوت و بی عفتی و بد حجابی در روایات مساوی با سرد شدن ایمان در قلب است.)
اگر دین ازجمله حجاب اختیاری یبود جهنم باید تعطیل شود.
مهم : در ادامه آیه می فرماید قبول اجباری نیست ( نه عمل به احکام ) چون بهشت (رشد) و جهنم (غی) بوضوح بیان شده است. اگر به طاغوت که شرک و گناه و حرام و آنچه خدا نهی کرده است کافر شوید و دوری کنید به عروه ی وثقی که امیر المومنین ع است چنگ زده اید و وارد بهشت می شوید. ما باید به شدت برای مبارزه با تمدن فاسد غرب که الان عده ای همان حرفی را می زنند که غرب و شیطان دیکته می کند با قرآن و مقتل امام حسین ع نزدیک و آین دو را درک کنیم.
نتیجه: در فهم دین و قبول دین اجباری نیست . چون اگر دین زوری باشد اصلا فرد ایمان نیاورده و مشرک است و دین او مورد قبول خدا نیست. ایمان و اعتقاد به خدا باید با شناخت و عقل باشد. حکم اجرای احکام به آیه ربط ندارد و هرجا دستور خداست باید انجام داد از جمله حجاب که امر
خداست یا امیر المومنین ع
برای نشر معارف قرآنی حتما منتشر کنید و در ثواب آن شریک شوید.
❤️ مبلغ امام حسین ع باشیم ❤️
آیدی استاد برای طرح سوالات مقتل
تلگرام
@m_h_tabemanesh2
ایتا
@m_h_tabemanesh
┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄
"کلاس آنلاین مقتل شناسی"
https://t.me/joinchat/1mMEyJCOrVMwYmI0
"باب الحسین(ع)"
https://t.me/Babolhusein
ضامن اشک تلگرام
https://telegram.me/zameneashk
کانال ضامن اشک ایتا
https://eitaa.com/zameneashk1
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات
#حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها
#غصب_فدک
#استقامت_فاطمی_س
فدک چيست؟
قسمت اول
فدک، روستاي آباد و حاصلخيزي است که در سرزمين حجاز واقع شده و بين اين قريه تا مدينهي منوره دو يا سه روز فاصله است. [1] بعضي آن مسافت را 140 کيلومتر نوشتهاند. اين روستا داراي چشمههاي جوشان و درختان فراواني بوده و بعد از خيبر، بالاترين تکيهگاه اقتصادي يهوديان حجاز به حساب ميآمده است.
مشهور بين مورخان اين است که در سال هفتم هجرت، بعد از فتح خيبر و قلعههاي يهودينشين، وحشت و ترسي در دل اهل فدک به وجود آمد. رسول خدا صلي الله عليه و آله محيصة بن مسعود را جهت مذاکره با اهل فدک فرستاد، اهل فدک با محيصه به مذاکره پرداختند و گفتههاي وي را جهت مصالحه پذيرفتند، آن گاه نون بن يوشع و چند تن ديگر از رؤساي قبايل را، همراه محيصه، خدمت رسول خدا صلي الله عليه و آله فرستادند و قرارداد صلح را بر اساس واگذار نمودن نيمي از فدک به آن حضرت، امضا کردند. رسول خدا صلي الله عليه و آله قرارداد را امضا نمود و بدين ترتيب، فدک بدون درگيري و خونريزي فتح گرديد و يهوديان اهل فدک تسليم شدند و أمان گرفتند. [2] .
خداوند منان، آيات ذيل را بر رسول خدا صلي الله عليه و آله نازل کرد:
«و ما افاء الله علي رسوله منهم فما اوجفتم عليه من خيل و لا رکاب ولکن الله يسلط رسله علي من يشاء و الله علي کل شي قدير، ما افاء الله علي رسوله من اهل القري فلله و للرسول و لذي القربي... [3] ؛ و آنچه را که خداوند از آنان (يهود) به رسولش بازگرداند (و بخشيد)، چيزي است که شما براي به دست آوردن آنها زحمتي نکشيدهايد، نه اسبي تاختيد و نه شتري، ولي خداوند پيامبران خود را بر هر کس بخواهد مسلط مينمايد و خداوند بر هر چيزي تواناست. آنچه را خداوند از اهل اين آباديها به رسولش بازگرداند، از آن خدا و رسول و خويشاوندان او ميباشد.»
و بدين سان فدک ملک خالص رسول خدا صلي الله عليه و آله گرديد، زيرا بدون هيچ گونه درگيري و جنگ به دست مسلمانان افتاد و چنين چيزي بنابر تصريح آيات گذشته به اتفاق همهي مسلمانان، ملک مطلق پيامبر گرامي اسلام است و در اکثر کتب تفسيري و تاريخي ذيل آيات فوق، آن را نوشتهاند.
[1] معجم معالم الحجاز، ج 7، ص 23.
[2] واقدي، مغازي، ص 706؛ ابنهشام، سيرة النبويه ج 3، ص 352؛ ابناثير، الکامل في التاريخ، ج 2، ص 224، ابناثير به جاي نون بن يوشع، يوشع بن نون يهودي را رئيس أهالي فدک معرفي کرده است.
[3] حشر (59) آيهي 7 - 6.
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk1
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات
#حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها
#غصب_فدک
#استقامت_فاطمی_س
قسمت دوم
چگونه ملک فدک به حضرت زهراء س رسید؟
واگذاري فدک به فاطمه س توسط رسول اکرم ص
بسياري از اهل لغت، همانند ابنمنظور [1] و علامه طريحي [2] و... و نيز مورخان نوشتهاند که رسول خدا صلي الله عليه و آله در حيات خويش فدک را به دخترش فاطمهي زهرا عليهاالسلام بخشيد و تا آخر عمر مبارکش در اختيار آن بانوي بزرگوار اسلام بود.
مفسران در ذيل آيهي شريفهي «و آت ذاالقربي حقه» [3] نوشتهاند: به مجرد نزول اين آيه، رسول خدا صلي الله عليه و آله فدک را به فاطمهي اطهر عليهاالسلام بخشيد.
جلالالدين سيوطي از علماي بزرگ اهل سنت چنين نگاشته که ابوسعيد خدري مينويسد: آنگاه که آيهي «و آت ذالقربي حقه» نازل شد، پيامبر صلي الله عليه و آله دخترش فاطمه را طلبيد و روستاي فدک را به وي بخشيد. [4] .
و باز احمد بن حنبل از قول ابوسعيد خدري نقل کرده: پيامبر صلي الله عليه و آله پس از نزول آيهي شريفهي «و آت ذالقربي حقه» رو به خترش فاطمه نمود و فرمود: «يا فاطمة لک فدک [5] ؛ اي فاطمه، فدک از آن تو باشد.»
و نيز مفسران شيعه، همچون طبرسي اين حديث را با سلسله سند کامل، از عطيهي عوفي و ابوسعيد خدري نقل کرده است که گفت: رسول خدا صلي الله عليه و آله پس از نزول آيهي «و آت ذالقربي حقه» فدک را به دخترش فاطمه عليهاالسلام بخشيد. [6] .
و برتر از همه، شهادت و گواهي مولي الموحدين علي بن ابيطالب عليهالسلام همراه امايمن همسر گرامي رسول خدا صلي الله عليه و آله بود که در حضور خليفهي اول و ديگران هر يک گفتند:
«اشهد ان الله - عزوجل - أوحي الي رسول الله صلي الله عليه و آله «و آت ذالقربي حقه.» فجعل فدکا لها طعمة بأمر الله [7] ؛ شهادت ميدهم که خداوند - عزوجل - آن گاه که آيهي شريفه «و آت ذالقربي حقه» را بر رسول خود فرستاد، آن حضرت با فرمان پروردگارش فدک را از آن دخترش فاطمة ساخت.»
همچنين علي عليهالسلام جهت فراموش نشدن اين حقيقت تاريخي در نامهي خود به عثمانبن حنيف نوشت:
«بلي کانت في أيدينا فدک من کل ما أظلته السماء، فشحت عليها نفوس قوم و سخت عنها نفوس قوم آخرين، و نعم الحکم الله [8] ؛ آري از آنچه آسمان بر آن سايه افکنده، تنها فدک در دست ما بود که گروهي بر آن نيز بخل ورزيدند، در حالي که گروهي ديگر سخاوتمندانه از آن چشم پوشيدند و بهترين قاضي و داور خداوند است.»
پس فدک، ملک فاطمه دختر رسول خدا صلي الله عليه و آله بود که بعد از شهادت پدر بزرگوارش، به ناحق از او گرفتند. بديهي است اگر فدک در دست فاطمه باقي ميماند، در جهاتي که مصلحت امت اسلامي و مورد نيازمندي امام اميرالمؤمنين عليهالسلام بود، مصرف ميشد. در هر حال نميتوان حکم به موقوفه بودن آن کرد و يا از اموال مسلمانان شمرد؛ اگر کسي غير از اين بگويد، نميتواند نامهي علي، اميرالمؤمنين عليهالسلام به عثمان بن حنيف انصاري (فرماندار منصوب علي عليهالسلام در بصره) را توجيه کند.
اين نامه اشاره دارد به آن حرکت غير منطقي خليفه اول و دوم و... که ميخواستند علي بن أبيطالب و أهلبيت عليهمالسلام را در مضيقهي مالي قرار دهند و نگذارند آنان به حيات سياسي مستقل خود ادامه دهند و به درماندگان و بيچارگان و مبغوضين حکومت وقت کمک نمايند.
بحث در مورد فدک، نيازمند فرصت گستردهتري است و از آن جا که بزرگان اهل قلم در زندگي دختر گرامي رسول خدا صلي الله عليه و آله آن را به صورت مشروح آوردهاند، که بايد از آنها تشکر نمود. در اين جا در راستاي مطلب فوق (اين که حکام بنياميه و بنيالعباس سعي داشتند از فدک به عنوان ابزار اقتصادي و سياسي، جهت تسليم ائمة اهل بيت عليهمالسلام استفاده کنند) تحولات مربوط به فدک را به طور فشرده ميآوريم:
[1] لسان العرب، ج 10، ص 473.
[2] مجمع البحرين، ج 5، ص 283.
[3] اسراء (17) آيهي 26.
[4] دعا رسول الله صلي الله عليه و آله فاطمة فأعطاها فدک «جلال الدين السيوطي، الدر المنثور، ج 4، ص 177؛ ذهبي، ميزان الاعتدال، ج 3، ص 135».
[5] کنزالعمال، ج 3، ص 767، ش 8696.
[6] مجمع البيان، ج 6 - 5، ص 411.
[7] احتجاج، ج 1، ص 123 - 119.
[8] نهجالبلاغه، شرح و ترجمهي فيض الاسلام، نامه 45.
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk1
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات
#حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها
#غصب_فدک
#استقامت_فاطمی_س
قسمت سوم
چرا و به چه دلیل فدک غصب شد و چه اهدافی را غاصبین فدک دنبال می کردند و بعدا سرنوشت فدک چه شد؟
فدک در طول تاريخ
بودن فدک در دست علي بن ابيطالب و خاندان اهلبيت عليهمالسلام ميتوانست پشتوانهاي اقتصادي باشد تا آنان با توان سياسي و امکانات مالي بتوانند در گسترش ولايت گام بردارند، همچنان که در آغاز حرکت توفندهي انقلاب اسلامي اموال خديجه بزرگترين پشتوانه، براي جذب مردم و رفع گرفتاريهاي آنان توسط رسول خدا صلي الله عليه و آله بود.
از اين رو خلفاء غاصب بعد از پيامبر صلي الله عليه و آله پس از تصرف کرسي خلافت سعي کردند فدک را که روستاي حاصلخيز و پردرآمدي بود، با هر حيلهاي از دسترس فاطمهي أطهر عليهاالسلام و علي بن ابيطالب عليهالسلام درآورند و آنان را از حق مسلم خود و ارث پدر محروم نمايند و از آن به عنوان ابزار سياسي استفاده کنند.
مراحل غصب فدک و برگرداندن آن در دورههاي مختلف به شرح زير است:
الف) ابوبکر پس از نشستن بر کرسي خلافت، اين آبادي را تصرف و جزء اموال عمومي و ثروت ملي اعلان کرد و مأموران وي افراد منصوب شده از سوي فاطمه را از فدک بيرون راندند و تلاشهاي دختر رسول خدا صلي الله عليه و آله جهت برگرداندن فدک به جايي نرسيد. [1] .
ب) خليفه دوم، پس از قرار گرفتن بر مسند خلافت، فدک را به ورثهي رسول خدا صلي الله عليه و آله، نه اولاد فاطمه و علي عليهماالسلام [2] بازگرداند تا برايش کسب آبرويي شود و اعمال گذشتهشان در مورد فدک و... به بوته فراموشي سپرده شود.
پ) عثمان مجددا آن را گرفت و در اختيار مروان بن حکم به صورت قطيعه (زمينهايي که از آن ماليات و جزيه دريافت ميشود) قرار داد.
ت) علي عليهالسلام در زمان حاکميت خود نسبت به فدک بياعتنا بود و در نامهي خود به عثمان بن حنيف نوشت: «و ما أصنع بفدک و غير فدک و النفس مظانها في غد جدث [3] ؛ مرا با فدک و غير فدک چه کار؟ در حالي که فردا بدنمان به خاک سپرده خواهد شد.»
حضرت با اين سخنان، نشان داد که فدک به عنوان يک هدف و منبع اقتصادي
براي آنان مطرح نبوده است، بلکه طرح مسألهي فدک براي اثبات ولايت و خلافت بعد از رسول خدا صلي الله عليه و آله بود تا از انحرافي که در مسألهي جانشيني رسول خدا صلي الله عليه و آله به وجود آوردهاند، جلوگيري شود.
در دوران خلافت و حکومت علي عليهالسلام وقتي در نزد آن حضرت، سخن از بازگرداندن فدک به ميان آمد، با بزرگواري تمام فرمود:
«اني لاستحيي من الله أن أرد شيئا منع منه أبوبکر و أمضاه عمر [4] ؛ من از خدا شرم دارم، چيزي را که ابوبکر آن را بازداشت و عمر تأييدش نمود به صاحبان اصلياش باز گردانم.»
گويا علي بن ابيطالب عليهالسلام در اين سخن خود ميخواهد مانعان و غاصبان اصلي اين حق را معرفي کند و چنانچه فدک در تصور ديگران به عنوان منبع اقتصادي است، او نسبت به فدک بياعتنا باشد و ديگر اين که رسيدن وي به حکومت را رسيدن به آمال و آرزوهاي شخصي تصور نکنند تا اسباب ماجراجويي براي طرفداران غصب فدک به وجود نيايد.
ث) جريان فدک تا زمان عمر بن عبدالعزيز همچنان ادامه داشت. اما از آن جا که او نسبت به اهلبيت عليهمالسلام برخورد ملايم و مناسب در پيش گرفته بود، به فرماندار خود در مدينه «عمرو بن حزم» دستور داد تا فدک را به فرزندان فاطمه عليهاالسلام بازگرداند و او چنين کرد.
ج) يزيد بن عبدالملک از خلفاي بنياميه پس از چندي مجددا آن را غصب نمود.
چ) پس از انقراض بنياميه، ابوالعباس سفاح، خليفهي معروف عباسي فدک را به عبدالله بن حسن بن حسن بن علي عليهالسلام باز پس داد، چون وي را نمايندهي بنيفاطمه ميدانستند
ح) پس از مدتي کوتاه، ابوجعفر عباسي فدک را از بنيالحسن گرفت، چون آنان قيامي را عليه بنيعباس انجام دادند.
خ) مهدي عباسي فرزند ابوجعفر عباسي بار ديگر آن را به بنيفاطمه بازگرداند.
د) موسي بن الهادي، خليفه ديگر عباسي باز فدک را غصب کرد و بعد از آن هارون الرشيد راه و رسم او را در اين امر ادامه داد.
ذ) مأمون فرزند هارون براي چندمين بار، پس از استقرار بر کرسي خلافت (در سال 210 ه. ق.)، فدک را با احترامي خاص به بنيفاطمه پس داد.
او در اين زمينه نامهاي به فرماندار مدينه «قثم بن جعر» نوشت؛ از آن جا که نامه از اهميت ويژهاي برخوردار است و در آن، اقرار مأمون بر صدق و درستي ادعاي فاطمه اطهر عليهاالسلام است، متن آن را ميآوريم:
«انه کان رسول الله صلي الله عليه و آله أعطي ابنته فاطمة عليهاالسلام فدک و تصدق عليها بها، و أن ذلک کان أمرا ظاهرا معروفا عند آله عليه الصلاة و السلام ثم لم تزل فاطمة تدعي منه بما هي أولي من صدق عليه، و أنه قد رأي ردها الي ورثتها و تسليمها الي محمد بن يحيي بن الحسين بن زيد بن علي بن الحسين بن علي بن أبيطالب و محمد بن عبدالله بن الحسين بن علي بن الحسين بن علي بن أبيطالب - رضي الله عنهم - ليقوموا بها لأهلها [5] ؛ همانا رسول خدا صلي الله عليه و آله فدک را به دخترش «فاطمه» عليهاالسلام بخشيد که اين مطلبي آشکار و روشن نزد أهل بيت رسول خداست. بعد همچنان فاطمه مدعي آن بود که فرمايش آن بانو سزاوارتر به تصديق و قبول است، پس مصلحت در اين است که فدک به ورثهي فاطمه باز گردانده شود و به محمد بن يحيي و محمد بن عبدالله نوههاي علي بن الحسين واگذار کنيد تا آنها به اهلش برسانند.»
اقرار و اعتراف به درستي ادعاي فاطمهي زهرا عليهاالسلام در مورد مالکيت فدک موضوعي است که نه تنها مأمون بدان اعتراف کرد، بلکه دانشمندان منصفي از اهل سنت نيز آن را صحيح دانستهاند و اعتراف بر درستي سخنان دختر رسول خدا صلي الله عليه و آله در نوشتههاي آنان منعکس گرديده. «ابنابيالحديد معتزلي» در شرح «نهجالبلاغه» مينويسد:
من از (استادم) «علي بن عيسي فارقي» معلم مدرسه غربيه در بغداد پرسيدم: آيا فاطمة س در ادعاي مالکيت فدک صادق بود؟ جواب داد: آري.
گفتم: پس چرا خليفهي اول فدک را به او نداد، در حالي که فاطمه عليهاالسلام در ادعاي خود راستگو بود. او خندهاي بر لب آورد و سپس با کلام لطيف و زيبا و طنزگونهاي در حالي که کمتر عادت به شوخي داشت چنين گفت:
«لو أعطاها اليوم فدک بمجرد دعواها لجاءت اليه غدا و ادعت لزوجها الخلافة، و زحزحته عن مقامه و لم يکن يمکنه الاعتذار و المدافعة بشيء لأنه يکون قد أسجل علي نفسه أنها صادقة فيها تدعي کائنا ما کان من غير حاجة الي بينة و شهود؛ و هذا کلام صحيح و ان أخرجه مخرج الدعابة و الهزل [6] ؛ اگر ابيبکر آن روز «فدک» را به مجرد ادعاي فاطمه عليهاالسلام به او ميداد، فردا به سراغش ميآمد و ادعاي خلافت براي همسرش ميکرد و وي را از مقامش کنار ميزد و او هيچ گونه عذري و دفاعي از خود نداشت، زيرا با دادن «فدک» پذيرفته بود که فاطمه عليهاالسلام هرچه را ادعا کند راست ميگويد و نيازي به دليل و شاهد ندارد، سپس «ابنابيالحديد» اضافه ميکند: اين يک حقيقت است، گرچه استادم آن را به عنوان مزاح مطرح کرد.»
ر) متوکل عباسي فدک را در خلافت خود بار ديگر غصب کرد.
ز) منتصر عباسي دستور داد آن را در سال 248 ه. ق. مجددا به فرزندان امام حسن و امام حسين عليهاالسلام بازگردانند. [7] .
و بدين ترتيب فدک هر روز در دست گروهي قرار گرفت و ابزاري جهت اعمال سياستهاي حکام بنياميه و بنيعباس شد که هرگاه ميخواستند دست بر روي آن ميگذاشتند و يا رهايش ميکردند که سرانجام ويران گرديد و درختانش خشک شد.
و اين بود مختصري از مطالب پيرامون فدک و وقوفات و صدقاتي که در اختيار حسن بن علي عليهالسلام گذارده شد و آن بزرگوار ادارهي امور آنها را در دست داشت و در زمان حکومت پدر و بعد از ايشان به نحو شايسته از آنها براي اسلام و مسلمانان استفاده نمود و با ضوابط دقيق به مصارف شرعي رساند.
[1] براي آگاهي از مشروح گفتگوهاي بانوي بزرگ اسلام با خليفه اول و دوم و ايراد خطبه و استدلالهاي علي بن ابيطالب عليهالسلام و... ر ک: احمد رحماني همداني، فاطمة الزهراء بهجة قلب المصطفي، ج 2، ص 439 - 389. و نيز ر ک: عوالم (سيدة النساء فاطمة الزهراء)، ص 441 - 418.
[2] معجم معالم الحجاز، ج 7، ص 23.
[3] نهجالبلاغه، نامه 45.
[4] شرح نهجالبلاغه، ابنابيالحديد، ج 16، ص 252.
[5] معجم معالم الحجاز، ج 7، ص 27 - 26.
[6] نهجالبلاغه ابنابيالحديد، ج 16، ص 284.
[7] شرح نهجالبلاغه، ابنابيالحديد، ج 16، ص 216؛ الکامل في التاريخ، ج 2، ص 225 - 224.
[8] حقایق پنهان [ صفحه 147]
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk1
15.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
من پیرو زینبم
ضامن اشک تلگرام
https://telegram.me/zameneashk
کانال ضامن اشک ایتا
https://eitaa.com/zameneashk1
4_5789552796168624525.mp3
7.62M
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء
#بابی_انت_و_امی
#بیعت
❤️آیا فقط کسانیکه مادر و پدرشان در قید حیات هستند می توانند بأبي أنت و أمي را بگویند
☘آیا می شود جنس بی ارزش یا مرده ای را تقدیم به پادشاهی عظیم کرد؟
❤️جواب اجمالی: در زیارت عاشورا زائر و عاشق امام حسين ع پدر و مادری را می گوید که به مقام محیای محیا محمد و آل محمد رسیده است و او هرگز ممات ندارد
☘اگر کسی عاشق حسین ع باشد و پدر و مادرش منکر ولایت و زنده باشد آیا می تواند بگوید پدر و مادر منکر فدای تو باشد زنده و مرده چنین پدر و مادری ارزشی ندارد
🌺بأبي أنت و أمي پدر و مادرانی هستند که در زمان حیاتشان عاشق حسین ع بودند و نسل عاشورایی تربیت کردند
💚بأبي أنت و أمي اولاد عاشورایی پدر و مادر عاشورایی را یاد می کند و این یاد متصل به حضرت مهدی عج می شود
🌺فرزندانمان را عاشورایی تربیت کنید تا در ذریه مان همیشه ما را یاد کنند و در زیارت عاشورا باشیم
💚حتما گوش کنید و نشر دهید
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh
گروه و کلاس مقتل شناسی متضمن البکاء
https://t.me/joinchat/1mMEyJCOrVMwYmI0