بسم الله الرحمن الرحیم
#شهادت_پیامبر_ص 7
#سیره_و_اخلاق_پیامبر_اکرم 2
#پیش_منبری
[8] يَخْرُجُ اِلي بَساطينِ اَصْحابِهِ.
گاهي به باغ و بستان اصحاب خود تشريف ميبرد.
احياء العلوم، ج 2، ص 354.
[9] بَسَّاماً مِنْ غَيْرِ ضِحْکٍ،مَحْزُوناً مِنْ غَيْرِ عَبْسٍ، مُتَواضِعاً مِنْ غَيْرِ مَذَلَّةٍ، جَوادًا مِنْ غَيْرِ سَرَفٍ، رَقيقَ الْقَلْبِ، رحيماً بِکُلِّ مُسْلِمٍ وَ لَمْ يَتَجَشَّأْ مِنْ شَبَعٍ قَطُّ وَلَمْ يَمُدَّيَدَهُ اِلي طَمَعٍ قَطُّ.
بدون اينکه بخندد، هميشه تبسم بر لب داشت و بدون اينکه چهرهاش درهم کشيده باشد، اندوهگين به نظر مي رسيد. بدون اينکه از خود ذلتي نشان دهد، همواره متواضع بود. بدون اينکه اسراف بورزد، سخاوتمند بود. دل نازک و به همه مسلمانان مهربان بود. هرگز از روي پر خوري باد گلو نزد و هرگز دست طمع به سوي چيزي دراز نفرمود.
ارشادالقلوب، باب 32، ص 155 .
[10] لا يَذُمُّ ذَواقاً وَ لا يَمْدَحُهُ.
هيچ خوراکي را تعريف يا مذمت نميکرد.
مکارم الاخلاق، ج 1، ص 22.
[11] کانَ النَّبِيُّ اِذا سُئِلَ شَيْئاً فَاِذا اَرادَ اَنْ يَفْعَلَهُ قالَ: نَعَمْ وَاِذا اَرادَ اَنْ لا يَفْعَلَ سَکَتَ وَکانَ لا يَقُولُ لِشَيءٍ لا .
عليعليه السلام فرمود: «وقتي از رسول خداصلي الله عليه وآله چيزي ميخواستند، اگر ارادهاش بر انجام آن کار تعلق ميگرفت ميفرمود: «آري» و اگر نميخواست آن را انجام بدهد، سکوت ميکرد و هرگز کلمه «نه» را برزبان جاري نميساخت.
بحار ، ج 93 ، ص 372 .
[12] کانَ رَسُولُ اللَّهِصلي الله عليه وآله اِذا حَزَنَهُ اَمْرٌ فَزَعَ اِلَي الصَّلوةِ.
رسول خداصلي الله عليه وآله چون از امري ناراحت و محزون ميگشت، به نماز خواندن و عبادت حق، پناهنده ميشد.
مجمع البيان، ج 5، ص 347.
[13] کانَ رَسُولُ اللَّهِصلي الله عليه وآله اِذا کَذِبَ عِنْدَهُ الرَّجُلُ تَبَسَّمَ وَقالَ: اِنَّهُ لَيَقُولُ قَوْلاً.
اگر کسي در حضور آن حضرت سخن دروغي ميگفت: آن جناب لبخندي ميزد و ميفرمود: «سخني است که وي ميگويد» ]ما در فارسي ميگوييم خالي بندي يا چاخان ميکند.
جعفريات ، ص 169 .
[14] وَکانَ رَسُولُاللَّهصلي الله عليه وآله لايَنْظُرُ اِلي مايَسْتَحْسِنُ مِنَالدُّنْيا.
رسولخداصلي الله عليه وآله از متاع دنيا بهآنچه که موجب دلبستگي وفريفتهشدن مردم دنيا ميشد، نظر نميافکند.
مجمعالبيان،ج6،ص345.
[15] يَقْبَلُ مَعْذِرَةَ الْمُعتْذِرِ اِلَيْهِ وَکانَ اَکْثَرَ النَّاسِ تَبَسُّماً ما لَمْ يُنَزَّلْ عَلَيْهِ قُرْآنٌ وَلَمْ I4 تَجْرِ عِظَةٌ وَرَبُمَا ضَحِکَ مِنْ غَيْرِ قَهْقَهِة.
پوزش عذرخواهان را ميپذيرفت. در غير اوقاتي که قرآن بر او نازل ميشد و يا موعظه ميکرد، از مردم تبسمش بيشتر بود و هرگاه که خنده ميکرد، بدون قهقهه بود.
دعائمالاسلام،ج2،ص107؛مناقب،ج1،ص145.
[16] ما شَتَمَ اَحَدًا بِشَتْمَةٍ وَلا لَعَنَ اِمْرَأَةً وَ لا خادِماً بِلَعْنَةٍ، وَ لا لامُوا اَحَداً اِلاَّ قالَ دَعُوهُ.
هرگز به کسي فحش نداد و هيچ وقت زن يا خادمي را لعنت نکرد، هرگاه در حضور آن حضرت کسي ملامت ميشد، ميفرمود: «به او کاري نداشته باشيد.
وَلا يَأْتيهِ اَحَدٌ حُرّاً اَوْ عَبْداً وَ اَمَةً اِلاَّ قامَ مَعَهُ فِي حاجَتِهِ،
هرکس براي حاجتي نزدش ميآمد خواه آزاد و خواه غلام و يا کنيز، جهت رفع گرفتاري او اقدام ميکرد.
لافَظٌّ وَلا غَليظٌ وَلا صَخَّابٌ فِي الْاَسْواقِ. وَلا يُجْزِي بِالسَّيِّئَةِ السَّيِّئَةَ وَلکِنْ يَغْفِرُ وَ يَصْفَحُ وَ يَبْدَءُ مَنْ لَقيهُ بِالسَّلامِ.
خشن و درشت خو نبود و در بازار، صدايش را بلند نميکرد. در مقابل بدي ديگران، بدي نميکرد، بلکه گناه آنان را نديده ميگرفت و از آنان ميگذشت.
مناقب، ج 1، ص 145 .
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
لینک گروه مقتل متضمن البکاء
مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع
https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg
کانال ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم
#شهادت_پیامبر_ص 8
#روضه_های_شهادت_پيامبر_اکرم_ص
#پیامبر_صلی_الله_علیه_وآله_و_امام_حسین_علیه_السلام
بوسه های پیامبرص بر امام حسین ع
خداوند امر نمود اشرف مخلوقات را، به اينکه ارکان کعبه را ببوسند، و دست به آنها بمالند، و اين از همهي فضايل کعبه بالاتر است،و نظير آن از براي مولاي مظلومان ما ثابت است،
زيرا که پيغمبر (صلي الله عليه و آله) او را دربر ميگرفت، و جميع اعضاي او را ميبوسيد، خصوصا زير گلو، و قلب، و جبين، و لبهاي آن جناب را، و همچنان که استلام پيغمبر (صلي الله عليه و آله) رکن عراقي و شامي را بالخصوص، اسرار و حکمتها داشته، همچنين به جهت تقبيل و استلام پيغمبر (صلي الله عليه و آله)اعضاء و جوارح حسين (عليهالسلام) را اسرار چندي است، و از براي تکثير تقبيل مواضع مخصوصه نيز اسرار و معجزات و اخبارات بوده،
اما سر کثرت تقبيل گلوي مبارکش پس معلوم است.
و اما پيشاني، پس شايد به جهت آن است که موضع سنگي بود که پيشاني شريفش شکست و خون بر صورت انورش جاري گرديد [2]
، يا موضع تير است که به آن پيشاني زدند[3]
، يا چون موضع سجود بوده، و از اين جهت پيشاني محل ظهور نور مؤمن است، چنانکه در روايت است [4]
، و حسين در اين مقام خصوصيتي داشت که سجدهاش سجدهي مخصوص است، بيانش آن است که حالت سجود خودش از جمله حالات تقرب به خداست صورتا و معنا، و در آيات و اخبار دلالت بر آن است، و در خبر است از اقرب حالات عبد به خدا حالت سجود است [5]
، و از براي حسين (عليهالسلام) سجود خاصي بود در وقتي که در درجات قرب الهي ترقي مينمود، از وقتي که از وطن خارج شد تا زماني که به حالت سجود پيشاني مبارک بر خاک گذاشت به قصد سجود، و ديگر سر بلند نکرد، مگر بر سر نيزه، چنانکه از عبارت «المذبوح من القفاء» مستفاد ميشود[6]
پس از اين جهت رسول (صلي الله عليه و آله) آن پيشاني مبارک را مکرر ميبوسيد.
و اما بوسيدن قلب منورش، پس سرش آن است که موضع تير سه شعبهي زهرآلود است که في الحقيقة همان تير سبب قتل آن جناب شد. [7]
و اما بوسيدن لب و دندان او، پس يکي از اسرار آن ظاهر شد در وقتي که زيد بن ارقم گفت: اي پسر زياد بردار چوب خود را از اين دو لب مبارک، که من به چشم خود ديدم که رسول (صلي الله عليه و آله) خدا مکرر ميبوسيد اين لبها را. [8
[1] خصائص الحسینیه شوشتری
[2] بحار 53:45 - لهوف ص 52 - مقتل خوارزمي 34:2.
[3] بحار 52:45 - مقتل خوارزمي 43:2 - مناقب 258:3.
[4] بحار 160:82 - مجمع البيان 127:9.
[5] بحار 162:82 - عيون الاخبار 7:2 - ثواب الاعمال ص 56.
[6] بحار 59:45 - لهوف ص 58 - مناقب ابن شهر آشوب 260:3.
[7] بحار 53:45 - لهوف ص 52 - مقتل خوارزمي 34:2.
[8] بحار 118:45 - مثير الاحزان ص 72.
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
لینک گروه مقتل متضمن البکاء
مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع
https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg
کانال ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم
#شهادت_پیامبر_ص 9
#روضه_های_شهادت_پيامبر_اکرم_ص
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات 89
#رنج_ها_و_مصائب_حضرت_زهراء_س
#سیره_و_اخلاق_حضرت_زهراء_س
#استقامت_فاطمی_س
#غصب_فدک
روضه های حضرت زهراء س کوچه بنی هاشم
سلام علیکم آقای تابع منش
جسارتا یک بانویی که سقط داشته وبا میخ در مجروح گردیده چطور بعد از دو یا سه روز که هفتم ربیع میباشد دنبال قواله فدک رفته که ان اتفاق افتاد.
سلام علیکم
رفتن حضرت زهراء س به نزد ابوبکر دو یا سه روز بعد نبوده است. بلکه ده روز بعد ازشهادت پیامبر ص اتفاق افتاده است.
ابن ابی الحدید مینویسد:حضرت زهراء س ده روز بعد ازوفات رسول الله ص اعتراض به مصادره فدک کرد و نزد ابوبکر رفت.
شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج 16 ص 263
و چون یازدهم هجری ،28 صفر مصادف با 17 تا 30 خرداد و فصل برداشت محصول بوده است ، برای اینکه حضرت زهراء س را از عواید آن محروم کنند کارگزاران حضرت زهراء را از فدک اخراج کردند. در حالیکه خانواده حضرت زهراء س شدیدا نیازمند به غذا بودند ، در آمد فدک صرف فقراء مدینه می شده است و این باعث محبت ورزیدن فقراء به فاطمة س و خاندان رسالت بوده است و برای اینکه این محبت به خاندان رسالت قطع شود فدک غصب گردید و تمام مخارج آن صرف خودشان شد.
اهمیت فدک و موضع گیری دربرابر غصب فدک بسیار مهم بوده است و نمی شد حتی لحظه ای سکوت کرد.
اولا نشان می داد نه تنها غاصب ولایت ، بلکه غاصب اموال مشروعه حضرت زهراء نیز بوده اند و منطوق مخالف آن این بود که تا حالا فاطمة س نعوذ بالله مال مردم را غصب کرده است و آنها مال را به بیت المال برگردانده اند.
ثانیا با این قضیه وجه علی و خانواد ه اش را بعنوان غاصب خراب می کردند و خویش را در امر خلافت محق می دانستند. در نتیجه ملک فدک یک قضیه عادی نبوده است که بگوئیم صدقه سر بچه ها قیامت جواب بدهند.
با توجه به مسائل بالا به دستور مولا امیرالمومنین وجوب به رفتن بود.با اینکه حضرت فاطمة س در بستر بیماری بودند با بدنی مجروح به امر علی ع به نزد ابوبکر رفتند و بعد از اثبات موضوع مالکیت نامه ای دریافت کردند بنا بر محق بودن در ملک فدک که در بین راه در کوچه بنی هاشم با تفاصیلی که میدانیم آن نامه توسط عمر پاره شد.
شدیدا از نوکر های حضرت زهراء عذر می خواهم در کوچه مجروحی با آن شرایط خاص چنان سیلی خورد که امام حسن ع دستش را گرفت و به خانه برد.
صورتی که شب زفاف ، شبی که به خانه علی می رفت وقتی فرشته ها گل نثارش کردند گلبرگی به صورتش خورد و جا انداخت.( عزیزم تو که طاقت خوردن برگ لطیف گل را نداشتی چگونه......)
امام حسین ع نیز در وداع آخر با زینب در حالیکه خون از جراحاتش جاری بود به میدان رفت.
و هردو مصداق این آیه زیبای قرآن شدند :
الذین استجابوا لله و الرسول من بعد ما اصابهم القرح للذین احسنوا منهم و اتقوا اجر عظیم.
سوره آل عمران آیه 172
آنهایی که با جراحت و زخمهای فراوان خداوند و رسول را استجابت کردند برای ایشان که نیکی و تقوا پیشه کردند مزد نیکو و عظیمی است. (به دستور پیامبر ص با وجود جراحات زیاد ، اصحاب ازجنگ احد به جنگ حمراء الاسد رفتند و اگر اعتراضی به بردن مجروحان به جنگ باشد باید اینجا مطرح شود ،برای جواب به تفاسیر رجوع کنید).
آری بانویی که سقط داشته و جراحت میخ درب در سینه اش بوده است به دستور ولایت به نزد ابوبکر رفت تا بابی از عشق و دلدادگی و اطاعت از مولی را برای دوستانش باز کند . فاطمة س تفسیر زیبای آیات قرآن شد.من برای مولایم علی ع چقدر سیلی خوردم و مجروح شدم و میدان را خالی نکردم واطاعت کردم نمی دانم. درود بر شهداء که پیرو فاطمة س بودند.
تقدیم به تمام ذاکران سخت کوش فاطمی در راه ولایت التماس دعا یا علی
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
لینک گروه مقتل متضمن البکاء
مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع
https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg
کانال ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
4_5864171019643651745.m4a
35.36M
بسم الله الرحمن الرحیم
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات 90
#شرح_و_تفسیر_زیارت_اربعین
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء
#سلام_های_زیارت_اربعین
#القاب_و_اسماء_امام_حسین_علیه_السلام
❓چرا در حدیث امام حسن عسکری(ع) ذکر شده خواندن زیارت اربعین نشانه مؤمن است❓
(98/7/26)
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ضامن اشک در تلگرام
@zameneashk
کانال ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
4_5864171019643651746.m4a
12.54M
#دعا
اَللَّـهُمَّ اجْعَلْني في مَقامي هذا، مِمَّنْ تَنالُهُ مِنْكَ صَلَواتٌ وَرَحْمَةٌ وَمَغْفِرَةٌ،
اَللَّـهُمَّ اجْعَلْ مَحْيايَ مَحْيا مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد،
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات
@zameneashk
کانال ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
4_5864171019643651753.m4a
49.21M
بسم الله الرحمن الرحیم
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء
#اربعین
شرح معنی ابا عبدالله
(98/7/27)
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات
@zameneashk
کانال ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
🔸حصر رسانه اي اربعين شكست/ حب الحسين يجمعنا دومين كليدواژه پرتكرار «جهان» در توييتر شد
🔹بر اساس گزارش شركت معتبر داده كاوي «تالك واكر»، علي رغم جانبداري رسانه هاي بين المللي در انعكاس اربعين به عنوان بزرگترين مراسم عبادي سياسي جهان و سانسور كامل اين پديده بي همتا اما كاربران شبكه اجتماعي توئيتر از «سراسر جهان» در پويش بزرگ «حب الحسين يجمعنا» با انتشار بيش از يك ميليون و ۴۰۰ هزار پيام با موضوع اربعين به ترند دوم جهاني توئيتر دست يافتند.
🔹هشتگ «حب الحسين يجمعنا» اگرچه از ماه محرم آغاز شده بود اما در يك هفته منتهي به اربعين توانست بيش از ۲۹۰ ميليون ظرفيت بالقوه براي بازديد اكانتهاي يونيك ايجادكند.
🔹اين هشتگ توانست در يك هفته اخير يك ميليون و ٧٠٠هزار بار واكنش توسط كابران توئيتر را به همراه داشته باشد
🔹ماندگاري بيش از ۵ ساعته اين كليدواژه در جايگاه دوم ترندهاي جهاني از ظهر امروز قابل توجه است
🔹 ۴۵ درصد كاربران اين پويش از بانوان هستند.
#حب_الحسین_يجمعنا
1.36M
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات 91
#عفاف_و_حجاب
#اصول_مداحی
باسلام وادب خدمت شما بزرگوار
عزاداریهاتون قبول باشه ان شاالله
ببخشید یه سوال داشتم
این حکم صدای مداحان خانم را ک نامحرم میشنوه اکثرا صدای بانداشونو زیاد میکنن صدا تا چندتا منزل اونورتر میره حکمش چیه آیا گناه داره یاخیر؟
بعضی ازمداحان هم سواد قرآن و دعاشون کمه. غلط میخونن. این حکمش چیه؟
ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید.
باتشکر
التماس دعا
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ای دی برای ارسال سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk1
481.5K
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات 92
ببخشید اگر منابعی در مورد اشک یا گریه سراغ دارین غیر از کتب دینی ، معرفی کنید؟
ممنون میشم
التماس دعا
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ای دی برای ارسال سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk1