eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
6.3هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
878 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh تبادل @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 7 2 [8] يَخْرُجُ اِلي بَساطينِ اَصْحابِهِ. گاهي به باغ و بستان اصحاب خود تشريف مي‏برد. احياء العلوم، ج 2، ص 354. [9] بَسَّاماً مِنْ غَيْرِ ضِحْکٍ،مَحْزُوناً مِنْ غَيْرِ عَبْسٍ، مُتَواضِعاً مِنْ غَيْرِ مَذَلَّةٍ، جَوادًا مِنْ غَيْرِ سَرَفٍ، رَقيقَ الْقَلْبِ، رحيماً بِکُلِّ مُسْلِمٍ وَ لَمْ يَتَجَشَّأْ مِنْ شَبَعٍ قَطُّ وَلَمْ يَمُدَّيَدَهُ اِلي طَمَعٍ قَطُّ. بدون اينکه بخندد، هميشه تبسم بر لب داشت و بدون اينکه چهره‏اش درهم کشيده باشد، اندوهگين به‏ نظر مي ‏رسيد. بدون اينکه از خود ذلتي نشان دهد، همواره متواضع بود. بدون اينکه اسراف بورزد، سخاوتمند بود. دل نازک و به همه مسلمانان مهربان بود. هرگز از روي پر خوري باد گلو نزد و هرگز دست طمع به ‏سوي چيزي دراز نفرمود. ارشادالقلوب، باب 32، ص 155 . [10] لا يَذُمُّ ذَواقاً وَ لا يَمْدَحُهُ. هيچ خوراکي را تعريف يا مذمت نمي‏کرد. مکارم الاخلاق، ج 1، ص 22. [11] کانَ النَّبِيُّ اِذا سُئِلَ شَيْئاً فَاِذا اَرادَ اَنْ يَفْعَلَهُ قالَ: نَعَمْ وَاِذا اَرادَ اَنْ لا يَفْعَلَ سَکَتَ وَکانَ لا يَقُولُ لِشَي‏ءٍ لا . علي‏عليه السلام فرمود: «وقتي از رسول خداصلي الله عليه وآله چيزي مي‏خواستند، اگر اراده‏اش بر انجام آن کار تعلق مي‏گرفت مي‏فرمود: «آري» و اگر نمي‏خواست آن را انجام بدهد، سکوت مي‏کرد و هرگز کلمه «نه» را برزبان جاري نمي‏ساخت. بحار ، ج 93 ، ص 372 . [12] کانَ رَسُولُ اللَّهِ‏صلي الله عليه وآله اِذا حَزَنَهُ اَمْرٌ فَزَعَ اِلَي الصَّلوةِ. رسول خداصلي الله عليه وآله چون از امري ناراحت و محزون مي‏گشت، به نماز خواندن و عبادت حق، پناهنده مي‏شد. مجمع البيان، ج 5، ص 347. [13] کانَ رَسُولُ اللَّهِ‏صلي الله عليه وآله اِذا کَذِبَ عِنْدَهُ الرَّجُلُ تَبَسَّمَ وَقالَ: اِنَّهُ لَيَقُولُ قَوْلاً. اگر کسي در حضور آن حضرت سخن دروغي مي‏گفت: آن جناب لبخندي مي‏زد و مي‏فرمود: «سخني است که وي مي‏گويد» ]ما در فارسي مي‏گوييم خالي بندي يا چاخان مي‏کند. جعفريات ، ص 169 . [14] وَکانَ رَسُولُ‏اللَّه‏صلي الله عليه وآله لايَنْظُرُ اِلي مايَسْتَحْسِنُ مِنَ‏الدُّنْيا. رسول‏خداصلي الله عليه وآله از متاع دنيا به‏آنچه که موجب دلبستگي وفريفته‏شدن مردم دنيا مي‏شد، نظر نمي‏افکند. مجمع‏البيان،ج6،ص345. [15] يَقْبَلُ مَعْذِرَةَ الْمُعتْذِرِ اِلَيْهِ وَکانَ اَکْثَرَ النَّاسِ تَبَسُّماً ما لَمْ يُنَزَّلْ عَلَيْهِ قُرْآنٌ وَلَمْ I4 تَجْرِ عِظَةٌ وَرَبُمَا ضَحِکَ مِنْ غَيْرِ قَهْقَهِة. پوزش عذرخواهان را مي‏پذيرفت. در غير اوقاتي که قرآن بر او نازل مي‏شد و يا موعظه مي‏کرد، از مردم تبسمش بيشتر بود و هرگاه که خنده مي‏کرد، بدون قهقهه بود. دعائم‏الاسلام،ج2،ص107؛مناقب،ج1،ص145. [16] ما شَتَمَ اَحَدًا بِشَتْمَةٍ وَلا لَعَنَ اِمْرَأَةً وَ لا خادِماً بِلَعْنَةٍ، وَ لا لامُوا اَحَداً اِلاَّ قالَ دَعُوهُ. هرگز به کسي فحش نداد و هيچ وقت زن يا خادمي را لعنت نکرد، هرگاه در حضور آن حضرت کسي ملامت مي‏شد، مي‏فرمود: «به او کاري نداشته باشيد. وَلا يَأْتيهِ اَحَدٌ حُرّاً اَوْ عَبْداً وَ اَمَةً اِلاَّ قامَ مَعَهُ فِي حاجَتِهِ، هرکس براي حاجتي نزدش مي‏آمد خواه آزاد و خواه غلام و يا کنيز، جهت رفع گرفتاري او اقدام مي‏کرد. لافَظٌّ وَلا غَليظٌ وَلا صَخَّابٌ فِي الْاَسْواقِ. وَلا يُجْزِي بِالسَّيِّئَةِ السَّيِّئَةَ وَلکِنْ يَغْفِرُ وَ يَصْفَحُ وَ يَبْدَءُ مَنْ لَقيهُ بِالسَّلامِ. خشن و درشت خو نبود و در بازار، صدايش را بلند نمي‏کرد. در مقابل بدي ديگران، بدي نمي‏کرد، بلکه گناه آنان را نديده مي‏گرفت و از آنان مي‏گذشت. مناقب، ج 1، ص 145 . ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 8 بوسه های پیامبرص بر امام حسین ع خداوند امر نمود اشرف مخلوقات را، به اينکه ارکان کعبه را ببوسند، و دست به آنها بمالند، و اين از همه‏ي فضايل کعبه بالاتر است،و نظير آن از براي مولاي مظلومان ما ثابت است، زيرا که پيغمبر (صلي الله عليه و آله) او را دربر مي‏گرفت، و جميع اعضاي او را مي‏بوسيد، خصوصا زير گلو، و قلب، و جبين، و لبهاي آن جناب را، و همچنان که استلام پيغمبر (صلي الله عليه و آله) رکن عراقي و شامي را بالخصوص، اسرار و حکمتها داشته، همچنين به جهت تقبيل و استلام پيغمبر (صلي الله عليه و آله)اعضاء و جوارح حسين (عليه‏السلام) را اسرار چندي است، و از براي تکثير تقبيل مواضع مخصوصه نيز اسرار و معجزات و اخبارات بوده، اما سر کثرت تقبيل گلوي مبارکش پس معلوم است. و اما پيشاني، پس شايد به جهت آن است که موضع سنگي بود که پيشاني شريفش شکست و خون بر صورت انورش جاري گرديد [2] ، يا موضع تير است که به آن پيشاني زدند[3] ، يا چون موضع سجود بوده، و از اين جهت پيشاني محل ظهور نور مؤمن است، چنانکه در روايت است [4] ، و حسين در اين مقام خصوصيتي داشت که سجده‏اش سجده‏ي مخصوص است، بيانش آن است که حالت سجود خودش از جمله حالات تقرب به خداست صورتا و معنا، و در آيات و اخبار دلالت بر آن است، و در خبر است از اقرب حالات عبد به خدا حالت سجود است [5] ، و از براي حسين (عليه‏السلام) سجود خاصي بود در وقتي که در درجات قرب الهي ترقي مي‏نمود، از وقتي که از وطن خارج شد تا زماني که به حالت سجود پيشاني مبارک بر خاک گذاشت به قصد سجود، و ديگر سر بلند نکرد، مگر بر سر نيزه، چنانکه از عبارت «المذبوح من القفاء» مستفاد مي‏شود[6] پس از اين جهت رسول (صلي الله عليه و آله) آن پيشاني مبارک را مکرر مي‏بوسيد. و اما بوسيدن قلب منورش، پس سرش آن است که موضع تير سه شعبه‏ي زهرآلود است که في الحقيقة همان تير سبب قتل آن جناب شد. [7] و اما بوسيدن لب و دندان او، پس يکي از اسرار آن ظاهر شد در وقتي که زيد بن ارقم گفت: اي پسر زياد بردار چوب خود را از اين دو لب مبارک، که من به چشم خود ديدم که رسول (صلي الله عليه و آله) خدا مکرر مي‏بوسيد اين لبها را. [8 [1] خصائص الحسینیه شوشتری [2] بحار 53:45 - لهوف ص 52 - مقتل خوارزمي 34:2. [3] بحار 52:45 - مقتل خوارزمي 43:2 - مناقب 258:3. [4] بحار 160:82 - مجمع البيان 127:9. [5] بحار 162:82 - عيون الاخبار 7:2 - ثواب الاعمال ص 56. [6] بحار 59:45 - لهوف ص 58 - مناقب ابن شهر آشوب 260:3. [7] بحار 53:45 - لهوف ص 52 - مقتل خوارزمي 34:2. [8] بحار 118:45 - مثير الاحزان ص 72. ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 9 89 روضه های حضرت زهراء س کوچه بنی هاشم سلام علیکم آقای تابع منش جسارتا یک بانویی که سقط داشته وبا میخ در مجروح گردیده چطور بعد از دو یا سه روز که هفتم ربیع میباشد دنبال قواله فدک رفته که ان اتفاق افتاد. سلام علیکم رفتن حضرت زهراء س به نزد ابوبکر دو یا سه روز بعد نبوده است. بلکه ده روز بعد ازشهادت پیامبر ص اتفاق افتاده است. ابن ابی الحدید مینویسد:حضرت زهراء س ده روز بعد ازوفات رسول الله ص اعتراض به مصادره فدک کرد و نزد ابوبکر رفت. شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج 16 ص 263 و چون یازدهم هجری ،28 صفر مصادف با 17 تا 30 خرداد و فصل برداشت محصول بوده است ، برای اینکه حضرت زهراء س را از عواید آن محروم کنند کارگزاران حضرت زهراء را از فدک اخراج کردند. در حالیکه خانواده حضرت زهراء س شدیدا نیازمند به غذا بودند ، در آمد فدک صرف فقراء مدینه می شده است و این باعث محبت ورزیدن فقراء به فاطمة س و خاندان رسالت بوده است و برای اینکه این محبت به خاندان رسالت قطع شود فدک غصب گردید و تمام مخارج آن صرف خودشان شد. اهمیت فدک و موضع گیری دربرابر غصب فدک بسیار مهم بوده است و نمی شد حتی لحظه ای سکوت کرد. اولا نشان می داد نه تنها غاصب ولایت ، بلکه غاصب اموال مشروعه حضرت زهراء نیز بوده اند و منطوق مخالف آن این بود که تا حالا فاطمة س نعوذ بالله مال مردم را غصب کرده است و آنها مال را به بیت المال برگردانده اند. ثانیا با این قضیه وجه علی و خانواد ه اش را بعنوان غاصب خراب می کردند و خویش را در امر خلافت محق می دانستند. در نتیجه ملک فدک یک قضیه عادی نبوده است که بگوئیم صدقه سر بچه ها قیامت جواب بدهند. با توجه به مسائل بالا به دستور مولا امیرالمومنین وجوب به رفتن بود.با اینکه حضرت فاطمة س در بستر بیماری بودند با بدنی مجروح به امر علی ع به نزد ابوبکر رفتند و بعد از اثبات موضوع مالکیت نامه ای دریافت کردند بنا بر محق بودن در ملک فدک که در بین راه در کوچه بنی هاشم با تفاصیلی که میدانیم آن نامه توسط عمر پاره شد. شدیدا از نوکر های حضرت زهراء عذر می خواهم در کوچه مجروحی با آن شرایط خاص چنان سیلی خورد که امام حسن ع دستش را گرفت و به خانه برد. صورتی که شب زفاف ، شبی که به خانه علی می رفت وقتی فرشته ها گل نثارش کردند گلبرگی به صورتش خورد و جا انداخت.( عزیزم تو که طاقت خوردن برگ لطیف گل را نداشتی چگونه......) امام حسین ع نیز در وداع آخر با زینب در حالیکه خون از جراحاتش جاری بود به میدان رفت. و هردو مصداق این آیه زیبای قرآن شدند : الذین استجابوا لله و الرسول من بعد ما اصابهم القرح للذین احسنوا منهم و اتقوا اجر عظیم. سوره آل عمران آیه 172 آنهایی که با جراحت و زخمهای فراوان خداوند و رسول را استجابت کردند برای ایشان که نیکی و تقوا پیشه کردند مزد نیکو و عظیمی است. (به دستور پیامبر ص با وجود جراحات زیاد ، اصحاب ازجنگ احد به جنگ حمراء الاسد رفتند و اگر اعتراضی به بردن مجروحان به جنگ باشد باید اینجا مطرح شود ،برای جواب به تفاسیر رجوع کنید). آری بانویی که سقط داشته و جراحت میخ درب در سینه اش بوده است به دستور ولایت به نزد ابوبکر رفت تا بابی از عشق و دلدادگی و اطاعت از مولی را برای دوستانش باز کند . فاطمة س تفسیر زیبای آیات قرآن شد.من برای مولایم علی ع چقدر سیلی خوردم و مجروح شدم و میدان را خالی نکردم واطاعت کردم نمی دانم. درود بر شهداء که پیرو فاطمة س بودند. تقدیم به تمام ذاکران سخت کوش فاطمی در راه ولایت التماس دعا یا علی ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
4_5864171019643651746.m4a
12.54M
اَللَّـهُمَّ اجْعَلْني في مَقامي هذا، مِمَّنْ تَنالُهُ مِنْكَ صَلَواتٌ وَرَحْمَةٌ وَمَغْفِرَةٌ، اَللَّـهُمَّ اجْعَلْ مَحْيايَ مَحْيا مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
4_5864171019643651753.m4a
49.21M
بسم الله الرحمن الرحیم شرح معنی ابا عبدالله (98/7/27) ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
🔸حصر رسانه اي اربعين شكست/ حب الحسين يجمعنا دومين كليدواژه پرتكرار «جهان» در توييتر شد 🔹بر اساس گزارش شركت معتبر داده كاوي «تالك واكر»، علي رغم جانبداري رسانه هاي بين المللي در انعكاس اربعين به عنوان بزرگترين مراسم عبادي سياسي جهان و سانسور كامل اين پديده بي همتا اما كاربران شبكه اجتماعي توئيتر از «سراسر جهان» در پويش بزرگ «حب الحسين يجمعنا» با انتشار بيش از يك ميليون و ۴۰۰ هزار پيام با موضوع اربعين به ترند دوم جهاني توئيتر دست يافتند. 🔹هشتگ «حب الحسين يجمعنا» اگرچه از ماه محرم آغاز شده بود اما در يك هفته منتهي به اربعين توانست بيش از ۲۹۰ ميليون ظرفيت بالقوه براي بازديد اكانتهاي يونيك ايجادكند. 🔹اين هشتگ توانست در يك هفته اخير يك ميليون و ٧٠٠هزار بار واكنش توسط كابران توئيتر را به همراه داشته باشد 🔹ماندگاري بيش از ۵ ساعته اين كليدواژه در جايگاه دوم ترندهاي جهاني از ظهر امروز قابل توجه است 🔹 ۴۵ درصد كاربران اين پويش از بانوان هستند.
1.36M
91 باسلام وادب خدمت شما بزرگوار عزاداریهاتون قبول باشه ان شاالله ببخشید یه سوال داشتم این حکم صدای مداحان خانم را ک نامحرم میشنوه اکثرا صدای بانداشونو زیاد میکنن صدا تا چندتا منزل اونورتر میره حکمش چیه آیا گناه داره یاخیر؟ بعضی ازمداحان هم سواد قرآن و دعاشون کمه. غلط میخونن. این حکمش چیه؟ ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید. باتشکر التماس دعا ای دی برای ارسال سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk1
481.5K
92 ببخشید اگر منابعی در مورد اشک یا گریه سراغ دارین غیر از کتب دینی ، معرفی کنید؟ ممنون میشم التماس دعا ای دی برای ارسال سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk1