فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روضه از زبان حضرت آقا🖤🥺
السلام علیک یاابا عبدالله
کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است
ایتا
@zameneashk1
تلگرام
@zameneashk
باب الحسین ع ، کلاس های غیر حضوری
https://t.me/Babolhusein
آی دی پاسخ به سوالات
@m_h_tabemanesh
❖﷽❖
#قرآن_و_عاشوراء
هنگامی که امام حسین(ع)از احـرام
بیرون آمد هنگام خروج از مکه این ایه را تلاوت میکردند:
✨«انى ذاهب الى ربـى سـیهدین»
من به سوى پروردگارم مى روم، او مرا هدایت مى کند.(صافات/99)
و چون از احرام بیرون آمد به حجى لبیک گفت که مخصوص آن حضرت و اهل بیتش بود.
📙خصائص الحسینیه
شیخ جعفر شوشتری
📘بحارالانوار ،جلد4 ،صفحه 332
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
4_5899978604372035944.mp3
20.68M
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء 369
#سلام_الله_ابدا
❤️💚 شرح ابدا مابقیت.
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh
لینک کانال ضامن اشک در ایتا
https://eitaa.com/zameneashk1
کانال باب الحسين ع در تلگرام
https://t.me/Babolhusein
4_5899978604372035953.mp3
25.23M
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء 370
#سلام_الله_ابدا
❤️💚 شرح علیکم منی ،علیکم چه کسانی هستند.
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh
لینک کانال ضامن اشک در ایتا
https://eitaa.com/zameneashk1
کانال باب الحسين ع در تلگرام
https://t.me/Babolhusein
4_5899978604372035965.mp3
33.21M
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء 371
#سلام_الله_ابدا
💚❤️شرح سلام الله ابدا.
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh
لینک کانال ضامن اشک در ایتا
https://eitaa.com/zameneashk1
کانال باب الحسين ع در تلگرام
https://t.me/Babolhusein
249.9K
سلام استاد
روضه های دهه دوم فاطمیه به چه شکلی خونده میشه.ممنونم
4_5832195744039175827.mp3
27.95M
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء
#حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها
#قرآن_و_حضرت_زهراء_س
#ایام_فاطمیه
#القاب_و_اسماء_حضرت_زهراء_س 13
🌹شرح و تفسیر اسم صدیقه (از اسماء حضرت زهرا س)
✅تعریف صدق و مراحل صدق
💫شرح و تفسیر آیه 80 سوره اسراء
وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا(اسراء/٨٠)
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh
لینک کانال ضامن اشک در ایتا
https://eitaa.com/zameneashk1
کانال باب الحسين ع در تلگرام
https://t.me/Babolhusein
4_5832195744039175829.mp3
29.93M
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء
#حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها
#قرآن_و_حضرت_زهراء_س
#ایام_فاطمیه
#القاب_و_اسماء_حضرت_زهراء_س 14
🌹شرح و تفسیر اسم صدیقه (از اسماء حضرت زهرا س)
✴️تاثیرات و برکات صدق
🔆شرح و تفسیر فراز
السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الصِّدِّیقَهُ الشَّهِیدَهُ
✅ شرح و تفسیر مقام صدیق و شهید در آیه 69 سوره نساء
💫وَمَن يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَٰئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِم مِّنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ وَحَسُنَ أُولَٰئِكَ رَفِيقًا (نساء/٦٩)
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh
لینک کانال ضامن اشک در ایتا
https://eitaa.com/zameneashk1
کانال باب الحسين ع در تلگرام
https://t.me/Babolhusein
میرداماد-روضه حضرت زهراء(س) (3).mp3
6.72M
#ایام_فاطمیة
#شهادت_حضرت_زهراء_س
#روضه_های_حضرت_زهراء_س
به مناسبت ایام فاطمیه
#میرداماد
من بکی او ابکی فله الجنة
ویژه مراثی و موالید ۱۴ معصوم ع
@Navaymagtal
ضامن اشک مقتل امام حسین ع
@zameneashk1
پاسخگویی به سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh
❖﷽❖
#قرآن_و_عاشوراء
📜الحسین (علیه السلام)- رَوَی أبُومِخْنَفٍ عَنِ الْجَلُودِیَّ ... فَقَالَ لَهُ الْحُسَیْنُ (علیه السلام) یَا ابْنَ ذِی الْجَوْشَن ... فَسَمِعْتُهُ یَقُولُ أَنَا أَرِدُ الْحَامِیَهًَْ فَأَشْرَبُ مِنْ حَمِیمِهَا بَلْ أَرِدُ عَلَی جَدِّی رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ أَسْکُنُ مَعَهُ فِی دَارِهِ فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلِیکٍ مُقْتَدِرٍ وَ أَشْرَبُ مِنْ ماءٍ غَیْرِ آسِنٍ وَ أَشْکُو إِلَیْهِ مَا رَکِبْتُمْ مِنِّی وَ فَعَلْتُمْ بِی.
❣امام حسین (علیه السلام)- از جلودی نقل شده که امام حسین (علیه السلام) فرمود: «ای فرزند ذی الجوشن.. بلکه من بر جدّم پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) وارد میشوم و با آن حضرت در خانهاش که جایگاه صدق و نزد خدای مقتدر است ساکن میشوم و از آبی میآشامم که هیچگونه تغییری ننموده است. از این عملی که شما نسبت به من مرتکب شدید و این کاری که با من انجام دادید به آن حضرت شکایت مینمایم».
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۴، ص۳۴۲ بحارالأنوار، ج۴۵، ص۵۷
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
4_5899978604372035970.mp3
33.37M
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء 372
#سلام_الله_ابدا
🌴🕊 نقش مهم لفظ "منی" در زیارت عاشوراء.
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh
لینک کانال ضامن اشک در ایتا
https://eitaa.com/zameneashk1
کانال باب الحسين ع در تلگرام
https://t.me/Babolhusein
4_5899978604372035971.mp3
33.03M
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء 373
#سلام_الله_ابدا
🌴🕊چرا ما واسطه سلام بر امام حسین ع شدیم.
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh
لینک کانال ضامن اشک در ایتا
https://eitaa.com/zameneashk1
کانال باب الحسين ع در تلگرام
https://t.me/Babolhusein
خطاب امیرالمومنین ع در کلام رسول خدا در خطبه ی غدیر
#امیرالمومنین_در_کلام_رسول_الله
📜 أَلا وَقَدْ بَلَّغْتُ، أَلاوَقَدْ أَسْمَعْتُ، أَلاوَقَدْ أَوْضَحْتُ، أَلا وَ إِنَّ الله عَزَّوَجَلَّ قالَ وَ أَنَا قُلْتُ عَنِ الله عَزَّوَجَلَّ، أَلاإِنَّهُ لا «أَمیرَالْمُؤْمِنینَ» غَیْرَ أَخی هذا، أَلا لاتَحِلُّ إِمْرَةُ الْمُؤْمِنینَ بَعْدی لاَِحَدٍ غَیْرِهِ.
📝بدانید که این سخن خدا بود و من از سوی او سخن گفتم. هشدار که هرگز به جز این برادرم کسی نباید امیرالمؤمنین خوانده شود. هشدار که پس از من امارت مؤمنان بری کسی جز او روا نباشد.
السلام علیک یاابا عبدالله
کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است
ایتا
@zameneashk1
تلگرام
@zameneashk
باب الحسین ع ، کلاس های غیر حضوری
https://t.me/Babolhusein
آی دی پاسخ به سوالات
@m_h_tabemanesh
#مقتل_حضرت_زهراء_س
#مقتل_محسن_بن_علی_ع
#استقامت_فاطمی_س
وَ فَاطِمَةُ قَاعِدَةٌ خَلْفَ الْبَابِ قَدْ عَصَبَتْ رَأْسَهَا وَ نَحِلَ جِسْمُهَا فِي وَفَاةِ رَسُولِ اللَّهِ ص
مقتل کامل فاطمة س از ابتدای غسل فاطمة س تاغسل و دفن و ...از کتاب سلیم ره
باب 7- ما وقع عليها من الظلم و بكائها و حزنها و شكايتها في مرضها إلى شهادتها بحارالأنوار ج : 43 ص : 198
29- أَقُولُ، وَجَدْتُ فِي كِتَابِ سُلَيْمِ بْنِ قَيْسٍ الْهِلَالِيِّ بِرِوَايَةِ أَبَانِ بْنِ أَبِي عَيَّاشٍ عَنْهُ عَنْ سَلْمَانَ وَ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْعَبَّاسِ قَالَا تُوُفِّيَ رَسُولُ اللَّهِ ص يَوْمَ تُوُفِّيَ فَلَمْ يُوضَعْ فِي حُفْرَتِهِ حَتَّى نَكَثَ النَّاسُ وَ ارْتَدُّوا وَ أَجْمَعُوا عَلَى الْخِلَافِ وَ اشْتَغَلَ عَلِيٌّ ع بِرَسُولِ اللَّهِ ص حَتَّى فَرَغَ مِنْ غُسْلِهِ وَ تَكْفِينِهِ وَ تَحْنِيطِهِ وَ وَضْعِهِ فِي حُفْرَتِهِ ثُمَّ أَقْبَلَ عَلَى تَأْلِيفِ الْقُرْآنِ وَ شُغِلَ عَنْهُمْ بِوَصِيَّةِ رَسُولِ اللَّهِ ص فَقَالَ عُمَرُ لِأَبِي بَكْرٍ يَا هَذَا إِنَّ النَّاسَ أَجْمَعِينَ قَدْ بَايَعُوكَ مَا خَلَا هَذَا الرَّجُلَ وَ أَهْلَ بَيْتِهِ فَابْعَثْ إِلَيْهِ فَبَعَثَ إِلَيْهِ ابْنَ عَمٍّ لِعُمَرَ يُقَالُ لَهُ قُنْفُذٌ فَقَالَ لَهُ يَا قُنْفُذُ انْطَلِقْ إِلَى عَلِيٍّ فَقُلْ لَهُ أَجِبْ خَلِيفَةَ رَسُولِ اللَّهِ فَبَعَثَا مِرَاراً وَ أَبَى عَلِيٌّ ع أَنْ يَأْتِيَهُمْ فَوَثَبَ عُمَرُ غَضْبَانَ وَ نَادَى خَالِدَ بْنَ الْوَلِيدِ وَ قُنْفُذاً فَأَمَرَهُمَا أَنْ يَحْمِلَا حَطَباً وَ نَاراً ثُمَّ أَقْبَلَ حَتَّى انْتَهَى إِلَى بَابِ عَلِيٍّ وَ فَاطِمَةَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمَا وَ فَاطِمَةُ قَاعِدَةٌ خَلْفَ الْبَابِ قَدْ عَصَبَتْ رَأْسَهَا وَ نَحِلَ جِسْمُهَا فِي وَفَاةِ رَسُولِ اللَّهِ ص فَأَقْبَلَ عُمَرُ حَتَّى ضَرَبَ الْبَابَ ثُمَّ نَادَى يَا ابْنَ أَبِي طَالِبٍ افْتَحِ الْبَابَ فَقَالَ فَاطِمَةُ يَا عُمَرُ مَا لَنَا وَ لَكَ لَا تَدَعُنَا وَ مَا نَحْنُ فِيهِ قَالَ افْتَحِي الْبَابَ وَ إِلَّا أَحْرَقْنَا عَلَيْكُمْ فَقَالَتْ يَا عُمَرُ أَ مَا تَتَّقِي اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ تَدْخُلُ عَلَى بَيْتِي وَ تَهْجُمُ عَلَى دَارِي فَأَبَى أَنْ يَنْصَرِفَ
ثُمَّ دَعَا عُمَرُ بِالنَّارِ فَأَضْرَمَهَا فِي الْبَابِ فَأَحْرَقَ الْبَابَ ثُمَّ دَفَعَهُ عُمَرُ فَاسْتَقْبَلَتْهُ فَاطِمَةُ ع وَ صَاحَتْ يَا أَبَتَاهْ يَا رَسُولَ اللَّهِ فَرَفَعَ السَّيْفَ وَ هُوَ فِي غِمْدِهِ فَوَجَأَ بِهِ جَنْبَهَا فَصَرَخَتْ فَرَفَعَ السَّوْطَ فَضَرَبَ بِهِ ذِرَاعَهَا فَصَاحَتْ يَا أَبَتَاهْ فَوَثَبَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ع فَأَخَذَ بَتَلَابِيبِ عُمَرَ ثُمَّ هَزَّهُ فَصَرَعَهُ وَ وَجَأَ أَنْفَهُ وَ رَقَبَتَهُ وَ هَمَّ بِقَتْلِهِ فَذَكَرَ قَوْلَ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ مَا أَوْصَاهُ بِهِ مِنَ الصَّبْرِ وَ الطَّاعَةِ فَقَالَ وَ الَّذِي كَرَّمَ مُحَمَّداً بِالنُّبُوَّةِ يَا ابْنَ صُهَاكَ لَوْ لَا كِتَابٌ مِنَ اللَّهِ سَبَقَ لَعَلِمْتَ أَنَّكَ لَا تَدْخُلُ بَيْتِي فَأَرْسَلَ عُمَرُ يَسْتَغِيثُ فَأَقْبَلَ النَّاسُ حَتَّى دَخَلُوا الدَّارَ فَكَاثَرُوهُ وَ أَلْقَوْا فِي عُنُقِهِ حَبْلًا فَحَالَتْ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَهُ فَاطِمَةُ عِنْدَ بَابِ الْبَيْتِ فَضَرَبَهَا قُنْفُذُ الْمَلْعُونُ بِالسَّوْطِ فَمَاتَتْ حِينَ مَاتَتْ وَ إِنَّ فِي عَضُدِهَا كَمِثْلِ الدُّمْلُجِ مِنْ ضَرْبَتِهِ لَعَنَهُ اللَّهُ فَأَلْجَأَهَا إِلَى عِضَادَةِ بَيْتِهَا وَ دَفَعَهَا فَكَسَرَ ضِلْعَهَا مِنْ جَنْبِهَا فَأَلْقَتْ جَنِيناً مِنْ بَطْنِهَا فَلَمْ تَزَلْ صَاحِبَةَ فِرَاشٍ حَتَّى مَاتَتْ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهَا مِنْ ذَلِكَ شَهِيدَةً و
َ سَاقَ الْحَدِيثَ الطَّوِيلَ فِي الدَّاهِيَةِ الْعُظْمَى وَ الْمُصِيبَةِ الْكُبْرَى إِلَى أَنْ قَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ ثُمَّ إِنَّ فَاطِمَةَ ع بَلَغَهَا أَنَّ أَبَا بَكْرٍ قَبَضَ فَدَكاً فَخَرَجَتْ فِي نِسَاءِ بَنِي هَاشِمٍ حَتَّى دَخَلَتْ عَلَى أَبِي بَكْرٍ فَقَالَتْ يَا أَبَا بَكْرٍ تُرِيدُ أَنْ تَأْخُذَ مِنِّي أَرْضاً جَعَلَهَا لِي رَسُولُ اللَّهِ ص فَدَعَا أَبُو بَكْرٍ بِدَوَاةٍ لِيَكْتُبَ بِهِ لَهَا فَدَخَلَ عُمَرُ فَقَالَ يَا خَلِيفَةَ رَسُولِ اللَّهِ لَا تَكْتُبْ لَهَا حَتَّى تُقِيمَ الْبَيِّنَةَ بِمَا تَدَّعِي فَقَالَتْ فَاطِمَةُ ع عَلِيٌّ وَ أُمُّ أَيْمَنَ يَشْهَدَانِ بِذَلِكَ فَقَالَ عُمَرُ لَا تُقْبَلُ شَهَادَةُ امْرَأَةٍ أَعْجَمِيَّةٍ لَا تُفْصِحُ وَ أَمَّا عَلِيٌّ فَيَجُرُّ النَّارَ إِلَى قُرْصَتِهِ فَرَجَعَتْ فَاطِمَةُ مُغْتَاظَةً فَمَرِضَتْ وَ كَانَ عَلِيٌّ يُصَلِّي فِي الْمَسْجِدِ الصَّلَوَاتِ الْخَمْسَ فَلَمَّا صَلَّى قَالَ لَهُ أَبُو بَكْرٍ وَ عُمَرُ كَيْفَ بِنْتُ رَسُولِ اللَّهِ إِلَى أَنْ ثَقُلَتْ فَسَأَلَا عَنْهَا وَ قَالَا قَدْ كَانَ بَيْنَنَا وَ بَيْنَهَا مَا قَدْ عَلِمْتَ فَإِنْ رَأَيْتَ أَنْ تَأْذَنَ لَنَا لِنَعْتَذِرَ إِلَيْهَا مِنْ ذَنْبِنَا قَالَ ذَاكَ إِلَيْكُمَا فَقَامَا فَجَلَسَا بِالْبَابِ وَ دَخَلَ عَلِيٌّ ع عَلَى فَاطِمَةَ ع فَقَالَ لَهَا أَيَّتُهَا الْحُرَّةُ فُلَانٌ وَ فُلَانٌ بِالْبَابِ يُرِيدَانِ أَنْ يُسَلِّمَا عَلَيْكِ فَمَا تُرِيدِينَ قَالَتِ الْبَيْتُ بَيْتُكَ وَ الْحُرَّةُ زَوْجَتُكَ افْعَلْ مَا تَشَاءُ فَقَالَ سُدِّي قِنَاعَكِ فَسَدَّتْ قِنَاعَهَا وَ حَوَّلَتْ وَجْهَهَا إِلَى الْحَائِطِ فَدَخَلَا وَ سَلَّمَا وَ قَالَا ارْضَيْ عَنَّا رَضِيَ اللَّهُ عَنْكِ فَقَالَتْ مَا دَعَا إِلَى هَذَا فَقَالَا اعْتَرَفْنَا بِالْإِسَاءَةِ وَ رَجَوْنَا أَنْ تُعْفِي عَنَّا فَقَالَتْ إِنْ كُنْتُمَا صَادِقَيْنِ فَأَخْبِرَانِي عَمَّا أَسْأَلُكُمَا عَنْهُ فَإِنِّي لَا أَسْأَلُكُمَا عَنْ أَمْرٍ إِلَّا وَ أَنَا عَارِفَةٌ بِأَنَّكُمَا تَعْلَمَانِهِ فَإِنْ صَدَقْتُمَا عَلِمْتُ أَنَّكُمَا صَادِقَانِ فِي مَجِيئِكُمَا قَالَا سَلِي عَمَّا بَدَا لَكِ قَالَتْ نَشَدْتُكُمَا بِاللَّهِ هَلْ سَمِعْتُمَا رَسُولَ اللَّهِ ص يَقُولُ فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّي فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِي قَالَا نَعَمْ فَرَفَعَتْ يَدَهَا إِلَى السَّمَاءِ فَقَالَتِ اللَّهُمَّ إِنَّهُمَا قَدْ آذَيَانِي فَأَنَا أَشْكُوهُمَا إِلَيْكَ وَ إِلَى رَسُولِكَ لَا وَ اللَّهِ لَا أَرْضَى عَنْكُمَا أَبَداً حَتَّى أَلْقَى أَبِي رَسُولَ اللَّهِ ص وَ أُخْبِرَهُ بِمَا صَنَعْتُمَا فَيَكُونَ هُوَ الْحَاكِمَ فِيكُمَا قَالَ فَعِنْدَ ذَلِكَ دَعَا أَبُو بَكْرٍ بِالْوَيْلِ وَ الثُّبُورِ وَ جَزِعَ جَزَعاً شَدِيداً فَقَالَ عُمَرُ تَجْزَعُ يَا خَلِيفَةَ رَسُولِ اللَّهِ مِنْ قَوْلِ امْرَأَةٍ قَالَ فَبَقِيَتْ فَاطِمَةُ ع بَعْدَ وَفَاةِ أَبِيهَا ع أَرْبَعِينَ لَيْلَةً فَلَمَّا اشْتَدَّ بِهَا الْأَمْرُ دَعَتْ عَلِيّاً ع وَ قَالَتْ يَا ابْنَ عَمِّ مَا أَرَانِي إِلَّا لِمَا بِي وَ أَنَا أُوصِيكَ أَنْ تَتَزَوَّجَ بِأُمَامَةَ بِنْتِ أُخْتِي زَيْنَبَ تَكُونُ لِوُلْدِي مِثْلِي وَ اتَّخِذْ لِي نَعْشاً فَإِنِّي رَأَيْتُ الْمَلَائِكَةَ يَصِفُونَهُ لِي وَ أَنْ لَا يَشْهَدَ أَحَدٌ مِنْ أَعْدَاءِ اللَّهِ جِنَازَتِي وَ لَا دَفْنِي وَ لَا الصَّلَاةَ عَلَيَّ قَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ فَقُبِضَتْ فَاطِمَةُ ع مِنْ يَوْمِهَا فَارْتَجَّتِ الْمَدِينَةُ بِالْبُكَاءِ مِنَ الرِّجَالِ وَ النِّسَاءِ وَ دَهِشَ النَّاسُ كَيَوْمَ قُبِضَ فِيهِ رَسُولُ اللَّهِ ص فَأَقْبَلَ أَبُو بَكْرٍ وَ عُمَرُ يُعَزِّيَانِ عَلِيّاً ع وَ يَقُولَانِ لَهُ يَا أَبَا الْحَسَنِ لَا تَسْبِقْنَا بِالصَّلَاةِ عَلَى ابْنَةِ رَسُولِ اللَّهِ فَلَمَّا كَانَ اللَّيْلُ دَعَا عَلِيٌّ ع الْعَبَّاسَ وَ الْفَضْلَ وَ الْمِقْدَادَ وَ سَلْمَانَ وَ أَبَا ذَرٍّ وَ عَمَّاراً فَقَدَّمَ الْعَبَّاسَ فَصَلَّى عَلَيْهَا وَ دَفَنُوهَا فَلَمَّا أَصْبَحَ النَّاسُ أَقْبَلَ أَبُو بَكْرٍ وَ عُمَرُ وَ النَّاسُ يُرِيدُونَ الصَّلَاةَ عَلَى فَاطِمَةَ ع فَقَالَ الْمِقْدَادُ قَدْ دَفَنَّا فَاطِمَةَ الْبَارِحَةَ فَالْتَفَتَ عُمَرُ إِلَى أَبِي بَكْرٍ فَقَالَ لَمْ أَقُلْ لَكَ إِنَّهُمْ سَيَفْعَلُونَ قَالَ الْعَبَّاسُ إِنَّهَا أَوْصَتْ أَنْ لَا تُصَلِّيَا عَلَيْهَا فَقَالَ عُمَرُ لَا تَتْرُكُونَ يَا بَنِي هَاشِمٍ حَسَدَكُمُ الْقَدِيمَ لَنَا أَبَداً إِنَّ هَذِهِ الضَّغَائِنَ الَّتِي فِي صُدُورِكُمْ لَنْ تَذْهَبَ وَ اللَّهِ لَقَدْ هَمَمْتُ أَنْ أَنْبُشَهَا فَأُصَلِّيَ عَلَيْهَا فَقَالَ عَلِيٌّ ع وَ اللَّهِ لَوْ رُمْتَ ذَاكَ يَا ابْنَ صُهَاكَ لَا رَجَعَتْ إِلَيْكَ
يَمِينُكَ لَئِنْ سَلَلْتُ سَيَفِي لَا غَمَدْتُهُ دُونَ إِزْهَاقِ نَفْسِكَ فَانْكَسَرَ عُمَرُ وَ سَكَتَ وَ عَلِمَ أَنَّ عَلِيّاً ع إِذَا حَلَفَ صَدَقَ ثُمَّ قَالَ عَلِيٌّ ع يَا عُمَرُ أَ لَسْتَ الَّذِي هَمَّ بِكَ رَسُولُ اللَّهِ ص وَ أَرْسَلَ إِلَيَّ فَجِئْتُ مُتَقَلِّداً سَيْفِي ثُمَّ أَقْبَلْتُ نَحْوَكَ لِأَقْتُلَكَ فَأَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فَلا تَعْجَلْ عَلَيْهِمْ إِنَّما نَعُدُّ لَهُمْ عَدًّا
أقول تمام الخبر مع الأخبار الأخر المشتملة على ما وقع عليها من الظلم أوردتها في كتاب الفتن
زندگاني حضرت زهراء و امام حسن ع، ص: 212
ترجمة: (2) 29- مؤلف گويد: در كتاب: سليم (بضم سين و فتح لام) ابن قيس هلالى از سلمان فارسى و عبد اللَّه بن عباس روايت ميكند كه گفتند:
هنگامى كه پيامبر معظم اسلام رحلت كرد هنوز جنازه مقدس آن حضرت را بخاك نسپرده بودند كه مردم عهد و پيمان خود را شكستند و مرتد شدند و علم مخالفت را برافراشتند.
اما حضرت امير مشغول غسل و كفن و حنوط جسد مبارك پيغمبر عزيز اسلام شد تا اينكه آن جسد مقدس را بخاك سپرد. سپس على عليه السّلام طبق وصيت حضرت رسول صلى اللَّه عليه و آله مشغول جمعآورى قرآن مجيد شد.
پس از اين جريان دومى به اولى گفت: مردم عموما غير از على و اهل بيتش با تو بيعت كردند، بدنبال وى بفرست تا بيايد و بيعت كند. اولى پسر عموى دومى را كه نامش: قنفذ بود خواست و باو گفت: نزد على برو، به وى بگو: خليفه پيغمبر تو را خواسته! چندين مرتبه قنفذ اين مأموريت را انجام داد ولى حضرت امير نزد آنان نيامد.
دومى در حالى كه خشمناك بود برجست و خالد بن وليد را با قنفذ خواست، بايشان دستور داد تا هيزم و آتش برداشتند و متوجه خانه حضرت شدند. (1) در آن موقع حضرت زهراء عليها السّلام پشت در نشسته بود و جسم آن بانو پس از رحلت رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله ناتوان شده بود.
دومى همچنان رفت و نزد در خانه على كه رسيد دق الباب كرد و فرياد زد:
يا ابن ابى طالب! در را باز كن! حضرت زهراى اطهر به وى فرمود:
ما را با تو چه كار كه نميگذارى بعزادارى خويشتن مشغول باشيم!؟ دومى بحضرت فاطمه گفت: در را باز كن! و الا آتش بجان شما ميزنيم! فاطمه اطهر در جوابش فرمود: آيا از خداى توانا نمىترسى كه داخل خانه من ميشوى و بخانهام حمله و هجوم ميكنى!؟ ولى دومى حاضر نشد كه برگردد!
آنگاه آتش خواست و در خانه را آتش زد، وقتى در سوخت او در را باز كرد! در همين موقع بود كه حضرت زهراء در مقابل وى قرار گرفت و فرياد زد:
يا ابتاه! يا رسول اللَّه! سپس دومى شمشير خود را همان طور كه در غلاف بود بلند كرد و به پهلوى فاطمه عليها السّلام زد، وقتى ناله آن بانوى مظلومه بلند شد با تازيانه بنحوى به ساق دست آن حضرت نواخت كه صيحهاى زد و گفت:يا ابتاه!!
هنگامى كه حضرت امير با اين منظره مواجه شد از جاى برجست و كمربند دومى را گرفت او را از جاى كند و بر زمين افكند آنگاه بينى و گردن وى را كوبيد و تصميم گرفت كه او را بقتل برساند! ولى بياد دستور پيغمبر معظم اسلام آمد كه به آن حضرت فرموده بود: بايد صبور و شكيبا باشى لذا به وى فرمود:
اى پسر صهاك! قسم بحق آن خدائى كه حضرت محمّد را بمقام نبوت گرامى داشت اگر نه چنين بود كه من بخاطر امر خدا بايد صبر كنم تو ميفهميدى كه نميتوانستى داخل خانه من شوى! دومى همچنان استغاثه ميكرد! بعد از اين جريان مردم در ميان خانه على ريختند و بر آن حضرت غلبه يافته ريسمان بگردن مقدسش انداختند!
(1) حضرت فاطمه زهراء نزد در آمد كه حضرت امير را از دست آنان رها كند، ولى قنفذ آن بانوى مظلومه را هدف تازيانه قرار داد! موقعى كه حضرت زهراء از دنيا رفت اثر آن تازيانه نظير يك بازوبند ببازوى آن حضرت بود.
آنگاه آن بانو را بنحوى ببازوى در زد كه دنده جنب پهلويش شكست و جنين خود را كه در رحم داشت سقط كرد!! پس از اين جريان حضرت فاطمه زهراء عليها السّلام همچنان در بستر بيمارى بود تا اينكه شهيده شد!
سپس بگوش حضرت فاطمه رسيد كه ابو بكر لع فدك را گرفته! آن مظلومه با گروهى از زنان نزد ابو بكر آمد و به وى فرمود:
آيا ميخواهى زمينى را كه پدرم پيغمبر خدا بمن عطا فرموده بگيرى!؟
ابو بكر دوات خواست تا بنويسد: فدك مال فاطمه اطهر باشد.
دومى وارد شد و به او گفت: اى خليفه پيامبر خدا! مبادا سند فدك را براى زهرا بنويسى تا براى مدعاى خود شاهد بياورد.
حضرت فاطمه عليها السّلام فرمود: علي و ام ايمن براى مدعاى من شهادت ميدهند.
دومى گفت: شهادت زن عجمى كه فصاحت ندارد قبول نيست. على هم روى خمير خود آتش ميكشد!! حضرت فاطمه اطهر با حالتى خشمناك مراجعت كرد و مريضه شد.
يك روز حضرت على بن ابى طالب عليه السّلام در مسجد نمازهاى پنجگانه را بجاى مياورد، اولى و دومى به آن حضرت گفتند:
دختر رسول خدا در چه حال است؟ يا على! چون از آن جريانى كه بين ما و او گذشت آگاهى، چنانچه صلاح بدانى از آن بانو كسب اجازه كن تا ما نزد او بيائيم و از گناه خود عذر خواهى نمائيم؟ حضرت امير فرمود: اختيار با شما.
ايشان برخاستند و بر در خانه حضرت زهراء آمدند حضرت امير نزد فاطمه اطهر آمد و به وى فرمود:
(1) اى بانوى با شخصيت! فلان و فلان نزد در آمدهاند و تصميم دارند: سلامى بتو بگويند، تو چه ميگوئى؟
فاطمه زهراء فرمود: خانه خانه تو ميباشد و من كه بانوئى با شخصيت هستم زوجه تو ميباشم. هر عملى كه ميخواهى انجام بده.
حضرت امير به آن مظلومه فرمود: مقنعه خود را بپوش، آن بانو مقنعه خويشتن را پوشيد و روى خود را متوجه ديوار نمود.
سپس ايشان بحضور آن بانو آمدند و پس از اينكه سلام كردند بحضرت زهراء گفتند: از ما راضى باش تا خدا از تو راضى شود. فرمود: منظور شما چيست؟
گفتند: ما قبول داريم كه بتو ستم كرديم و در عين حال تقاضاى عفو و بخشش داريم.
زهراى اطهر فرمود: اگر شما راست ميگوئيد اين موضوعى را كه من از شما مىپرسم جواب بگوئيد و ميدانم كه جواب آن را ميدانيد. اگر جواب مرا درست گفتيد يقين دارم براى اين مطلبى كه گفتيد آمدهايد. گفتند: آنچه در نظر دارى بپرس.
حضرت زهراى اطهر فرمود: شما را بخدا قسم ميدهم آيا نشنيديد كه پدرم پيغمبر خدا در باره من ميفرمود:
فاطمة بضعة منى فمن آذاها فقد آذانى يعنى فاطمه پاره تن من است، كسى كه او را اذيت كند مرا اذيت كرده است.
گفتند: چرا. فاطمه اطهر دست خود را بسوى آسمان بلند كرد و گفت:
اللهم انهما آذانى، قانا اشكوهما اليك و الى رسولك.
يعنى پروردگارا! اين دو نفر مرا اذيت كردند، من شكايت ايشان را بتو و به پيغمبر تو ميكنم!! نه بخدا من هرگز از شما راضى نخواهم شد تا اينكه نزد پدر بزرگوارم بروم و او را از اين ظلم و ستمى كه در باره من كرديد آگاه نمايم و آن حضرت در باره شما قضاوت نمايد! اولى پس از شنيدن اين مطلب صدا به وا ويلا بلند كرد و دچار جزع و فزع شديدى شد! (1) دومى به وى گفت: اى خليفه پيامبر خدا آيا جا دارد كه تو از سخن يك زنى اين طور جزع و فزع كنى! راوى ميگويد: حضرت زهراى اطهر مدت چهل روز بعد از رحلت پدر بزرگوارش زنده بود.
هنگامى كه مرض آن بانو شديد شد حضرت على بن ابى طالب را خواست و به آن حضرت فرمود: يا ابن عم! من خودم را آماده سفر آخرت مىبينم. من بتو وصيت ميكنم: با دختر خواهرم ازدواج نمائى، زيرا او براى فرزندانم نظير خودم ميباشد.
يك تابوت براى من پيشبينى كن، زيرا ملائكه اوصاف آن را براى من شرح دادهاند. مبادا در موقع تشييع جنازه و دفن و نماز خواندن ببدن من احدى از دشمنان خدا حاضر گردند!! ابن عباس ميگويد: حضرت زهراى اطهر همان روز از دنيا رحلت كرد.
مردان و زنان مدينه عموما غرق ضجه و گريه شدند و مردم دچار مصيبتى گرديدند كه در روز رحلت پدرش حضرت رسول دچار شده بودند. اولى و دومى نزد حضرت امير آمدند و پس از اينكه تسليت گفتند به آن حضرت گفتند: مبادا قبل از ما بر جسد دختر پيامبر نماز بگذارى! ولى هنگامى كه شب شد على بن ابى طالب عليه السّلام، عباس، فضل، مقداد، سلمان ابو ذر و عمار را خواست. آنگاه بر بدن مبارك آن مظلومه نماز خواندند و او را بخاك سپردند.
موقعى كه صبح شد اولى و دومى با مردم مدينه آمدند كه بر بدن حضرت فاطمه زهراء نماز بخوانند. ولى مقداد گفت: فاطمه را شب گذشته بخاك سپرديم. دومى متوجه اولى شد و گفت: نگفتم: ايشان كار خودشان را خواهند كرد!! عباس گفت: فاطمه اطهر خودش وصيت كرد: شما بر بدنش نماز نخوانيد! دومى گفت: اى بنى هاشم! شما آن حسودى را كه از قديم الايام با ما داشتيد هرگز ترك نخواهيد كرد، آن كينه و دشمنيهائى كه در سينه شما است از بين نخواهد رفت!؟ (1) بخدا قسم من تصميم دارم كه قبر فاطمه را نبش كنم و بر جنازهاش نماز بخوانم!
حضرت امير عليه السّلام فرمود: يا ابن صحاك! بخدا قسم اگر يك چنين عملى را انجام دهى قسمى را كه خوردهاى بتو باز ميگردانم و اگر اين شمشيرم را از غلاف بكشم آن را غلاف نميكنم تا اينكه تو را هلاك نمايم. دومى جا خورد و ساكت شد، زيرا ميدانست على هر گاه قسم بخورد طبق قسم خود عمل خواهد كرد.
آنگاه به وى فرمود: آيا تو آن كسى نيستى كه پيغمبر معظم اسلام تصميم گرفت تو را بكشد، آن حضرت بدنبال من فرستاد، من با شمشير كشيده نزد تو آمدم كه تو را بقتل برسانم و خداى عليم اين آيه را نازل كرد:
بر عليه آنان عجله منماى، زيرا ما آنچه را كه بايد براى آنان آماده كنيم آماده كردهايم.
📚اسناد حدیث
باب 7- ما وقع عليها من الظلم و بكائها و حزنها و شكايتها في مرضها إلى شهادتها بحارالأنوار ج : 43 ص : 200
عوالم ،ج 11 فاطمة الزهراء س،ص220، ح اول
لینک کانال ضامن اشک در ایتا
https://eitaa.com/zameneashk1
هدایت شده از کتابخانه مقتل امام حسین ع و معصومین ع
7=29 وَ فَاطِمَةُ قَاعِدَةٌ خَلْفَ الْبَابِ قَدْ عَصَبَتْ رَأْسَهَا وَ نَحِلَ جِسْمُهَا فِي وَفَاةِ رَسُولِ اللَّهِ ص.docx
33.8K
#مقتل_حضرت_زهراء_س
#حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها
💔مقتل کامل حضرت زهراء س
کتابخانه ضامن اشک
http://eitaa.com/joinchat/988479509Cc6a2515d23