eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
7.1هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1هزار فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh تبادل @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کتابخانه مقتل امام حسین ع و معصومین ع
4_5785151610036420971.pdf
حجم: 1.91M
ترجمه خصائص الحسینیه مرحوم شوشتری - کانال کتابخانه ی مقتل امام حسین ع @zamenashkbook1
4_5859283458529954082.m4a
زمان: حجم: 17.09M
596 23 🔰ارتباط مستقیم خدا با امام حسین(ع) (قدسی بودن زیارت عاشوراء) ❣در زیارت عاشوراء خداوند به امام حسین(ع) سلام میکند بعد جبرئیل بعد پیغمبر(ص) ❣خداوند در زیارت عاشوراء دعا کردن را به ما یاد میدهد ❣لعن بر ظالم از جانب خداست ❣بجا آوردن حمد و شکر از اینکه در دستگاه امام حسین(ع) هستیم را خداوند به ما می آموزد ضامن اشک در تلگرام @zameneashk ای دی برای سوالات مقتل تلگرام @m_h_tabemanesh2 کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1 ای دی برای سوالات مقتل ایتا @m_h_tabemanesh
هدایت شده از کانال امین الله : ویژه تلاوت ، ادعیه و زیارات معصومین
الحاج اباذر الحلواجی4_5818973859017131513.mp3
زمان: حجم: 12.02M
‏این لینک را دنبال کنید تا به گروه من در WhatsApp ملحق شوید: https://chat.whatsapp.com/Ie5H2bXilyv4aTbz9OP4hI
@Maddahionlin4_5864217680168355812.mp3
زمان: حجم: 7.9M
روضه 🌴یا به جایی خبر مرگ پسر را نبرید حاج کانال مقتل ضامن اشک @zameneashk1
❖﷽❖ 📜بقية الله الاعظم، امام زمان (عج) - قائم آل محمد (ص) در بخشى از سخنان زيباى خود درباره عمويش عباس (ع) چنين مى گويد: «❣سلام بر ابوالفضل، عباس بن اميرالمؤمنين، هم درد بزرگ برادر كه جانش را فداى او ساخت 💠 و از ديروز بهره فردايش را برگزيد، آنكه فدايى برادر بود و از او حفاظت كرد و براى رساندن آب به او كوشيد و دستانش قطع گشت. ⚡️ خداوند قاتلانش، «يزيد بن رقاد» و «حيكم بن طفيل طايى» را لعنت كند...» 📚ذخيرة الدارين، ص 123 به نقل از عمدة الطالب. کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از زائر عرش ،شرح و تفسیر زیارات امام حسین ع
✅در زمره رجعت کنندگان(ایمان محض) اعتقاد بـه رجـعت حضرت عباس (ع) در زیارتنامه ایشان این گونه بیان شده است: «إِنِّی بِکمْ وَ بِإِیابِکمْ مـِنَ الْمـُؤْمِنِینَ» من از کسانی هستم که بـه شـما و رجعتتان ایـمان دارم. مـفهوم رجـعت رجعت در لغت به معنای (بازگشت) اسـت و مـراد از آن، این است که (خداوند گروهی از مرگان را با همان شکل خود به دنیا بـاز می گرداند) ودر اصطلاح به معنای (بازگشتن روح بـه بدن) است و بر بـازگشت گـروهی از انسانها پس از مرگ و پیش از روز رستاخیز اطـلاق مـی شود. رجعت در اصطلاح علم کلام و در عقیده شیعیان عبارت است از: برگشت جمعی از مؤمنان به دنیا پیش از قـیامت در زمان قائم(ع) یا پیش از آن یا بعد از آن بـرای دیدار دولت حـقه و شـادی از آن، و برای انتقام از دشـمنان خـود، و هم رجوع جمعی از کافـران و مـنافقان برای انتقام گرفتن از آنان (کلینی، 1375، ج2: 830). با بررسی آیات و روایات می توان فلسفه وقوع رجعت ایـن گـونه برشمرد: مجازات سخت کافران، زمینه سـازی تـکامل معنوی یـا تـکامل شـقاوت، مدال عظیم یاری امـام برای منتظران واقعی (مکارم شیرازی، 1386،: 559)، شفای دل اهل ایمان (طبرسی، 1360، ذیل آیه 83 نمل)، لذت بردن مومنان از حـاکمیت اسـلام و نصرت دین و حکومت عدل جهانی(حـر عـاملی، 1362، : 272)
بـا تـوجه بـه آنچه از روایات اسـلامی اسـتفاده می شود، رجعت جنبه همگانی ندارد، بلکه تنها برخی مؤمنانی که در یک مرحله عالی از ایمان قرار دارند، بـازگشت خـواهند کرد شاید این بازگشت به منظور تـکامل مـعنوی آنها بـاشد تـا شـاهد و ناظر حکومت جهانی حق و عدالت باشند و در بنای این حکومت شرکت جویند، چرا که شرکت در تشکیل چنین حکومتی از بزرگترین افتخارات است. چنانکه امام جعفر صادق(ع) در حدیثی می فرماید: «انَّ الرجعَة لیسَت بِعامَةٍ و هی خاصَة لایرجعُ الا مَن مَحض الایمان محضاً أَو مَحض الشِّرک محضا» عمومی و همگانی نیست، بلکه خاص است و فقط کسانی به دنیا باز می گردند که مؤمن خالص یا مـشرک مـحض باشند» (کلینی، 1375،ج2: 831). بر اساس روایات اسلامی، رجعت از روزهای بزرگ و مهم عالم است که از آن در قرآن به «ایام الله» (روزهای خدا) یاد شده است (مُحمّد بن نَعمان(شیخ مُفید)، 1413: ص 42). اعتقاد به رجعت از نشانه هـای شیعیان اهل بیت (علیهم السلام) است، برای همه مومنان و منتظران واقعی ظهور حضرت مهدی (عج) که پیش از ظهور آن عزیز از دنیا رفتند امکان رجعت بـه دنیا و یاری آن امام وجود دارد (شیخ کلینی،1382، ج2: 7) و بـر خـلاف مؤمنین که رجعتی اختیاری دارند کفار و منافقان هرگز به میل و ارادۀ خود به دنیا باز نمی گردند؛ بلکه از روی اجبار به رجعت تن می دهند(عـلامه مـجلسی، 1378،: 92) و از جمله مؤمنان رجعت کـننده، پیامـبران و امامان معصوم (علیهم السلام) هستند و اولین امامی که در زمان رجعت و پس از امام مهدی)عج) حکومت عدل جهانی را برعهده می گیرد، حضرت امام حسین (ع) است که سالهای بسیار حکومت خواهد کرد. (علامه مجلسی، 1378: 46).
در بـرخی روایـات بطور مشخص نام افرادی که می کنند ذکر شده است، از پیامبران، حضرت اسماعیل بن حزقیل و دانیال و یوشع و عیسی و خضر و حضرت رسول اکرم (ص) و نیز ائمه اطهار(علیهم السلام) و جمعی از اصحاب چون سلمان، مقداد، جـابربن عـبدالله انصاری، مـالک اشتر، مفضل بن عمر و حمران بن اعین و میسر بن عبد العزیز و نیز اصحاب کهف و.... ذکر شده اند (علامه مجلسی، 1362، ج53، ص 61 و 105و108). از روایـت وارده مشخص می شود که امر رجعت امام حسین یکی از مسلمات و حتمیات مـکتب تـشیع مـی باشد. وهمچنین در روایات متواتر ایشان را به عنوان اولین رجعت کننده معرفی می کنند. امام صادق(ع) می فرماید: جَمِیلِ بْنِ دَرَّاجٍ عـَنِ الْمـُعَلَّی بْنِ خُنَیسٍ وَ زَیدٍ الشَّحَّامِ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالا سَمِعْنَاهُ یقُولُ إِنَّ أَوَّلَ مَنْ یکرُّ فـِی الرَّجـْعَةِ الْحـُسَینُ بْنُ عَلِی ع وَ یمْکثُ فِی الْأَرْضِ أَرْبَعِینَ سَنَةً حَتَّی یسْقُطَ حَاجِبَاهُ عَلَی عَینَیه؛ نخستین کسی کـه زمین برای او شکافته می شود و روی زمین باز می گردد، حسین بن علی) ع) است و به قـدری حکومت می کند که از کـثرت سـن ابروهایش روی دیدگانش می ریزد (علامه مجلسی، 1362، ج 53، ص 64) ازجمله روایات دیگر درامر رجعت، روایاتی است که اشاره به رجعت حضرت عباس(ع) دارد. در زیارت حضرت ابوالفضل(ع) می خوانیم: جِئتُک یابنَ امیرَالمؤُمنین وافِداً اِلیکم و قَلبی مُسلِم لکم... فَمَعکم مـَعکم لامعَ عَدوِّکم إِنّی بِکم و بِایابِکم مِنَ المؤُمِنینَ وَ بِمَن خَالَفَکم وَ قَتلَکم مِنَ الکافِرینَ؛ ای پسر امیرمؤمنان! من به محضر شما شرفیاب شدم؛ در حالی که دلم تسلیم شما و یاریم آماده برای شما است... من با شمایم، بـا شـمایم، نه با دشمنان شما. من نسبت به شما و بازگشت شما از ایمان آورندگان و نسبت به آنان که شما را کشتند، از کافرانم (علامه مجلسی1362، ج 22، ص 173). حضرت اباالفضل العباس به گواهی امام جعفرصادق(ع) جزء این افـرادی هـستند که در زمره رجعت کنندگان خواهند بود. به خاطر«عبد صالح» بودن و «ایمان محکم» داشتن به گونه ای که مصداق«کتَبَ فی قُلُوبِهِمُ الْإیمانَ وَ أَیدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ»(مجادله: 22) قرار گرفته اسـت. ایـن افتخار رجعت حکایت از ایمان محض حضرت عباس (ع) می نماید که او را شایسته این مقام نموده است. کانال زائر عرش شرح و تفسیر زیارات امام حسین ع http://eitaa.com/joinchat/3725787156Cadcdabd35d