eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
6.3هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
867 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh آی دی تبادل @purbakhsh
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  کلیپ و تصاویر کربلاء
98=12=7 52=3 فدک، كَوَّنَها بِقُدْرَتِهِ وَ ذَرَأها بِمَشيَّتِهِ.mp3
38.69M
بسم الله الرحمن الرحیم 45 ✅شرح و تفسیر آیات قرآن کریم در ارتباط با فراز : وَ ذَرَأَها بِمَشِیَّتِهِ المؤمنون/3 وَالَّذِينَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ المؤمنون/115 أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّمَا خَلَقْنَاكُمْ عَبَثًا وَأَنَّكُمْ إِلَيْنَا لَا تُرْجَعُونَ الذاريات/56 وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ الأعراف/172 وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِن بَنِي آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ قَالُوا بَلَىٰ شَهِدْنَا أَن تَقُولُوا يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّا كُنَّا عَنْ هَٰذَا غَافِلِينَ الأحزاب/72 إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَيْنَ أَن يَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنسَانُ إِنَّهُ كَانَ ظَلُومًا جَهُولًا 98/12/7 ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
هدایت شده از کتابخانه مقتل امام حسین ع و معصومین ع
12234-fa-deyan-naer-tabrizi.pdf
2.26M
دیوان آتشکده مرحوم نیر تبریزی @zamenashkbook1
هدایت شده از قرآن و امام حسین ع
❖﷽❖ 📜389-عنه عن إبراهيم بن أبي بكر بن أبي سمّاك عن داود بن فرقد عن عبد الأعلى مولى آل سام عن أبي عبد اللّه عليه السّلام قال:قلت له: قُلِ‌ اللّهُمَّ‌ مالِكَ‌ الْمُلْكِ‌ تُؤْتِي الْمُلْكَ‌ مَنْ‌ تَشاءُ وَ تَنْزِعُ‌ الْمُلْكَ‌ مِمَّنْ‌ تَشاءُ أ ليس قد آتى اللّه عزّ و جلّ‌ بني أميّة الملك‌؟قال:ليس حيث تذهب إليه إنّ‌ اللّه عزّ و جلّ‌ آتانا الملك و أخذته بنو أميّة بمنزلة الرّجل يكون له الثّوب فيأخذه الآخر فليس هو للّذي أخذه. 📝عبد الاعلى مولى آل سام گويد:به امام صادق عليه السّلام عرض كردم:خدا فرموده:«بگو بارپروردگارا مالك ملك و قدرت تويى قدرت و سلطنت را به هركس بخواهى مى‌دهى و آن را از هركس كه بخواهى مى‌گيرى»(آل عمران/٢٦)مگر نه اين است كه خداى عزّ و جلّ‌ ملك و قدرت را به بنى اميه داده است(پس چه ايرادى بر آنان است)؟حضرت فرمود:مراد آن نيست كه به خاطر تو آمده همانا خداى عزّ و جلّ‌ ملك و سرپرستى مردم را به ما ارزانى داشته و بنو اميه به زور آن‌را در دست گرفتند،مانند كسى كه پيراهنى را از ديگرى به زور مى‌گيرد كه آن پيراهن مال غاصب نيست.(مقصود آن است كه خداى عزّ و جلّ‌ ملك را به نحو جبر به بنى اميه نداده كه اختيار نداشته باشند بلكه آنان با اختيار خود آن را غصب كرده‌اند). 📚الروضة من الکافی، صفحه 541 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
هدایت شده از  کلیپ و تصاویر کربلاء
98=12=7 52=4 فدک، كَوَّنَها بِقُدْرَتِهِ وَ ذَرَأها بِمَشيَّتِهِ.mp3
26.68M
بسم الله الرحمن الرحیم 46 🔰شرح فراز : اِلاَّ تَثْبیتاً لِحِکْمَتِهِ وَ تَنْبیهاً عَلی طاعَتِهِ، وَ اِظْهاراً لِقُدْرَتِهِ وَ تَعَبُّداً لِبَرِیَّتِهِ، وَ اِعْزازاً لِدَعْوَتِهِ، ثُمَّ جَعَلَ الثَّوابَ عَلی طاعَتِهِ، ♥️سلوک اعظم همه انبیاء در کربلا اتفاق افتاد 💫شرح فراز زیارت رجبیه : السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ يَا آلَ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ يَا صَفْوَةَ اللَّهِ ✅علت ایجاد مخلوقات=رسیدن انسان به خدا 98/12/7 ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
هدایت شده از قرآن و امام حسین ع
❖﷽❖ 🔰در مجلس یزید 📜فَرَوَى عَبْدُ اللَّهِ‌ بْنُ‌ رَبِيعَةَ‌ الْحِمْيَرِيُّ‌ فَقَالَ‌ إِنِّي لَعِنْدَ يَزِيدَ بْنِ‌ مُعَاوِيَةَ‌بِدِمَشْقَ‌ إِذْ أَقْبَلَ‌ زَحْرُ بْنُ‌ قَيْسٍ‌ حَتَّى دَخَلَ‌ عَلَيْهِ‌ فَقَالَ‌ لَهُ‌ يَزِيدُ وَيْلَكَ‌ مَا وَرَاءَكَ‌ وَ مَا عِنْدَكَ‌ فَقَالَ‌ أَبْشِرْ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ‌ بِفَتْحِ‌ اللَّهِ‌ وَ نَصْرِهِ‌ وَرَدَ عَلَيْنَا الْحُسَيْنُ‌ بْنُ‌ عَلِيٍّ‌ فِي ثَمَانِيَةَ‌ عَشَرَ مِنْ‌ أَهْلِ‌ بَيْتِهِ‌ وَ سِتِّينَ‌ مِنْ‌ شِيعَتِهِ‌ فَسِرْنَا إِلَيْهِمْ‌ فَسَأَلْنَاهُمْ‌ أَنْ‌ يَسْتَسْلِمُوا أَوْ يَنْزِلُوا عَلَى حُكْمِ‌ الْأَمِيرِ عُبَيْدِ اللَّهِ‌ بْنِ‌ زِيَادٍ أَوِ الْقِتَالِ‌ فَاخْتَارُوا الْقِتَالَ‌ عَلَى الاِسْتِسْلاَمِ‌ فَغَدَوْنَا عَلَيْهِمْ‌ مَعَ‌ شَرُوقِ‌ الشَّمْسِ‌ فَأَحَطْنَا بِهِمْ‌ مِنْ‌ كُلِّ‌ نَاحِيَةٍ‌ حَتَّى إِذَا أَخَذَتِ‌ السُّيُوفُ‌ مَأْخَذَهَا مِنْ‌ هَامِ‌ الْقَوْمِ‌ جَعَلُوا يَهْرُبُونَ‌ إِلَى غَيْرِ وَزَرٍ وَ يَلُوذُونَ‌ مِنَّا بِالْآكَامِ‌ وَ الْحُفَرِ لِوَاذاً كَمَا لاَذَ الْحَمَائِمُ‌ مِنْ‌ صَقْرٍ فَوَ اللَّهِ‌ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ‌ مَا كَانُوا إِلاَّ جَزْرَ جَزُورٍ أَوْ نَوْمَةَ‌ قَائِلٍ‌ حَتَّى أَتَيْنَا عَلَى آخِرِهِمْ‌ فَهَاتِيكَ‌ أَجْسَادُهُمْ‌ مُجَرَّدَةً‌ وَ ثِيَابُهُمْ‌ مُرَمَّلَةً‌ ثُمَّ‌ إِنَّ‌ عُبَيْدَ اللَّهِ‌ بْنَ‌ زِيَادٍ بَعْدَ إِنْفَاذِهِ‌ بِرَأْسِ‌ الْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌أَمَرَ بِنِسَائِهِ‌ وَ صِبْيَانِهِ‌ فَجُهِّزُوا وَ أَمَرَ بِعَلِيِّ‌ بْنِ‌ الْحُسَيْنِ‌ فَغُلَّ‌ بِغُلٍّ‌ إِلَى عُنُقِهِ‌ ثُمَّ‌ سَرَّحَ‌ بِهِمْ‌ فِي أَثَرِ الرَّأْسِ‌ مَعَ‌ مُجْفِرِ بْنِ‌ ثَعْلَبَة َ الْعَائِذِيِّ‌ وَ شِمْرِ بْنِ‌ ذِي الْجَوْشَنِ‌ فَانْطَلَقُوا بِهِمْ‌ حَتَّى لَحِقُوا بِالْقَوْمِ‌ الَّذِينَ‌ مَعَهُمُ‌ الرَّأْسُ‌ وَ لَمْ‌ يَكُنْ‌ عَلِيُّ‌ بْنُ‌ الْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ‌ يُكَلِّمُ‌ أَحَداً مِنَ‌ الْقَوْمِ‌ فِي الطَّرِيقِ‌ كَلِمَةً‌ حَتَّى بَلَغُوا فَلَمَّا انْتَهَوْا إِلَى بَابِ‌ يَزِيدَ رَفَعَ‌ مُجْفِرُ بْنُ‌ ثَعْلَبَةَ‌ صَوْتَهُ‌ فَقَالَ‌ هَذَا مُجْفِرُ بْنُ‌ ثَعْلَبَةَ‌ أَتَى أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ‌ بِاللِّئَامِ‌ الْفَجَرَةِ‌ فَأَجَابَهُ‌ عَلِيُّ‌ بْنُ‌ الْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ‌ مَا وَلَدَتْ‌ أُمُّ‌ مُجْفِرٍ أَشَرُّ وَ أَلْأَمُ. قَالَ‌ وَ لَمَّا وُضِعَتِ‌ الرُّءُوسُ‌ بَيْنَ‌ يَدَيْ‌ يَزِيدَ وَ فِيهَا رَأْسُ‌ الْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌قَالَ‌ يَزِيدُ نُفَلِّقُ‌ هَاماً مِنْ‌ رِجَالٍ‌ أَعِزَّةٍ‌ عَلَيْنَا وَ هُمْ‌ كَانُوا أَعَقَّ‌ وَ أَظْلَمَا. فَقَالَ‌ يَحْيَى بْنُ‌ الْحَكَمِ‌ أَخُو مَرْوَانَ‌ بْنِ‌ الْحَكَمِ‌ وَ كَانَ‌ جَالِساً مَعَ‌ يَزِيدَ لَهَامٌ‌ بِأَدْنَى اَلطَّفِّ‌ أَدْنَى قَرَابَةً‌ مِنِ‌ اِبْنِ‌ زِيَادِ الْعَبْدِ ذِي الْحَسَبِ‌ الرَّذْلِ‌ أُمَيَّةُ أَمْسَى نَسْلُهَا عَدَدَ الْحَصَى وَ بِنْتُ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ لَيْسَ‌ لَهَا نَسْلُ‌. فَضَرَبَ‌ يَزِيدُ فِي صَدْرِ يَحْيَى بْنِ‌ الْحَكَمِ‌ وَ قَالَ‌ اسْكُتْ‌ - ثُمَّ‌ قَالَ‌ لِعَلِيِّ‌ بْنِ‌ الْحُسَيْنِ‌ يَا ابْنَ‌ حُسَيْنِ‌ أَبُوكَ‌ قَطَعَ‌ رَحِمِي وَ جَهِلَ‌ حَقِّي وَ نَازَعَنِي سُلْطَانِي فَصَنَعَ‌ اللَّهُ‌ بِهِ‌ مَا قَدْ رَأَيْتَ‌. فَقَالَ‌ عَلِيُّ‌ بْنُ‌ الْحُسَيْنِ‌ ما أَصابَ‌ مِنْ‌ مُصِيبَةٍ‌ فِي الْأَرْضِ‌ وَ لا فِي أَنْفُسِكُمْ‌ إِلاّ فِي كِتابٍ‌ مِنْ‌ قَبْلِ‌ أَنْ‌ نَبْرَأَها إِنَّ‌ ذلِكَ‌ عَلَى اللّهِ‌ يَسِيرٌ. فَقَالَ‌ يَزِيدُ لاِبْنِهِ‌ خَالِدٍ ارْدُدْ عَلَيْهِ‌ فَلَمْ‌ يَدْرِ خَالِدٌ مَا يَرُدُّ عَلَيْهِ‌. فَقَالَ‌ لَهُ‌ يَزِيدُ قُلْ‌ ما أَصابَكُمْ‌ مِنْ‌ مُصِيبَةٍ‌ فَبِما كَسَبَتْ‌ أَيْدِيكُمْ‌ وَ يَعْفُوا عَنْ‌ كَثِيرٍ. ثُمَّ‌ دَعَا بِالنِّسَاءِ وَ الصِّبْيَانِ‌ فَأُجْلِسُوا بَيْنَ‌ يَدَيْهِ‌ فَرَأَى هَيْئَةً‌ قَبِيحَةً‌ فَقَالَ‌ قَبَّحَ‌ اللَّهُ‌ اِبْنَ‌ مَرْجَانَةَ‌ لَوْ كَانَتْ‌ بَيْنَكُمْ‌ وَ بَيْنَهُ‌ قَرَابَةُ‌ رَحِمٍ مَا فَعَلَ‌ هَذَا بِكُمْ‌ وَ لاَ بَعَثَ‌ بِكُمْ‌ عَلَى هَذِهِ‌ الصُّورَةِ.قَالَتْ‌ فَاطِمَةُ‌ بِنْتُ‌ الْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ فَلَمَّا جَلَسْنَا بَيْنَ‌ يَدَيِ‌ يَزِيدَ رَقَّ‌ لَنَا فَقَامَ‌ إِلَيْهِ‌ رَجُلٌ‌ مِنْ‌ أَهْلِ‌ اَلشَّامِ‌ أَحْمَرُ فَقَالَ‌ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ‌ هَبْ‌ لِي هَذِهِ‌ الْجَارِيَةَ‌ يَعْنِينِي وَ كُنْتُ‌ جَارِيَةً‌ وَضِيئَةً‌ فَأُرْعِدْتُ‌ وَ ظَنَنْتُ‌ أَنَّ‌ ذَلِكَ‌ جَائِزٌ لَهُمْ‌ فَأَخَذْتُ‌ بِثِيَابِ‌ عَمَّتِي زَيْنَبَ‌ وَ كَانَتْ‌ تَعْلَمُ‌ أَنَّ‌ ذَلِكَ‌ لاَ يَكُونُ‌. ادامه مطلب👇👇 @qoranvamamhoosein
هدایت شده از قرآن و امام حسین ع
فَقَالَتْ‌ عَمَّتِي لِلشَّامِيِّ‌ كَذَبْتَ‌ وَ اللَّهِ‌ وَ لَؤُمْتَ‌ وَ اللَّهِ‌ مَا ذَلِكَ‌ لَكَ‌ وَ لاَ لَهُ‌. فَغَضِبَ‌ يَزِيدُ وَ قَالَ‌ كَذَبْتِ‌ إِنَّ‌ ذَلِكِ‌ لِي وَ لَوْ شِئْتُ‌ أَنْ‌ أَفْعَلَ‌ لَفَعَلْتُ‌. قَالَتْ‌ كَلاَّ وَ اللَّهِ‌ مَا جَعَلَ‌ اللَّهُ‌ لَكَ‌ ذَلِكَ‌ إِلاَّ أَنْ‌ تَخْرُجَ‌ مِنْ‌ مِلَّتِنَا وَ تَدِينَ‌ بِغَيْرِهَا. فَاسْتَطَارَ يَزِيدُ غَضَباً وَ قَالَ‌ إِيَّايَ‌ تَسْتَقْبِلِينَ‌ بِهَذَا إِنَّمَا خَرَجَ‌ مِنَ‌ الدِّينِ‌ أَبُوكِ‌ وَ أَخُوكِ‌. قَالَتْ‌ زَيْنَبُ‌ بِدِينِ‌ اللَّهِ‌ وَ دِينِ‌ أَبِي وَ دِينِ‌ أَخِي اهْتَدَيْتَ‌ أَنْتَ‌ وَ جَدُّكَ‌ وَ أَبُوكَ‌ إِنْ‌ كُنْتَ‌ مُسْلِماً. قَالَ‌ كَذَبْتِ‌ يَا عَدُوَّةَ‌ اللَّهِ‌. قَالَتْ‌ لَهُ‌ أَنْتَ‌ أَمِيرٌ تَشْتِمُ‌ ظَالِماً وَ تَقْهَرُ بِسُلْطَانِكَ‌. فَكَأَنَّهُ‌ اسْتَحْيَا وَ سَكَتَ‌. فَعَادَ الشَّامِيُّ‌ فَقَالَ‌ هَبْ‌ لِي هَذِهِ‌ الْجَارِيَةَ‌. فَقَالَ‌ لَهُ‌ يَزِيدُ اغْرُبْ‌ وَهَبَ‌ اللَّهُ‌ لَكَ‌ حَتْفاً قَاضِياً.ثُمَّ‌ أَمَرَ بِالنِّسْوَةِ‌ أَنْ‌ يُنْزَلْنَ‌ فِي دَارٍ عَلَى حِدَةٍ‌ مَعَهُنَّ‌ أَخُوهُنَّ‌ عَلِيُّ‌ بْنُ‌ الْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ فَأُفْرِدَ لَهُمْ‌ دَارٌ تَتَّصِلُ‌ بِدَارِ يَزِيدَ فَأَقَامُوا أَيَّاماً ثُمَّ‌ نَدَبَ‌ يَزِيدُ اَلنُّعْمَانَ‌ بْنَ‌ بَشِيرٍ وَ قَالَ‌ لَهُ‌ تَجَهَّزْ لِتَخْرُجَ‌ بِهَؤُلاَءِ النِّسْوَانِ إِلَى اَلْمَدِينَةِ‌ وَ لَمَّا أَرَادَ أَنْ‌ يُجَهِّزَهُمْ‌ دَعَا عَلِيَّ‌ بْنَ‌ الْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ‌فَاسْتَخْلاَهُ ثُمَّ‌ قَالَ‌ لَهُ‌ لَعَنَ‌ اللَّهُ‌ اِبْنَ‌ مَرْجَانَةَ‌ أَمَ‌ وَ اللَّهِ‌ لَوْ أَنِّي صَاحِبُ‌ أَبِيكَ‌ مَا سَأَلَنِي خَصْلَةً‌ أَبَداً إِلاَّ أَعْطَيْتُهُ‌ إِيَّاهَا وَ لَدَفَعْتُ‌ الْحَتْفَ‌ عَنْهُ‌ بِكُلِّ‌ مَا اسْتَطَعْتُ‌ وَ لَكِنَّ‌ اللَّهَ‌ قَضَى مَا رَأَيْتَ‌ كَاتِبْنِي مِنَ‌ اَلْمَدِينَةِ‌ وَ أَنْهِ‌ كُلَّ‌ حَاجَةٍ‌ تَكُونُ‌ لَكَ‌. وَ تَقَدَّمَ‌ بِكِسْوَتِهِ‌ وَ كِسْوَةِ‌ أَهْلِهِ‌ وَ أَنْفَذَ مَعَهُمْ‌ فِي جُمْلَةِ‌ اَلنُّعْمَانِ‌ بْنِ‌ بَشِيرٍ رَسُولاً تَقَدَّمَ‌ إِلَيْهِ‌ أَنْ‌ يَسِيرَ بِهِمْ‌ فِي اللَّيْلِ‌ وَ يَكُونُوا أَمَامَهُ‌ حَيْثُ‌ لاَ يَفُوتُونَ‌ طَرْفَهُ فَإِذَا نَزَلُوا تَنَحَّى عَنْهُمْ‌ وَ تَفَرَّقَ‌ هُوَ وَ أَصْحَابُهُ‌ حَوْلَهُمْ‌ كَهَيْئَةِ‌ الْحَرَسِ‌ لَهُمْ‌ وَ يَنْزِلُ‌ مِنْهُمْ‌ حَيْثُ‌ إِذَا أَرَادَ إِنْسَانٌ‌ مِنْ‌ جَمَاعَتِهِمْ‌ وُضُوءاً أَوْ قَضَاءَ حَاجَةٍ‌ لَمْ‌ يَحْتَشِمْ‌. فَسَارَ مَعَهُمْ‌ فِي جُمْلَةِ‌ اَلنُّعْمَانِ‌ وَ لَمْ‌ يَزَلْ‌ يُنَازِلُهُمْ‌ فِي الطَّرِيقِ‌ وَ يَرْفُقُ‌ بِهِمْ‌ كَمَا وَصَّاهُ‌ يَزِيدُ وَ يَرْعُونَهُمْ‌ حَتَّى دَخَلُوا اَلْمَدِينَةَ‌. ادامه مطلب(ترجمه)👇👇 @qoranvamamhoosein
هدایت شده از قرآن و امام حسین ع
🔰[در مجلس يزيد] عبيد اللّه بن ربيعۀ حميرى مى‌گويد:من نزد يزيد بن معاويه در دمشق بودم كه زحر بن قيس آمد و بر يزيد وارد شد،يزيد به او گفت:واى بر تو!چه چيزى به همراه آورده‌اى‌؟ گفت:تو را مژده مى‌دهم اى امير مؤمنان به پيروزى و ظفر خداوند و يارى او،حسين بن على با هجده نفر از خاندان و شصت نفر از شيعيان خويش بر ما درآمدند،پس ما به سوى آنان عزيمت كرديم و از آنان خواستيم كه تسليم شوند و به حكم امير عبيد اللّه بن زياد گردن نهند يا جنگ كنند،آنان جنگ را بر تسليم شدن ترجيح دادند،پس صبحگاهان و همراه با طلوع خورشيد بر آنان حمله كرديم و آنان را از هر سويى محاصره نموديم، و چون شمشيرهايمان بر سرهاى آنان كارگر شد بى‌آنكه جايى براى پنهان شدن داشته باشند به هر سو فرار كردند و از دست ما به حفره‌ها و تپه‌ها پناه مى‌بردند همچنان كه كبوتران از عقاب به درمى‌رفتند،پس به خدا سوگند اى امير المؤمنين به اندازۀ سر بريدن يك شتر و يا خواب كوتاه نيمروزى(قيلوله)طولى نكشيد تا اينكه تمام آنان را تا آخرين نفر از بين برديم،و اينك بدن‌هاى ايشان برهنه و لباسهايشان خون‌آلود و گونه‌هايشان خاكى،آفتاب آنها را مى‌سوزاند و باد بر آنها خاك و غبار مى‌ريزد،ديداركنندگان آنان تنها عقاب‌ها و كركس‌ها مى‌باشند. يزيد مدتى سر به زير انداخت،سپس سرش را بالا آورد و گفت:من از فرمانبردارى شما بدون كشتن حسين هم راضى بودم؛اگر من با او برخورد مى‌كردم،از او مى‌گذشتم. عبيد اللّه بن زياد پس از فرستادن سر حسين عليه السّلام دستور داد زنان و بچه‌ها را آمادۀ سفر كردند و نيز دستور داد دست‌هاى على بن الحسين عليه السّلام را با زنجير به گردن او بستند،آنگاه آنها را به دنبال سر آن حضرت به همراه مجفر بن ثعلبۀ عائذى و شمر بن ذى‌الجوشن روانه كرد؛آنان به همراه خاندان امام حسين عليه السّلام رفتند تا اينكه به آن عدّه‌اى كه سر حضرت را به همراه داشتند،رسيدند.در تمام راه على بن الحسين عليه السّلام با هيچ‌يك از مأموران حتى يك كلمه نگفت. هنگامى كه به درب قصر يزيد رسيدند مجفر بن ثعلبه با صداى بلند گفت:اين مجفر بن ثعلبه است كه اين مردم پست و بدكار را به نزد اميرالمؤمنين آورده است. حضرت على بن الحسين عليه السّلام در پاسخ به وى فرمود:مادر مجفر كسى پست‌تر و بدكارترى به دنيا آورده است. چون سرها پيش روى يزيد نهاده شد و در ميان آنها سر حسين عليه السّلام نيز قرار داشت، يزيد گفت: نفلّق هاما من رجال اعزّة علينا و هم كانوا اعقّ‌ و اظلما پس يحيى بن حكم-برادر مروان بن حكم-كه در كنار يزيد نشسته بود گفت: لهام بادنى الطّفّ‌ ادنى قرابة من ابن زياد العبد ذي الحسب الرّذل اميّة امسى نسلها عدد الحصى و بنت رسول اللّه ليس لها نسل پس يزيد به سينۀ يحيى بن حكم زد و گفت:ساكت باش. ادامه مطلب👇👇 @qoranvamamhoosein
هدایت شده از قرآن و امام حسین ع
آنگاه به على بن الحسين عليه السّلام گفت:اى پسر حسين!پدرت رحم مرا قطع كرد و حقّم را انكار نمود،و در صدد بود سلطنت مرا از چنگم بگيرد،پس خداوند با او چنان كرد كه تو مى‌بينى. 🕯على بن الحسين عليه السّلام فرمود: ✨ ما أَصابَ‌ مِنْ‌ مُصِيبَةٍ‌ فِي الْأَرْضِ‌ وَ لا فِي أَنْفُسِكُمْ‌ إِلاّ فِي كِتابٍ‌ مِنْ‌ قَبْلِ‌ أَنْ‌ نَبْرَأَها إِنَّ‌ ذلِكَ‌ عَلَى اللّهِ‌ يَسِيرٌ . ﻫﻴﭻ ﮔﺰﻧﺪ ﻭ ﺁﺳﻴﺒﻲ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻭ ﺩﺭ ﻭﺟﻮﺩ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺭﻭﻱ ﻧﻤﻰ ﺩﻫﺪ ﻣﮕﺮ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺁﻧﻜﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻭﺭﺩﻳﻢ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺑﻲ [ ﭼﻮﻥ ﻟﻮﺡ ﻣﺤﻔﻮﻅ ] ﺛﺒﺖ ﺍﺳﺖ ، ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺍﻳﻦ [ ﺗﻘﺪﻳﺮ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﻭ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻗﻄﻌﻲ ﺑﻪ ﭘﺪﻳﺪ ﺁﻣﺪﻧﺶ ] ﺑﺮ ﺧﺪﺍ ﺁﺳﺎﻥ ﺍﺳﺖ .(حدید/٢٢) يزيد به پسرش خالد رو كرد و گفت:پاسخش را بده.خالد ندانست چه جوابى بدهد، پس يزيد گفت:بگو ما أَصابَكُمْ‌ مِنْ‌ مُصِيبَةٍ‌ فَبِما كَسَبَتْ‌ أَيْدِيكُمْ‌ وَ يَعْفُوا عَنْ‌ كَثِيرٍ . ﻭ ﻫﺮ ﺁﺳﻴﺒﻲ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺳﺪ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﺍﻋﻤﺎﻟﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺮﺗﻜﺐ ﺷﺪﻩ ﺍﻳﺪ ، ﻭ ﺍﺯ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ [ ﺍﺯ ﻫﻤﺎﻥ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻫﻢ ]ﺩﺭﻣﻰ ﮔﺬﺭﺩ .(شوری/٣٠) آنگاه زنان و بچه‌ها را خواست،پس آنها را نزد او نشاندند،و چون وضعيت نابسامان آنان را ديد گفت:خداوند ابن مرجانه را زشت گرداند،اگر ميان او و شما رابطۀ خويشاوندى وجود داشت اينچنين با شما رفتار نمى‌كرد و شما را با اين حالت نمى‌فرستاد. فاطمه دختر حسين عليه السّلام مى‌گويد:چون پيش روى يزيد نشستيم دلش به حال ما سوخت،در اين ميان مردى سرخ‌روى از اهل شام از جا برخاست و گفت:اى امير المؤمنين!اين كنيز را به من ببخش-و مقصودش من بودم-. چون من زيبا روى بودم ترسيدم و گمان كردم كه اين كار براى آنان روا است؛پس به لباس عمه‌ام زينب عليها السّلام چنگ زدم و او مى‌دانست چنين كارى شدنى نيست. پس عمه‌ام به مرد شامى گفت:به خدا سوگند دروغ گفتى و تو پست و فرومايه‌اى،به خدا سوگند اين كار نه از دست تو و نه از دست او برنمى‌آيد. يزيد خشمگين شد و گفت:دروغ گفتى،اين كار دست من است و اگر بخواهم،مى‌توانم آن را انجام دهم. زينب عليها السّلام گفت:نه به خدا سوگند كه خداوند چنين اختيارى را به تو نداده است،مگر اينكه از دين ما خارج شوى و به دين ديگرى بگروى. يزيد از شدت خشم برآشفته شد و گفت:با من اينچنين سخن مى‌گويى‌؟!بلكه اين پدر و برادر تو هستند كه از دين خارج شدند. زينب عليها السّلام گفت:تو و پدرت و جدّت-اگر مسلمان باشى-با دين خدا و دين پدرم و دين برادرم هدايت شده‌اى. يزيد گفت:دورغ گفتى اى دشمن خدا. زينب عليها السّلام به او گفت:تو اميرى،ظالمانه دشنام مى‌دهى و با زور و سلطان خود غالب مى‌شوى. گويى يزيد خجالت كشيد و ساكت شد. آن مرد شامى بار ديگر به يزيد گفت:اين دخترك را به من ببخش.پس يزيد به او گفت:برو و گم‌شو،خداوند تو را هلاك كند. آنگاه يزيد دستور داد زنان در يك منزلى جداگانه به همراه برادر خويش على بن الحسين عليه السّلام فرود آيند،پس براى آنان خانه‌اى متصل به خانۀ خويش در نظر گرفت. چند روزى كه در آن اقامه كردند،يزيد نعمان بن بشير را خواست و گفت:آماده باش تا اين زنان را به مدينه ببرى. و چون خواست آنان را روانۀ مدينه كند على بن الحسين عليه السّلام را خواست و با او خلوت كرد و به او گفت:خداوند ابن مرجانه را لعنت كند،به خدا سوگند اگر من رودرروى پدرت قرار مى‌گرفتم خواسته‌اش را هرچه بود برآورده مى‌كردم و با تمام نيرويى كه داشتم مرگ را از او دفع مى‌كردم،ولى خداوند آنچه را كه خود با چشم ديده‌اى مقدّر كرد؛در مدينه براى من نامه بنويس و هر حاجتى خواستى برآورده خواهد شد. سپس براى على بن الحسين عليه السّلام و خانواده‌اش لباس و جامه تدارك ديد،و علاوه بر نعمان بن بشير كسى را به همراه آنان فرستاد كه در هنگام شب آنان را پيش ببرد و همواره آنان طورى پيش روى او باشند كه از ديد او نيفتند و هرگاه در جايى فرود آيند از آنان كناره بگيرد و خود و همراهانش مانند نگهبانان دور آنان پراكنده شوند و طورى جاى بگيرد كه چنانچه اگر شخصى از جماعت آنان خواست وضو بگيرد و يا قضاى حاجت كند،مانع او نباشد تا بتواند رفع حاجت كند. پس آن شخص با نعمان بن بشير همراه آنان حركت كرد و همواره در هر جايى كه فرود مى‌آمدند فرود مى‌آمد و به سفارش يزيد با آنان مدارا و مراعات مى‌كرد تا اينكه وارد مدينه شدند. 📚 ارشاد شیخ مفید، سیره ائمه اطهار علیهم السلام، صفحه 423 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا👇👇 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
هدایت شده از  کلیپ و تصاویر کربلاء
هدایت شده از قرآن و امام حسین ع
❖﷽❖ 📜[١١٩٨]١٣-عدّة من أصحابنا،عن أحمد بن محمّد،عن الحسين بن سعيد، عن القاسم بن محمّد الجوهريّ‌،عن عليّ‌ بن أبي حمزة قال: سأل أبو بصير أبا عبد اللّه عليه السّلام و أنا حاضر فقال:جعلت فداك كم عرج برسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله و سلّم‌؟فقال:مرّتين فأوقفه جبرئيل موقفا،فقال له:مكانك يا محمّد؟فلقد وقفت موقفا ما وقفه ملك قطّ‍‌ و لا نبيّ‌،إنّ‌ ربّك يصلّي ⁉️فقال: يا جبرئيل و كيف يصلّي‌؟ 💫قال:يقول:سبّوح قدّوس أنا ربّ‌ الملائكة و الرّوح، سبقت رحمتي غضبي، فقال:اللّهمّ‌ عفوك عفوك، قال:و كان كما قال اللّه: قابَ‌ قَوْسَيْنِ‌ أَوْ أَدْنى‌ فقال له أبو بصير:جعلت فداك ما قاب قوسين أو أدنى!قال: ما بين سيتها إلى رأسها،فقال:كان بينهما حجاب يتلألأ يخفق و لا أعلمه إلاّ و قد قال:زبرجد،فنظر في مثل سمّ‌ الإبرة إلى ما شاء اللّه من نور العظمة،فقال اللّه تبارك و تعالى:يا محمّد!قال:لبّيك ربّي قال:من لأمّتك من بعدك‌؟قال: اللّه أعلم،قال:عليّ‌ بن أبي طالب أمير المؤمنين و سيّد المسلمين و قائد الغرّ المحجّلين قال:ثمّ‌ قال أبو عبد اللّه عليه السّلام لأبي بصير:يا أبا محمّد!و اللّه ما جاءت ولاية عليّ‌ عليه السّلام من الأرض و لكن جاءت من السّماء مشافهة. 📝على ابو حمزه گفته است:من در خدمت حضرت صادق بودم كه ابو بصير به ايشان گفت:جانم فدايت!رسول خدا-درود خدا بر او و بر خاندانش-را چند بار به معراج بردند؟ فرمود:دو بار. و جبرئيل او را در جايى نگاه داشته، گفت: اى محمّد!اين‌جا بايست.كه تو در جايى ايستاده‌اى كه هيچ فرشته و پيامبرى در آن‌جا نايستاده است. ‼️و پروردگارت[اينك]نماز مى‌گزارد. ⁉️او فرمود:اى جبرئيل چگونه نماز مى‌گزارد؟ ❇️عرض كرد:مى‌فرمايد:سبّوح قدّوس.منم پروردگار فرشتگان و روح،كه رحمتم بر خشمم پيشى گرفته است. آن‌گاه پيامبر فرمود: خدايا!العفو،العفو. درحالى‌كه چنان نزديك بود كه خدا فرمود:دو كمان يا نزديك‌تر.[نجم(٥٣):٩] ابو بصير عرض كرد:جانم فدايت!دو كمان يا نزديك‌تر چيست‌؟ فرمود:به اندازۀ فاصلۀ انتهاى قوس تا سر آن. و فرمود:و ميانشان حجابى مى‌درخشيد و خاموش مى‌شد. و آن را نفهميدم جز اين‌كه فرمود: زبرجدى است.و پيامبر از مثل سوراخ سوزن تا آنچه خدا خواست نور عظمت ديد، آن‌گاه خداوند پاك و والا فرمود:اى محمّد!او عرض كرد:لبّيك پروردگار من! فرمود:پس از تو چه كسى براى امّتت خواهد بود؟گفت:خدا داناتر است. ✅فرمود:على ابو طالب امير مؤمنان و سرور مسلمانان و رهبر شرافتمندان است. راوى گويد:سپس حضرت صادق عليه السّلام به ابو بصير فرمود:اى ابو محمّد!🔅به خدا سوگند ولايت على عليه السّلام از زمين نيامد بلكه آن به‌طور شفاهى از آسمان آمد. 📚 اصول کافی -جلد 2، صفحه 385 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin