eitaa logo
زمینه سازان ظهور مهدی
64 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.5هزار ویدیو
25 فایل
برای زمینه سازی ظهور زندگی کنیم
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
22.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷🌷 🌷🌷🌷🌷🌷 25 سلسله جلسات آموزش صحیح خوانی قرآن کریم ويدئوی بیست و پنجم ( تجوید نماز ) 🌷🌷 🌷🌷🌷🌷🌷
22.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷🌷 🌷🌷🌷🌷🌷🌷 26 سلسله جلسات آموزش صحیح خوانی قرآن کریم ويدئوی بیست و ششم ( تجوید نماز ۲ ) 🌷🌷 🌷🌷🌷🌷🌷🌷
18.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷🌷 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 27 سلسله جلسات آموزش صحیح خوانی قرآن کریم ويدئوی بیست و هفتم ( تجوید نماز ۳ ) 🌷🌷 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
هدایت شده از زندگی برای مهدی
زیبائیهای دعای ۴۵و۴۶ صحیفه سجادیه را از دست ندهید حداقل معنی فارسی این دو دعا را نوش جان کنید لذت عمیقی می برید ان شاء الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺 بسم الله الرحمن الرحيم 🔵 تفسیر آیه به آیه قرآن 🔵 🔵 🌸 ان الذین کفروا سوآء علیهم ءانذرتهم ام لم تنذرهم لا يؤمنون (6) 🍀 ترجمه: همانا كسانى كه كافر شدند براى آنها یکسان است چه آنها را انذار بدهی چه آنها را انذار ندهی ایمان نمی آورند. 🌷 : از ريشه كفر می آید و به معنای انکار کردن و پوشاندن است و به کسی که حقایق الهی را می پوشاند و انکار می کند کافر می گویند. 🌷 : برای آنها یکسان است -سوآء در زبان عربی به معنای مساوی بودن و یکسان است برای کسانی که کافر شدند بود و نبود بعضی چیزها یکسان و برابر است و برایشان فرق نمی کند. 🌷 : از ریشه انذار و به معنای هشدار دادن و ترساندن است ءانذرتهم ام لم تنذرهم لا یؤمنون: چه آنها را انذار بدهی یا ندهی ایمان نمی آورند 🌸 راه تشخیص و كار سختى نيست راهش این است که آیات انذار و عذاب را در برابر آن شخص بخوانیم بعد به حالات و برخورد او نگاه کنیم اگر تحت تاثیر آیات قرار گرفت و پریشان شد مؤمن است و اگر تحت تاثیر قرار نگرفت از ایمان دور است. 🔹 پیام های آیه 6 سوره بقره 🔹 ✅ اگر و بر انسان اثر نکند بشارت و وعده ها اثر نخواهد گذاشت. ✅ یعنی باور داشتن و کفر یعنی انکار کردن @tafsir_ir1 🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌸 ختم الله علی قلوبهم و علی سمعهم و علی ابصارهم غشاوة و لهم عذاب عظيم (7) 🍀 ترجمه:خداوند بر دل ها و گوش های آنان مهر نهاد و بر دیدگانشان پرده ای است و برای آنان عذاب بزرگی خواهد بود. 🔴 این آیه در ادامه آیه قبلی در مورد کافران است دلیل اینکه را هشدار بدهی یا هشدار ندهی برایشان یکسان است و فرق نمی کند چیست؟ از ویژگی های ناپسند و زشت کافران و منکران این است که چشم هایشان را در جاهایی به کار گرفتند که نباید در آنجا به کار می گرفتند و با گوش هایشان چیزهایی شنیده اند که نباید می شنیدند و با قلب هایشان چیزهایی را دریافت کردند که نباید آن را دریافت می کردند دیگر این چشم،گوش و قلب خاصیت خود را از دست داده است. 🔴 می فرماید ختم الله: ختم یعنی تمام شدن و پایان یافتن در اینجا یعنی کار کافران تمام شده است ختم الله یعنی خدا کارشان تمام کرد و در واقع خدا مهر نهاد ختم الله علی قلوبهم و علی سمعهم:خداوند بر قلب ها و شنوایی شان پایان داد. سمع:به معنای شنوایی است- خداوند قدرت شنوایی آنان را از کار انداخت. 🔴 ادامه تفسیر این آیه را در شماره بعدی بیان خواهیم کرد @tafsir_ir1 🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺 بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 🌸 ختم الله علی قلوبهم و علی سمعهم و علی ابصارهم غشاوة و لهم عذاب عظيم (7) 🍀 ترجمه: خداوند بر دل ها و گوش های آنان مهر نهاد و بر دیدگانشان پرده ای است و برای آنان عذاب بزرگی خواهد بود. 🔴 و علی ابصارهم غشاوة: 🌷 : به معنای بینایی است ابصارهم یعنی دیده هایشان 🌷 : يعنى پرده و بر هر چیز پوشاننده غشاوة می گویند. 🌸 امام حسن عسکری می فرمایند: انگار خدا روی چشم هایشان پرده ای انداخته است به گونه ای که دیگر جلو خود را نمی بینند. (بحارالانوارج9ص174) و لهم عذاب عظيم: و برای آنها (کافران) عذاب بزرگی است. 🔹 پیام های آیه 7 سوره بقره 🔹 ✅ مهر بدبختی که بر دل کافران می زند کیفر لجاجت های آنان است. ✅ خود و باعث شدند که قلب،گوش و چشم خاصیت خودشان را از دست بدهند و خداوند به کار آنها پایان دهد. ✅ :یعنی عذاب بزرگ، سنگین و غیر قابل تحمل است. @tafsir_ir1 🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺
علیرضا پناهیان14000212-19-hale-khoob-Low.mp3
زمان: حجم: 6.18M
🔉 حال خوب(۱۹) 📅 جلسه نوزدهم | ‌۱۴۰۰/۰۲/۱۲ 🕌 مسجد امام صادق(ع) 👈کیفیت بهتر: 📎 Panahian.ir/post/6742 @Panahian_ir @Panahian_mp3‌
🌸حکایت قرآنی🌸 فلسفه آفرینش مگس حکایت کنند: روزی منصور عباسی در حالی که برمنبر نشسته بود و سخن می گفت: مگسی روی بینی او نشست. منصور آن را با دستش دور کرد (حال آن که خلفا دستشان را روی منبر تکان نمی دادند) مگس پرواز کرد و بر چشم او نشست. او مجددا آن را پراند، ولی مگس دوباره روی چشم دیگر او نشست. تا این که منصور ناراحت شد و آن مگس را با دستش کشت. چون از منبر پایین آمد، از عمرو بن عبید پرسید: خدا مگس را برای چه خلق کرد؟ عمرو گفت: برای این که ستمگران را ذلیل کند. منصور پرسید: این را از کجا می گویی؟ گفت: از قول خدای تعالی که فرموده: و ان یسلبهم الذباب شیئا لا یستنقذوه منه ضعف الطالب و المطلوب(حج73) ☘ ترجمه: و هرگاه مگس چیزی از آنها برباید، نمی توانند آن را بازپس گیرند. هم این طلب کنندگان ناتوانند و هم آن مطلوبان. منصور گفت: صدق الله العظیم 🌷🌷🌼🌼🌷🌷🌼🌼 https://eitaa.com/joinchat/330367024Cffe8bc7b3e