هدایت شده از سدید مدیا
🔴نظر روزنامه نگار اصلاحطلب و فعال حقوق زنان در مورد ظریف
☫ @Media_Sadid | سدید مدیا
هدایت شده از منتظران
5.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این روزها شاهد تخریب رسانه ای #آیتالله_میرباقری هستیم
یکی از دلایلش افشاگریهای این فیلم هست
@mina_foroozesh
هدایت شده از تخریب چی
7.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 افایتیاف با ما چه میکند؟!
⭕️ توی مناظرههای انتخابات ریاست جمهوری اسم FATF رو زیاد شنیدیم. توی این ویدئو خیلی خلاصه بهت میگم FATF چیه و اگه عضوش بشیم چه نتیجهای برامون داره ...
👈محل اظهارنظر(کامنت)
🌏 #تخریبچی👇
🆔 @takhribchi110
هدایت شده از تخریب چی
3.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ایران، بزرگترین تولیدکننده برق از فاضلاب در خاورمیانه!
⭕️ یکی از سوالاتم بود که این حجم از فاضلاب تهران در آخر به دردی هم میخوره یا نه. الان فهمیدم داریم از فاضلاب برق تولید میکنیم! مگه ژاپنه؟😉
👈محل اظهارنظر(کامنت)
🌏 #تخریبچی👇
🆔 @takhribchi110
هدایت شده از بیداری ملت
❌تاکید رهبر انقلاب بر معیارهایی که آقای پزشکیان و مجلس برای تشکیل یک کابینه متدین، انقلابی و کاآرمد باید مدنظر داشته باشد
✏️ رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس:
کار فوری مجلس، رأی به کابینهای است که آقای پزشکیان حفظهالله ارائه خواهند کرد؛ این کار فوری و فوتی شماست. البته هرچه زودتر کابینهی پیشنهادی، حالا بعد از کارهایی که باید انجام بگیرد تصویب بشود و دولت مشغول کار بشود برای کشور بهتر است. منتها در این زمینه، هم شما، هم رئیسجمهور منتخب محترم، مسئولیتهایی سنگینی دارید.
چه کسی میخواهد میداندار این میدان باشد؟ میدان اقتصاد، میدان فرهنگ، میدان فعالیتهای سازندگی، میدان تولید، چه کسی میخواهد میداندار باشد؟
1⃣آن کسی را باید میداندار کرد که امین باشد، صادق باشد، متدین باشد، از بُن دندان به جمهوری اسلامی به نظام اسلامی معتقد باشد.
2⃣ایمان یک شاخص مهم است.
3⃣امید به آینده و نگاه مثبت به افق. آنهایی که افق به نظرشان تاریک است، کاری نمیشود کرد، نمیشود به اینها مسئولیت داد، مسئولیتهای اساسی و کلیدی داد.
4⃣تشرّع و متشرّع بودن. یکی از معیارهای مهم است.
5⃣اشتهار به پاکدستی، به صداقت یک معیار است.
6⃣سابقه سوء نداشته باشند، این یک معیار است.
7⃣نگرش ملی داشته باشند. یعنی غرق در مسائل جناحی و سیاسی و اینها نشوند، نگاه ملی به کشور داشته باشند.
⏪اینها را با تحقیق [میشود فهمید]، البته کارآمدی را غالباً بعد از اشتغال به کار میشود فهمید، اما با تحقیق، با نگاه کردن به سوابق با شنیدن حرفها، میشود کارآكامدی را هم تشخیص داد.
👆 این معیارها باید رعایت بشود. هم رئیسجمهور محترم اینها را رعایت کنند، هم مجلس رعایت کند. یعنی یک مسئولیت مشترک شما دارید در انتخاب مسئولین کشور... اینها لازم است. به نظر من این مسئولیت بسیار مهمی است. هم بر عهده شماست هم بر عهده رئیسجمهور محترم است که این کار را انجام بدهند. انشاءالله یک مجموعهی هیئت وزیران خوبی، کارآمدی، به درد بخوری ،متدینی انقلابیای بیایند سر کار و بتوانند مسائل کشور را پیش ببرند. ۱۴۰۳/۴/۳۱
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای سردار حمید هداوند
فرماندهی محترم انتظامی استان البرز
سلام علیکم
اخیرا و در پی اقدام شایسته جنابعالی و همکاران محترمتان در رسیدگی به تخلفات انجام شده در مراسم سوگواری محرم، نامه ای خطاب به شما در فضای مجازی منتشر شده و نویسنده به زعم خویش اقدام شما را زیر سؤال برده است.
نامه سراسر اشکال و پر از مغالطه ، شما را نگران نسازد و بر راه مستقیم خود ثابت قدم و استوار باشید.
در اینجا به برخی از اشتباهات فاحش و اشکالات واضح این نامه اشاره میکنم:
۱ . در خصوص احضار دختران نوشته است: « اگر قانون ملاک است؛ آیا عنوان مجرمانهای در قوانین جزایی تحت عنوان «هنجارشکنی» یا «خدشهدار شدن احساسات عزاداران حسینی» وجود دارد؟ اگر آری، احضار این دختران بر اساس دستور کدام مرجع قضایی بوده است؟ »
ایشان باید توجه کند که حجاب علاوه بر آنکه واجب الهی و ارزش مهمی در همه ادیان الهی است در ایران یک هنجار اجتماعی است.
هَنجار اجتماعی ( Social norm) در اصطلاح دانش جامعهشناسی به الگوی رفتاری گفته میشود که روابط و کنشهای اجتماعی را تنظیم میکند، اکثریت جامعه خود را به آن پایبند میدانند و در صورتی که شخصی آن را رعایت نکند (هنجارشکنی)، جامعه عکس العمل نشان میدهد و هنجار با قانون کنترل میشود.
جامعه بزرگ زنان ایران حتی پس از آشوب های دوسال پیش و در حالیکه میدانستند در برههای از زمان ابهام قانونی و اجرایی در خصوص حجاب بانوان وجود دارد اکثریت قاطع آنان التزام خود را به این ارزش الهی نشان دادند و ثابت کردند که حجاب در ایران یک هنجار اجتماعی است.
۲ . در نامه به جنابعالی نوشته: « اگر افکار عمومی ملاک است، منظور افکار عمومی کدام یک از بخشها یا قشرهای جامعه است؟ مثلا اگر از نتایج انتخابات اخیر کمک بگیریم، اکنون جامعه دارای سه گروه جمعیتی بزرگ است (۵۱ درصدی، ۲۷ درصدی، و ۲۲ درصدی) که اینها قضاوتشان نسبت به یک چنین پدیدهای متفاوت است، معیار شما برای تبعیت از افکار عمومی، کدام بخشهای جامعه است؟»
چنین عباراتی نشان میدهد که گویا نویسنده تصور میکند اشخاصی که در انتخابات شرکت نکرده اند از کشف حجاب در مراسم امام حسین علیه السلام خوشحال میشوند! و یا افکار عمومی میلیون ها نفری که کاندیدای مورد علاقه شان بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات هر روز در مراسم سنتی هیئات عزاداری شرکت کرد از کشف حجاب چند زن زنجیر زن نگران نشده اند!
واقعاً به چنین فهمی میتوان نام جامعه شناسی نهاد ؟!
۳. نویسنده در بخش دیگری از نامه خود به برخی از ناپسندی های مراسم سوگواری اشاره کرده و آنها را با کشف حجاب در عاشورا مقایسه کرده و پرسیده است که آیا آنها را هم احضار میکنید؟
ما میدانیم که نیروی محترم انتظامی همواره با همه ناهنجاریها موجود برخورد کرده و بسیاری از آنها را علاج و برطرف نموده است اما این را هم میدانیم که در این زمان « بی حجابی» پیشران فرهنگ مبتذل غرب و لبه تیز اسلام ستیزی است.
میرزای شیرازی مرجع بزرگ شیعه میدانستند که در ممالک اسلامی اشکالات و انحرافات متعددی در افکار و اعمال مسلمانان وجود دارد اما در بین همه ی آنها فقط استعمال توتون و تنباکو را در حکم محاربه با امام زمان علیه السلام دانستند. چون بصیرت و زمان شناسی و دشمن شناسی ژرفی داشتند و توطئهها را میفهمیدند.
۴ . امیدوارم منظور ایشان از اینکه نوشته اند: « خوب است نیروی محترم انتظامی بیش از آن که نگران رعایت هنجارها باشد نگران حفظ حریم و حرمت خویش باشد.» تهدید نباشد.
۵ . همه ما از عزاداری پسران و دختران نسل نو در ماه محرم و صفر و نیز شادی آنان در مناسبات سیاسی و مذهبی استقبال میکنیم. اشکالات احتمالی را هم اصلاح میکنیم و اجازه نمیدهیم کسانی این حضور مبارک را مخدوش کنند و آن را به نفع خواستههای نامبارک شان مصادره به مطلوب کنند.
۶ . خوشبختانه نویسنده این نامه اهل شهر بزرگ و زیبای اصفهان نیستند بلکه اهل روستای اصفهان هستند. چرا که اخیراً و بخاطر اینکه تناسب آرای انتخابات مردم این شهر فهیم و اصیل با مذاق وی نساخته و او را عصبانی کرده ، آن را روستا نامیده اند!
عزت و پیروزی و توفیقات روزافزون شما و همکاران محترمتان را در سایه لطف امام عصر ارواحنا فداه از خدای بزرگ خواهانم.
والسلام
احمد زادهوش
طلبه ای کوچک از حوزه علمیه اصفهان
جمعه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۳
#حجاب_قانون_آرامش
بانوی فاطمی کانال بانوان مطالبه گر در ایتا و سروش👇
🪐 @banooye_faatemi
مادربزرگهای دوراندیش
مردمان بنیاسد مردمان عجیبی هستند. هم حبیببنمظاهر و مسلمبنعوسجه را در دامان خودشان پرورش دادند و هم حرملهبنکاهلی را. سعیدترین و شقیترین آدمها.
از آن طرف بقیهی این قوم به این بزرگی، بیتفاوتند، شاید هم مُردَدند، شاید هم ترسو. نمیدانم. در دوره و زمانهی ما به این آدمها میگویند، خاکستری. همانهایی که نه اینطرف جذبشان کرده و نه آن طرف.
اما عجیبتر و شگفتآورتر از مردان این قوم، زنانشان هستند. زنان خاکستری یا زنانِ مردانِ خاکستری.
سیزدهم محرم است. خبر به شهادترساندن نوهی پیغمبر به گوش خیلیها رسیده است. همه مسخ شدهاند انگار. پیکر امام و بقیهی شهدا روی زمینهای گرم کربلاست.
زنان قوم بنیاسد زودتر از بقیه به خود میآیند. میروند سراغ مردانشان.
لابد شروع کردهاند به لابهکردن که چه نشستهاید که جسد نوه پیامبر روی زمینهای داغ کربلاست؟
چه نشستهاید که لباس شهدا را غارت کردهاند؟
چه نشستهاید که سرها را بریدهاند؟
چه نشستهاید که حرمله آبرویمان را برده است؟
چه نشستهاید که خون امامکشی که هیچ، خون کودککشی تا ابددهر بر گردن قوممان افتاده است؟
بوی خون تا اینجا میآید، تا طویریج.
کاش هزاران مرد مثل حبیب و مسلم داشتیم؛ اما یکی مثل حرمله نداشتیم.
حتما مثل زنان عرب شروع کردند به مویهکردن و زدن توی صورتهایشان.
بیقراری کردهاند که بدن صدپارهی حسین و خاندانش روی زمین است، برخیزید.
مردان کاری نمیکنند. از ترس است یا گیجاند هنوز یا چیز دیگر، نمیدانم.
اما زنان تصمیمشان را گرفتهاند باید لکهی ننگ همراهینکردن با پسر فاطمه را از دامنشان کمرنگ کنند؟
باید عاقبت بچههایشان و آیندهگانشان را ختم به خیر کنند.
باید صف خودشان و قومشان را از حرمله و بقیه کوفیان جدا کنند.
سبدهای حصیری را برمیدارند. تویش پارچههای سفید و بیلچههایی برای کندن قبرها میگذارند.
مردان که میشنوند، غیرتی میشوند، شاید هم شرم میکنند، شاید هم بهخود میآیند. آنها هم راهی میشوند. زنان روضه میخواندند و مردان شهدا را با احترام به خاک میسپارند.
الان ۱۵۰ سال است که ظهر عاشورا، مردان قوم بنیاسد از طویریج، سروپابرهنه، هرولهکنان میروند سمت حرم امام. علامه بحرالعلوم یکبار امام زمان را در دستهی عزاداری طویریج دیده که با عزاداران میدوند و توی سرشان میزنند.
هرسال سیزدهم محرم، به احترام زنان قوم بنیاسد، بینالحرمین قُرق میشود. زنان به یاد مادربزرگهایشان، سبد حصیری را بر سر میگذارند و خودشان را میرسانند کربلا.
زنان بنیاسد، قومشان را توی تاریخ سربلند کردند. نگفتند نمیشود، نگفتند نمیتوانیم، نگفتند کار از کار گذشته، نگفتند وظیفهی ما گفتن بود.
زنان بنیاسد در حق قومشان بزرگتری کردند.
دیگر کسی قوم بنیاسد را با حرمله نمیشناسد.
قوم بنیاسد با تدفین و تشیع شهدای کربلا شناخته میشود.
🖋ملیحه نقشزن
#زینب_زمانهات_باش
┈┈••✾••┈┈
2.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کوچکزاده، نمایندۀ مجلس: با ظریف نمیتوان کشور را به وحدت رساند
🔹آقای رئیسجمهور منتخب، شما دعوت به وحدت میکنید ولی نمیشود با سمبل اختلاف و نفاق در کشور یعنی محمدجواد ظریف این مملکت را به وحدت رساند.
🔹ظریف در کارگروهایش آدمهایی که اصل روحانیت و جمهوری اسلامی را نفی میکنند قرار میدهد که وزیر به مجلس معرفی کند.
🔹امیدوارم این اتفاق نیفتد ولی این مسیری که شما میروید به آنجایی که باید باشد، نیست.
🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم
✍@tahlile_siasi
✍@tahlile_siasi