ماجرای پیدا شدن جنازه در شهرری و بلافاصله رسانه ای شدن و انتساب آن به پهلوی اول آن هم در سالروز تاجگذاری وی امری تصادفی نیست.
آن جنازه مربوط به هرکس باشد قطعا با آداب مسلمانی مجدداً به خاک سپرده خواهد شد.
اما آنچه باید از آن فهمید احساس بوی کبابی است که برخی در دی ماه حس کردند.این جنازه ی پهلوی اول باشد یا نباشدبه بهانه آن "قبرمجازی"در شبکه های اجتماعی ساخته خواهد شد و تست مجددی خواهند کرد.ایرانیان با همه ایرادات و محاسن موجود، آنچه قی کرده اند را نخواهند خورد.یکی از علل عدم پیوست مردم به اغتشاشات دی ماه مشاهده رکه هایی از این خط بی ظرفیت بود.
✍ دكتر عبدالله گنجي
🌺كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي
🌺 @zanan_enghelaby
♨️ چگونه میتوان مصرف کالاهای داخلی را به فرهنگ تبدیل کرد؟ (۲)
⭕️ تبیین بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب
🔹تبدیل مصرف تولیدات داخلی در میان مردم به یک #عادت، #فرهنگ و در مرتبه بالاتر یک فریضه، امری بسیار مبارک است که در این مجال سعی میکنیم به ابعاد و زمینههای فرهنگسازی و ابزارهای آن اشاره کنیم. به نظر میرسد مهمترین و حساسترین #پل_ارتباطی میان مردم و برنامهریزیان این امر، رسانه است. در دنیایی که مردم وابستگی انکارناپذیری به رسانهها و آموختهها و دانستههایشان از طریق رسانهها دارند همچنین به خاطر انتظاری که از #رسانه_ها، به خصوص از رسانه ملی میرود و با توجه به فرمایش امام (ره) که #تلویزیون را دانشگاهی عمومی میدانستند، رسانه در تبدیل کردن مصرف داخلی به یک عادت و فرهنگ برای مردم میتواند نقشی اصولی و هدفمندی ایفا کند.
🔸رسانهها در زندگی روزمره مردم نقش اساسی در بازنمایی مفاهیم و اندیشههای مختلف دارند و تا حدود زیادی قادرند اندیشههای بسیاری را در اذهان پرورش دهند. توجه رسانههای جمعی به موضوعات معین موجب میشود که اهمیت آن موضوعات از نظر مردم افزایش یابد. این امری است که رسانه را در مورد بسیج عمومی مردم درباره موضوعات مختلف قابل استفاده میکند. بنابراین وظایف زیادی را میتوان در باب فرهنگسازی برای مصرف تولیدات داخلی متوجه #رسانه البته همراه با اقدامات و برنامهریزیهای #دولت و در نهایت #مردم دانست. وظایفی که این سه باید با همکاری متقابل در عملی شدن اهداف و همکاری با نهادهای برنامهریز پیش گام باشند.
🌺 @zanan_enghelaby
🔻مهندسی فرهنگی مصرف
🔹زمانی میتوانیم به #توسعه_پایدار برسیم که #روند_تولید و مصرف در کشورمان را به بهترین شکل ممکن هدایت، نظارت و مدیریت کنیم. در مهندسی فرهنگی باید این مسئله را به درستی تشریح و تبیین کنیم که جامعه در عین حالی که باید در رفاه باشد، در همان حال تفکر و نگرش تولیدی هم داشته باشد و در عین ورود کالایی که در داخل تولید نمیشود #صادرات را هم باید تنظیم کرد و از ورود کالای مشابه به کشور اجتناب ورزید. داد و ستد نیازمند مدیریت است اگرچه باید اعتراف کرد که در بخش واردات کالا به کشورمان از مدیریت و نظارت قوی و خوبی برخوردار نیستیم.
ادامه دارد ...
#تبیین_بیانات_نوروزی_رهبر_انقلاب
#مصرف_کالا_های_داخلی
#فرهنگ_سازی
🌺🌿کمیته زنان #جبهه_مردمی نيروهای انقلاب اسلامی🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
🔻۶ ویژگی فنی که #تلگرام را خانه امن تبهکاران و تروریستها کرد
🔹علاقه گروههای تروریستی و تبهکاری به تلگرام از ویژگیهای فنی آن ناشی میشود.
🔹وقتی پای تلگرام در حملات تروریستی سن پترزبورگ، حرم امام و مجلس در تهران دیده میشود باید برای حفظ امنیت کشور در برابر تهدیدات تلگرام تدبیری اندیشید.
🔸چت مخفی یا secret chat؛ رمزگذاری سرتاسری (End to End Encryption)؛ قابلیت متلاشی کردن خودکار گفتگو (Destruct-Self)؛ عدم همگام سازی با سایر دستگاههای در تعامل با اکانت؛ عدم امکان فورواردکردن پیامها در سکرت چت ؛مشخص شدن ضبط اسکرین شات ۶ ویژگی تلگرام برای تبهکاران و تروریستها است.
منبع: فارس
🌺🌿کمیته زنان #جبهه_مردمی نيروهای انقلاب اسلامی🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
♨️ چگونه میتوان مصرف کالاهای داخلی را به فرهنگ تبدیل کرد؟ (۳)
⭕️ تبیین بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب
🔸#بسیج_عمومی_مردم برای تشویق به مصرف کالاهای داخلی یکی از این وظایف است. به نوعی برای پر رنگ کردن توجهات به این مسئله باید #وجدان_عمومی جامعه را به آن حساس کرد. علاوه بر این باید مخاطبان رسانهها را که بسیاری از مردم همزمان در هر دو جایگاه تولیدکننده و مصرفکننده قرار دارند را تشویق به ایجاد موجی از مطالبه کیفیت در کالاهای داخلی نمود تا به این ترتیب با بالا رفتن مصرف تولیدات داخلی ایراد بیکیفیتی هم به آن وارد نباشد.
🌺 @zanan_enghelaby
🔹وظایفی چون #آگاهی_بخشی و هوشیار کردن ذهن مردم نسبت به ظرایف و دقایقی که درباره مصرف تولیدات داخلی وجود دارد بعد دیگر ماجرا است. باید ابعاد و جوانب این موضوع به دور از شعارزدگی و توجه اغراق آمیز، آهسته ولی پیوسته، مورد توجه و مداقه قرار گرفته و در رسانههای مختلف به فراخور حال و زبان مخاطبان گوناگون و سطوح مختلف مورد بررسی قرار گیرد. در کل مصرفکننده داخلی میبایست نسبت به مصرف فرهنگ صحیحی کسب کند و به دور از تجملگرایی در مرحله بعدی قادر به درک اهمیت مصرف کالای تولید داخل باشد.
🌺 @zanan_enghelaby
🔸معیار قرار دادن #نگاه_قرآنی و دینی در تمام مراحل تولید تا مصرف، دورکردن مردم از اسراف و تبیین مفهوم برکت، یکی از وظایف بارز در این زمینه میباشد که نهادهای دست اندر کار باید همزمان روی آن کار کنند. ایجاد یک الگوی کاملاً بومی و دینی اقتصادی که وابستگیهای ما را به اقتصاد بیرونی تا حد زیادی کاهش دهد و به جامعه کمک کند تا عین ارتباط با بیرون در مورد نیازهای اساسی خویش کاملاً متکی به خود باشد، ضروری است. رسانهها شاید در طراحی این الگو نقش چندانی نداشته باشند اما در انتقال درست آن و آگاهی بخشی به مردم در این زمینه نقشی اساسی خواهند داشت. شایسته است توجه مردم به ارزش کار و تولید در دین جلب و ارزشمندی کالایی که با توجه به این ارزشها و مفاهیم تولید شده است برای آنها روشن شود.
ادامه دارد ...
#تبیین_بیانات_نوروزی_رهبر_انقلاب
#مصرف_کالا_های_داخلی
#فرهنگ_سازی
🌺🌿کمیته زنان #جبهه_مردمی نيروهای انقلاب اسلامی🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
♨️ چگونه میتوان مصرف کالاهای داخلی را به فرهنگ تبدیل کرد؟ (۴)
⭕️ تبیین بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب
🔹به نظر میرسد که باید بر #تبلیغات_کالا_های_خارجی که بی هیچ مانعی این روزها در انواع رسانهها به چشم میخورد نظارت جدی صورت بگیرد. علاوه بر این باید نگاه مخاطب ایرانی چه تولیدکننده و چه مصرفکننده، به اینکه اگر کالای تولید داخل ما تحت نظارت فلان شرکت خارجی باشد کیفیت بهتری دارد نیز تغییر یابد. رواج چنینی تبلیغاتی در عرصه رسانهها با فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر فرهنگ و فریضه شدن مصرف تولیدات داخلی کاملاً مغایرت دارد و اعتماد مخاطب را به کیفیت تولیدات داخلی خدشهدار خواهد کرد.
🔸تبلیغ برتری کالای خارجی امری ریشهدار در میان مردم است که از دوره گذشته ریشه میگیرد. باید اذهان را نسبت به فاصله این تبلیغات تا واقعیت هوشیار کرد. بالا بردن کیفیت تولیدات داخلی و داشتن تنوع و ضمانت عملی در کالاها همه از مواردی است که از رغبت مردم به کالاهای خارجی خواهد کاست.
🌺 @zanan_enghelaby
🔹یکی از مواردی این روزها در زندگی ایرانیها به چشم میخورد تجملگرایی و روی آوردن به مصرفگرایی است. در حالی که چنین امری با مسیر حرکت کنونی جامعه کاملاً مغایرت دارد. باید به دور از شعار زدگی، آثار و نتایج منفی تجملگرایی و زیادهخواهیها آشکار شود. یکی از بزرگترین موفقیتهای رسانههایی چون سینما و تلویزیون در غرب تولید و تعریف سبک زندگی برای مخاطبان متفاوت است. میتوان بر اساس معیار غنی اسلامی و میهنی خود سبک زندگی مختص خودمان را طراحی کنیم که اساسیترین ویژگی آن تولید و مصرف داخلی با تکیه بر کلیدها و محورهایی چون دوری از اسراف و معیار قرار دادن نگاه قرآنی و دینی باشد. بدون شک رسانه در ساخته شدن چنین #سبک_زندگی نقشی اساسی خواهد داشت.
🌺 @zanan_enghelaby
🔸اجناس خارجی با ورود به بازار داخل زمینه فرهنگی نامرئی همراه خود به ارمغان میآورند که فرهنگ غنی و اسلامی ما را مورد تهاجم قرار میدهند تا فرهنگ غرب را جایگزین کنند؛ همان امری که بدون لشکرکشی و صرف هزینههای بسیار توسط دول استعماری و آمریکایی وارد کشور میشود. حفظ فرهنگ اصیل ایرانی، عمقی شدن نگاه مسئولان به مقوله #خطر نامرئی #هجمه_فرهنگی همچنین توجه به صدمات اقتصادی و تجاری که توسط ورود کالاهای خارجی به کشور تحمیل میشود امر مهمی است که باید در این خصوص دقت کرد. البته دولت و مجلس طی سالهای اخیر نشان دادهاند اهتمام ویژهای در این خصوص دارند و مسئولان فرهنگی دغدغه آن را دارند که به اصلاح وضع بپردازند اما این کافی نیست.
ادامه دارد ...
#تبیین_بیانات_نوروزی_رهبر_انقلاب
#مصرف_کالا_های_داخلی
#فرهنگ_سازی
🌺🌿کمیته زنان #جبهه_مردمی نيروهای انقلاب اسلامی🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
♨️ چگونه میتوان مصرف کالاهای داخلی را به فرهنگ تبدیل کرد؟ (۵)
⭕️ تبیین بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب
🔹دستیابی به خودکفایی و استقلال در صورتی محقق خواهد شد که همه ابزارهای استقلال در کنار یکدیگر فراهم شود. #ما_می_توانیم از شعارهای اصولی و واقعیتی است که طی سالهای اخیر و در دولت نهم مطرح شد که میبایست بر اساس آن نیازهای خودمان توسط تولیدات داخلی تأمین شود. ایران به عنوان کشور مصرفکننده عظیم مواد خوراکی و ابزار و وسایل از سوی برخی کشورها هدف گرفته شده و همین مسئله عزم و توجه ویژه دولتمردان را میطلبد.
🔸نوع نیازهای داخل باید سنجیده شود و باید با شناخت کافی به سمت #تولید گام برداشت. البته تولیدکنندگان داخلی هم باید با #کیفیت_بهتر #اجناس_ارزان تری را عرضه کنند که این اهداف جز با تحقق شعار ما میتوانیم میسر نخواهد شد.
🌺 @zanan_enghelaby
🔹برای نظارت بیشتر باید در درجه نخست آموزش را تقویت کرد و در عین حال به معرفی قوانین و مقررات در مواجهه با بیقانونی و هنجارشکنی پرداخت. وجود برخی قوانین قدیمی و دست و پاگیر از جمله قانون مبارزه با کالای قاچاق و فقدان ملزومات اجرای قانون و ضمانت اجرایی ناکافی خود عامل بیانگیزگی در تولید و مصرف است.
🔸نازل بودن جریمهها نیز موجب تخلف میشود حتی در برخی قوانین شاهدیم افراد با پرداخت جریمه به آسانی میتوانند تخلفاتی داشته باشند؛ از جمله تخلف از مقررات شهرسازی. بنابراین در صورتی که قوانین مورد نقد و بررسی قرار نگیرند و در قانونگذاری افراط و تفریط شود بیقانونی هم به وجود میآید.
🔹امر مهم این است که برای موفقیت در چنین مسائلی اولاً نیاز به #زمان زیاد و دوم #برنامه_ریزی_دقیق و با ثبات بر اساس مفاهیم محکم و استوار داریم؛ که امید است نامگذاری امسال و شعار تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی نقطه آغاز و عزیمت خوبی برای این امر مهم باشد.
#تبیین_بیانات_نوروزی_رهبر_انقلاب
#مصرف_کالا_های_داخلی
#فرهنگ_سازی
✍️#پریسا_جلالی
کارشناس مسائل فرهنگی
منبع: برهان
🌺🌿کمیته زنان #جبهه_مردمی نيروهای انقلاب اسلامی🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby