تاکید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر رشد علمی و توانمندسازی دختران در مدارس #سمپاد - ۱
فعالیتهای مختلف در بحث #استعدادهای_درخشان در ایران تحت عنوان «#سمپاد» شامل چهار حوزه شناسایی، حمایت، پرورش و هدایت میشود که در ایران با این که تمرکز بر روی دو حوزه شناسایی و حمایت بوده ولی این امور هم به اذعان برخی کارشناسان به صورت صد در صد به نتیجه مطلوب نرسیده است.
با این حال در بحث شناسایی با روشهای خاص به دنبال افراد #نخبه هستیم؛ شخصیتی برگزیده، ممتاز، دانا و واجد استعداد و توانایی ذهنی فوق العاده که ممکن است این استعداد کلی باشد یا در زمینه خاص.
🌺 @zanan_enghelaby
به طور کلی عملکرد این افراد در زمینه های مختلف معمولا فراتر از سطح عادی جامعه است. این افراد علاوه بر این که از حافظه خوبی جهت نگهداری و بازیابی اطلاعات برخوردارند، اغلب دارای حس جستجوگری قوی هستند و با توانایی بالایی که در پردازش گزینهها به شکل صحیح دارند به راحتی راهکار های حل مسائل را می یابند.
برای شناسایی چنین فردی بهصورت معمول در جهان و ایران از روشها و آزمون های مختلف استفاده میشود؛ مانند آزمونهای هوش و استعداد تحصیلی به منظور اندازهگیری قابلیتهای هوشی کلامی و عملی که هر یک از این آزمونها دارای نقاط قوت و ضعف خاص خود هستند اما در عین حال امکان شناسایی استعدادهای برتر را فراهم آورده اند.
ادامه دارد…
#سمپاد
#استعدادهای_درخشان
كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامی🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
🎓 #دانشگاه
🔹ترغیب ایرانیان و امتناع ژاپنی ها از ورود دختران به دانشگاه!
🔸وزارت علوم و تحقیقات ژاپن در تازهترین اقدامات خود ورود دختران به دانشگاه را کاهش داده است تا آنها برای ازدواج و فرزندآوری ترغیب شوند. در همین ارتباط به تازگی رسانههای ژاپنی از اقدامات جدید وزارت آموزش و تحقیقات این کشور به منظور کاهش جذب دانشجویان دختر خبر دادهاند.
براساس آنچه که شینهوا گزارش کرده است، مقامات ژاپنی تصمیم گرفتهاند، با افزایش سطح نمره دختران برای ورود به دانشگاه، مانع آنها شوند.
بر همین اساس، دختران باید ۳۵ درصد بیش از آنچه که تاکنون برای ورود به دانشگاهها به عنوان حداقل نمره نیاز داشتند، به دست آورند؛ ضمن این که این میزان برای ورود به رشتههای خاص مانند پزشکی با افزایش بیشتری مواجه بوده است.
مقامات وزارت علوم و تحقیقات ژاپن گفته است: تلاش دولت بر این است که درصد ورود دختران به دانشگاه را به نسبت پسران، ۳۰ به ۷۰ نگه دارد.
به گفته مقامات ژاپنی، تنها هدف دولت از این اقدامات، ترویج ازدواج و به دنبال آن فرزندآوری است.
بررسیهای متعددی نشان داده است دخترانی که وارد دانشگاه و بعد از آن وارد محیط کار میشوند، تمایلی برای ازدواج و فرزندآوری ندارند و این معضل امروز جامعه ژاپن است...
ادامه مطلب👇
http://kayhan.ir/fa/news/139177
كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامی🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
بشری
تاکید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر رشد علمی و توانمندسازی دختران در مدارس #سمپاد - ۱ فعالیتهای مخت
تاکید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر رشد علمی و توانمندسازی دختران در مدارس #سمپاد - ۲
از آنجایی که هر کشوری برای رسیدن سریعتر و سهلتر به پیشرفت و #توسعه_درونزا بیش و قبل از هرچیز نیازمند پرورش سرمایههای فکری توانای خود است، نیروهایی که بتوانند به سهولت معضلات و مسائل پیش رو را درک کرده و برای آنها راه حل سریع علمی و کاربردی ارائه دهند و از طرفی با توجه به نیاز کشور به پیشرفت و توسعه و لزوم استفاده از تمام توان و ظرفیت مادی، معنوی و اجتماعی جهت پیشبرد اهداف نظام اسلامی شناسایی و پرورش صحیح این افراد باید در اولویت منطقی و معقول دولتمردان قرار گیرد.
🌺 @zanan_enghelaby
بنابراین نظر برخی کارشناسان مبنی بر هزینه بر بودن این مدارس برای دولت واقعا غیرکارشناسانه و غیر منطقی است، در حالی که در همه جای دنیا شناسایی، جذب و پرورش #استعدادهای_درخشان یکی از وظایف مهم دولتها محسوب میشود و هزینه کردن برای استعدادهای درخشان یک کشور سرمایه گذاری بهجا و مفیدی است که در آینده دهها و بلکه صدها برابر سود در پی خواهد داشت.
بنابراین تصمیم #شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی مبنی بر برگزاری آزمون های سمپاد مانند سالهای گذشته تصمیمی به جا و کاملا صحیح و در راستای پیشرفت کشور تلقی میشود. البته حتما باید برای اجرای این آزمونها در سالهای آینده با آسیبشناسی دقیق وعلمی اصلاحات مناسب صورت پذیرد.
ادامه دارد…
#سمپاد
#استعدادهای_درخشان
كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامی🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
بشری
تاکید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر رشد علمی و توانمندسازی دختران در مدارس #سمپاد - ۲ از آنجایی که ه
تاکید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر رشد علمی و توانمندسازی دختران در مدارس #سمپاد - ۳
در همین زمینه یکی از مصوبات #شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی منشور حقوق و مسئولیتهای زنان است، که در یکی از بندها بر حمایت از رشد علمی و استفاده از توانمندی دختران و زنان دارای استعدادهای ویژه تاکید شده که مدارس استعدادهای درخشان با تمام کاستی ها بستر مناسبی جهت اجرای این دست از قوانین هستند.
🌺 @zanan_enghelaby
همچنین جذب و پرورش استعدادهای برتر خانوادههای کم بضاعت از وظایف هر #نظام_آموزشی و از رویکردهای اصلی جهت پیشرفت هر حکومت است. اکنون شاهدیم که بسیاری از رتبههای برتر #کنکور سراسری در بهترین رشتههای دانشگاهی از خانوادههای روستایی و کم بضاعت بوده که نیازمند شناسایی و حمایتاند که توسط #سمپاد برخی از این افراد شناسایی شده و با مساعدت توانسته اند راه های ترقی را طی نمایند.
قطعا با حذف این مدارس افرادی با #استعداد_درخشان به جهت مشکلات مادی ممکن است حتی از طی مراحل تحصیلی باز بمانند. بنابراین از دولت محترم و نهادهای فرهنگی آموزشی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی تقاضا داریم با اصلاح ایرادات موجود همراه دقت نظر و تخصیص بودجه مناسب روند فعالیت #سمپاد را به سمت صحیح و اصولی سوق دهند.
#سمپاد
#استعدادهای_درخشان
مهری طالبی دارستانی/ مسئول مرکز دانشجوئی حقوق بشر استان تهران ✍
منبع: فارس
كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامی🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
چطور #نوجوانان را از سیل اطلاعات در #فضای_مجازی نجات دهیم - ۱
در دنیای امروز، خانواده ها با تحولات متعددی روبرو شده و این دگرگونیها تحت تاثیر عوامل متعددی به وقوع پیوسته است. در این میان برخی کارشناسان، #رسانهها را از جمله موثرترین این عوامل می دانند. #شبکه_های اجتماعی به دلیل قالب بودن فضای گپ و گفت از سویی و ریشه دار بودن فرهنگ گفتمانی در کشورمان از سوی دیگر، توانسته اند مورد توجه قرار گیرند و استفاده از آنها روبه افزایش است و این شبکه ها در کنار فواید زیادی که دارند آسیب های فراوانی نیز دارند که نوجوانان و جوانان را درگیر خود ساخته و به طور کلی بر خانواده ها و جامعه تاثیرگذار است.
سوالی که مطرح می شود این است که آیا #شبکه_های_اجتماعی خود #آسیب_اجتماعی برای تربیت فرزندان است یا این شبکه ها ابزاری برای تسریع آسیب اجتماعی در فرزندان به شمار می آید. برای پاسخ به این سوال با دو نوع نظریه ارتباطی باید آشنا شویم؛ اولین نظریه، نظریه تزریقی یا گلوله جادویی که نشان دهنده اثرات مستقیمی است که #رسانهها بر روی مخاطبان میگذراند و در آن پیام رسانه ها به مخاطب تزریق میشود و مخاطبان کاملاً منفعل هستند و نمیتوانند از تأثیر #رسانهها فرار کنند. در مقابل این نظریه، نظریه استحکام یا جریان دومرحله ای مطرح است. در این نظریه که توسط پل لازارسفلد و برلسون در دهه ۴۰ ارائه شد، پیام رسانه ها قدرت ندارد و مخاطب به انتخاب خودش پیام را انتخاب می کند. پس مخاطب پویاست و رسانه ها قادر نیستند تغییرات بنیادی در افراد ایجاد کنند، بلکه آنها عقاید و گرایشات موجود را استحکام می بخشند.
🌺 @zanan_enghelaby
حال با توجه به اینکه در جامعه کنونی مخاطبین رسانه خود دارای عقل، شعور و قدرت تعقل اند، به نظر می رسد پیام رسانه به صورت یک سویه مخابره نمی شود بلکه طبق نظریه استحکام یا جریان دومرحله ای این پیام بازخوردی دارد و پیام دوسویه است و مخاطبان قدرت انتخاب دارند. آنها هستند که از بین تمام مطالب، اخبار و محتواهای مختلف در رسانه ها را گزینش کرده و انتخاب می کنند که در کدام فضا به فعالیت بپردازند. در نتیجه پشت خاکریز رسانه، مدیریت انتخاب افراد قرار دارد؛ مدیریتی که در سایه باور، یقین، اعتقادات و فرهنگ هر فرد شکل خواهد گرفت.
نکته حائز اهمیت در این میان، توجه به این نکته است که این مدیریت در مرحله اول در فضای واقعی شکل خواهد گرفت؛ یعنی خانواده، فضای آموزشی و اجتماع که سه رکن شکل دهنده مدیریت انتخاب در افراد هستند و اگر در هر یک از این ارکان کوتاهی رخ دهد، مدیریت انتخاب افراد متناسب با #هنجارهای_اجتماعی و خانوادگی رشد نمی کند. در نهایت مرجع های مجازی مدیریت انتخاب او را شکل می دهند مخصوصا در سنین نوجوانی. در این سنین باور، عقیده و مسیر زندگی برای فرد معنا پیدا خواهد کرد.
ادامه دارد…
#نوجوانان
#فضای_مجازی
كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامی🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby