بشری
تاکید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر رشد علمی و توانمندسازی دختران در مدارس #سمپاد - ۱ فعالیتهای مخت
تاکید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر رشد علمی و توانمندسازی دختران در مدارس #سمپاد - ۲
از آنجایی که هر کشوری برای رسیدن سریعتر و سهلتر به پیشرفت و #توسعه_درونزا بیش و قبل از هرچیز نیازمند پرورش سرمایههای فکری توانای خود است، نیروهایی که بتوانند به سهولت معضلات و مسائل پیش رو را درک کرده و برای آنها راه حل سریع علمی و کاربردی ارائه دهند و از طرفی با توجه به نیاز کشور به پیشرفت و توسعه و لزوم استفاده از تمام توان و ظرفیت مادی، معنوی و اجتماعی جهت پیشبرد اهداف نظام اسلامی شناسایی و پرورش صحیح این افراد باید در اولویت منطقی و معقول دولتمردان قرار گیرد.
🌺 @zanan_enghelaby
بنابراین نظر برخی کارشناسان مبنی بر هزینه بر بودن این مدارس برای دولت واقعا غیرکارشناسانه و غیر منطقی است، در حالی که در همه جای دنیا شناسایی، جذب و پرورش #استعدادهای_درخشان یکی از وظایف مهم دولتها محسوب میشود و هزینه کردن برای استعدادهای درخشان یک کشور سرمایه گذاری بهجا و مفیدی است که در آینده دهها و بلکه صدها برابر سود در پی خواهد داشت.
بنابراین تصمیم #شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی مبنی بر برگزاری آزمون های سمپاد مانند سالهای گذشته تصمیمی به جا و کاملا صحیح و در راستای پیشرفت کشور تلقی میشود. البته حتما باید برای اجرای این آزمونها در سالهای آینده با آسیبشناسی دقیق وعلمی اصلاحات مناسب صورت پذیرد.
ادامه دارد…
#سمپاد
#استعدادهای_درخشان
كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامی🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
بشری
تاکید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر رشد علمی و توانمندسازی دختران در مدارس #سمپاد - ۲ از آنجایی که ه
تاکید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر رشد علمی و توانمندسازی دختران در مدارس #سمپاد - ۳
در همین زمینه یکی از مصوبات #شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی منشور حقوق و مسئولیتهای زنان است، که در یکی از بندها بر حمایت از رشد علمی و استفاده از توانمندی دختران و زنان دارای استعدادهای ویژه تاکید شده که مدارس استعدادهای درخشان با تمام کاستی ها بستر مناسبی جهت اجرای این دست از قوانین هستند.
🌺 @zanan_enghelaby
همچنین جذب و پرورش استعدادهای برتر خانوادههای کم بضاعت از وظایف هر #نظام_آموزشی و از رویکردهای اصلی جهت پیشرفت هر حکومت است. اکنون شاهدیم که بسیاری از رتبههای برتر #کنکور سراسری در بهترین رشتههای دانشگاهی از خانوادههای روستایی و کم بضاعت بوده که نیازمند شناسایی و حمایتاند که توسط #سمپاد برخی از این افراد شناسایی شده و با مساعدت توانسته اند راه های ترقی را طی نمایند.
قطعا با حذف این مدارس افرادی با #استعداد_درخشان به جهت مشکلات مادی ممکن است حتی از طی مراحل تحصیلی باز بمانند. بنابراین از دولت محترم و نهادهای فرهنگی آموزشی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی تقاضا داریم با اصلاح ایرادات موجود همراه دقت نظر و تخصیص بودجه مناسب روند فعالیت #سمپاد را به سمت صحیح و اصولی سوق دهند.
#سمپاد
#استعدادهای_درخشان
مهری طالبی دارستانی/ مسئول مرکز دانشجوئی حقوق بشر استان تهران ✍
منبع: فارس
كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامی🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
چطور #نوجوانان را از سیل اطلاعات در #فضای_مجازی نجات دهیم - ۱
در دنیای امروز، خانواده ها با تحولات متعددی روبرو شده و این دگرگونیها تحت تاثیر عوامل متعددی به وقوع پیوسته است. در این میان برخی کارشناسان، #رسانهها را از جمله موثرترین این عوامل می دانند. #شبکه_های اجتماعی به دلیل قالب بودن فضای گپ و گفت از سویی و ریشه دار بودن فرهنگ گفتمانی در کشورمان از سوی دیگر، توانسته اند مورد توجه قرار گیرند و استفاده از آنها روبه افزایش است و این شبکه ها در کنار فواید زیادی که دارند آسیب های فراوانی نیز دارند که نوجوانان و جوانان را درگیر خود ساخته و به طور کلی بر خانواده ها و جامعه تاثیرگذار است.
سوالی که مطرح می شود این است که آیا #شبکه_های_اجتماعی خود #آسیب_اجتماعی برای تربیت فرزندان است یا این شبکه ها ابزاری برای تسریع آسیب اجتماعی در فرزندان به شمار می آید. برای پاسخ به این سوال با دو نوع نظریه ارتباطی باید آشنا شویم؛ اولین نظریه، نظریه تزریقی یا گلوله جادویی که نشان دهنده اثرات مستقیمی است که #رسانهها بر روی مخاطبان میگذراند و در آن پیام رسانه ها به مخاطب تزریق میشود و مخاطبان کاملاً منفعل هستند و نمیتوانند از تأثیر #رسانهها فرار کنند. در مقابل این نظریه، نظریه استحکام یا جریان دومرحله ای مطرح است. در این نظریه که توسط پل لازارسفلد و برلسون در دهه ۴۰ ارائه شد، پیام رسانه ها قدرت ندارد و مخاطب به انتخاب خودش پیام را انتخاب می کند. پس مخاطب پویاست و رسانه ها قادر نیستند تغییرات بنیادی در افراد ایجاد کنند، بلکه آنها عقاید و گرایشات موجود را استحکام می بخشند.
🌺 @zanan_enghelaby
حال با توجه به اینکه در جامعه کنونی مخاطبین رسانه خود دارای عقل، شعور و قدرت تعقل اند، به نظر می رسد پیام رسانه به صورت یک سویه مخابره نمی شود بلکه طبق نظریه استحکام یا جریان دومرحله ای این پیام بازخوردی دارد و پیام دوسویه است و مخاطبان قدرت انتخاب دارند. آنها هستند که از بین تمام مطالب، اخبار و محتواهای مختلف در رسانه ها را گزینش کرده و انتخاب می کنند که در کدام فضا به فعالیت بپردازند. در نتیجه پشت خاکریز رسانه، مدیریت انتخاب افراد قرار دارد؛ مدیریتی که در سایه باور، یقین، اعتقادات و فرهنگ هر فرد شکل خواهد گرفت.
نکته حائز اهمیت در این میان، توجه به این نکته است که این مدیریت در مرحله اول در فضای واقعی شکل خواهد گرفت؛ یعنی خانواده، فضای آموزشی و اجتماع که سه رکن شکل دهنده مدیریت انتخاب در افراد هستند و اگر در هر یک از این ارکان کوتاهی رخ دهد، مدیریت انتخاب افراد متناسب با #هنجارهای_اجتماعی و خانوادگی رشد نمی کند. در نهایت مرجع های مجازی مدیریت انتخاب او را شکل می دهند مخصوصا در سنین نوجوانی. در این سنین باور، عقیده و مسیر زندگی برای فرد معنا پیدا خواهد کرد.
ادامه دارد…
#نوجوانان
#فضای_مجازی
كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامی🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
⭕️ افشاگری ذوالنور از پشت پرده موضوع سوال از رئیس جمهور در مجلس
🔻حجتالاسلام ذوالنور رییس کمیته هستهای کمیسیون امنیت ملی مجلس در تشریح فشارهای شدید دولت به نمایندگان سوالکننده از رییسجمهور گفت:
🔻آقایان در این یک هفتهای که وقت داشتند مجددا بسیج شدند تا نمایندگان را وادار به انصراف کنند؛ آنقدر فشار روی نمایندهها بود که من یاد کربلای ۴ و کربلای ۵ و بدر و خیبر و آتش تهیه دشمن افتادم که بر سر رزمندهها آتش میریخت.
🔻وزرا، مدیرکلها و استاندارها بسیج شده بودند؛ معاونین پارلمانی وزرا بسیج شده بودند و حتی یک نماینده– اگر لازم شد اسم هم میبرم- میگفت «اینها به شهر ما رفتند. خانمهای مورد اعتماد مردم را وادار کردند تا بیایند پیش مادر من. آنقدر روی فکر او کار کردند که به بچهات -که نماینده مجلس است- بگو امضایش را پس بگیرد تا اینکه مادرم گفت شیرم را حلالت نمیکنم اگر امضایت را پس نگیری!»
🔻یکبار ساعت ۳ شب نمایندهای با من تماس گرفت که «آقای ذوالنور؛ استاندار در به در دنبال من میگردد. من یک تکه فرش یک متر و نیمی برداشتم و به بیرون تهران رفتم تا یک گوشهای شب را به صبح برسانم تا اینها مرا رها کنند.»
🔻نماینده دیگری زنگ زد که استاندار نیمه شب به خانه من آمده. به او میگویم آقای استاندار من فردا جلسه علنی دارم. میگوید من در خانهات هستم و تا وقتی امضایت را پس نگیری نمیروم!.
🔻واقعا چه میشود رییسجمهور به مجلس بیاید و دو کلمه جواب بدهد؟ مردم مشکلات زیادی دارند و رییس جمهور باید پاسخگو باشد. من قبلا هم گفتم که رییس جمهور، دولت، وزرا و استاندارهایش اینقدر که برای پس گرفتن امضای نمایندگان وقت گذاشتند اگر برای حل مشکل سکه و دلار و ارز و بیکاری جوانان وقت میگذاشتند ما این بدبختی را در کشور نداشتیم.
🌺🌿 كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامی 🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
بشری
چطور #نوجوانان را از سیل اطلاعات در #فضای_مجازی نجات دهیم - ۱ در دنیای امروز، خانواده ها با تحولات
چطور #نوجوانان را از سیل اطلاعات در #فضای_مجازی نجات دهیم -۲
متاسفانه امروز در جامعه شاهد ساختن این مدیریت انتخاب توسط #فضای_مجازی برای این گروه هستیم. البته نباید فراموش کرد که #فضای_مجازی فضای مثبت و منفی بی نهایت خوب و بد است و یک سویه به دید انتقاد نمی شود به این فضا نگریست. اما باید در نظر گرفت که با تغییر مرجع های ملی توسط مرورگرهای وب در شبکه های اجتماعی و ساختن زندگی مجازی نوجوانان در نوعی بی هویتی در فضای واقعی قرار خواهند گرفت.
به طور نمونه طبق آمار فراوانی، در میان اعضای شبکه اجتماعی ٫#اینستاگرام، افراد با سنین بین ۱۴ تا ۲۴ بسیار بیشتر از سنین دیگر هستند؛ یعنی سنی که در آن تحوّل کیفی در تفکر پیدا می شود. تغییر رفتار و گفت وگوها، استدلال ها و اظهارنظرها و دیدگاه های انتقادی نوجوانان در این سن رشد می یابد. در این سن رشد اخلاقی، رشد ارزش ها، انجام رفتارهای نیک و پرهیز از اعمال ناپسند شکل خواهد گرفت و فضای #اینستاگرام فضای مساعدی برای داشتن هویت خصوصی مجازی، گفتمان با افراد هم فکر، تایید، تشویق و ... است. در این فضا نوجوان و جوان با ساخت فضای خصوصی که در آن قدرت انتخاب آزادانه، گفتمان بی حد و حدود، اشتراک گذاری مطالب و تائید تفکرات و عقاید خود را دارد، هویت خود را شکل خواهد داد و #سبک_زندگی خود را متناسب با آن فضا تغییر می دهد و در غفلت خانواده، هویت او در این فضا شکل خواهد گرفت؛ غفلتی که می تواند نتایج مخربی داشته باشد.
🌺 @zanan_enghelaby
امروزه در گفت و گو با خانواده ها شاهدیم که #فضای_مجازی را عاملی مهم برای #آسیب_های_اجتماعی می بینند اما باید در نظر داشت این تفکر فقط باعث توجیه کوتاهی تربیتی است زیرا که #فضای_مجازی خود نمی تواند آسیب باشد بلکه بستری جهت ایجاد، رشد و تقویت آسیب است. آنچه حائز اهمیت است این است که این فضا می تواند کاتالیزوری برای بروز آسیب های اجتماعی بوده و موضوع مدیریت انتخاب باید مسئله اصلی در تربیت #نوجوانان برای والدین در نظر گرفته شود. برای واکسیناسیون #نوجوانان در برابر #فضای_مجازی، باید قدرت انتخاب در فضای واقعی را جدی گرفت و پتانسیل موجود در این فضا را به راحتی از دست نداد. به طور مثال، به #نوجوانان زمان برای بودن، تجربه کردن و در نهایت مدیریت انتخاب را در فضای واقعی آموزش دهیم. همچنین اجتماع و محیط آموزشی نیز باید تقویت کننده این موضوع باشند تا نوجوانان دچار سردرگمی فرهنگی و هویتی نشوند. در این صورت است که با پیشرفت روز افزون تکنولوژی جامعه ای ایمن خواهیم داشت در غیراین صورت در سیل باران تکنولوژی، هویت نوجوانان غرق خواهد شد.
#نوجوانان
#فضای_مجازی
مریم حسن پور- کارشناس ارشد مدیریت رسانه ✍
منبع: فارس
كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامی🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby